-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
csibuka85
senior tag
válasz J.Pinkman #87483 üzenetére
Gratulálálok hozzá szép kis teljesítmáény és köszi az infókat.
Z790 AORUS MASTER,I7 13700K+ARCTIC 420 RGB,G. PHANTOM 4090 GS,G SKILL TRIDENT Z5 RGB 32 GB 7200 CL34, SOUND B. Z,LOGITECH Z5500 THX 5.1,K. Renegade FURY 4 Tb M.2 ,34 TB HDD,EVGA G2 1300W,COSMOS C700P ,LOGITECH G7,G903,ASUS HORUS RGB,R.BLACKSHARK V2 7.1,L.G633 .1, AOC AGON 353UCG 200HZ HDR1000
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Van egy decatlonos rockrider 5.0 2013-as kerékpárom, sok mindent kicseréltettem rajta. Az lenne a kérdésem, hogy ha szeretném a fékeket tárcsa fékesre átalakítani mire lenne szükségem? Azt tudom, hogy az első villán meg van a két furat, amire ha jól gondolom a féktestet kell felszerelni, hátul sajna nincs meg a helye, így lehetséges-e? Illetve csak előre van-e értelme felszerelni? Új kerékpárra nem szeretnék áldozni, ezért gondoltam úgy, hogy apránként fejlesztgetek.
Köszönettel:
-
rétisün
veterán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fpeter07
veterán
A vihar bejelentkezett a dh versenybe. Nagyon izgi! [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli669 #87502 üzenetére
Nem éri meg ezzel szórakozni. Elvileg léteznek utólagos konzolok a vázhoz. [link]
Viszont ahova kell a tárcsafék oda a bringa lesz kevés. Szóval én maradnék a V-fék mellett, esetleg ebből egy minőségibb darab, vagy eladni az egész bringát és eleve tárcsafékkel szereltet venni. -
Because
őstag
-
ShiTmano
aktív tag
Tegnap este megcsináltam a hátsót(fat) tyúkbelesre. Ez már nehezebb mutatvány volt. Itt a felni már nem tubeless komp. volt meg a gumi is hatalmas, ezért nem akart a felnihez hozzáfeszülni. Pumpával esélytelen volt. Megpróbáltam kompresszorral, úgy, hogy kicsavartam a szelepet, hogy minél nagyobb luftot küldjek bele hirtelen. Ez is kevés volt, ezért Zsolt74 tanácsára egy fúróval kitágítottam a kompresszor pisztoly fúvókáját. Na így már sikerült, felpattant a gumi a helyére. Az ujjammal fogtam be a szelep helyét. Sok helyen eresztett, de a nagy térfogat miatt csak lassan csökkent a nyomás. Körbeforgattam párszor, többször utánafújtam és egyre jobb lett a helyzet. Mikor megfelelőnek ítéltem öntöttem még bele 50ml tejet, visszacsavartam a szelepet és láss csodát fel lehetett pumpálni, de azért még sziszegett rendesen. Szivárgásjelző sprayvel sikerült lokalizálnom, hogy a felni illesztésnél( a DT Swissel ellentétben ez nem hegesztett) és a körülötte levő küllőknél ereszt. Odaforgattam a tejet és jól megráztam a kereket, bugyogott is kifelé. Egy idő után tömített. Aztán felfújtam 1,5 barra és vártam. Most néztem de kb még mindig annyi van benne, viszont az első kerekem 1,5 nap alatt 3barról lement 1-re. Úgy néz ki a Schwalbe tényleg alkalmasabb tubelessre.
Hátul viszont -mivel nem volt gumicsere meg a belső sem slimeos volt- csak 231grammot nyertem. Így összesen 617grammal lett könnyebb a két kerék + levegő súlya, mert a régi kerekeket leeresztve mértem az újakat felpumpálva. Tekintve, hogy a levegő tömege 1,3gramm/liter még egy pár grammal több a nyereség. Kíváncsi leszek a menetpróbára, sajnos arra még nem volt időm.
Érdekesség, hogy belsővel egy kicsit ütött a Jumbo Jim mert nem ugrott fel rendesen a felnire, tubelessben viszont a helyére pattant.Szóval tubeless felni nélkül is sikerülhet, remélem nem lesz semmi anomália.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #87513 üzenetére
"...Szóval tubeless felni nélkül is sikerülhet..." - Végül is, megoldható, forszírozott használat esetén, rosszabb esetben lefordul a gumi a felniről, ami éles helyzetben elég vicces, és nem túl pénztárcabarát. Bár a Tubi mánia most nagyon feljött, miközben rohadt sok hátránya van, a több versenyző is már latex belsőre állt át, ami ugyan úgy könnyű (kb. slime súlyával megegyező), gumi csere rohadt egyszerű, ahol meg kivágja a gumit a kő, ott már a tej nem menti meg.
#87515 ivana: Azért kicsit más kategória, de lényegében igazad van.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #87514 üzenetére
Mondjuk ennyi erővel szingóval is mehetnének, azt se sokkal nagyobb macera cserélni mint a tubelesst, mint technológia meg elég jó, sokkal jobban viselkedik kanyarban mint a peremes.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Tothgera30 #87514 üzenetére
Meglátjuk. Mivel ugyanazokon a nyomásokon fogom használni mint belsővel, ugyanannyi az esély, hogy leforduljon a felniről. Az szerintem csak túl alacsony nyomáson lehetséges. Nem vagyok versenyző, nem feszegetem a határokat így bízom benne, hogy engem elkerül.
De ha úgy érzem, hogy nem válik be (instabil, veszélyes, folyamatosan ereszt) akkor visszaállok belsőre.
A latexet meg állítólag állandóan pumpálni kell. Na azt csinálja a faxom!Amúgy meg millióan csinálják gond nélkül. Strezit sem hallom panaszkodni.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #87516 üzenetére
Lehetséges, persze én csak versenyzőknél láttam hogy fordult már le, ettől függetlenül ők felnin végigtolják, ha már a táv végén járnak.
Latexet pumpálni? Tubit többször kell. De persze, ez csak az én véleményem, a jobbak még akkor kezdtek használni tubeless-t amikor megjelent, aztán 10 éve már el is felejtették hogy létezett.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Tothgera30 #87518 üzenetére
Nem használtam még latexet csak olvastam, hogy minden nap pumpálni kell.
Te versenyző vagy, nálad kihegyezettebb a dolog. Gondolok itt arra, hogy alacsonyabb, nyomáson nagyobb tempóval, kanyarokban jobban bedöntve használod stb.Nálam ezek miatt történt a váltás.
1. Mind két gumim és az első felnim tubeless komp.
2. Nyertem vele több mint 600grammot.
3. Mérések szerint jobb a gördülési ellenállás.
4. A tej miatt nő a szúrásos defektvédelem.
5. Sokkal nehezebb kígyóharapásos defektet kapni. (Volt egy cikk ahol írták, hogy azért a külsőt is be lehet úgy csípni, hogy lehet).
6. Nagyon elterjedt dolog, egész iparág épül rá a legnagyobb nevekkel (összes gumigyártó, felnigyár). Gondoltam akkor annyira rossz nem lehet.
7. Autóknál évtizedek óta szinte kizárólag ezt a rendszert használják. Igaz ott kiforrottabb a technológia, pl. tej nélkül is működik.
8. Oldalfal kiszakadásnál a belsőnek is annyi, szóval tök mindegy. De mivel a tubeless külsőknek erősebb az oldalfala, ezért kevesebb az esély erre.
9. Rohadt kíváncsi voltam, hogy meg tudom-e csinálni.A gyakorlat meg majd megmutatja, hogy milyen valójában.
Gyorsan megyek is egy kis kört, hogy kipróbáljam.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
6030D
Ármester
-
Kickass
őstag
Csaptunk ma cimbivel egy kisebb kört 25km, megséltattam az új szamarat.
Végül nem Cube lett -
Pimpő
tag
Sziasztok!
Szeretnék egy MTB-t könnyű terepezésre (erdei földút) és könnyű lejtőzésre. 120kg és 185cm vagyok. Boltban Gepida Sirmium-ot javasoltak, azt emelték ki, hogy annak vmi kazettás kerékagya van. Az milyen egyébként?
Úgy gondolom, hogy a súlyom alá nem ártana vmi össztelós bringa, keményebb telókkal.
Jó állapotban lévő használt bringa is jó lenne. Szeretném, ha 100eFt-nál nem lenne drágább.Mit javasolnátok? Mikre figyeljek vásárlásnál?
https://play.google.com/store/apps/details?id=ebak.fv
-
-=RelakS=-
veterán
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
SSJmeszes
senior tag
válasz -=RelakS=- #87524 üzenetére
Ahogy látom szépen fel van polírozva a parketta.
Szerintem le van jó erősen fogatva a bicikli, és valójában, csak egy tartó, és a kerék kicsúszik annyira a parkettán, hogy lehessen tekerni.YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
Jester01
veterán
-
félisten
Sziasztok!
Mi a neve annak az eszköznek, amit egy váznál a hátsó kerék helyére kell tenni azért, hogy szállítás közben mereven tartsa a vázat.
És hol lehet kapni sima 130mm-es gyorszáras vázhoz?Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
trialboj
őstag
Voltam ma egy enduro versenyen itt a közelben. 5 pálya volt 3-at ismertem, mégsem mertem indulni, mert elsősorban féltem hogy abszolút utolsó leszek, és azért annál szarabb érzés kevés van, illetve még alig pár hete van ösztelős bringám, és kicsit féltem hogy túltolom.
Viszont most láttam hogy az indulók nagy része mennyire óvatosan, és lassan megy már kicsit bánom hogy nem neveztem. Persze hozzá kell tenni hogy elég sáros volt az összes pálya, és csúszott, de ezzel együt sem tűnt annyira hardcorenak mint gondoltam.
Hazafele én is lejöttem az egyik új pályán, és egész jó tempót hoztam, ahhoz képest hogy az is csúszott, nyakig sáros lettem, és én sem ismertem egy métert sem.
Gondolom csak az első versenyre nehéz benevezni, mással nem történt ilyen, hogy túl aggódta ezt a versenyzés dolgot, pedig nem nyerni akarok, csak kipróbálni milyen élesben mások ellen.Mire hazaértem már a nagy része lekopott a sárnak, az aszfalt előtt még eg kisebb telket meg lehetett volna emelni a bringán lévő sár mennyiségéből.
(L:http://)(/L)
[link][ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
félisten
-
zack
nagyúr
Locus Pro-t használja valaki? Leírás nélkül elég bonyolultnak tűnik, még egy egyszerű navi is.
Pedig csak annyit szeretnék, vigyen el az Árpád Kilátóig és ne betonon, illetve az elején kerékpárúton (13.ker-ből).Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Runner_fxr
Ármester
100-ért értelmes össztelóst lehetetlen venni, merev vázasban, első telóval is nagyon szűkös ez a keret, ha olyat szeretnél ami elbír 120 kilót normál MTB felhasználásban. Ennyi pénzért sok-sok kompromisszum van. És ha ennyire nem vagy képben, a használt is elég nagy lutri lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Pimpő
tag
válasz Runner_fxr #87534 üzenetére
Köszi. Elkezdem már utánna olvasgatni, legyen vmi rálátásom. Igaz, hogy nehéz vagyok, de jóval finomabban megyek, mint a hard-core bringások.
https://play.google.com/store/apps/details?id=ebak.fv
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nem tudjátok, hogy Szentendrén mikor fogják engedélyezni a 11-es úton a biciklizést? Ma le volt zárva a Dunakorzó és a főútról kiszedtek a rendőrök. Elengedtek figyelmeztetéssel de nyáron a túristaszezonban is eléggé használhatatlan az a szakasz és nem akarok megint problémát. A macskaköves utcákat messzire kerülném ha lehet. Jó lenne valami alternatív útvonal.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
veterán
Otletek, hogx az ilyenek tervezoi vajon kiprobaltak.ezt egyaltalan?
[link]
A váz és legalább az egyik kerék rögzítéséhez sok sikert, pláne, hogy ha a hátsó kerék van a tartóban, a váltót feszíted, ha az első kerék, akkor a.rögzítés végképp vicc kategória, ha pedig az oldalsó részhez kötjük, akkor.max két kerékpár rögzíthető, de pl u lakattal sok sikert kategoria ezen tul barmi, auchanoknal is ilyen van kint nehany helyen, de a miskolc-tapolcai strandnal azert talan mast vartam volna..Everybody lies.
-
andrisbandi
őstag
Amíg összegyűjtesz az össztelósra, esetleg lehetne egy szokásostól szélesebb gumiszettel szerelt hardtail-t venni.
Pl újban;
Specialized FUSE HT COMP 6FATTIE 650B+
Most félárban kb 230.000 Ft
Ennek nagyon széles a gumija; 3 colos.
Valószínűleg az egyszerűbb hátsó telóktól sokkal jobban csillapít.Haszált, régebbi montiba a 2.4, vagy 2.5 colos gumikat még bele lehet tenni.
Egyetlen hátránya ilyenkor, h nem igazán marad sárférőhely. Nagy sárban, agyagosban durván lelassul a kerék a megszoruló sártól.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #87529 üzenetére
Ha teheted, indulj el egy versenyen. Én mondjuk maratonokon mentem, de nincs olyan, hogy hányadik vagy. Ha olyan szurkoló mellett mész el, akkor úgy tapsol, mintha a dobogóért hajtanál. Nagyon jó érzés. Az UltraBalaton futóverseny volt tavaly ennél durvább érzés, amikor 20-24 órán keresztül ezt hallod autóból, árokpartól, házból, sorfalból (én csak kísértem bringával), nem kis erőt tud adni az ilyen. Ja, és kívülről minden lassabbnak tűnik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
r.levente75
addikt
válasz Tothgera30 #87512 üzenetére
Annak a sebmérőnek meg tudnád mondani a pontos nevét típusát. Nagyon szemezek vele.
-
trialboj
őstag
válasz Vasinger! #87538 üzenetére
Ezek a legbudgetebb sárhányók amiket találsz. A hátsó 300FT, az első lehet volt vagy 800is. (2 lityós pepsi, és coccolino öblítő) utóbbi a jobb.
Ezen tervrajz alapján kivágva. (papírra nyomtatod, vagy kézzel átrajzolod, azt ráragasztod a műanyagra körberajzolod, kivágod, lyukakat kiütöd)
[kép]De nem néznek ki jól, mivel átlátszó egyből látszik a sár, amit belülről már nem tudsz letörölni, szóval csak addig jó amíg megjön a dechatlonból a btwines (amit átmatricázhatsz egyedivé)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Runner_fxr
Ármester
Akármilyen finoman mész, 100-ért nem lehet össztelós montit venni, csak utánzatot, vagy valami őskövületet.
Még a merev vázasban is jól utána kell nézni, de mondjuk erre már van esélyed, hogy kifogj valami épkézláb darabot 100 körül.
Ha ragaszkodsz a fullyhoz, akkor a 100k kerethez dobj hozzá még 100k-t, és akkor már el lehet kezdeni körülnézni a használt piacon.[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Runner_fxr #87544 üzenetére
Egy ilyen 200K-s használt fullynak mennyi kb a szervízdíja, amit vásrlás után érdemes rákölteni?
Mert gondolom eladás elött már nem foglalkozott a rendes karbantartással a régi tulaj.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #87545 üzenetére
Attól függ, hogy milyen állapotút veszel? Ha kiváló az állapot, átnézés alapján semmi cserélni való nincs a bringán, akkor is megcsinálnék egy villa és tag karbantartást, mert mondani akármit lehet, és a telókat kívülről szépen le lehet tisztítani, de bele csak akkor látunk ha szétszedjük. Ennek a szervizdíja 15-20k lehet, ha csak az alap karbantartást végzik el rajta, tehát a kis szervizt. Ha nagyon koszos belülről, akkor a nagy szerviz ennél magasabb ár is lehet. Jellemző hiba lehet még az elhasználódott forgáspont csapágyak, cserével együtt az is kb 20k-ból ki szokott jönni.
-
Tothgera30
Ármester
válasz ShiTmano #87519 üzenetére
Azt azért tisztáznám, hogy nem versenyző, hobbista vagyok, idén még egy maratonon voltam. Ott a sztori hogy egyedül a tüskék, szúrásos defektnél van előnye, ami nekem kb. 2 éve volt utoljára. Latex belsővel ugyan úgy nyersz tömeget, és ha gumit kell cserélni, sokkal gyorsabb ledobni a másik szettet, és feldobni a következőt, még a kezed sem lesz mocskos. A tubeless nem csak autóknál, motornál, de sok még más műszernél is létezik, de felesleges összehasonlítani. A rá épült iparág megint nem ér, lásd Rock Shox RS-1, és aki igazán tolja, az visszatette a Sid-et/Fox-ot. Bár hozzátenném hogy undorodom attól mikor a tej összekeni a felni belsejét, így az enyémet nem fogja, marad a jó öreg belső.
#87520 6030D: Kérlek, fejtsd ki bővebben. Latex-re gondolsz?
#87521 Kickass: Tetszetős paripa, sok szintet, és km-t vele. Pár képet még szívesen fogadok róla.
#87542 r.levente75: Garmin Edge 520. Pár hónaposan, használtan vettem, nagyon bevált, szuper kis eszköz, fele tudását nem használom ki.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
r.levente75
addikt
válasz Tothgera30 #87547 üzenetére
Köszi, jó kis cucc, ránézek nálunk itt a decatlonba.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #87512 üzenetére
Tetszik a "bringazárad",mennyi a szavatossága 10-12 év? .
Kickass...szép bringa!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Tothgera30 #87547 üzenetére
"Ott a sztori hogy egyedül a tüskék, szúrásos defektnél van előnye, ami nekem kb. 2 éve volt utoljára."
Ahogy olvasom a bringás fórumokat 90%-ban királydinnye, szög/drót meg apró üvegszilánk okozta szúrásos defektekről beszélnek. Vágásos defekt sokkal ritkább. Felütéses is elenyésző. És azt megfelelő nyomással ki lehet küszöbölni. Oldalfal kiszakadásra meg a tubeless talán még jobb is mert vastagabb az oldala.
Mondjuk nincs olyan tapasztalatom mint neked.
Nekem nem volt sok defektem de az mind szúrásos volt. (Igaz, nem nyomom neki). 2x drótdarab, a többi tüske.De mindegy is. Most már megcsináltam, így használom amíg nem látom nagy hátrányát.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- További aktív témák...