Új hozzászólás Aktív témák
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a topikra, mert ilyen autók között nöttem fel! Faterral nagyon rájuk voltunk kattanva! Én mára Hondás lettem több okból, de a szívem még mindig visszahúz! Volt nekünk W123: 200D, 240D, 300D, 280E és egy W116 450SE 6.9!
Először kezdtük egy barna 240D-vel ami egyébként nem volt nagy szám, de akkoriban kevés w123 volt a városban! Aztán jött egy sárga autómata 300D, amit nagyon szerettem! Ezek mind 83 elöttiek voltak (aki ért hozzá az tudja, hogy ez mit jelent)! Ezek után volt egy röpke kitérő egy W116 450SE 6.9! Erről az autóról reggelig tudnék írni! A forgalmijában nem volt benne, hogy 6.9-es ezért nem is tudtuk róla, de amikor próbáltunk 1-2 W126 500-ast rá kellett jönnünk, hogy a mienk sokkal jobban megy! Kis utánajárás után kiderült, hogy 6.9-es! Eszméletlen élmény, alátekered a kormányt és ameddig nyomod a gázt és van benne benzin forog! Kiakasztotta a 240-es órát és lenyomta a 300Le-s 928-as Porsche-t! Egyébként bőrön kívül fullos volt! Amikor másodjára kellett rá gumit vennünk és ugye közben folyamatosan tankolni, akkor rá kellett jönnünk, hogy ez nem a mi pénztárcánknak való! Ja azt el is felejtettem, hogy egy ismerősünk elkérte egy körre, viszonylag nagy sebességnél visszavákltotta az autómatát és kiszakadt a motortartó bak! Ezután jött a kedvencem egy nagyon keveset futott 85-ös 200D, ami már az új, ha jól emlékszem 72 Le-s motorral volt szerelve! Hibátlan volt az autó! Sokat foglalkoztunk vele! Fabetétes volt, de nem csak a csík a műszerfalon, hanem az egész középkonzol! Kapott fakormányt, faváltógombot, akkoriban ez volt a divat! Ja és ami sokat dobott rajta egy W124-es felnigarnitúrát, amihez közbetétet kellett esztergálni! Németországból hoztunk fehérbúrás indexet hozzá, ami szerintem első volt az országban! Ezután gondoltuk valami nagyba fogunk bele és elkezdtünk alkatrészeket hozni Németotszágból és a nulláról összerakni egy autót! Nagy munka volt, de nagy öröm is! A dízelszeretet miatt egy 300D motor került egy teljesen hibátlan, rozsdamentes kasztniba! Az autó mélykék lett, vajszínű plüss belsővel! ABS, klíma, el. ablakok elöl-hátul, el. tükör, el. tető és autómata váltó került bele, teljes fa belsővel! Nagyon elegáns és hibátlan lett, mint az új!
Fájó pont, hogy C123-unk nem volt, de én szertnék egyet! Az a baj, hogy enm lehet szépet látni mostanában, ami meg szép, annak nagyon megkérik az árát!
Egy szó, mint száz, ha bármiben segítségre szorultok ,akkor írjatok nyugodtan!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
A kérdéseket szívesen fogadom!
Addig is a W116 450SE 6.9 története!
Az 1960-as években a W109 volt az aktuális S-osztály és a 600-as Pullman a Mercedes zászlóshajója! A legenda szerint az egyik szerelő egy este bennt maradt a gyárban és beletette a Pullman 6.3-as V8-as motorját a W109-be, amit addig csak 6 hengeres motorral gyártottak! Másnap odaadta az autót egy körre a főnökének, aki mit sem sejtett! Így született meg a Mercedes 300 SEL 6.3, ami új kategóriát jelentett! (Super Saloon) Ez volt az elődje a W116 450 SE/SEL 6.9-nek! Ha jól tudom, akkor a motor kódja M100 volt és ez a blokk került még a W116-osba is egy kicsit átalakítva és 6.9-re növelt hengerűrtartalommal! Ez az erőforrás 286 lóerős volt, amihez 549 Nm forgatónyomaték párosult! Az autó végsebessége 241(225-re volt korlátozva) km/h volt és 7,4 s alatt gyorult 100-ra!
600 Pullman
300 SEL 6.3
450 SEL 6.9Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
A mi W116-osunk más volt! Németországból származott és valaki még kint sok változtatást eszközölt rajta! Az autó kaméleon ezüst-arany színű volt! A motorháztetőn D&W légbeömlő, hatalmas Zender hátsó szárny (nem magas, hanem azaz elterülő fajta), BBS RS krómfelnik, elöl 225, hátul 245-ös gumikkal és Remus komplett kipufogórendszerrel! A légbeömlőt 50k-ért akarták megvenni, ami akkoriban (1994) sok pénznek számított! Nálunk Békéscsabán gumit sem volt egyszerű szerezni rá, csakis rendelésre hoztak! Gyorsan fogyott! Az autó egyébként 1979-es volt és miután eladtuk egy pár napra rá láttam, hogy a hátulja össze van törve! Nem volt vészes, de törött volt! Nem volt egyszerű vezetni 300 lóerőt 3 sebességes autómatával és kipörgésgátló nélkül! Tanulni kellett, hogy az ember hogy forduljon ki gyorsan egy kereszteződésből! Kíváncsi lennék mi van ma az autóval!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Pontosan melyik típussal?
Egyébként úgy hallottam, hogy kisebb átalakítás szükséges hozzá (üzemanyagszűrő) és nagyon lángossütő szaga lesz az autónak!
De persze tegyük hozzá, hogy te hivatalosan használnád az étolajat, a hatóságok engedélyével és a jövedéki adó kifizetésével, csak azért hogy nehogy megtaláljon valaki rosszindulatú a fórumon!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
!Overdose!
őstag
A képfeltöltőről nem tudok linkelni, na majd később!
[Szerkesztve]Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Egy gyönyörű C123 a netről!
Hogy tartalma is legyen a hozzászólásnak: Nekem nem tetszenek a képen látható króm sárvédőívek, de akinek igen, annak sem ajánlanám a használatát, mert a víz utat talál magának és beszurul álá, majd szép lassan szétrohad az egész ív! A front spoiler viszont nagyon szép darab, ez az egyetlen ami jól mutat a fekvősökön!
[Szerkesztve]Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
És hogy is kedvezzünk akinek a 4 ajtós tetszik!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Igen az!
Vannak akik nem sajnálják az idejüket és a pénzüket, hogy egy ilyet létrehozzanak!
Én is megtenném, de nekem egyik sincs! Ráadásul Magyarországon nem lenne egyszerű ''alapanyagot'' találni hozzá!
Más! Megfigyeltem, hogy az USA-ba főleg Turbo Diesel példányok kerültek, még a Coupéból is (sokan azt hiszik, hogy nincs gyári dízel Coupé, de van) ami szerintem meglepő! Tény, hogy az 5 hengeres dízel motorok nagyon jók, de az amerikai benzinárak mellett megengedhették volna maguknak a jóval izgalmasabb 185 lóerős 280E/CE modelleket!
Képek majd még jönnek!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Egy kis AMG csemege!
[Szerkesztve]Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Ne haragudj, ha megsértettelek!
Abból gondoltam, hogy drága lesz neked, mert használt alkatrészekre vadászol!
Ha nem számítana a pénz, akkor bemennél vmelyik autósboltba és megrendelnéd!
Egy kivehető csillag meg nagyon drága újonnan!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #83 üzenetére
Grat!
Nagyon szép!
Jó, hogy még ilyenek is járnak az utakon!
Adatokat is elárulsz róla? (évjárat, motor, extrák)Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
220D-vel valószínűleg azért találkozol ritkábban, mert csak nagyon kevés ideig gyártották!
1976.01 - 1979.02-ig 44kW
1977.01 - 1979.03-ig 49kW
Nem nagy durranás 2200-as sor4-es szívódízel! Csakis 4 ajtósba építették!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #103 üzenetére
Köszi, de nekem nem kell bemutatni az autót!
A nem nagy durranást úgy értettem, hogy semmi extra nincs benne a többihez képest!
Egyébként én csakis 300D-t venneék, ha vennék, valahogy azt szerettem meg a legjobban!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #105 üzenetére
Nekem a 4 hengeresek nagyon lomhák!
Egy hosszab úton mókás előzni velük, mert szinte csak lendületből lehet és előre meg kell tervezni a manővert!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #107 üzenetére
Volt egy 85-ös 200D amiben már az újabb, erősebb motor volt, amit később a W124-esekbe is építettek! Na za jó volt, de azon kívül még nem volt szerencsém igényes 4 hengeresekhez!
Majd ha az időm engedi akkor scannelek be képeket, mert sajna digit képem nincs az autókról mivel vagy 6-7 éve nincs Mercink!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz (Kolombusz) #161 üzenetére
Ne viccelj!
A 220-ashoz volt már szerencsém, igaz kézi váltóval, de nem érezni a nagy súlyt!
Teljesen dinamikus, nem okoz problémát a 160 és még onann is lehet vele előzni bőven!
Szerintem a 200-as sem lehet lomha!
Mindenesetre az igazi a 300-24 vagy a 320! Ezeknek hatalmas feelingje van!
Szerk: Nem kötözködés, de olyan nincs, hogy W124 kupé! Az C124!
[Szerkesztve]Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Sziasztok!
Még a topic elején mondtam, hogy régebben fater bontot szét pár Németországból származó 123-ast! A minap körbenéztem a ház körül és találtam 1-2 érdekesebb dolgot!
Lorinser felnigarnitúra (biztos tudjátok amelyik nagyon hasonlít a W124 gyárijához, csak ennek nagy pereme van), komplett fa belső (középkonzol is), fordulatszámmérős műszeregység, fehér index előre és piros lámpa hátra, króm légbeömlő, Coupé hátsó löklap, króm díszcsík a hátsó lámpa alá!
Ezek akkoriban is elég ritka dolgok voltak és ez mára csak fokozódott!
Ezen felbuzdulva gondoltam, hogy lehet kéne vennem egy 123-ast!
Nézegettem a használtauto.hu-t, de semmi értelmeset nem találtam!
Szóval ha tudtok egy jó C123-ast, akkor légyszi szóljatok! 280CE vagy 230CE!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #167 üzenetére
Benzines, 230-ig van skálázva!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #169 üzenetére
Láttam az autódat egy Mercis oldalom!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #171 üzenetére
Bizony! Nagyon jól mutat a képeken!
Szívesen megnézném egyszer élőben is, de én békéscsabai vagyok!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Milyen évjárat?
Egyébként nem lehetetlen nekünk is volt olyan aminek 140 volt az utazója!
Sokan mondták, hogy hülye vagyok, szétherélem, mert nem hitték el, hogy nem volt padló, de tényleg nem! Éveken keresztül 140-el jártam vele! Igaz az '85-ös volt és már 72 lóerős, ráadásul akkor még csak 10 éves volt az autó!Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #187 üzenetére
Az 55 lóerősnek 130, a 60 lóerősnek 135!
Az övé elvileg 60-as, de ki tudja!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Incognito #295 üzenetére
Ha olyan felnire gondolsz, mint a képen és jó állapotban vannak, akkor nem volt sok!
Nem vagyok tisztában vele, hogy milyen autód is van? W123 vagy W124?
Csak mert a W124-es felnije nem megy fel a W123-asokra csak közbetéttel!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
!Overdose!
őstag
Mindenkinek:
Szerintem aki motorfelújítás előtt áll és nem ismer jó Merci szerelőt az inkább Templomegeréhez vigye az autóját! Bár én nem ismerem személyesen, de láttam az autójáról a képeket és a hozzászólásaiból is látszik, hogy ért hozzá! Szerintem Batman2 is sokkal jobban járt volna és most nem kéne aggódnia a füstölés miatt!
Nekem van jó Merci szerelő ismerősöm, de ha nem lenne (és lenne még Mercim egyáltalán), akkor tuti őt keresném! A távolság meg egyáltalán nem gond! Elviszed az autót, hazavonatozol és visszamész, ha kész lesz! Egy profi munka simán megér ennyit!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #337 üzenetére
Ohh! 500 SEL!
Amikor még megvolt a 450 SEL 6.9, akkor egy ismerősnek volt egy 500 SE-je! Az is jól ment, de teljesen más érzés volt a kettő! Az 500-as "lomhább" volt!
A felnijeidre lehet tudok vevőt, bár ő kifejezetten 16"-os Borbet A-kat keres, de rákérdezek!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #370 üzenetére
Rákérdeztem! Ő konkrétan 16"-ost keres! Egyébként egy nagyon szép W115 230.6-ra!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Ez is ritka, Turbo Diesel Magyarországon: [link]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #417 üzenetére
A képen látható autó nem is TD, ezt írja is az eladó!
A másik az amiről nincs kép!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
!Overdose!
őstag
válasz Templomegere #435 üzenetére
Így van!
Én soha többet nem veszek klíma nélkül autót!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Csináld meg nyugodtan, ha először csinálod, akkor tényleg jó móka lesz!
Egyúttal lecserélheted a légszűrőt és az üzemanyagszűrőt is!
Pár Forintos tétel az egész!
Mod: Egy jó tanács: Először az olajszűrőt töltsd fel és az ujjaddal olajozd be a szűrő szélén lévő gumit is és csak utána tölts a motorba!
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Szépek az biztos, de sztem vétek lenne gázosítani!
Mod: Nem mondom, hogy nem esznek sokat, de azért annyira nem vészes! Bár ez pénztárca függő! A 6.9-es városban 16-nál nem evett többet, kint 12! Lehet, hogy nagy a motor, de cserébe nem kell pörgetni!
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Persze, hogy megtérül! Nem erről van szó! Egyszerűen egy szép veterán Mercit vétek gázosítani! Egyébként meg ha benzinre nincs pénzed, akkor mit csinálsz, ha mondjuk valami nagyobb alkatrészt kell cserélni??? Szerintem egy 450SL-hez több kell...
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
De a hibrid megoldás és társai az új autókra vonatkoznak!
Te pedig egy 30 éves autót akarsz szétberhelni!
Erre írtam én azt, hogy inkább akkor vegyél ilyen autót, ha majd lesz pénzed benzinnel üzemeltetni, mint ahogy azt a gyárban kitalálták!
De azért remélem nincs harag, csak a nézeteink nem egyeznek a veterán Mercikkel kapcsoltaban!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
!Overdose!
őstag
Találtam pár fényképet, ami számotokra is érdekes lehet!
Ha lesz időm hétvégén beszkennelem!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Dacia topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Autós topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mesterséges Intelligencia topik
- Dell asztali gépek
- További aktív témák...