-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ShiTmano
aktív tag
-
cobranco
csendes tag
Bár itthon viszonylag gyakran járok terepre,ezeknek a túráknak a filmes rögzítésére ritkán kerül sor. A most következő is szinte napra pontosan majdnem két éves,mondjuk úgy,egy kis hiánypótlás a múltból.
Egy mozgalmas áprilisi nap filmes dokumentációjából pár filmkocka már évekkel ezelőtt felkerült,most itt a „taknyolós videó” vágatlan verziója, fogadjátok szeretettel:Horrortúra a vadonban 2015. /Hungary-Slovakia/ FullHD 1080p
Útvonal:
Jósvafő-Kecső völgy-Kecovo-Silická Brezova-Silice-Silicei fennsík-Rakyta-Dievcanska skala-Koliba soroska-Körtvélyesi kilátó-Hárskút/Lipovnik/-Várhosszúrét/Krasnahorká Dlhá Luka-Jólész/Jovice/-Rozsnyó/Roznava/-Berzéte/Brzotin/-Plesiveská planina-Slavec-Pelsőc/Plesivec/-Gömörhosszúszó/Gemerská Dlhá Ves/-Domica-Aggtelek-Vörös-tó-JósvafőTérkép:
[link]Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #87448 üzenetére
Figyeld meg más fogásnál,máshol nyomva tenyered is ugyanaz a 2 ujjad zsibbad,mert ha igen félő a nyakadtól jön.Ha hosszú a bringa és nagyon hátracsapod fejed mikor tekersz nyaki idegeket szoríthatsz vele.
Más...ma meglátogattam Budapest néhány legmeredekebb utcáját,mint Gül Baba,Táltos,vagy Villám.Az első kifogott rajtam,még 22/32 vel sem sikerült abszolválni,a nagy macskaköveken letettem lábam és nem sikerült visszaülni. Táltosnál még cipeltem lépcsőn is a bringát,majd valaki garázsbehajtóján lendületet véve kitekertem azt a ~100m 35% szakaszt a végén."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
Mostanában többször volt téma, ezért leírom, hogy csináltam.
Szóval, tegnap este tyúkbelesítettem az első kerekem. DT Swiss M1800 kerékre installáltam Conti X-king Protectiont 2,4-es szélességben.
A művelet:
Levettem a régi 2,25 Smart Samet.>Kivettem a Slimeos belsőt.>Kitakarítottam izopropil alkoholos ronggyal a felnit is meg a Contit is.>Betekertem 25mm-es Gorillával a felniszalagot.>Levágtam a felesleget.>Beleöntöttem a gumiba 50ml Weldtite Sludget>Körömkefével alaposan beledörzsöltem az egész felületbe.>Beleöntöttem még 50ml-ert.>Felpattintottam a felnire.>Felpumpáltam.
Ami meglepett, hogy nem kellett kompresszor, simán vitte a pumpa is, nem szelelt ki oldalt. 2,5bart kapott elsőre, szépen felpattant. Megforgattam, eldöntöttem jobbra-balra. Egy pár helyen nagyon picit buborékozódott a gumi-felni találkozásánál, de nem volt vészes. Kis idő elteltével leesett a nyomás 0,8barra, akkor felfújtam megint 2,5-re majd megint átforgattam. Még mindig volt egy pici szivárgás. Most már sokkal lassabban eresztett. Amikor lement 1,5-re akkor felnyomtam 3barra és otthagytam éjszakára. Reggelre (kb. 8óra elteltével) lement 2-re. Megint átforgatás, megint fel 3-ra. Most várok. Szerintem most már jó lesz. Ha lesz valami észrevétel még akkor leírom.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Acef
addikt
-
rétisün
veterán
én úgy csináltam, hogy a fékkar felől kezdtem feltekerni (itt ferdén levágtam, abban a szögben, ahogy a feltekerésnél 'adja magát') a kormány végére érve elkezdtem szűkebbere vágni a bandázst, ahogy tekertem, addig, amíg a bandász szélességének feléig értem. így a félbevágott bandázzsal csináltam egy fordulatot (így a kormány végén is ugyanolyan vastag, mint az egész markolat) azt indultam vissza, a fékkar felé. közben a vágást úgy folytattam, hogy a szépen 'visszaszélesedik' a bandázs, a vágás követi a kormány végének vonalát.
vissza a fékkarig, ott megint ferdére vágom, szigszalaggal körbetekerem, aztán örülök, milyen ügyes voltam (nem tudom, mennyire érthető/követhető így leírva, sajna videót nem tudok csinálni, de lehet van is youtube-on ilyenről is)később csinálok képeket, most nem tudok....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
smkb
őstag
Specialized FUSE HT COMP 6FATTIE 650B+ Mountainbike - 2017
Hát ezt vagy elírták, vagy tényleg osztogatják 640eurért.
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz rétisün #87460 üzenetére
Ötletes és érthető
- nem kell visszahajtani a kormányba és rögzíteni a dugóval? Vagy ezt nem is lehetne, mert a két réteg már túl vastag, és emiatt nem férne bele a dugó? Esetleg elcsúszna egymáson a két réteg?
- öntapadós, hátoldalt ragasztós babdázst keressek, hogy a használat miatt kevésbé csússzon el egymáson a két réteg, vagy nincs öntapadós?[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
lalakov
senior tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek az országúti biciklinél, ha elől három fokozat van? Eddig hagyományos biciklinél megszoktam a három fokozatot, az ismerősöm aki összerakja nekem a biciklit nem tudja elképzelni, hogy ilyennel tekerjen. Egy Shimano 105-ös, 3*10-es váltóról lenne szó.
Benzinkútnál fel lehet pumpálni az országúti biciklit? Elhozott nekem egy példányt, hogy kipróbáljam, de nincs felfújva rendesen, nekem meg nincs hozzávaló pumpám.
Sok helyen azt olvastam, hogy egy kezdő országútis 28-as kereket válasszon, ezen 23-as van. Esni fogok?Köszönöm,
lalakov -
Hasaggymeg
Topikgazda
Ez ennyinek tűnik...a középrész csatlakozása meg biztos a széles gumi fogadása miatti széles láncvilla könnyített formája lehet.
#87465) lalakov...a 3 tányér lassan még a mountain kategóriában is visszaszorul,ugyanakkor ha a váltó tudja miért ne menne? A 23-s gumi valóban vékony,de az nem jelenti azt,hogy esni fogsz vele.A presta szelephez meg egy ilyen átalakító kell,hogy felfújhasd a kútnál is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
Én csak erre reagáltam: "A bringánál ha megcsúszik az első kerék, akkor azt nem tudod megfogni"
Mert ez így nem állja meg a helyét, persze kétségtelenül jóval neccesebb mint ha a hátsó csúszik meg.Én elsősorban nem a téli csúszkálásra gondoltam, hanem a "nagy sebességű", döntött kanyarvételekkor, erdei terepen, száraz körülmények között, lehet érzékelni néha ahogy megcsúszik az első kerék. Megfelelő minőségű terep külsővel, optimális nyomáson, minőségi telóval, elég jól érezhető a csúszáshatár, illetve az is amikor épp csak egy kicsit léped túl.
Nem kell ehhez azért Schurter-nek lenni, de némi tapasztalat nem árt.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
"nem kell visszahajtani a kormányba és rögzíteni a dugóval? "
ha így csinálod, akkor nem, mert nem is a kormány végénél kezded feltekerni a bandázst.
"öntapadós, hátoldalt ragasztós bandázst keressek"
ahány bandázst eddig próbáltam/használtam, mindegyiken volt egy vékony ragadós rész a közepén, szóval nem kell direkt így keresned.
képek:
(#87465) lalakov: nem biztos, hogy a benzinkúton a pumpa tudja azt a 6 vagy több bart, ami kell egy outi gumiba (nagyon régen voltam benzinkúton pumpálni, szóval lehet nagyon rosszul tudom )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
lalakov
senior tag
Köszönöm, akkor kedden veszek pumpát.
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #87456 üzenetére
egyre jobban állok, a hátsó külső oldala egy ponton kipúposodott
már hívtam a decathlont, azt mondják vigyem el a helyi üzletükbe. valaki tudja, hogy itt milyen rendszer szerint dolgoznak? otthagyni nem akarom, bár adnának egy új külsőt aztán cserélném is
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #87468 üzenetére
A nyomásra nem is gondoltam ...de hatot szoktak tudni...ez a bandázs meg nem értem miért jobb egy markolatnál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #87471 üzenetére
egy szóval se mondtam, hogy jobb
egyszerűen csak eszembe jutott, hogy milyen lenne bandázsolni az egyenes kormányt is. megcsináltam, tetszik, használom.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
J.Pinkman
tag
Én az ebay-es bilincses markolatot találtam túl vékonynak, kényelmetlennek. BBB bandázst vettem, egy tekercs elég volt mind a két markolatra. A széleket szigszalaggal szorítottam le. Ránézésre vastag lett, de piszok kényelmes. Kesztyű nélkül talán jobb, mint kesztyűvel, hosszabb utakon is.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
úgy látszik ez a francia tervezés
pedig nem akartam cserélni rajta semmit idén, egy szezont azért a gyári felszereltséggel szerettem volna letudni
[ Szerkesztve ]
-
ShiTmano
aktív tag
Ebből a kék.
De amúgy mindegy. A hátsóba az Ebikeból rendeltem és az is működik. Amúgy berakás előtt körbekentem a gumit FBS-el, benyomtam a helyére aztán elhúztam a ragasztót. Biztos ami biztos alapon."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
csibuka85
senior tag
válasz J.Pinkman #87475 üzenetére
Ez egy fasza bringa , nagyon jó. Mennyibe kerül ez a csomagtartó és a táska ? Nagyon tetszik.
Z790 AORUS MASTER,I7 13700K+ARCTIC 420 RGB,G. PHANTOM 4090 GS,G SKILL TRIDENT Z5 RGB 32 GB 7200 CL34, SOUND B. Z,LOGITECH Z5500 THX 5.1,K. Renegade FURY 4 Tb M.2 ,34 TB HDD,EVGA G2 1300W,COSMOS C700P ,LOGITECH G7,G903,ASUS HORUS RGB,R.BLACKSHARK V2 7.1,L.G633 .1, AOC AGON 353UCG 200HZ HDR1000
-
J.Pinkman
tag
válasz csibuka85 #87482 üzenetére
Csomitartó: KLS Porter (ebike - 7k körül)
Táska: Roswheel (ebay - 3k alatt volt)
Tavaly újítottam fel egyébként a bringát. Vázon és a hajtókarokon kívül mindent cseréltem szép lassan. Alsó kategóriás dolgok, de amennyit ráköltöttem abból vehettem volna egy újat. Viszont így, hogy magam raktam össze, legalább ismerem minden neszét. Az idén már beletekertem 2100 km-t, tavaly egész évben 3600-at.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz lalakov #87465 üzenetére
Az a kérdés milyen fogszámú tányérod és kazettád lesz.
Én is aggódtam mi lesz, ezért még vásárlás előtt montival kipróbáltam hogy nem használtam azokat az áttételeket amik majd nem lesznek az outival és felmásztam egy-két közeli hegyre.
Nekem elöl kompakt van 50-34, hátul pedig 11-32 ezzel nincs gond, figyelembe véve, hogy az outi még jóval könnyebb is.23-assal nem esni fogsz (azért kanyarban, esőben és fékezésnél óvatosan) csak nagyon kényelmetlen lesz. Manapság a 25-ös a norma, nekem is az van. A 28-as szerintem túlzás, lehet, bele sem fér a villába vagy a fékpofák közé.
Benzinkúttal óvatosan, mivel jóval kisebb a térfogat mint egy autóguminál és esetleg könnyű túlfújni.
Jester
-
vammil
tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a menetes hátsó agyaknak milyen menete van? Annyit tudok, hogy whitwort és inch-es menet.
Névleges méretben meg a menetek számában tudnátok segíteni?email: vammilhtc [kukac] gmail.com |||| Telefonon 7.00-22.00ig hétköznap 06/húsz/232-1472 vagy 06/hetven/515-9609
-
veterán
válasz Because #87476 üzenetére
Igen, legy oly kedves es vegyel inkabb otezerert ra egy szett kenda gumit, nem.tudom, mit csinalnak a decathlonban vele, de valoszinuleg kapsz egy uj, szutyok gumit. Ha visszaviszed, megtudjuk, de en vennek egy szett kendat ra kozben
#87486
Irigykedett a 340-es kalandjaimra ";D[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #87486 üzenetére
gravel szerűséget szerettem volna, ebbe bele tudok rakni egy 40-es gumit. más gyártótól nincs ennyiért hasonló, itthon pedig már 3 Deore integrált hajtás porosodik, zee és xt váltók állnak a polcon, 2 narrow wide tányér a dobozban, semmibe se kerül a fejlesztése, csak idén nem akartam hozzányúlni
(#87488) Crytec210: ma elgurulok vele a helyi boltjukhoz, aztán a tereim szerint beszélek valakivel,hogy adjanak egy gumit és elintézem. nekem senki se kontárkodjon bele egy bringámba se
ismerem a Strezi által látogatott helyi boltot is és amikor az ott dolgozó Levi a vázhoz baszkodja a villáskucsot bizony kirázz a hideg. azért az ő bringáival talán nem így bánnak
[ Szerkesztve ]
-
jackbacsi87
senior tag
Sziasztok! Wheeler 4900 zx trail, deore 9spd, RST Gamma EL telóval, gyári, szép állapotban megérhet 50.000et? Mindenes gép kellene, vegyes használat, túra, melóba járás, minden. ( Van országútim, meg egy mtb durvább felhasználásra, ez a kettő közé kéne.)
-
Because
őstag
na megjártam a Decat, szerencsére teljesen közvetlen volt a srác felírtuk az adatokat és majd érkezik a csere
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #87493 üzenetére
bevallom, nem tudom mi dönti el, hogy jó e egy váz. ez elég masszívnak tűnik, brutál fejcsővel. itt vannak geometria adatok is: [link]
-
SlyChocolate
senior tag
Erről az olajról mi a véleményetek?
[link] -
6030D
Ármester
válasz SlyChocolate #87497 üzenetére
Én imádom, mert nagyon tartós. Más nem szereti, mert hamar fekete lesz tőle a lánc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
SlyChocolate
senior tag
Én most újítottam be.
Bár nem olcsó de amióta rékerűlt a láncra néma lett a hajtás.
Eddig tf2-vel meg respolal fújogattam de csörgött a hajtás no meg tiszta gané lett minden.
Főleg a fehér vázon volt szép látvány.
Mindenfele szált a spray.
Pedig sok pozicóban fújtam és soha nem mentem az nap már a vassal.
Meg a felesleget leitattam a láncról.
Így nem volt esélye, hogy szétcsapja a lánckenő sprayt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...