-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ShiTmano
aktív tag
válasz belaazallat #88250 üzenetére
"Fékezni tudni kell!"
1. Akkor még egyszer megkérdezem, gyerekkel (7éves kislány)a hátam mögött, meredek lejtőn mégis, hogy a fenébe fékezhettem volna másképp???? Engedjem 50-ig, kockáztassam az életét mikor már 15-nél sikongat? Ha egyedül vagyok nyilván nem így fékeztem volna (meg a súly is kisebb lett volna). Komolyan kérdezem, ha már kioktatsz.
2. Érdekes, tárcsafékkel bárhogy fékezek megállok, nem kell trükközni nehogy elmelegítsem a pofákat.
3. Volt már tárcsafékes bringád?[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
belaazallat
addikt
válasz ShiTmano #88251 üzenetére
Motorbicikli is beleszámít? 😈
Továbbra sem azt írom, csak a v-fék a jó! Csak azt, hogy én az általad korábban említett súlynàl nagyobb tömeggel letudok ereszkedni bizonságosan. Ha ebbe te mást próbálsz belemagyarázni, az már a Te problémàd! 😉
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
deny330
aktív tag
válasz zoli03 #88215 üzenetére
A vicces az, hogy nekem az első fék sokáig nem blokkolta az első kereket. Nagyobb sebességnél nem volt merszem behúzni teljesen, kisebb sebességnél a teljes berántás blokkolta a kereket, és egy kerékre állt. Hátsó fékem mintha gyengült volna azóta, amióta elhoztam volna a bicót. Illetve a tárcsa is szeret rezonálni, de mellékes. Ezek ellenére én jobbnak tartom a tárcsaféket. Lehet, hogy a tizenéves logikámmal van baj, de kövezzetek meg, én nagyobb biztonságban érzem magamat tárcsafékkel. Mintha a kerék blokkolás is erőteljesebb lenne, adagolhatóság pedig nyilván jobb a tárcsaféknél. De az is lehet, hogy én rendelkezek rossz minőségű V-fékkel, nem tudom. Mindenesetre ez a lutri, hogy mikor hogyan fogunk dolog nem jön be, a Shimanohoz képest pedig tényleg keveslem a fékerőt.
(#88220) zoli03: Kötekedni semmiképp nem akarok. Saját tapasztalataimat írom csak le. Ha valaki nem ért velem egyet megértem, és szívesen meghallgatom a másik véleményét is. Az előző V-fékjeim nem voltak csúcskategóriásak, csak olyan "fognak 'oszt jo' va'n" . Lehet, hogy ami a te bicikliden volt igényesebb és erősebb, nem tudom. Hogy egyes V-fék típusok között mekkora a fékerő eltérés azt szintén nem tudom, én mindig csak a fékpofákat cseréltem ha elkoptak, bowdeneket ellenőriztem, stb.
(#88244) Hasaggymeg: Téli felhasználás alatt észrevettem, hogy biztonságosabb a tárcsafék, illetve olyan helyeken, ahol könnyedén lesz koszos / vizes a felni. De ez azt hiszem érthető, hiszen sokkal közelebb kerül a felni a szennyeződésekhez, mint a tárcsa a kerék közepén. Bár víz hatására én nem vettem észre fékerő vesztést tárcsafék esetén, mint a V-fék esetén. Nem csak a fékerő miatt mondtam / mondom, hogy biztonságosabbnak érzem a tárcsaféket, de az én véleményemben a fékhatás ereje nagyobb szerepet játszik, persze. Mondjuk azt nem tudom elképzelni, hogy a bowden ugyan olyan erősséggel képes összehúzni a fékpofákat, mint az olajnyomás. Bár napokban láttam Rosebikeos valami olajos V-fék cuccot. Kíváncsi lenék, hogy mit tud.
Szerk: Pl. nekem XTR fékpofás V-fékkel nem volt dolgom, amit belaazallat írt feljebb. Lehet, hogy tényleg erőteljesebb, jobb, nincs vele tapasztalatom. De Runner_fxr által említett 4 dugattyús Shimano Zee fékre is kíváncsi lennék. Lehet az XTR fékpofa, de szerintem Zee + valami 203-as tárcsa jobban megfogja a bringát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #88231 üzenetére
Kipróbálnál egyszer egy rendes 4 dugattyús féket, lehet megváltozna a véleményed.
Illetve ne csak Magyarországban gondolkodj, ezeket a komolyabb fékeket elsősorban 2-3 ezer méter magas hegyekre tervezik, amikor mondjuk fél órát ereszkedsz, az a fék amit most jónak ítélsz, kb 10 perc múlva már alig fog fogni. És az sem mindegy, hogy mennyire fixen marad a nyomáspont. Még itt a budai hegységben is bőven elértem a határait a Deore tárcsaféknek, meg a Magura MT4-nek is, pár perc alatt úgy fel lehet melegíteni, hogy jelentősen csökken a fékerejük.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Szerkesztésbe már nem fér bele, de: Azt sem tartom kizártnak, hogy az én Promax fékeim hibátlanok, mert a felhasználok 50-50%-ban elégedettek is vele meg nem is (hogy konkrétan ki hol használta, arról persze nincs infóm). Haverok ajánlották a féktisztítót (nem próbáltam, nem volt kéznél), hátha valami került a tárcsára, ami miatt nem fog úgy, ahogyan kellene. Egyszer esett át olajzáson a bringa csak (az az a lánc), amikor némi hóval lepett meg minket "holle anyó". De kizártnak tartom, hogy akkor egy csepp olaj is ment volna a tárcsáimra. Különféle fékbetétekkel is próbáltuk (konkrétan 2 fajtával), illetve 3 fajta tárcsával volt megnézve, hogy mit tud a "munkahenger". Az olajnyomás szerintük rendben volt, kemények a fékek. Levegősödést nem tapasztaltunk (vagyis arra utaló jeleket). Ha lenne a kezemben még 1 Promax Solve szett, és az is ugyan így fogna, akkor tudnám azt mondani, hogy a fék rossz. Mindenesetre nem akarom szervizeltetni. Anyagilag sem hiszem, hogy kifizetődő lenne. Inkább megválok tőle (vagy itt fog elrohadni a szobámban, ha valaki nem viszi el ).
Amikor elhoztam a bringát.. akkor sem emlékszek nagyobb fékhatásra, pedig akkor 0 napos volt minden. Erősebbnek éreztem mint az előző biciklieimen lévő V-fékeket, ebből kifolyólag nem hittem azt, hogy ez rossz, hanem, hogy ez normális, ennyit tud - mégis csak alsó kategória. De lehet, hogy más (komolyabb) bicikliket próbálgatva lett nekem nagyobb az igényem. Azokon csak-csak befigyeltek az Elixír 3-ak, Magura MT4-ek, XT fékek és társaik.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #88257 üzenetére
Én zsírspray-zek már évek óta, nem csinálok belőle különösebb ügyet, sem szertartást. Külön tisztítani csak indokolt esetben szoktam láncmosóval és brigéciollal, de közel sem minden túra után. Spray után simán elmegyek közel 400 km-ert és még nem csörög a lánc. Olajjal 200-at is alig mentem. Egy eső meg azonnal lehozta.
Nekem nem éri meg annyit foglalkozni vele, inkább 10%-al kisebb futásteljesítmény és kevesebb macera. -
geotigris9
tag
válasz deny330 #88255 üzenetére
Használgass nyugodtan féktisztítót én minden komolyabb tekerés után megejtem + kompresszorral is kifújatom a fékpofáknál ha úgy áll. Tehát ha karbantartás megvan rendszeresen, nem fog jobban fogni akármilyen fék mint annak idején előtte, de rosszabbul biztosan nem. Az mindenkinek eggyértelmű remélem koszos tárcsa, koszos fékbetétek/pofák nem fognak úgy működni mint elvárható lenne.
V fékekre visszatérve alapesetben nincsen vele gond, nyilván komoly lejtőn nem lehet azt elvárni tőle mint egy jó tárcsaféktől. Az más kérdés, hogy V fék és V fék között is lehet jelentős különbség ugyan - úgy mint tárcsásnál és a folyamatos tisztítást jobban igényli mint a tárcsás, de ez magától értetődik. Mindazonáltal sokall több előnye van MTB terén egy tárcsás féknek mint egy V-s féknek, nem véletlenül tűnt el minden komolyabb bringáról már régen. Én részemről OFF-a rakom ezt a témát.
(#88258) Teasüti Nem lenne baj a zsírral sem nyilván nagyobb lesz a súrlódás mint finom olajnál ergo kicsit nehezebb hajtani. De gond nem ez ha nem a sok porszencse esetleges talajról felverődve kisebb homok szencsék egyéb szennyeződések amik bele rakodnak/rárakódnak a hajtásnál a láncra a fogaskerekekre ide-oda és mint smirgli koptatják az alkatrészeket. Amit írt Runner az ildomos megcsinálni minden kisebb vagy nagyobb tekerés után persze terep függvénye is milyen gyakorisággal indokolt már megejteni. Ez azért is jó mert esetleg észrevehetsz olyan dolgot is a bringán amit amúgy nem biztos. (pl. : meglazult/kiesett csavart akármit)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #88259 üzenetére
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy (féktárcsa?) adapter alatt mire kell gondolni? A teleszkópon lévő felfogató rész jut eszembe, ahol rögzíteni szoktuk a munkahengert a telóhoz / vázhoz. De itt tárcsákkal kapcsolatban irkálnak valamit.. nem teljesen világos. Lehet, hogy nagyon primitív dolog ez, de megkérnék valakit arra, hogy magyarázza el.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz Teasüti #88256 üzenetére
Igen, naponta kellet, BikeWorks Dry Lube volt. Hirtelen ez volt a helyi boltba póbára.
Azon a héten éppen felvitellel lejtőztünk elég intenzíven, olyen napi 25 - 30km lejtmenet lehetett. Volt pár csepp eső de por is helyenként. Új volt a lánc és a sor is a hét elején, de úgy a harmadik naptól már kívánta a kenést így is...Ebből nem vonok le messzemenő következtetéseket, ott akkot nem működött ez a kenőanyag. Amúgy Rohloff olajozok, az sokáig tart, csak nemszeretem már a dzsuvás láncot. Ezért nézelődök alternatív megoldások után, lehetőleg nem klasszikus olaj vonalaon.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #88262 üzenetére
Okés, legalább már megvan, hogy mire kell gondolni. De pár dolog nem világos. Szerintem holnap kimegyek és áttanulmányozom a bringámat, gyakorlatba ha látom biztosan jobban megértem - vagy nem, de akkor úgyis jövök kérdésekkel.
Szerk: Ahogyan látom, lehet venni adaptereket. Ezek ilyen átalakítóként szolgálnak különböző tárcsák méretéhez / különböző munkahengerek felfogatásához? Mert nem teljesen világos, hogy ezeket az adaptereket hol kell elhelyezni. (Emlékezetből: nekem pl a teleszkópon közvetlenül volt egy rögzítési pont, ahova feltudtam csavarozni a munkahengert. A váz hátulsó részén ugyan így.)
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #88263 üzenetére
Szerkesztés gombról megint lemaradtam, szóval bocsánat a "spammért".
Közben találtam egy videót, ahol sikerült megértenem mire valóak ezek. Az adapterek felszerelését elméletben nem tudom elképzelni, gyakorlatban valószínűleg könnyedén rájönnék, hogyan kell. Köszönöm a segítséget geotigris!
-
Jester01
veterán
válasz geotigris9 #88246 üzenetére
Hogy ez nekem nem jutott eszembe
Nem baj, még nem késő mert nincs még cipőm. Ha lesz, akkor először a boltbajáróssal fogok gyakorolniJester
-
a.sebi
őstag
sziasztok! szeretnék venni a feleségenek és nekem egy biciklit ! elsősorban helyben szeretnénk közlekedni , illetve itt a balaton körül ! én egy kicsit vadabb vagyok , mint az asszony , es 110 kiló☺️
magamnak egy mtb t a z asszonynak egy városi cirkálót nézte ki ! a feleségem többet fogja használni ! szerintetek ezek jók ? az árból lemegy még 20százalék a 7 végén ! véleményeket nagyon köszönöm előre is! -
6030D
Ármester
válasz Strezi #88261 üzenetére
Ezt a Bikeworkx-öt néztem én is, de már a flakonban is olyan híg volt, mint a víz. A Squirt Lube-on nem gondolkodtál? Bár azt is valaki isteníti, valaki szerint hülyeség.
A Rohloffnál most én azt csinálom, hogy addig nem rakok rá ismét, amíg a szemek között van olaj(sár). A lapol külső felét, ha van kedvem, száraz ronggyal letörlöm. Így sincs hangja a láncnak, és kevésbé dzsuvás a hajtás. Lánccserénél megmondom, mennyire hatékony.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
zack
nagyúr
válasz a.sebi #88266 üzenetére
Én ennyiért inkább használtat néznék, komolyabb villával. Ezekért biztos nem adnék 200-260e, Pedig nekem is KTM van. De ha már új, és 20%, 200-ért inkább a KTM, mint a Genesis 160-ért.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
flash-
veterán
ahogy nézem a Bell Alchera/Bell Delirium bukósisakokról talán több jó visszaértékelés van, pontszámban is elég jók testbike-on, viszont nem rovarhálósok...
Lehet hogy hülyeséget kérdezek de ezeknél már azér nincs rovarháló mert úgy van kialakítva hogy nem megy be a rovar,illetve bemegy de hátul ki s megy?
Mennyire gyakori lehet ez a rovar dolog? heti 3-4 órát bringázok,nem tudom mennyire érdemes ezzel a rovarháló dologgal foglalkozni?"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
-=RelakS=-
veterán
Ha esetleg valakinek van bryton 530-a:
a narancs cellák mit jelentenek?
Feltételezem, a háttér nem színváltósItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz a.sebi #88274 üzenetére
Ilyen felszereltséggel nem kapsz 160 e-ért új montit. A gond itt az, hogy egy áruházi márkát veszel. Ennyiért ajánlottabb inkább egy Cube, kevésbé jó felszereltséggel. Milyen magas vagy? Ha a 17" jó neked, akkor a ez szerintem jobb neked. Ugyanaz a villa, hajtása kicsit gyengébb, viszont a féke jobb, ami a 110 kg-hoz jól jön.
Női cross bringára meg szerintem bőven elég a V-fék, főleg, ha nem a hegyekbe kell. 1, 2(#88277) flash-: nekem rendszeresen akad el valami a hálóban, aztán hallom ahogy küzd, és általában magától ki is szabadul. Ha nincs háló, akkor vagy bemegy alá, ahonnan nem fog a túl oldalon kimenni, mert a hajadban elakad, vagy kevésbé akad el, és egyszerűbben szabadul. Kérdés melyik irányba. A Bikemag-on voltak múlt héten sisakos cikkek, érdemes körülnézni, vannak már 10e Ft-tól is ajánlott termékek.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Vasinger!
nagyúr
Én is Rohloffozok, de most az új bringánál jobban figyelek a kenésre és kicsit zavar, hogy mennyire ragadós/sűrű az anyaga van. Borzasztó nehéz tisztítani, mert csak brigéciol hozza le a láncról az olajat és a szemetet.
A Rohloff tulajok mivel szokták tisztítani a láncot?
-
6030D
Ármester
-
a.sebi
őstag
Új női KTM kerékpár
https://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Uj_noi_KTM_kerekpar_65761035.htm[ Szerkesztve ]
-
Zoli133
őstag
Ez ilyen
Mikor én elkezdtem SPD-zni nagyon óvatos voltam, mert itt is minki írta, hogy eg ypár esés benne van. Első 4-5 alkalommal nem is estem, már azt hittem megúszom. Aztán piros lámpánál kiakasztottam a bal cipőt, letettem volna, de elkezdtem jobbra dőlni, nos ott már nem volt mit tenni."It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #88258 üzenetére
Én szeretem ha tiszta a hajtás. Egyébként úgy tapasztaltam, hogy jobban jársz ha sűrűn áttörlöd és vékonyan olajozol, mintha ritkábban tisztítod, mert rengeteg kosz tud felhalmozódni, és azt sokkal nagyobb meló eltávolítani. Nem egy nagy művelet ez, pár perc alatt megvan, ennyit rá tudok áldozni minden nagyobb tekerés után. Mondjuk a városi bicajommal ennyit nem törődök az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Nem ismerem az itteni topik szabályokat, de nem lehetne róla szó, hogy a kiemelt hszt kiegészítse valaki, ajánlott sisakmárkákkal, fékbetét márkákkal, kesztyű, lánc olaj, stb. Olyan dolgokkal, ami rengeteg kutatómunkát igényel, és általában mindenki szart vesz elsőre.
Illetve ezek nagy része hétről hétre felmerül a topikban is, és hiába mondjátok hogy ott a kereső, én sokszor a saját kérdéseimet sem találtam meg, mert nem sikerült visszaemlékeznem 1 kulcsszóra sem belőle.
Persze tudom ezek szubjektív dolgok kinek mi a jó, de valami támpontot csak adna, és nem vennél 2x gagyit, mert a boltos rád sózza, te meg elhiszed h jó, mert drága.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
haarmaan
tag
válasz CaNNa3IS #88275 üzenetére
Mi lett a döntés ha szabad kérdeznem mert én is egy raptoron gondolkoztam és ez az USWE a középső pánttal baromi jónak tűnik.
crc -n most 110 euro körül van a raptor.Szia, ma reggel rendeltem meg egy kék USWE Airborne-t A Canyon oldaláról:
[USWE Airborne 15]ha megjön leírom a tapasztalatokat, remélem beválik.
-
6030D
Ármester
válasz Vasinger! #88288 üzenetére
Egy öblítéssel biztos nem, sokkal lehet, de annyit nem tökölök. A Brigóban az a jó, hogy vízre kifehéredik, ezért látszik, hogy van még rajta, vagy nincs. Egyszer próbáltam 2 l vízzel lelocsolni, kevés volt (lánc, sor, hajtók., váltó). Slaggal jó.
(#88290) trialboj: ahogy írtad is, ez teljesen egyén függő. Nekem fontosabb az, hogy egy saras tekerés után még csendben menjen a lánc, valakinek meg az a fontos, hogy tiszta legyen bármikor.
Sisak, kesztyű is mind szubjektív. Lánc: valaki a drágát is elhasználja 500 km alatt, valakinek az "olcsó" is elmegy 5000-et. Akkor melyiket ajánlod.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
LustaDick123
tag
válasz belaazallat #88252 üzenetére
A motor fizikája hasonló, de szerintem ne keverd ide, mert a megvalósítás teljesen más. Pl. nem tudod megültetni a hátulját a bringák többségénél, másik a villaszög és futómű, a bovden és egyéb rugalmas alkatrészek miatt kis késleltetés van a fékerő felépülésében a hidraulikához képest, nehezebb tehermentesíteni a kormányt stb.
Másrészről ahol leereszkedek a motorral fékezés nélkül ott a bringával folyamatosan fékezek én is, tekintve, hogy nincs motorfék.(Mielőtt: én is voltam rengeteg motoros tréningen, és a Mackó sétált is vissza bőven, mikor kihagyta a hátsófékes mutatványnál, hogy nekem C-ABS van a motoron )
-
geotigris9
tag
Én biztos nem tesztelném vele. [link]
Wikiből is idézek: "Bőrirritáló hatású, gőzei mérgezőek és kábultságot okoznak, lenyelve vagy légutakba kerülve halálos lehet. Feltehetően károsítja a termékenységet.[8]"
De hát lelked rajta.
(Nem vagyok biztos abban, hogy a műanyagot nem eszi meg.)
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ivana
Ármester
válasz geotigris9 #88295 üzenetére
Hagyjuk már, kint kell csinálni és kész. A petró a lakkbenzinhez képest egy tök ártalmatlan anyag.
-
-=RelakS=-
veterán
Miért nem próbálod meg a gázolajat?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
geotigris9
tag
Jó hát létezik olyan dohányos is aki megélte a nyolcadik x-et.
Annyi mérget beküldünk akarva, akaratlanul az első verziót minek tetézni még .. ? Persze nagyszerű "találmány" emberi test, mert sok mindent kibír, meg tolerál ameddig bírja.
Van az ... "Ami nem öl meg rögtön ... de lassú víz partot mos."[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
LustaDick123
tag
válasz -=RelakS=- #88297 üzenetére
Bármi jó, ami oldja az olajat. Szerintem.
A lényeg, hogy az olajba beleragadt port és koszt kitakarítsa, hogy ne koptassa el a fémet, a friss kenőanyagot felviszed majd újra.Bocs, megint motoros példa, de ott azért szokták javasolni a petróleumot (vagy esetleg gázolajat), mert ott a lánc csapjai között van zsír és ezt egy kis gumigyűrű tartja bent (általában O vagy X profilú, szoktak így is hivakozni rá, hogy o gyűrűs lánc stb.). A brigéciol és társai ezeket a gyűrűket kezdi ki, és emiatt nem ajánlják tisztításra. Bringán tudtommal ilyen nincs.
Amúgy kaphatóak (motoros boltokban) direkt lánctisztításra különféle spray-ek, szóval ha valaki nagyon szeretne, akkor vehet olyat is.
-
Getalife
csendes tag
Elso orszaguti (kenyelmesebb?) biciklinek melyiket valasztanatok?
http://www.alpinbike.hu/webshop-Giant-Defy-5-2016-2-2821
vagy
http://bringaland.hu/online-store/5279/549/kerekparok_2015794533499/merida_ride_200_5531-detail.html
esetleg tokmindegy, mert hasonloak?
A giant vazakra nincs elettartam garancia tudtommal, meridara meg igen.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)