Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
szia !
kotyogás a difinél elvileg kézzel nem érezhető ha olaj van benne , ha csont száraz , akkor érezhetsz egy icipicit .Így lenne tökéletes , persze ez a behajtás és a napkerékre vonatkozik . A kihajtásnál már szokott kottyani , ezt a kopott bolygokerekek okozzák . Nagyon sokmindent nem tudsz tenni , vagy veszel mindenből újat , vagy veszel új hézagoló lemezeket , és probálkozol.
-
Puttyos
csendes tag
Hát én még mindig nem tudok semmi problémáról beszámolni! Nem akarom elhinni, hogy ekkora mákom lenne, az én kis Autómmal. Július elején vettem. A motorját még szerelő nem látta./AZ EGÉSZ AUTÓ 200.000FT volt!/ Azt hittem egy vagyont kell ráköltenem, de eddig semmi, csak a szervíz: olaj-szűrőcserék stb., valamivel több mint 15.000km. alatt.
Hátul van némi zörej a diffinél, de már kezdem megszokni. (Mondjuk egyszer tényleg muszáj lesz kicserélnem, mert attól függetlenül kissé zavar a dolog)
A mostani erős mínuszokban is, mindig pöcc-röff!!! Mi lehet a baj?????
De viszont tavaszra érdekelne egy lelkiismeretes karosszériás, aki nem akar átvágni, valami kókánymelóval. Kívül nincs rajta nagy meló, de az alján igencsak lenne mit cserélni.
/Tehát nem muszáj, hogy nagyon olcsó legyen, de a munka olyan legyen, hogy az autó ne essen szét az elkövetkező 15-20 évben/ Ha tudtok ilyet, lécci szóljatok. Előre is köszi!
Bárhová elviszem, vagyis elvisz Ő engem! -
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #701 üzenetére
szia a hézagolást gondolom csak szerelőre kéne bizni laikus ne is álljon neki, mert csak tőbb gondod csinál.
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #701 üzenetére
bocsi elfelejtettem a difibe van 2db csapágy érdemes kicserélni őket vagy hagyam a francba vagy csak szimeringet cseréljek gondolom abbol is csak gyárit mert az u.gyártot az olyan is lehet a féltengelyeket fullra fel ujitattam egy céggel 24 pénz volt de most semmi koty qrva jo lett szerintem.A hátso rugot 126-osbol vettem ki kicsit kemény lemértem anyag vastagsága 3mm-el vastagabb de 1cm-el kisebb a magassága.a lengőkar végében lévő gumibabát is sikerűlt nagy nehezen kicserélni 2méteres vascső házilag gyártott krovafej ,,de birta".Szerinted a motor melegitő az jo dolog?a blokk oldalán van az a gyári 19.-es imbusznyilásu csavar annak a helyére kell betekerni.Te mit szolsz hozzá?
-
Puttyos
csendes tag
Ok! Mondjuk tényleg nagyon nagy szerencse kellett. Mint már egyszer ezen az oldalon írtam, én hírdettem, hogy keresek ilyen autót és óriási szerencsémre egy vidéki 56 éves nő rokonsága hívott fel, hogy az anyunak lenne egy ilyenje és olcsón megvállnának tőle. Lekádereztem a verdát: kiderült, hogy az anyuka volt az egyedüli Mo-i tulajdonosa 94 óta, előtte Németországban futott. Külsőleg tényleg nagyon szép: ha le van mosva és tiszta, akárhol megállok, mindig vannak csodálói. Pedig egyébként, sajna az utóbbi időben, ezen kívül a szerencse nagy ívben elkerült, de talán visszatért.
-
w-123
csendes tag
én nekem kettőt sajnos elkellett kűldenem az őrők vadász mezőkre {méhbe} a motort megtartottam mert azt az egyik autoszerelő barátommal megcsináltuk ma is műkődik az van az autoba amit 1 honapja vettem .A garázsba ott a kilakatolt kasztni az utcán vár a másik amit ki kell lakatolni.Ha esetleg lakatos kell szolhatsz, már egy pár 123-ast megmentett a bontótól elég űgyes és ami a legjobb benne,hogy becsűletes amugy az én kasztnimat is ő vele raktuk benne a kasztnis meg tudod nézni mert az van a garázsba te merre laksz?
-
Puttyos
csendes tag
Tápiógyörgyén, Pest megye és Szolnok megye határán lakom. Jó lenne tényleg egy jó kasztnis. Cserélni kell sürgősen: j-b első sárvédő belső tartólemezeket, két oldalt padlólemezt, belső küszöböket, csomagtér jobb bal oldali alsó lemezt. Ilyen apróságokat, amik kívülről nem látszanak, de ha alánéz az ember, elég bosszantóak, meg aztán szeretném előbb-utóbb a Kicsikémet gyári állapotára hozni. Először még, csak egy válás miatti elszegényedés, pillanatnyi mobilizációs megoldásának vettem, de mára már úgy beleszerettem, hogy nem is kell soha többet más autó, vagy ha veszek is az is csak csillagos lesz, de csak ez mellé és valószínűleg az is 30 év körül.
-
w-123
csendes tag
én kerepesen lakom a forma 1-es pálya mellett,mezőturra szoktunk lejárni a rokonokhoz. a kasznihoz vissza térve utángyártottat vagy gyárit szeretnél venni?mert a gyári az horror áron van hát ha esetleg ha jobb idő lesz és ha erre lesz dolgod megnézheted a meloját és eldőntheted a kaszni dolgot.Milyen szinű az auto?EXTRÁK?évjárat.ccm
-
Templomegere
senior tag
difiben 4 csapágy van 6 db "fogaskerék" , jópár hézagoló lemez . 2 féle difi van 123-asokon , szemmel látható a különbség , a féltengely kihajtásnál van körbe 6db csavar vagy nincs .
Ha van akkor könyű lesz a szimering csere , ha nincs akkor nehezebb . Ha lóg a féltengely kihajtás csapágya , akkor felesleges a szimering csere , akkor az sem lesz hosszűú életü.
motor melegitő egy nagyon jó dolog !!!
[ Szerkesztve ]
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Templomegere #710 üzenetére
Szia!
1., Ha úgy vettem az autót, hogy egy drót végén van egy villásdugó, és a másik vége a motorban van a drótnak, akkor az a motormelegítő?
2., Ezt hogyan kell használni?MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
Templomegere !
Az a bizonyos nyomástartó szelep az az adagoló motor felöli oldalán levő gázolajcső csatlakozásnál van?
Az az a csavar, ami a mtor felé túlnyúlik a csőcsatlakozáson?(csináltam róla képet is, hogy mire gondoltam, csak nem tudom most feltenni a gépre, mert nincs itt a kékfogam).
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
k.spori
csendes tag
Hali!
Van egy mercim(1979-es, forgalombol kivonva)ami kivan lakatolva 90%-ban(két új küszöb,taposók,belső küszöb,hátfal jobb hátsó perem, 2 első doblemez, -kifoltozva ajtok alja+a bal hátsó perem nincs meg .2 első sárvédő hiányzik.2.4 diesel moci van benne.belseje nem szép.+egy halom alkatrészem. ha érdekel hívj 30/2562038
estleg pestig elviszem
tartalék alkatrészek külön is eladók.
igérem hamarossan lesz kép is. -
Mintcar
tag
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne.
Egy pár hete azt tapasztalom hogy, az Mercim nem úgy húz a szokott(200D).
A motor hangja alapján váltok mindig, eddig olyan 35km/h -nál raktam 3.-ba, de mostanában kb. 25km/h -nál már olyan a hangja mint 35km/h-nál. De nem mindig csinálja, bár egyre sűrűbben. Tehát a motor pörög, de mégsem úgy megy ahogy kéne, vagy eddig ment.
Valaki tudna következtetni valamire, a leirtak alapján???!!!w123 200D 1.1millió km+
-
Puttyos
csendes tag
Ó hát Kerepes felé bármikor el tudok menni, mert Pesten melózok és elég sűrűn az Autómmal szoktam menni. Majd tényleg egyeztetünk és egyszer arra jövök haza. Egyébként papíron 81-es gyártási évű az autóm, 200d, kaktuszzöld színű (gyári szín) tolótetővel, szervókormánnyal, központi zárral (mondjuk ez még mindig nem működik, pedig már minden módszert kipróbáltam, de majd ha kész lesz a kasztni, akkor egy kicsit több időt szakítok rá: egyszerűen valahol elveszti a vákuumot és nem tudok rájönni, hogy hol).
Jó nekem az utángyártott elem is, ha szépen megcsinálják, különösebben nem érdekel, hogy milyen darab van az autón. A veteránvizsgára meg szerintem úgysem fogok hajtani, egyenlőre
Előre is köszi a segítséget. -
Batman2
őstag
. . .Mondjuk esetleg csúszik a kuplungod !
nem hallasz kicsit csikorgó, nyekergő, vagy visútó, szóval erősebb súrlkódásra utaló hangokat ?
Ha benyomod a kuplungot, mindíg rendesen szétválasztja a hajtást és a kerekeket?
szóval nem reszel a váltó, mikor váltasz, vagy egyesbe teszed?Ha igen, akkor nézdd meg a fékfolyadék szintedet, ha kevés, vagy törött az odal cső, akkor nem megy a kuplung rendesen !!!
De csúszhat az ékszíj is, akkor viszont általában visítani szokott erősebb gyorsításkor.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
*
Akkor előre is Boldog Békés Karácsonyt és B. (autós) U.É.K.-ok mindenkinek !
*Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
k.spori
csendes tag
szia!
Szombathelyi vagyok, de Pestre néha szoktam járni.
Tartalék alkatrészek:blokk hengerfejjel,adagolo,szervo szivattyú,válto ,futómű,kaszni lerohadva tehát abbol nem sok minden,üvegek kivéve szélvédő,belseje nincs,meg még nem tudom de ha kell valami megnézem hogy van-e. -
w-123
csendes tag
szia egy gyors kérdés: FELUJITOTT MOTORROL VAN SZO KB 30000 KM VAN BENNE {2 ÉVET ÁLLT}REGGEL KORREKTUL INDUL NINCS GOND AKÁR MILYEN HIDEG VAN.ALAPJÁRATON 3 BAR AZ OLAJNYOMÁS DE HA ELÉRI AZ ŰZEMI HŐFOKOT VIZ HŐFOK KB 85-90 OLAJNYOMÁS LEESIK 2 KŐRŰLIRE ENGEM BOSSZANT LENNE VALAMI GOND A MOTORRAL ?SZERINTED?VAGY EZ IGY JO?
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #712 üzenetére
BOCSI TEMPLOMEGERÉNEK SZOL
-
Mintcar
tag
Szia!
Súrlódásra utaló hangot nem hallok, az ékszíj nem ad hangot és féléve lett cserélve.
Olyan 4 hónapja sikeresen leégettem a kuplungot, legalábbis szerintem mert egy meredek emelkedőn meg kellett állnom, mikor elindultam 50km/h-ál többet nem ment és erős égett szag lett az utastérben. Utána a kettest akarta alig bevenni. Mikor vittem a szerelőhöz mondtam neki cserélje ki azt is, de nem cserélte ki, mert szerinte jó az még, és valamit állitott rajta. Azota is néha meg akad, de ritkán, és csak amikor 1-böl 2-be teszem. A fékfolyadék szint rendben van. Megfigyeltem amig nem melegedik be a rendszer teljesen addig jó, ez hogy nem akar gyorsulni, mindig pár km- után jön elő.
Ha szar a kuplung minden képpen súrlódo hangot kell adjon?
Esetleg okozhatja rossz minőségü üzemanyag? Vagy valamelyik szürő, bár azok is nyáron lettek cserélve.w123 200D 1.1millió km+
-
Puttyos
csendes tag
Nagyon kellemes ünnepeket és nagyon boldog új évet kívánok mindenkinek. Autóinknak pedig nagyon boldog elkövetkező 100évet !
Remélem, jövőre tényleg össze tudunk hozni egy-két találkozót és akkor személyesen is lehet jókívánságokat mondani! Én már alig várom !!! -
Puttyos
csendes tag
Bocsi, hogy én válaszolok, de asszem a 1-2 közötti meleg olajnyomás a tökéletes. Valahol egyszer olvastam, hogy vételnél, a 123-as motorját úgy kell megtudni, hogy jó-e, hogy hidegen egyből felugrik 3-ra az olajnyomás, melegen pedig visszamegy 1-2 közé, akkor jó a motor. Bocsi mégegyszer a beleszólásért, de asszem így van.
-
w-123
csendes tag
szia én is remélem hogy semmi gondja nincs,nem szeretnék mégegyszer anyit szivni a motorral, mint a felujitásnál szivtam.Menni megy MINT AZ ÁLLAT.{ŐSZVÉR}szoval sebbeség problémám nincs, neked irtam hogy most vettem ezt az autot csak a saját motoromat raktam át,én hűlye a váltot nem raktam át szerintem a válto sokáig már nem fogja huzni mindegy van 2 még csak a CSERE. neked automata vagy gangos
-
Templomegere
senior tag
Szia !
sajna a felújított motorokkal mindig ez lesz , elötte hidegen melegen 3 bar az olajnyomi (ez a tökéletes) de amint ki lesz mosva a rendszer , hiába cserélsz ki szinte mindent , egyszerűen , vannak olyan helyek a motorban ahol megnő az illesztési hézag , és a kelleténél több olaj szökik el , így már melegen amikor meghigul az olaj , esik egy kicsit az alapjárati nyomás .
Szóval ha veszel kocsit és melegen is 3 bar , akkor vagy tökéletes a motor olajozása , és nem volt még szétszedve , vagy soha az életben nem cseréltek benne olajat és már csokit nyom a szerencsétlen olajpumpa
Felújított motornál mondhatjuk nyugodtan hogy természetes jelenség ez . Veézhetném még a dolgot , de most nincs időm, kedvem!
üdv, boldog karácsonyt mindenkinek
-
Puttyos
csendes tag
Igen 200d az enyém. Egyenlőre nem akarok másikat venni. Ezen általánosságban, szerkezetileg minden rendben van, csak néhány apróságot kellene cserélni, de azt szerintem egyszerűbb, ha egyenként megveszem, mint veszek egyet kompletten. De később még akár érdekelne is, csak most erősen a kasztnira koncentrálok, hogy az teljesen rendben legyen. Most pillanatnyilag annyi pénzem nincs, hogy mégegy kocsit megvegyek, meg még a kasztnit is rendbetetessem és utána szépen lefényeztessem. Fényezőm már van, csak egy jó karosszériás kéne!
-
Dawess
csendes tag
Nagyon boldog X-mas-t kívánok mindenkinek...legyetek boldogok,és persze az autótok is...
Üdv. mindenkinekMB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #732 üzenetére
szia szerinted az az amerikai csodaszer az a PROLONG AZ JÓ? te bele mernéd őnteni az autodba?
-
w-123
csendes tag
válasz Templomegere #736 üzenetére
hello és neked mi bizonyitott? mert a válaszodbol nem derűlt ki. prolong vagy valami más csodaszer jo lenne tudni mert a prolongbol tőbb féle van válto.- motor.- difihez
-
Dawess
csendes tag
Helo mondenkinek!
Mondja meg nekem valaki léccives, hogy az autó belső megvilágításának /középkonzol, órák.../hányas a biztosítékja...nincs meg a papírom a biztosítékszekrényből.
Kössz előre is...MB W123 240D Automatic transmission 84 RULZ!!!!
-
Batman2
őstag
. . .Nyugodj meg, ez normális, nekem mindíg is így viselkedett a motorom, hidegen stabilan 3, vagyis max. az olajnyomás, ha már üzemmeleg a motor, akkor lesz 2-1.5, néha, nyáron, mikor hosszú utat tszek meg vele és totál átmelegszik a motor, akkor előfordul, hogy lemegy majdnem 1-re is !
Akkor kicsit emelek az alapjáraton rendszerint, hogy azért az 1.5-öt érje el.
A könyvem szerint 1.5-nek melegen is meg kell lennie, ennyi !
Lehet, hogy egy kicsit sűrűbb olaj is segíthet rajta mondjuk egy 50-es (pl. 15W50)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
-
w-123
csendes tag
az az igazság,hogy a felujitás után 2évet ment a motor 2 évet állt.most űzembe lett helyezve teljes szűrő etc...csere és vettem bele kőzepes minőségú olajat gondoltam átjáratom a rendszert 200-300km és mehet bele a jo olaj.Jut eszembe: ellenben a te motorod hogy áll?.rég irtál rola-,