-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz fulton #280051 üzenetére
(na ilyenkor bánom hogy hozzányúltam úgy hogy nincs szerszám hozzá) távtartó stb..
Mindegy milyen lemezt veszek hozzá?, van ebből több féle.. 160mm -es a fékem
#280046Fall-N: Ilyenkor én ráfeszítek és behúzom egyenesbe a tárcsát, közben a féknyereg fogja.
mire feszítel rá? behúzod a féket, és visszahajlítod a tárcsát ezt mondod nem?[ Szerkesztve ]
-
Balus
tag
válasz fulton #280052 üzenetére
Nekem ez a lemez bejött. Szépen felfekszik a tárcsára. Én lámpa fényénél nem tudtam beállítani. Ezzel elsőre sikerült. Előtte papír alátéttel (névjegy), szemmel lámpával sem.
https://a.aliexpress.com/_Ex4NvTB[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #280052 üzenetére
Engedd el ezt a lemezdolgot. Nekem van, de semmivel sem egyszerűbb/jobb azzal beállítani. Csináld úgy, ahogy már leírták. Bringa állványon, tegyél alá vmi világos színűt, hogy fentről belenézve jobban lásd, melyik oldalon súrol. Kereket pörgesd meg, látni fogod, hol ér bele. Lazítsd meg kicsit a féktest csavarjait, és nagyon kicsit mozdíts rajta, közben fentről belenézve forgasd a kereket, csak vigyázz, a tárcsa könnyen ledarálja a körmödet . Amikor egyik oldalon sem súrol, felváltva húzd meg a csavarokat, de egyszerre csak nagyon kicsit húzz mindkettőn, és próbáld meg úgy, hogy közben ne mozduljon el a féktest. Ez ilyen, el lehet vele pepecselni, türelem kell hozzá, de a végén úgyis jó lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280052 üzenetére
Igen. Ha valamelyik irányba elferdül a tárcsa (lehet látni amikor húzogatod a fékkart hogy elhúzza), akkor kicsit lazítani kell a csavarokon behúzni egyenesbe és jó lassan behúzni a fékkart, hogy a tárcsához igazítsák a dugattyúk a féktestet helyzetét. Ha erősen húzol a fékkaron akkor biztos, hogy rosszul vezetik meg. Nekem a fékcső befelé húzta a féktestet, így lazítottam a csővön a váznál. Így elsőre jó helyre került.
Ha így is súrolna akkor szoktam belenézni a féknyeregbe és pörgetem a kereket, így látszik, hogy nincs benne nyolcas, vagy ha igen, akkor melyik oldalán. Most a hátsó rotorban van nekem egy kicsi, így abba a helyzetbe pörgettem a kereket, amikor hozzáér a betétet, és ebben a helyzetben újra beállítom a féknyereg helyzetét. Ha kicsi a nyolcas akkor nem fog súrolni. Ha nagyon hajlott akkor annyira elmegy az ideálistól a féktest, hogy a másik felén is bele fog súroni, akkor kell egyengetni rajta.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
próbálgatós időszakban vettem...de aztán a selle italia slr boost lett egyenlőre a befutó...
a montimon egy másik hasonló ergon van, de ott más az üléspozíció...még egy speci power nyerget kipróbálnék, meg valami 3d nyomtatottat is...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz fulton #280041 üzenetére
Fogsz egy akármilyen plasztikkártyát (lejárt bankkártya, pontgyűjtő, stb.), és kettévágod. Kerék ki, dugattyúkat visszanyom (két műanyag lap be, laposfejű csavarhúzóval szétfeszíted a két lap között), kerék be, féknyereg lazít. A kártyákat bedugod a tárcsa és a fékbetét közé mindkét oldalon, és így húzod meg a féknyerget. Nekem ez eddig bejött.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #280057 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Holnap kipróbálom. Ha jó 6Nm elég ezeknek véglegesre húzva? (Csavar)
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz fulton #280058 üzenetére
Elvileg 6-8nm
shimano pdf -
fulton
addikt
válasz lsebestyen #280060 üzenetére
köszi.
Nagyon nagyon észnél kell lenni, ma egy idióta fiatal pi*a úgy befordult elém, a szemből érkezett az úton , elsőbséget meg nem adva, mintha ott sem lennék, mint a szél. Végig figyeltem a szemkontaktust de semmi, csak az a baj a hátad mögött is jön autó az is telibe cseszhet...ott mentem 35 körülivel..de az volt a szerencsém látva a b*kodását, kicsit lassítottam így meg tudtam állni.
Pedig tisztán látható voltam..hogy van ezeknek jogsi..[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #280057 üzenetére
Teljesen felesleges bármit bedugni közé. Ha lelazított féktestnél ráhúzod a fékpofákat a tárcsára úgy, hogy nem mozdul el semerre a tárcsa, majd így rögzíted a csavarokat, akkor jónak kell lennie. Utána szabad csak elengedni a fékkart, egész végig behúzva kell tartani. Csak arra kell vigyázni, hogy ameddig meghúzzuk a csavarokat, addig ne fedítsük el a tárcsát.
Ahogy írtuk sosem egyformán jönnek ki a dugattyúk, ezért sem jó bármilyen sablonnal beállítani. Ez a plasztikkártyás beállítás pont a mechanikus tárcsaféknél jó, ahol csak az egyik oldalon nyomja.
Sokkal nehezebb megfogalmazni, mint élesben megcsinálni az egészet. Ha nincs nyolcas a tárcsában akkor fél perc az egész.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #280052 üzenetére
Nekem sem tárcsaegyengetőm, sem távtartóm nincs és mégis sikerült 6 féle tárcsaféket beállítani mindig az utóbbi 9 év alatt. Gyakorold türelemmel és menni fog ez is. Ma pl. egy szűkre vett íves 70-80 centis sziklás letörésen lendülettel odacsesztem a váltómat (ilyent még nem csináltam ) amitől odalett a váltás. Leszálltam vagy 2x a következő pár száz méter alatt és kábé 5 perc alatt kézzel vosszahúztam az enyhén meghajlott váltófület. Most szinte tökéletesen vált, de holnap majd állványon szemre is pontosra húzom majd, vagyis gyakorlat teszi a mestert...persze a váltón azért látszik a sziklaütés nyoma, de hát ez van ha rendeltetésszerűen használom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #280062 üzenetére
Úgy csináltam mindent ahogy írtátok. Lellazítottam a két csavart finoman rá fogtam a fékre de nem szorítva és utána óvatosan, felváltva vissza csavaroztam aztán elengedtem megnéztem hozzáér mint az állat megint megpróbáltam megint ugyanaz megint megint ugyanaz és így tovább.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #280064 üzenetére
Nem mindig mukodik az a modszer... Hasznald azt, ami Maguraknal is bevalt. Alulrol megvilagitod, es szepen a tarcsaval vonalban belenezel a nyeregbe, mikozben a kereket lassan forgatod. Igy pozicionald be ovatosan. Amikor mar tenyleg kozepen fut, ovatosan kezd el meghuzni a rogzito csavarokat.
Folyamat beleer egyebkent, vagy csak egy bizonyos pontjan, pontjain a tarcsanak?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #280065 üzenetére
Próbáltam kézzel beállítani sikerült is akkor csak egy ponton ért bele, belenéztem láttam hogy kicsit meg van deformálódva a tárcsa egy ponton, de megint lelazítottam azóta meg nem tudtam visszaállítani. Viszont ez a módszer h lazít ráfog stb.. nálam nem jött be eddig. Majd meég szórakozok vele.
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz Ringman #280068 üzenetére
Jó akármilyen fogó. Ha látod hol hajlott, kicsit ellenkező irányban visszahajlítani, és kész. Pár hete írtam, hogy vagy agonizálok ezen, vagy megnézek 3 YT videót, és beállítom. Utóbbi mellett döntöttem, és kb fél óra alatt megcsináltam. Úgy látszik, a topiknak járt egy agonizálás, csak Fulton vette át a szerepet
-
rétisün
veterán
válasz balintbaba #280071 üzenetére
ott a pont
és tényleg zárható
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tin
veterán
válasz balintbaba #280071 üzenetére
A fék a gyávák mentsvára
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Így zárás előtt még annyit, hogy én egy ilyennel szoktam egyengetni ha esetleg úgy érzem görbe a tárcsa (ami leginkább ágbecsípődés vagy valami ütés után történhet meg. SLX RT64), de volt, hogy menet közben volt muszáj és akkor kesztyűs kézzel (hogy ne "zsírozzam" kezemmel) egyengettem helyre.
Amúgy meg minden fejlesztés, bonyolítás újabb macerával jár, vagyis le kell mondani a váltóról mert fixie-vel váltót sem kell állítani, sőt az egész hajtásról és akkor láncot sem kell kenni. ...original® tubeless.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #280074 üzenetére
Az tény, hogy öreganyáink csepel biciklije 50 évig nem volt kenve sem, mégis addig ment, amíg meg nem ette a vázat a rozsda. Méghogy tárcsafék, lol. Ha eltört a botos fék az első keréknél, akkor óvatosabban hajtották. Mit kell arra fék?!? A lovon sincs!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #280075 üzenetére
Ugyanakkor én a régi acél libakergető bringámmal csak párszor voltam terepen, óvatosan és darabokra hullott az egész, teljesen szétesett, roncs lett belőle. Amikor megvettem a montit sokáig nem hittem el, hogy egy bringa ilyen sokat kibírhat. Szal ja, kell neki a törődés, költeni kell rá, de nem is úgy használjuk, ahogy anno a libakergetőket, sokkal több pofont kapnak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz fulton #280064 üzenetére
Úgy soha nem is lesz jó. Úgy elhúzhatod a féknyerget középpontból és akár a tárcsába az is beleérhet.
Vedd ki a kereket a bringából.
Vedd ki a fékbetéteket és nyomd vissza alaphelyzetbe a fékmunkahengereket
Tedd vissza a kereket a helyére, a fékbetétek nélkül!!!
A féknyereg 2 csavarját lazítsd meg és állítsd be, hogy a tárcsa és a féknyereg között mindkét oldalon egyenlő legyen a "rés" alul-felül.(a 2 csavart értelemszerűen visszahúzod)
Vedd ki a kereket és tedd vissza a fékbetéteket.
Tedd vissza a kereket és húzogasd meg a féket.
Ha még így is cincog akkor nézd meg a rést a tárcsa és a betétek között és a 2 csavart picit fellazítva told arrébb a nyerget, itt tizedekről van szó rosszabb esetben.Ha még nem csináltál ilyet akkor el lehet vele szórakozni, majd belejössz és pár perc egy ilyen művelet.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #280077 üzenetére
"...Tedd vissza a kereket a helyére, a fékbetétek nélkül!!!
A féknyereg 2 csavarját lazítsd meg és állítsd be, hogy a tárcsa és a féknyereg között mindkét oldalon egyenlő legyen a "rés" alul-felül.(a 2 csavart értelemszerűen visszahúzod)
Vedd ki a kereket és tedd vissza a fékbetéteket.
Tedd vissza a kereket és húzogasd meg a féket.
Ha még így is cincog akkor nézd meg a rést a tárcsa és a betétek..."Az aláhúzott rész minek? Vagyis még nem teljesen visszanyomott munkahengerekkel is simán vissza lehet tenni a betéteket a helyén levő kerékkel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz Lacerta #280002 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, tippeket!
Csak nagy vonalakban:
- 1x, 2x rendszer nem jöhet szóba, nem elég az átfogása arra, amire a bicajt használni akarom ( mindenre IS ). Arról nem is beszélve, hogy ami nincs a bikediscount.de-n, az nem kerül szóba, mert hiába van a Meridának, a Treknek vagy a KTM-nek a Cube-al hasonló kategóriás bicaja, ha a Cube kijön 1300 euróból akciósan a többi meg 2000-be fáj. Nem 2000 euró a keret, hanem 1000, amit esetleg 1300-ig feltolok, de akkor abba már mindennek benne kell lennie, értsd sárvédő, csomagtartó, kitámasztó is ( ha nincs rajta gyárilag ).
- Teló lehet hogy kevés, de ahhoz képest hogy eddig egy merev villással mentem, minden sokkal jobb terepen.
- MT200-al nem lenne gondom ( bár sokan fikázzák ), a V-fékhez képest biztosan nagyságrendekkel jobb az is, ami zavar hogy az MT200-hoz a Kockánál f*s agyak járnak és nem csak hogy nincs kedvem rögtön cserélni, de pl. egy agydinamós agynál elég fájdalmas is.
- Egyébként nem lenne bajom az agydinamóval, nekem szempont hogy legyen egy fix világítás a bicajon, amit nem lopnak le róla és mindig üzemkész. Ha sok fény kell, azt legfeljebb megoldom egy vagy több plusz lámpával.
- A Radonokat is nézegettem, de az a bajom velük, hogy elsőre tök jónak tűnik az ár, aztán ha a felszerelést nézem, gyorsan kiderül, hogy lehagynak 1-2-3 dolgot, amiket ha megveszel külön, pont ott vagy mint a Cube-al. Pl. hiába lockolható kormányról a teló, ha nem adják hozzá a kart. Meg nincs az árban pedál. -
RexpecT
addikt
Elég jó cucc ez a Fidlock, fura hogy ezt a kínaiak még nem másolták le.
Tavaly eléggé szétment a seggem 3 napos bikepacking alatt, részben azért is, mert volt vagy ~3,5kg a hátizsákomban.
Idén kicsit átalakítom/bővítem a setupot. Kellene még egy kulacs, de azt már csak a villára tudnám rögzíteni, vagy a downtubera
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #280078 üzenetére
Azért hogy lássa rendesen és értse mit csinál!
-
l0s0
újonc
Helló!
Csak most regisztráltam, de régóta követem a topikot. A tárcsafék beállításhoz lenne pár ötletem. Nekem sem nagyon működik a féknyereg kilazítás + fék behúzás + megszorítás módszere. Ez sokszor azért nem sikerül, mert a dugattyúk nem azonos mértékben mozognak. Ilyenkor meg kell tisztítani őket. Gond lehet még, ha nyolcas van a tárcsában, akkor azt ki kell egyengetni.
Ha a dugattyúk és a tárcsa már rendben van, akkor jön a beállítás:
1, féknyereg csavarok kilazítása
2, fékkar meghúzása és elengedése lassan, többször egymás után
3, közben azt figyelem, hogy a fékbetétek egyszerre érjenek a tárcsához, anélkül (!), hogy a tárcsa elhajolna - ebben segíthet egy kis extra megvilágítás
4, a féknyerget addig igazgatom, míg tényleg középre kerül a tárcsa
5, lassan megforgatom a kereket, hogy lássam, tényleg nincs nyolcas a tárcsában és nem ér hozzá a betétekhez
6, erősen meghúzom a fékkart, és egy gumipókkal rögzítem behúzott állásban
7, 2 imbusz kulccsal egyszerre szép lassan elkezdem meghúzni a csavarokat
8, nyomatékkulccsal véglegesítem
9, gumipókot kiengedem
10, kereket megpörgetem és ellenőrzöm, hogy a tárcsa még mindig középen van, és a fékbetétek egyszerre érnek hozzá -
szimpláncsak
tag
válasz Lacerta #280079 üzenetére
Amilyen műanyag vackot adnak pedál néven, azért nem kár. Kb az 1000ft-os legalsópolcos. Nekem a cube cross race-hez nem is adtak, de felesleges is lett volna
Amúgy a radon-ok nagy előnye a rockshox teló. A többi kopó/fogyó alkatrészt ki lehet cserélni időközben és egy deore váltó/kerékagy sem lesz annyival rosszabb az XT-nél, mint egy suntour teló a rockshox-hoz képest. Legalábbis, h a mtb telóknál így van, gondolom a trekkingeknél is
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #280084 üzenetére
Esetleg a mostani kulacs mögé, a váztáska felé még egy ilyen fidlock kulacstartó? Vagy valami ivótasakos hátizsák?
Én tavaly amikor 2,5 napi cuccot vittem magammal a bringán azt hittem, majd a váztáskába be tudok tenni egy csomó cuccot. Bele is raktam, aztán rájöttem, hogy így olyan széles lett, hogy a térdem beleért, ezért át kellett raknom egy csomó mindent a hátizsákba
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni nekem, hogy kb mennyiért hirdethetek meg egy ilyen használt kerékpárt?
[link]
Az elmúlt 2 évben csak porosodik a garázsban, egy finomhangolás biztos ráférne, egyébként nincs baja. 2014ben vettem -
fulton
addikt
válasz Zoliwrc #280077 üzenetére
nem lehet. Akár hogy, miután kicsit vissza húzom elengedem és surol mint az állat.
Mivel többen írjátok hogy milyen egyszerű és működik, megint arra tudok gondolni valami gebasz van esetemben, lehet a kábel elhúzza..nem tudom
youtube - is néztem, ugyan úgy csinálok mindent és nem jó[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz szimpláncsak #280083 üzenetére
Vajon a Radonra is ugyanazok a benszülött cuccok mennek csak fel, mint a Cube-ra? Csomagtartó, sárvédő, kitámasztó? Vagy arra fel lehet tenni az univerzálisakat is?
-
RexpecT
addikt
válasz 6030D #280084 üzenetére
Több időt kellett volna szánnom a posztra.
Szóval nyeregtáskám már van, amiatt nem tudok oda rögzíteni semmit.
Illetve vettem egy kormánytáskát is, bár azzal nem vagyok 100%-ig kibékülve, hosszútávon nem tudom mennyire jó, hogy a kormányon a kábelekre is ráfekszik a táska. Koskormánnyal nem lenne ilyen gond az biztos .
Esetleg még a kormányra rögzíthető feedbagbe lehetne innivalót tárolni, de valahogy az nem annyira szimpatikus.szuszinho:
Ez volt a tavalyi 3 napos setupom(jobbra a hátizsák):
Egy napos, reggeltől estig tartó túránál szeirntem teljesen jó a hátizsák is, én ezt vittem magammal tavaly.Ringman:
Gondolokoztam rajta, csak tervben van véve idén vagy jövőre egy új monti, arra meg úgysem passzolna jól.
Egyébként ha valaki egyedi táskákban gondolkozik, akkor bár személyes tapasztalatom nincs, de nagyon sokan használnak megelégedéssel Mokush táskákat, ami pont méretre készül.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Zoliwrc #280094 üzenetére
mind1, beállítottam kézzel szemre, most jó. Picit kellett a tárcsán is hajlítani. Majd kiderül beleér e kiállva tekerésnél. Ha ráfogok is egyenletesen fogja be a tárcsát, nem látni hogy az egyik oldal elnyomná. marad így.
Valami miatt ez a kilazít ráfog meghúz nekem nem jó.
köszönöm mindenkinek a segítséget.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #280093 üzenetére
Hát ha a tavalyi 3 napos felállásodat nézem akkor csak oda a középső 3szögbe kell még valami és az már bőven elég lesz...vagy nem?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Csokicsibesz #280096 üzenetére
Már csak az ivás a probléma igen.
A fidlockba 750ml fér, még ennyit jó lenne valahol vinni.
Ivós hátizsákom van, de ha abba rakok 750ml-t, akkor a táskával együtt az is már ~1,1kg. Nem vészes, de jobb lenne ha nem lenne.
Hasaggymeg:
Nem teljesen, mert a hátizsák 10l-es volt, plusz fel volt szíjazva az alsó vázcsőre egy drybag.
Az új váztáska 3l, a fidlock 750ml, plusz amit még előre rakok. De lehet a váztáskába kellene rakni 2db 300-400ml-es soft flasket[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest