Hirdetés
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Máris elérhetőek a WarCraft sorozat első két részének remaster kiadásai
- Látványos előzetesen a Secret Level sorozat
- PlayStation 5
- Warhammer 40.000
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- EAFC 25
- Xbox Series X|S
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #205917 üzenetére
Szerintem terepre azért nem használnak Rohloffot, mert a montiknak meglehetősen kis hajtóművei vannak, a Rohloff esetében limitálva van a minimáis tárcsaméret (nyilván összefüggésben azzal, hogy hátul mekkora a lánckerék). Gondolom, terepen dőnként nagyobb nyomatékok kerülnének a váltóra, mint amekkorát az elvisel.
Ha már agyváltó, akkor MTB-n a Pinion lehetne a nyerő. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Ringman #205917 üzenetére
A modern MTB geometriák sokat hozzá tudtak tenni ahhoz, hogy ma már egy mtb kezesebb a durvább, meredekebb terepeken mint akár 6-7 éve vagy pláne régebben. Gyakorlatilag a Spanyol Mondraker robbantott lassan 10 éve, mert elkezdte megnövelni a mtb vázak első háromszögét és, hogy a kormány ne legyen túl messze, jóval rövidebb vagy akár 0-ás stucnit alkalmaztak. Ezáltal a bringa stabilabb lett, mert jelentősen nőtt a tengelytáv, laposodott a fejcsőszög is, de megmaradt a kezelhetősége is, mert a láncvilla rövid maradt és a rövid stucnival a kormány is még optimális távolságban van. Viszont akadnak gyártók akik a modern geometriát is eltúlozták és extra hosszú vázakat gyártanak, nem elég hogy baromi hosszú az első háromszög, de a láncvilla sem rövid, esetleg extra lapos a fejcsőszög. A Nicolai ékes példája a túlzásoknak, nehezen megindokolható, hogy miért lett ilyen, valami extrát akartak, de ez inkább egy egyedi bringa, mint jól használható.
Az agyváltóval a fő probléma a súlya, azért egy Rohloff közel 2kg. Baromi sok az egy terepen pattogó hátsó kerékbe. Épp ezért nem lettek hosszútávon sikeresek az agymotoros eMTB bringák. Nem lehetett normálisan irányítani a bringát, mert kiszámíthatatlan viselkedésük volt. Ezért jöttek a középmotorok. A Pinion és társai egy tök jó elgondolás és ez már tényleg használható megoldásnak tűnik terepen is, mert itt is középen van a plusz súly. Ami problémát én ebben látok, hogy egy igen drága megoldás, speciális vázat igényel. A javítása is speciális, nem oldják meg a sarki bringa szervizben és mindenképpen nehezebb is lesz tőle a bringa mint a láncváltós. Tömegtermék ebből nem lesz. A szíj meg terepen azért szerintem le tud esni, beszorulhat alá törmelék, kosz, bármi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Gitáros topic
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Külpolitika
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Szemüveges topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest