Új hozzászólás Aktív témák
-
w-123
csendes tag
-
dobó
csendes tag
Sziasztok uj vagyok még itt és hát egy komoly kérdéssel kezdek egyből!!!
Burmangyürü cserekor sajnos elment a vezérlés .
Na de ha elment levettük az adagolót hogy ott is a jeleket be tudjuk állítani.
A probléma a következő:
Vezérműtengely jelen van.
Főtengely jele egy bütyök egy kukucskáló nyílás közepén van.(szerintem jelen).
Adagoló jele a sokbordás résznél ugyancsak jelen van.De az autó csak huzásra indul és hihetetlenül füstöl!!!!!!!!!!!!!!!!!
És néha durrog a pufóba.Én meglátásom szerint minden jelen van csak az előtöltés nem az igazi .
De a gond még az hogy az adgolót forgattuk minden felé (ütközéstől ütközésig) és nem lett sokkal jobb.Gondolok olyanra hogy a nyullottabb lánc szivat de nem biztos.
Ha valakinek van valami tuti beállítási ötlete az legyenszives segítsen.
-
dobó
csendes tag
Ja és azt elfelejtettem hogy levettük ujra az adagolót és a sürü fogazású részt elállítottuk ugy hogy ne legyen jelen ekkor még mindig nem indult csak huzásra és a füst is megvolt még de már volt egy pont ahol majdnem volt alapjárat.
Szóval biztos van valami tuti beállítási mód nem csak a próbálgatás. -
Templomegere
senior tag
Az élet szép
Milyen burman gyürüt tettetek bele és hogyan ?
Szóval a vezérlés !!!
ha össze van rakva minden , szóval főtengely ékszijtárcsa a helyén adagoló a helyén stb akkor a főtengely felső holtpont az akkor van amikor a 0 -jelzés van egy vonalban a blokk oldalán lévő "tüskével" , a vezértengelyen lévő lánckerék mögött vannak alátétek az egyiken van egy kis bemarás , ezt kell összeállítani a mellette lévő vezérműtengely tartóbakon lévő jelöléssel . Arra figyelni hogy ékszijtárcsa felőli hengernél (1) legyenek a szelepek zárva , a 4-eh hengeren pedig a szelepváltás . Ha ez megvan , tehát ezek okésok , akkor kezdesz el foglalkozni az adagolóval . szóval forgás íránynak megfelelően tekered a motort , (mivel nem tudom mekkora motor , legyen az előtőltés mondjuk 21' ) amikor közelítesz a félső holdpont felé ,akkor álj meg a tekeréssel amikor az ékszijtárcsán a 21-es jelölés áll a blokkból kilógó pöcöknél. na ezután , fogod az adagolót , leszeded a helyéröl ha még nem tetted meg , az összes magasnyomású csövet is leszeded , az első henger kivezetését figyeled , nekiállsz tekerni az adagolót , szintén forgás iránynak megfelelően , de elvileg ha a adagoló fogaskerekén lévő kihagyást összeállítot az adagolóházon lévő jellel , akkor már ok is minden , és ilyenkor meg kell jelennie a GO-nak a 1-henger kivezetésénél . Na ha a jelölés megvan akkor kell az adagolót lefixálni , a táoszivatyú mellett van egy csavarfej , 15-ös kulcs megy rá asszem. Azt kitekered és oda kell betekerni valami hoszabb csavart , amivel le tudod fixálni az adagoló tengelyt , ha ez is megvan akkor belököd a helyére az adagolót , úgy hogy középállásban legyen lerögzítve , hogyha finomhangolni kell akkor tudj minden irányba forgatni .legalább 1 csavarral rögztised le és ismét tekerd a motort , gyujtást vagy akármit adjál neki hogy a GO tudjon közlekedni ...... ahogyan körbeértél akkor a 21' jelölés elött már lassíts le a tekerést , és figyeld hogy az adagoló 1-es henger kivezetésén mikor indúl meg a GO fölfelé . Figyled erősen , és lassan tekerd , ez a rész fontos ..... ha 21' -nál kezd emelkedni akkor ok minden . ha nem akkor mehet újra a móka .
Lényeges hogy a motort mindig körbe kell tekerni ha kell 100x , soha nem vissza és úgy előre . Magadat csapod be , nem mást
[ Szerkesztve ]
-
dobó
csendes tag
válasz Templomegere #906 üzenetére
Húúúúú Basszus elfelejtettem azt is hogy 300D 5 hengeres mociról van szó és már tudom mi volt a baj!!!!
A főtengelyen a jelet nem jól állítottuk de akkor már csak az a kérdés hogy 5 hengeres mocin hány fokra legyen rakva?
És kössz a segít séget mert már két napja huzzuk és ilyen lágy időben azért kemény! -
dobó
csendes tag
válasz Templomegere #908 üzenetére
Oké mégegszer köszi holnap rápróbálok !
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Templomegere #908 üzenetére
Templomegere (mester)!
Nem gondoltál még rá, hogy írsz egy magyar nyelvű merci szerelési kézikönyvet?
És ezt most tök komolyan kérdezem?
Szerintem nagyon - nagyon hiányzik a piacról!!!MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Puttyos
csendes tag
Fú, láttátok már a használtautó.hu-n a V8-as 123-ast! Nagyon brutál! ÉN IS ILYET AKAROK!!!!!!!!!! /csak 4.990.000Ft/
-
qdak
addikt
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Odiepapa
csendes tag
Nem igazán a karosszéria a szakterületem, viszont az alkotóösztönöm annál nagyobb.
Miről szól egészen pontosan ez az általakítási engedély? Gondolom motort még mindig nem lehet cirkumveniálni a gépbe, ha nem gyártották anno... Csak karosszériáról szól?Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Der Bosss #911 üzenetére
Templomegérnek a BURMAN gyűrűről kellene előadást tartania a mindentudás egyetemén
Amúgy az ötkilós huszonhármasról (erről a darabról) megoszlanak a vélemények. Volt aki már vezette és határozottan instabilnak titulálta. Amúgy a Dózsa Györgyön állt sokáig a ... szalonban gyönyörű amerikai csodavasok társaságában. Volt olyan hét, amikor minden este megcsodáltam a vasat a kirakaton keresztül. 2006ban a Mr. Classicon találkoztam Vele élőben. Ennyit nem ér, de azért meglehetősen jó állapotban van.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
válasz Templomegere #919 üzenetére
Mikor dobunk össze egy műhelyt w123asok restaurálására?
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Csóró álmodozásból indul, meglátjuk mi lesz belőle. Tegérnek a szakértelme és a mérnöki precizitása adott. Nekem az elszántságom és a precizitásom is adott. A maximalizmus egyikünk részéről sem kérdéses. Egyelőre eddig jutottunk
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Odiepapa
csendes tag
Eltűntem tegnap, bocsi. Az átalakításból Rád vonatkozó dolgok:
A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, az összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.
A jármű átalakítása minden olyan alkatrész, fődarab, tartozék, vagy berendezés cseréje, valamint ezeknek a járműre történő fel- vagy leszerelése, amely a típusbizonyítványban rögzített adat módosulásával jár. Típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében ez azt az adatokat jelenti, amit a típusbizonyítvány tartalmazna.
A legfontosabb adatok az alábbiak :
* jármű fajtája és jellege
* a jármű geometriai méretei
* a jármű saját és össztömege
* nyomtávok és tengelytávok
* a jármű tengelyterhelései
* az alkalmazott kerékpántok mérete
* a meghajtó motor gyártmánya, típusa, hajtóanyaga
* sebességváltó gyártmánya, típusa áttételei
* a rugózás, kerékfelfüggesztés kialakítása
* a futóművek gyártmánya, típusa
* a fékrendszer bármely átalakítása
* a jármű körvonalrajza, alakja
* a kormányműbe történő bármely beavatkozás
* a kormánymű (kormányszarv ) mérete
* a kipufogórendszer kialakítása
* a vontatásra vonatkozó adatok
* a felépítmény jellemző adatai stbA forgalomban levő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le.
[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
-
Odiepapa
csendes tag
tengelytáv miért változik? Nem csak a tetejét vágod le? Azért az már sokkal macerásabb ha a futómű is változik. Kardántól kezdve mindent le kell gyártani és a kasztni stabilitásáról nem is beszéltünk még. Sztem az nem a legjobb ötlet. Szted gépészmérnök mókus a motormódosítást is legalalizálni tudja?
Mercedes-Benz W123 300CD 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nekem van egy szervíz könyvem, a szerint a 200D - 26' a 240D és 300D pedig 24' a felső holtpont előtt !
Nem 100%, hogy mindenben jót ír, de e körül kell keresni az igazságot, nekem pl. olyan 24-25'-os beállítás van és az nagyjából jó.
26'-nál kicsit többel már vacakul ment, füstölt és erőtlen volt !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Emberek !
Most olvastam a használtautó.hu-n egy 123-as járgány leírását. . .
Mit jelent a gyári "kartervédő" ???
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
. . .Azért az a 67. sorszámú, ár nélküli, barna-arany, vagy metálbarna színű 123-as is igen jól nézki a használtautó.hu-n !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Szombaton végre összehoztunk egy kétszemélyes találkozót Ákos123-mal és összehasonlítottuk a járgányainkat !
Érdekes és tanulságos volt, hogy elvileg azonos járgányok között mekkora különbségek vannak !
Nagyon várom már a jobb időt és a NAGY találkozót ! ! !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek !
Mint már említettem, van egy karambolos járgány, vannak még benne cuccok, akinek nem gond hogy ez Debrecenben van, vagy esetleg kell neki valami, de csak később tudná elvinni, akkor szóljon és lebótolom a komával.
A maradék utána a MÉHbe menne, kár lenne érte !
Vannak benn még elektronyikai cuccok, relék, szabályozók, stb. megvan az a bizonyos régebbi típusú adagolója, indítómotor, generátor, motor cuccok, és talán kárpit elemek, bár azok nem tudom pontosan milyen állapotban vannak !
Vannak még ajtó elemek is, üveg, húzókar, atb.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Tudnál néhány képet csinálni a belsejéből és a motortérről?
Apróságok kellenének.
Pl.: jobb első ajtóra a belső króm kilincs, motorháztető nyitó kallantyú és annak tartója, stb.
A motorból, meg pl.: a légbeszívó, hosszú müa tölcsér, ami a dobba megy bele, ahol a szűrő van.[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
w-123
csendes tag
válasz Odiepapa #947 üzenetére
hello multkor a használtauto .hun fent volt egy 300d 5-ős váltoval 150000--ért nem volt rossz vétel mert az 5-ős válto a bontoba {űrőmőn} 80000ft.Vissza a kiindulo pontra szerintem a fehér pick-upon az oldalso hosszu disz csik az cupérol való.mert az ilyen hosszú?vagy nem.A tankolo nyilás is máshol van, vagy a kombin ott van? azt nem vágom
-
Puttyos
csendes tag
válasz Templomegere #943 üzenetére
Á, nem direkt volt, csak ma volt muszály használnom egy kicsit az autót, meg egyébként is dolgoztam eddig, mint a gép. Egyébként csak a csúszós út, só, stb. miatt nem mentem vele. Vigyázni akarok rá. Csak úgy, meg nem akarom indítgatni, ha nem szükséges. Igaz, hogy ma is úgy csúszott mint az állat, de át kellett mennem a szomszéd faluba a gyógyszertárba, mert ami nekem kellett, az itt nem volt. Egyébként ma sem indítottam volna be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Autós topik
- Milyen egeret válasszak?
- Apple notebookok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Xbox Series X|S
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Legrand Netatmo Pro NSC-PRO Intelligens WiFi Beltéri kamera eladó ÚJ!!
- Philips Gyümölcscentrifuga HR1855/70
- GOODYEAR NYÁRIGUMI - 205/55 R16
- Foxwell NT301 - OBDII/EOBD hibakódolvasó / törlő / diagnosztiaki eszköz