Új hozzászólás Aktív témák
-
modern
aktív tag
igazából lenne pár:
Városi fogyasztása?
Az autó költségei(súlyadó... stb, de üzemanyag nélkül)?
Téged hagyott-e már cserbe az autó?
Megéri-e első autónak ilyet venni?Mobilon hamarabb elérsz: 30/563-1783
-
Sanyika123
csendes tag
Sziasztok!
Most láttam meg az oldalt, nagyon megörültem.(nevem alapján tudjátok miért) .Ne haragudjatok, nem olvastam végig a hozzászólásokat, elnézést ha ismétlek valakit.
Történetem röviden: édesapám 87' körül vett egy W115 200-ast, később 220D-t csináltunk belőle, összesen kb. 500e km-t ment nálunk(még meg van az udvar hátsó részében), én 2006-ban jutottam hozzá az első saját járgányhoz egy W123 240D aut., később 300TD jött (eből én csináltam aut.). Mára minkettőt el kellett adnom, de ha lesz rávaló egy benzneset szeretnék venni, leginkább egy 250-nek örülnék.( ha van ilyen eladó beszéljünk róla)
Tapasztalatom, és mások szerint is: 200D 6-6,5 l/100, város is 7l, 240D 7-8l. 300D 8-9l.(persze ha mindene o.k.) Youngtimer biztosítás 15e/év+ klubtagság 6e., teljesítményadó (240D) 6e/év.
Nálunk Szegeden van néhány rajongója a típusnak és alkatrész is akad bőven.Mindenkinek bátran ajánlom aki nem "rohan", és kevés pénzből (persze ezzel is el lehet szállni) szerethető, kényelmes autót szertne!
[ Szerkesztve ]
Sanyika123
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #2962 üzenetére
Ok, remek !!!
Akkor már legalább ketten leszünk !
Megpróbálok keresni egy használható térképet és belinkelem, vagy ha más nem akkor beteszem egy papír térképnek a fotóját !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor WillyX kollega a Te embered, mert neki van emlékeim szerint W124-ese !
Amúgy azt mondják, hogy a 123-as volt az utolsó igazi, jó anygaokból elkészített járgány, de még a 124-es is elmegy, mindenképpen jobb, mint a 190-es.
Ha tudsz egy jó állapotú 124-eset szerezni, az még jó darabig kiszolgálhat Téged, azok azért csak fiatalabbak a 123-asnál, de az állapoton van a hangsúly, nem a koron !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
modern
aktív tag
értem!
sokat segítettél köszi.
nagyon jó autónak tartom és nem túl sok a fenttartása.sztetek megéri venni olyan 5-600000ft körül?
Mobilon hamarabb elérsz: 30/563-1783
-
dpek
tag
Ennyiért inkább egy tip-top 123-ast vennék mint egy leharcolt 124-est.
Ennyiért javaslom még az utolsó szériás A2-es 95-ös vectrát, de csak halkan itt a fórumon mert ez merciről szól.
Nézz bele az A vectrás népítéletekbe.
Amúgy nekem is a szivem csücske egy király 123-as vagy 124-es 300D, utóbbiból 250D is, de sajna nem a fél milliós kategóriába tartozik a 124-es.
123-ból is a kevés km-es tuti diesel olyan mint a fehét holló.
Ezért egyelőre marad a vectra minden előnyével hátrányával.
Persze más kategória, de szerethető.
5-600-ból egy 95 év végi fullos 170E-et futott benzines vectrát kapni. Jobban kijössz mint egy lelakott 124-es diesellel. De ha találsz max 3-400E-et futott diesel 124-est, akkor nyugodtan vedd meg.
Ez az én véleményem.
Jó a 123-as is, de ha tuti állapotban akarod látni az is belekerül 4-500-ba.
Szóval 3 variáció létezik a félmilliós árkategóriára.
Ennyi pénzből ebből a 3-ból választanék. Vagy ha van jó állapotú 126-os diesel.82-es 123 300D 6-700E km, 92-es 1.6i 8V vectra 300E km
-
WillyX
tag
Városi fogyasztást nem tudok, mert vegyesen használom. Így 7 körül fogyaszt kb, de majd csinálok egy pontos mérést.
Súlyadó vagy 6k forint lehet, de még nem fizettem. Biztosítás 60-70k A0-ban vidéken.Még nem régóta van meg, de még nem hagyott cserben. Rokontól vettem, de ő sem mondott nagy gondokat. Az egyik hőfokszabályzója romlott el nála egy nyáron és a délutáni csúcs közepén felforrt a vize. De amúgy nagy probléma tudtommal soha nem volt vele. Mondjuk azért odafigyelt rá. Olajcsere időben, fekfolyadék is cserélgetve rendesen stb. Egyedül a kasznival nem törődött, de vmi csoda módón nem rohadt szét az sem. Néhány helyen már azért kezd kijönni a rozsda, de azt könnyen lehet javítani.
Nekem is ez az első autóm, szóval ha kifogsz egy jó állapotút, akkor nagy meglepetések szerintem nem érhetnek. Mondjuk az enyémben a korához képest kevés km van, szóval nem tudom, hogy az itthon kapható gépek mennyire vannak leharcolva és hogy bírják a kiképzést. Annyit azért tanácsolnék, hogy ha lehet, akkor 5 sebességest vegyél. Nekem 4 sebességes és hiányzik az a plusz sebesség. -
modern
aktív tag
köszi az infot, mindenképpen 5 sebességest veszek!
Mobilon hamarabb elérsz: 30/563-1783
-
modern
aktív tag
sztem pl [ez] nem olyan rossz...
Mobilon hamarabb elérsz: 30/563-1783
-
Sanyika123
csendes tag
Szia!
Egy apró észrevétel a lelkesedésedhez. Sajnos a W124 fenntartási költsége nem mondható kedvezőnek.pl.: fékbetét-, kerékcsapágy-, szilentcsere egyéb kissebb futóműsímogatás, kuplungcsere anyagára közel 250e Ft volt nemrég egy ismerősnek. Nem elriasztani szeretnélek, de kockázatosnak tartom első autónak. Egyébként én is egyetértek azzal, hogy a W123 az utolsó típusa a Mercedesnek ami nem light-bau, de a W124 250D és 300D szívómotorral, még használható variáció.
A képen látható autó jól néz ki, de érdemes utána járni az árnyalatában eltérő színű karosszéria-elemeknek (sárvédő, ív): mi volt a festés oka és hogyan lett megjavítva?Sanyika123
-
Templomegere
senior tag
válasz Sanyika123 #3016 üzenetére
W126-ot ne felejtsed ki ......
-
Danny_L.hu
tag
válasz fecosan #3014 üzenetére
Igen az jó lenne, kértem már én is jópár hozzászólással előbb, csak nem kaptam választ. Szal pontosan hol is lesz az a találkozó? Google Maps link is jöhet vagy simán utca házszám vagy valami.
By the way van valaki aki szintúgy Pestről jön találkozóra? Akkor összefuthatnánk az M3-ason a fóti Metronál lévő Meki parkolójában és mehetnék együtt.[ Szerkesztve ]
-
WillyX
tag
válasz Sanyika123 #3016 üzenetére
Jól meg kell nézni, hogy mit vesz az ember, ill. kikérdezni az eladót, hogy mit cserélt mostanában a kocsiban. Nekem most lett rendbe rakva szinte az egész első futómű. 100-120 ezerből kijött.
modern: A klíma jó dolog, az sem jönne rosszul az enyémbe.
-
Sanyika123
csendes tag
válasz Templomegere #3017 üzenetére
Igazad van, az is meg van épíve rendesen. Csak én nem érek fel odáig
Sanyika123
-
Mintcar
tag
Vazz, 6.-ára viszem a gépet szerelőhöz 9.-ei találkozóra biztos nem készül el
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Szevasz
Nem tűnik rossznak, de azért egy pár dolgot jó alaposan megnézni !
Mindenképpen azzal kezdd, hogy nézdd meg a papírjait, hogy stimmelnek e benne az adatok !
A motorszám pl. a típushoz, bár így hirtelen nem tudom, hogy a W124-esnél a 200D-hez melyik szám tartozik.Pl. érdemes amennyire lehet elá is nézni és legalább a küszöböt végigkopogtatni, hogy nem e rohadt, aztán belül a padlókárpitot is érdemes felemelni, hogy alatta hogy nézki a padlólemez !
A motorteret is alaposan szemügyre kell venni, minden esetleges össze-vissza kábelvégződés és egyéb nem gyári kinézetű átalakítás nyoma gyanús, akkor már nem szabad megvenni, csak ha teljesen gyárinak nézki minden.
Figyelni, hogy mennyire jár egyenletesen a motor, mély dörmögő hangon vagy csörgősen !
Ha nagyon csörög, akkor már elnyúzott.
Aztán nyilván próba, mennyire húz, fék működése, kuplung, stb. kezelőszervek végigpróbálása.A csomagtérben is érdemes benézni a pótkerék alá, ki kell belőle venni, mert ott gyakran kiderül, ha már van beázás, akkor szépen rohadt szokott lenni.
Így röviden ennyi okosság jutott az eszembe.
Sok szerencsét a vásárláshoz és kívánom, hogy jót sikerüljön szerezned !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3018 üzenetére
Szevasz
Igértem, hogy nézek térképet és be is jelölöm az útvonalat és a helyszínt, csak egy kis türelmet kérek még !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bokonon
csendes tag
Fehér W124: Kérdezd meg azt is, hogy miért van rajta új rendszám (ha azt mondja, hogy cserés volt mert elvesztette, kérd el a papírokat az előző rendszámról - KELL hogy legyen, nekem volt már elveszett és újra cserélt rendszámom és volt róla egy okmányirodai papír).
Ha küldföldről hozták be, el lehet felejteni a 320 ekm-t, használj tetszőleges szorzót x3-4
Persze lehet hogy azért kapott új rendszámot mert taxi volt - dettó az előző mondat... -
bokonon
csendes tag
"Jó autó, de kétlem hogy 5-600-ért találsz jót főleg dieselbe.
Azt mondják 1 millió alatt csak széthajtottak vannak.
De ki kell fogni."Csoda szerintem autó vásárlásnál max 10% - senki nem hülye (főleg nem egy nepper, ahogy látom ez a fehér Merci egy telepen áll ??) hogy mélyen a piaci ár alatt adja el az autóját. Az interneten bárki pillanat alatt csekkelheti hogyan mennek most az árak.
A "kifogás" szerintem 3 esetben müködhet:
1) ismerőstől, rokontól
2) új autó keresekedésben beszámított autóknál. Ott szerencsével valóban lehet jó állapotú gépeket venni a piaci ár alatt - csak a legtöbb helyen ezt az ott dolgozók rögtön lepasszolják ismerősöknek vagy a velük megállapodott neppernek
3) igen ritka esetben ha valaki megvan szorulva bármi ok miatt és sürgősen kell neki a pénz - de ilyenkor inkább maga próbálja eladni a neten. Érdemes a sorszám alapján kb belőni mikori a hírdetés. Ha neppernél van, akkor a neppernek már kell a haszon --> nem lesz olcsó, csak max annak tünik. -
modern
aktív tag
thx a tanácsokat, megpróbálok mindenre figyelni majd a vásárlásnál.
Mobilon hamarabb elérsz: 30/563-1783
-
Batman2
őstag
. . . Akkor hogy magamat ismételjem és ne kelljen visszakeresgélni:
* TALÁLKOZÓ *
Mivel nem mozgolódott igazán senki és semmi korkrét helysziín időpont nem alakult ki, így döntöttem, MISKOLC - AUGUSZTUS 9, SZOMBAT, 14-18 óráig lesz a talákozó helyszíne és időpontja, ha igény van rá, akkor még a vasárnapot 10.-ét is hozzá lehet tenni és lehet 2 napos is !
Én úgyis ott leszek mindkét nap.Program:
Aki tud, és szeretne, az jöjjön el !!!
Csanyikban képzeltem el az összejövetelt, az már eléggé kinnt van a városból és ott van egy jó nagy, viszonylag forgalmatlan parkoló, ahol sokan el tudunk majd férni egyszerre és onnan jó kis túrát lehet szervezni Lillafüredre, Ómassára, de akár Egerbe is (persze a sokkal érdekesebb és izgalmasabb hegyi úton ).
Mindenképpen gondoltam egy jó kis együtt autózást !
Aki már most tudja, hogy tud jönni, az jelezzen vissza !
Szállást, stb. mindenki magának intéz.
Asszonykákat lehet hozni, ahogy mondom, akár egybe lehet kötni a találkozót kis 2 (több)napos kirándulással, amit ők is élvezhetnek és ha többen is vannak, akkor legalább egymással el tudnak beszélgetni. . .,
mi meg közben nyugodtan tudunk foglalkozni a járgányokkal !További program lehetőségek:
A közelben van a Miskolci Vadaspark is, azt is meg lehet nézni, érdemes, lehet csónakázni, vizibiciklizni a Lillafüreden, a Hámori tavon, a Palota szálló, és a mögötte levő vízesés (már amikor van benne víz ) is meg ér egy kis nézelődést, továbbá meg lehet még tekinteni Ómassán az Őskohó maradványait, kicsit viszamenve Miskolcon, pedig el lehet menni Miskol-Tapolcára is, nagyon szép környék és ott van a Barlangfürdő is, ami a maga nemében egyedülálló, ezen kivül akár szalonna, kolbász (ki mit szeret) sütést is lehet rendezni (a közelben van tüzelőhely) szabadidős programként !
Ízelítőnek ennyit, gyertek minnél többen !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Akkor a megközelíthetőségről !
Itt van előbb egy jól hazsnálható online térkép, ami az egészen friss út átalakításokat is tartalmazza és én is rá tudtam ismerni, hogy merre is van az arra: [link]
A 3-as főúttól kezdve végig lehet követni az utat a Csanyikig.
Két útvonalat javasolnék, egyiket a városon keresztül, ha valaki szerente valamennyit látni belőle, a másikat pedig a város megkerülésével, ha ki szeretné kerülni:
Városon át: 3-as főúton a Csaba vezér útig - a Tapolcai elágazásnál balra a felső útra - Csabai kapu - Görgey Artúr u. - Mindszenti téren balra (egyenest behajtani tilos) - (első kis utca jobbra) Csizmadia köz - balra Arany János u. - Rákóczi Ferenc u. - Hunyadi u. (villamos sín mellett végig. . .) - villamos vég után tovább Árpád út - Hegyalja út - Mohács utca - balra be a busz végállomás/parkolóba (Csanyik)
Belvárost elkerülve: 3-as főúton a Pesti útig - a kereszteződésben balra Fűtő utca - Csemőkei út - Batthiány sor - tovább egyenest Gózon lajos u. - jobbra Muhi u. - Szervezet u. - jobbra Tokaji ferenc u. - jobbra Ferenczi Sándor u. - balra Köztársaság u. - jobbra Kistábornok utcára ráfordulni - majd balra Árpád u. a villamos végig - (tovább azonos az előzővel)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #3030 üzenetére
Áh nem jártam akkor messze. Google maps-en megcsináltam a két útvonalat ahogy leírtad. Egyszerűbb útvonal, ez pedig a belvárost kikerülve.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Nem igaz, hogy nem bírok egy normális térképet találni a neten, amit le is tudok menteni, hogy be tudjam jelölni az útvonalat !
Ha talál valaki, linkelje, vagy küldje el.Ráadásul a kül. térképeken az utcanevek sem egyeznek, de nem tudom, hogy melyik a mostani. Amit linkeltem az biztos hogy jó.
Még próbálok majd holnap keresni, addig is, itt van két kép, amin bejelöltem nagyjából a két útvonalat (városi út: piros, belvárost elkerülő: zöld).
És az útvonal jelölve: [link]
[link]Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3029 üzenetére
Igen, asszem, a Mohács utca alatt van egy hurok, az lenne az, ha jól veszem ki !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
Igen, így lenne, úgylátom, Te sokkal ügyesebb vagy online térkép tekintetében !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
stpotty
tag
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani, hogy mi a különbség a dot3, dot4 és dot5 fékfolyadékok között? Én azt találtam a neten, hogy a dot3 csak dobfék, dot4 dob-tárcsa és dot5 csak tárcsa fékekhez ok. /mod: még egy kis kleresgélés után, máshol pedig azt mondják, hogy a dot4 a tárcsafékhez való folyadék/. Mi a helyes válasz?
P[ Szerkesztve ]
-
stpotty
tag
Leírom a problémát is, hátha simán megmondjátok mi a baj. Adott egy w123 200d, a fékbetétek már cserélve lettek. Rövid táv megtétele után /kb 10-15 perc/ elkezd felkeményedni a fék, baromira melegszik, nem megy az autó /max 50km/h, de ez már padlógázon/. Pár perc pihenő, és megy megint rendesen minden gond nélkül. Mi lehet a probléma okozója? A fékfolyadékot milyen időközönként ajánlott cserélni? Jelentkezhet a fékfolyadékok keverésétől ilyen hiba? Gondolom, nem a tárcsa és a betét környékén van a hiba, akkor gyengülne a fékhatás a melegedés miatt nem? Esetleg dugulás van a fékcső gumi részén? Csak a két első keréknél jelentkezik a melegedés, de ott tényleg nagyon forró, ha nem nagy forgalomban, nyugiban, saját tempót autózok, és nem kell fékezgetni, akkor sokkal később jelentkezik a probléma.
Előre is köszönöm az ötleteket, esetleg a megoldást.
P -
stpotty
tag
válasz Danny_L.hu #3036 üzenetére
Szia,
Eddig úgy néz ki, hogy én megyek, pesti is vagyok, remélem addigra működő fékem is lesz.
p -
stpotty
tag
Hátha érdekel valakit, egy pár kép az Autóról.
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
Még annyit vettem észre kinagyítva, hogy a Kistábornok útnál valamiért csinált egy hurkot jobbra, ott simán tovább lehet menni egyenesen a villamos mellett, legalábbis, ha nincs útfelbontás, vagy valamiért netán lezárva jelen pillanatban !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #3031 üzenetére
És az Uitz Bélánál is csinált szerintem egy fölös hurkot, ott minden további nélkül rögtön balra lehetett fordulni, nem kellett tovább menni egyenesen és onnan vissza !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3037 üzenetére
A forráspontokban van különbség, azon túl másról nem tudok !!!
Tehát minél nagyobb a száma, annál magasabb a fékfolyadék forráspontja !
A nagyobb súlyú, erősebb fékű járgányoknak magasabb forráspontú folyadék kell, hogy a fékezéskor fellépő súrlódás által keletkezett hőtől fel ne forrjon.
Ha felforr, akkor gázbuborék keletkezik, a gáz pedig összenyomható a folyadékokkal szemben és akkor lesz az, mikor rugalmasnak érezzük a féket.
Tehát nem határozottan kemény és van ütközési pntja, ha megnyomjuk, hanem egyre nagyobb erővel, de lehet tovább nyomni.Nekem ugyan múltkor Dot3-ast adtak és az is van benne, mondván, hogy annak idején biztos nem volt ennél jobb minőségű az ereteije sem !
Eddig nem volt vele baj, de azért lehet érdemes Dot-4-et bele tenni.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz stpotty #3049 üzenetére
Ha netán még szuszog is, mikor elkezded pumpálni, egyáltalán pumpálható mikor hoszabb ideig nem használtad, akkor biztosan levegős, illetve már gyenge a főfékhenger !
Ha határozottan ellenállásba ütközöl, miután egy keveset könnyen be tudtad nyomni a pedált és azt tartja is és már ttényéeg nem igazán nyomható tovább, akkor jó.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Workzone 2 fokos erősített acél háztartási létra fellépő
- Irobot Braava 380 felmosó és feltörlőrobot
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős