Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez az !!!
Én is valahogy így gondolom, hogy meg lehet oldani, csak ehez kell egy kis kihívás vágy és az hogy az illető ne csak a pénzt szeresse, hanem szeressen alkotni, újat alkotni, helyre hozni és aztán örömmel gyönyörködni a jól végzett munkájában !
No, sajnos ez hiányzik a mai szerelők legnagyobb részéből, semmi kedvük a melóhoz, semmi kihívás vágy, alkotás vágy, "csak legyek mihamarabb, minél könnyebben túl a melón és kapjak érte minél többet" és ezzel az igények ki is merültek !
De kérdem én, hol marad az öröm, hogy "igen, ezt is meg tudtam csinálni ! "
Az ilyen emberek nem alkotnak semmit az életben, nem is látom iagzán értelmét a munkájuknak, mivel még a saját melójukat sem becsülik, példa az én járágnyom is rá !!!
Tegnap mikor megnézte a koma, meglepődött, hogy sziloplaszt, vagy miféle tömítővel is dolgozott a korábbi karoszszériás, az pedig ecetes és már eleve elkezdi tönkretenni a megcsinált részeket, aztán a nedvesség és az idő folytatja !
Azon túl enyhén eleve rizsdás lemezekből dolgozott és a belső részeket nem kezelte semmivel, legfeljebb kívülről, ahonnan látható volt.
A horganyzott javító elemeket össze-vissza barkácsolta, belefúrt, kilyukasztotta és a hegesztéseket természetsen ott sem kezelte le !!!
Így aztán hiába, bármilyen anyag, természetes, hogy elrohadt.
És ami még a poén )bár számomra az egész nem az), hogy csak ott rohadt jelentősen, mondhatni teljesen el a járgány, ahol ennek a komának a keze-munkája volt !!!
A többi helyen, ahol még eredeti, legfeljebb apróbb pöttyök, kisebb hólyagok fordulnak elő, amiket ha megpucolok és lekezelek, akkor még jó darabig nincs probléma !
No, hát arra akartam mindezzel utalni, hogy az egy dolog, hogy kifizettem érte egy adag pénzt (gyakorlatilag a semmire), de az a másik dolgo, hogy a saját munkáját sem becsüli semmire és szarul csinálja meg.
Nekem lesülne a bőr a képemről, ha a saját, szarul elvégzett munkámmal kellene szembesülnöm !!!
Szóval a legnagyobb problémám az, hogy hiába gyüjtök össze és szánom rá a pénzt, nem tudom, hogy kivel csináltassam meg, aki elvállalja és rendesen, lelkiismeretesen is csinálja meg (nem kóklányol) !
Én kutatással foglalkozom, ha így csiánám a munkámat, mint ahogy a legtöbb mai szerelő (tisztelet a kivéteknek, legyenek minél többen) akkor az egy nagy rakás szart érne és tök fölösleges lenne, tehát tök fölöslegesen töltöttem volna vele az időmet, hülyeséget meg nem szeretek csinálni.
Nah, nem panaszkodom többet, bocs mindenkitől.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
spirit007
senior tag
És még lehet így úsztad meg a legolcsóbban .
Mert :
-normálisan meghegeszthetted
-rendes lemezt rakhattál rá (nem konzervdoboz/rozsdaboglya darabokat)
-a "varrat" helyeket lecsiszolhattad
-nem égetted sz*rrá a padló kárpitot
stb.Nemrég vettem egy ismerősnek vatera-n egy mig CO gépet palackkal ,dróttal sum. 60 rongy volt
-
spirit007
senior tag
http://profile.imageshack.us/
Itt töltsd fel a képet(ket) , majd a direct link url-t(eket) hozzászólásnál a link gomb megnyomása után add meg (másolás beillesztés) .
Persze egyenként , tehát ahány feltöltött kép , annyi direct link és annyi * a Link gomb remélem érthető[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
szia !
kotyogás a difinél elvileg kézzel nem érezhető ha olaj van benne , ha csont száraz , akkor érezhetsz egy icipicit .Így lenne tökéletes , persze ez a behajtás és a napkerékre vonatkozik . A kihajtásnál már szokott kottyani , ezt a kopott bolygokerekek okozzák . Nagyon sokmindent nem tudsz tenni , vagy veszel mindenből újat , vagy veszel új hézagoló lemezeket , és probálkozol.
-
Puttyos
csendes tag
Ok! Mondjuk tényleg nagyon nagy szerencse kellett. Mint már egyszer ezen az oldalon írtam, én hírdettem, hogy keresek ilyen autót és óriási szerencsémre egy vidéki 56 éves nő rokonsága hívott fel, hogy az anyunak lenne egy ilyenje és olcsón megvállnának tőle. Lekádereztem a verdát: kiderült, hogy az anyuka volt az egyedüli Mo-i tulajdonosa 94 óta, előtte Németországban futott. Külsőleg tényleg nagyon szép: ha le van mosva és tiszta, akárhol megállok, mindig vannak csodálói. Pedig egyébként, sajna az utóbbi időben, ezen kívül a szerencse nagy ívben elkerült, de talán visszatért.
-
Puttyos
csendes tag
Tápiógyörgyén, Pest megye és Szolnok megye határán lakom. Jó lenne tényleg egy jó kasztnis. Cserélni kell sürgősen: j-b első sárvédő belső tartólemezeket, két oldalt padlólemezt, belső küszöböket, csomagtér jobb bal oldali alsó lemezt. Ilyen apróságokat, amik kívülről nem látszanak, de ha alánéz az ember, elég bosszantóak, meg aztán szeretném előbb-utóbb a Kicsikémet gyári állapotára hozni. Először még, csak egy válás miatti elszegényedés, pillanatnyi mobilizációs megoldásának vettem, de mára már úgy beleszerettem, hogy nem is kell soha többet más autó, vagy ha veszek is az is csak csillagos lesz, de csak ez mellé és valószínűleg az is 30 év körül.
-
Templomegere
senior tag
difiben 4 csapágy van 6 db "fogaskerék" , jópár hézagoló lemez . 2 féle difi van 123-asokon , szemmel látható a különbség , a féltengely kihajtásnál van körbe 6db csavar vagy nincs .
Ha van akkor könyű lesz a szimering csere , ha nincs akkor nehezebb . Ha lóg a féltengely kihajtás csapágya , akkor felesleges a szimering csere , akkor az sem lesz hosszűú életü.
motor melegitő egy nagyon jó dolog !!!
[ Szerkesztve ]
-
Puttyos
csendes tag
Ó hát Kerepes felé bármikor el tudok menni, mert Pesten melózok és elég sűrűn az Autómmal szoktam menni. Majd tényleg egyeztetünk és egyszer arra jövök haza. Egyébként papíron 81-es gyártási évű az autóm, 200d, kaktuszzöld színű (gyári szín) tolótetővel, szervókormánnyal, központi zárral (mondjuk ez még mindig nem működik, pedig már minden módszert kipróbáltam, de majd ha kész lesz a kasztni, akkor egy kicsit több időt szakítok rá: egyszerűen valahol elveszti a vákuumot és nem tudok rájönni, hogy hol).
Jó nekem az utángyártott elem is, ha szépen megcsinálják, különösebben nem érdekel, hogy milyen darab van az autón. A veteránvizsgára meg szerintem úgysem fogok hajtani, egyenlőre
Előre is köszi a segítséget. -
Puttyos
csendes tag
Bocsi, hogy én válaszolok, de asszem a 1-2 közötti meleg olajnyomás a tökéletes. Valahol egyszer olvastam, hogy vételnél, a 123-as motorját úgy kell megtudni, hogy jó-e, hogy hidegen egyből felugrik 3-ra az olajnyomás, melegen pedig visszamegy 1-2 közé, akkor jó a motor. Bocsi mégegyszer a beleszólásért, de asszem így van.
-
Templomegere
senior tag
Szia !
sajna a felújított motorokkal mindig ez lesz , elötte hidegen melegen 3 bar az olajnyomi (ez a tökéletes) de amint ki lesz mosva a rendszer , hiába cserélsz ki szinte mindent , egyszerűen , vannak olyan helyek a motorban ahol megnő az illesztési hézag , és a kelleténél több olaj szökik el , így már melegen amikor meghigul az olaj , esik egy kicsit az alapjárati nyomás .
Szóval ha veszel kocsit és melegen is 3 bar , akkor vagy tökéletes a motor olajozása , és nem volt még szétszedve , vagy soha az életben nem cseréltek benne olajat és már csokit nyom a szerencsétlen olajpumpa
Felújított motornál mondhatjuk nyugodtan hogy természetes jelenség ez . Veézhetném még a dolgot , de most nincs időm, kedvem!
üdv, boldog karácsonyt mindenkinek
-
Puttyos
csendes tag
Igen 200d az enyém. Egyenlőre nem akarok másikat venni. Ezen általánosságban, szerkezetileg minden rendben van, csak néhány apróságot kellene cserélni, de azt szerintem egyszerűbb, ha egyenként megveszem, mint veszek egyet kompletten. De később még akár érdekelne is, csak most erősen a kasztnira koncentrálok, hogy az teljesen rendben legyen. Most pillanatnyilag annyi pénzem nincs, hogy mégegy kocsit megvegyek, meg még a kasztnit is rendbetetessem és utána szépen lefényeztessem. Fényezőm már van, csak egy jó karosszériás kéne!
-
Batman2
őstag
. . .Nyugodj meg, ez normális, nekem mindíg is így viselkedett a motorom, hidegen stabilan 3, vagyis max. az olajnyomás, ha már üzemmeleg a motor, akkor lesz 2-1.5, néha, nyáron, mikor hosszú utat tszek meg vele és totál átmelegszik a motor, akkor előfordul, hogy lemegy majdnem 1-re is !
Akkor kicsit emelek az alapjáraton rendszerint, hogy azért az 1.5-öt érje el.
A könyvem szerint 1.5-nek melegen is meg kell lennie, ennyi !
Lehet, hogy egy kicsit sűrűbb olaj is segíthet rajta mondjuk egy 50-es (pl. 15W50)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Adalékszer?
Az egyik legelső dolgom volt (az olajcsere után), hogy öntsek bele STP adalékot a motorba. Azóta nem csöpög az olaj a motorból, és mintha szebben is járna. Ezt mindenhol lehet kapni, még a tesóban is, 1000valahány forintért.
Mondjuk ott elb@sztam, hogy nem meleg motorba öntöttem, ezért kis idő kellett, amíg észrevettem, hogy "működik".MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Templomegere
senior tag
ami való bele Szép kis 15W40 -es castrolt neki , semmi mást , olajnyomi nem hinném hogy a közepes minöségü olajtól esne le , ha olajtól esik le akkor az nem közepes hanem fos . Én , megmondom neked , apám tud szerezni a cégtől AGIP 15W40-es olajat , ezt buritom bele , általában 6000km után dobom ki belőle . Csak Bosch , vagy M.A.N szürőt teszek bele .
fütésradi , asszem szívás , ha jól emlékszem akkor müszerfal ki , futésbox ki , és fölfelé lehet kicibálni belőle a radiátort . Szóval az egy rendes cumi . De lehet hogy tévedek , nem emlékszem pontosan . Hátsó szélvédő .... hááát ahoz hogy megtudd hogy az összes szál jó e rajta .... lehet le kellene fagyasztani rajta a vizecskét .... és úgy rákötni a 12V-ot , ha szikrázik akkor már eleve jó , mivel vesz fel áramot , ha pedig minden csiknál olvadozni kezd akkor a tuti .
-
!Overdose!
őstag
560-as shellt
Na!
Ez mégiscsak egy Mercedes fórum!
Alapból nem shell, hanem SEL, ráadásul ebben az esetben gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy milyen karosszériaváltozatú autóból származik, tehát jó lesz az 560SE, 560SEL, de még az 560SEC motorja is!Én gyakorlatilag bármelyik V8-ast tudom ajánlani!
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
-
Templomegere
senior tag
nem kell hozzá semmi ! lekötöd a telókat , kicsit emelsz a gépen leveszed a kerekeket , féknyergeket , kipufogót , , majd leszeded a difit tartó csavarokat (4db ) Majd nekiállsz tovább emelni a popsiját a gépnek , telókat hagyod leesni majd kézzel kiszeded a rugókat
Magasra kell majd emelni , szóval jó krokodil és hely legyen .
-
odie
csendes tag
mire elküldted az emilt, addigra nagyjából kész lettem ezzel a "vázlattal". Nagyon kezdetleges lett, de ez csak azért van, mert megadta magát az egerem és touch pad-dal elég nehéz PSezni.
Másik: A hátfalat csak úgy levágtam, ha lesz türelmem az egér nélküli szerkesztgetéshez, akkor azt is megheggesztem.
[ Szerkesztve ]
Odie
-
odie
csendes tag
örülök hogy megmozgatta a fantáziádat, virágot az öltözőmbe Ahogy elnéztem a válaszaidból, Te is Pesten élsz. Melyik kerületben tervezed a merész ötleted végrehajtását?
Még egy kis motiváció
Megvalósult gép 1.
Megvalósult gép 2.
Megvalósult gép 3.[ Szerkesztve ]
Odie
-
Odiepapa
csendes tag
Nem igazán a karosszéria a szakterületem, viszont az alkotóösztönöm annál nagyobb.
Miről szól egészen pontosan ez az általakítási engedély? Gondolom motort még mindig nem lehet cirkumveniálni a gépbe, ha nem gyártották anno... Csak karosszériáról szól?Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Csóró álmodozásból indul, meglátjuk mi lesz belőle. Tegérnek a szakértelme és a mérnöki precizitása adott. Nekem az elszántságom és a precizitásom is adott. A maximalizmus egyikünk részéről sem kérdéses. Egyelőre eddig jutottunk
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Eltűntem tegnap, bocsi. Az átalakításból Rád vonatkozó dolgok:
A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
A jármű átalakítása minden olyan alkatrész, fődarab, tartozék, vagy berendezés cseréje, valamint ezeknek a járműre történő fel- vagy leszerelése, amely a típusbizonyítványban rögzített adat módosulásával jár. Típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében ez azt az adatokat jelenti, amit a típusbizonyítvány tartalmazna.
A legfontosabb adatok az alábbiak :
* jármű fajtája és jellege
* a jármű geometriai méretei
* a jármű saját és össztömege
* nyomtávok és tengelytávok
* a jármű tengelyterhelései
* az alkalmazott kerékpántok mérete
* a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga
* sebességváltó gyártmánya, típusa áttételei
* a rugózás, kerékfelfüggesztés kialakítása
* a futóművek gyártmánya, típusa
* a fékrendszer bármely átalakítása
* a jármű körvonalrajza, alakja
* a kormányműbe történő bármely beavatkozás
* a kormánymű (kormányszarv ) mérete
* a kipufogórendszer kialakítása
* a vontatásra vonatkozó adatok
* a felépítmény jellemző adatai stbA forgalomban levő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
tengelytáv miért változik? Nem csak a tetejét vágod le? Azért az már sokkal macerásabb ha a futómű is változik. Kardántól kezdve mindent le kell gyártani és a kasztni stabilitásáról nem is beszéltünk még. Sztem az nem a legjobb ötlet. Szted gépészmérnök mókus a motormódosítást is legalalizálni tudja?
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm