-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
RexpecT
addikt
válasz szuszinho #280100 üzenetére
Egy kisebb futózsák vagy biciklis táska már eléggé elterjedt még versenyeken is.
De tény hogy több napra nagyobb súly nem ideális a háton, mert hamarabb feltöri a nyereg az ember seggét.
Ringman:
Köszi, ezt megnézem.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #279950 üzenetére
miért a másikon mennyivel könnyebb van?
kerékszettek tömege kompletten, folyadékkal (nem emlékszem mibe mennyi ment, csak a race kingre, ott cca 60ml/kerék volt) feltöltve:
cr1600+conti gp5000 s tr 32c
első - trp 160 mm tr29 tárcsa: 1316g
hátsó: ashima aro-09 160 mm tárcsa + sram 1050 11-36 10 sebi sor: 1814gp1800 + tufo speedero 40c
első - shimano 160 mm rt-54 tárcsa: 1501g
hátsó: shimano 160 mm rt-54 tárcsa + microshift 11-36 10 sebi sor: 2059gg1800 + conti race king 2,2"
első - shimano 180 mm rt-64 tárcsa: 1753g
hátsó: shimano 160 mm rt-64 tárcsa + slx 11-46 11 sebi sor: 2359g -
szuszinho
őstag
R2-bike bolttal váltott már valaki üzenetet? Válaszolnak (hamar)?
-
RexpecT
addikt
válasz szimpláncsak #280104 üzenetére
Az sem rossz ötet, de ki kell próbálni, mert lehet a térdem valamennyire hozzáérne tekerés közben.
Illetve az eredeti tervem az volt, hogy a kis felsőcső táskát megfordítom. -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #280098 üzenetére
mert ha visszanyomom a dugattyúkat betét vissza, akkor nagyobb a hézag a betét és tárcsák közt. Ám az első fék behúzásakor sokkal jobban behúzható a fékkar mint szokott. Utána már nem. És a hézag is kisebb lesz
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #280057 üzenetére
nekem be sem fér a kártya mind két oldalra, még elsőre visszanyomott dugattyúknál sem, ha meg megúztam utána egyszer is a féket, utána meg pláne nem fér be
egyébként nem volt jó, teszteltem beleért tekerve. (nem kiállva)
más:
Ez miért van hogy ha vissza nyomom a dugattyút nagyobb a hézag, és így már simán be lehetne jól állítani, de ha meghúzom a féket utána már kisebb lesz amellett hogy elsőre a fékkar jóval jobban behúzható, utána lesz olyan mint szokott, de a hézag is kisebb, és lehettelen ilyen hézag mellett beálítani.erre tud valaki okosat mondani?[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz rétisün #280110 üzenetére
nem az. De nagyon kicsi lesz a hézag utána.. és egyszerűen nem lehet belőni. Ez nem hiszem hogy a hozzá értés hiánya, valami más van, amire jó lenne rájönni.
Ha mindenkinek olyan egyszerűen megy a "csak tekeri a bringát" féléktől ...akkor nem hiszem hogy én vagyok a szűk keresztmetszet.
Ha vissza van nyomva a dugattyú mindkét oldalt akkor van olyan hézag ami szerintem kellene hogy legyen, úgy megdöntve kiállva sem ér bele a tárcsa. De amint huzogatom a fékkart, felkeményedik, és nagyon szűk lesz a hézag , lehetetlen beállítani. főleg hogy kiállva se súroljon...na mind1, nem értek még úgy hozzá hogy mi a normális és mi nem az...[ Szerkesztve ]
-
l0s0
újonc
válasz fulton #280111 üzenetére
A nagy rés azért van, hogy használni lehessen a féket többféle vastagságú betéttel / tárcsával is. Amikor elkezded a fékkart húzogatni, akkor fokozatosan ráállnak a dugattyúk az üzemi rés méretre. Amikor már nem jönnek kijjebb, akkor az az a rés, amin a beállítást meg kell oldani.
-
Tin
veterán
válasz fulton #280111 üzenetére
A fékkörben olaj van, a fékkarral azt nyomod össze, ami nyomást fejt ki a nyeregben a dugattyúra, ami rányomja a fékbetétet a tárcsára. Ha visszább nyomod a dugattyút, akkor az olajjal visszafelé a fékcsövön jobban benyomod a fenti munkahengert, ezáltal keményebb lesz a fékkar. Mert ugye az olaj nem összenyomható, és elvileg nincs levegő a rendszerben.
A betéten milyen vastag a kopóréteg, és milyen vastag akkor, amikor még mindig jó a betét, de már eléggé kopott? Hova tűnik szerinted az a különbség?
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #279969 üzenetére
Ez is attól függ, milyen ebike és milyen szegmens. Normál ebike-kal síkon, enyhe emelkedőn nem lehet annyival menni, mint az átlag KOM-ok tempója, mert 25 km/h-nál megáll a rásegítés, onnantól van egy kőnehéz bringád. Speed pedelec más tészta, de az a formája ellenére már a KRESZ szerint sem kerékpár.
-
lsebestyen
addikt
"A fékkörben olaj van, a fékkarral azt nyomod össze"..."Mert ugye az olaj nem összenyomható" - most akkor összenyomható vagy sem?
Tkp pont az a trúváj, hogy a folyadék nem összenyomható közeg, ezért a fékkarral az olajat csak sétáltatod a rendszerben ami végül eljut a dugattyúig. Levegőt meg össze lehet nyomni (lsd pumpa) ezért nem jó ha jut belőle a rendszerbe.
Tudom, te is erre gondoltál, de biztos kávé előtt vagy.
#280115Friczy: lényegtelen, aki ebike-ot használ és feltölti Stravára az állítsa be rendesen az eszközt ebikera, utána azok a szegmensek lesznek rá érvényesek. Pár bohóc azzal is szokott szórakozni, hogy nőnek tartja magát Straván aztán gyűjti a QOM serlegeket...
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #280117 üzenetére
Akkor én is bohóc vagyok, tavaly jött valamilyen frissítés Stravára, azóta nembinárisként azonosítom magam - mondjuk azt reméltem, KOM, QOM helyett lesz ennek is külön kategóriája, de maradtam a férfiak között a leaderboardokon.
Céges Microsoft picit többet megenged:
Még nem írt a HR.
-
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #280118 üzenetére
Lehet csak a rózsaszín cangádból indult ki a Strava.
-
Ringman
nagyúr
Itt tart a geppark (foto minosegeert bocs)
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #280121 üzenetére
ehhez nem kell tesztkör
leglassabb a városi, a gumi is, meg az a legnehezebb, de boltba menni tökéletes.
azt is átalakíthatnám koskormányosra, azt hiszem van minden hozzá itthon, csak úgy picit hosszú lenne.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Outin az a teny, hogy maximum 25mm szeles gumival hasznalhato, mennyire problema?
Fulton, ma vitorlazo nap van. A srac a 6 -os uton ugy ment 30 -at, hogy alig-alig tekert bele.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #280117 üzenetére
Amúgy még elküldés előtt egyszer belejavítottam, hogy egyértelmű legyen, de úgy látszik, nem sikerült tökéletesen.
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #280124 üzenetére
Ezen az arszinten nem nagyon van olyan, amibe belemegy. Azert talan a 2020 elotti outikon meg nem ez volt a jellemzo.
Ha ujabbat akarok ugyan ennyiert, akkor meg kell elegedni mechanikus 105 -el, gyengebb minosegu karbonnal es kukas Fulcrum alu felnikkel, meg a 8,5kg tomeggel. Ez mar tul sok kompromisszum.Dupla ennyiert mar ki lehet fogni kompromisszummentes darabokat is. Amibol most mar nem engednek, az kapasbol a Di2... Es ez mar egy rovid tapasztalat szulemenye.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #280107 üzenetére
Többször linkeltem már a videót attól a perctől ahol ezt rajzzal magyarázza, keresd vissza, értsd meg a működési elvet és megvilágosodsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tknof1871
őstag
válasz szimpláncsak #279890 üzenetére
Már értem. A kazettatestre megy a kazetta. A kazetta szinonimája a fogaskeréksor. A fogaskeréksor túl hosszú és sor lett belőle.
6 sebességes sor szerintem nincs kazettásban
Igen, úgy tűnik 7 sebességtől indul.
Érdekes, hogy van ahol azt írják a 6 és a 7 sebességes lánca eltérő szélességű. Nekem van egy bontatlan láncom. Az van ráírva 7(ez valamiért nagyobb méretben)/6/5 speed.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
MPowerPH
félisten
válasz lsebestyen #280130 üzenetére
Meg megvan a Felt AR FRD is, vegul nem vittek el. Na most az gyarilag 25 -os gumival jott, es ahogy nezem a forumokat, nem fer bele a 28 -as. (vagy 27 -es?!)
Ellenben aero a vaz, de ebben a meretben igy is mindossze 7kg. Es Di2, meg van karbon felni is, igaz nem egy nagy durranas, de akkor sem Fulcrum. Talan csak a kormanyt dobnam rola egyedul, es vennek egy stucnival egybe integraltat. Magyaran erre tuti nem koltenek egy petakot sem, igy lehet olcsobb lenne, mint egy nem jol felszerelt 500k -s. Ezzel csak magamat vedem le.Nem akartam ennyiert bringat az elejen, 500k volt a hatar, de annyiert tenyleg csak nagyon low level van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #280132 üzenetére
Mégy nyűglődsz néhány hetet, hónapot aztán visszaköltözöl a "hegyekbe" és jöhet a hegyikecske az outi helyett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280064 üzenetére
Pont egy órája raktam fel az RT66-okat (végre megjött) és állítottam a váltón. Mivel új tárcsa, így a dugattyúkat is vissza kellett nyomni. Kicsit nehezebb beállítani az Alfine-t, mert jóval erősebben fog, így hajlamos elfedíteni a tárcsát, de előtte szemre beállítottam és úgy fixáltam.
Most mentem egy rövid kört és ha erődebben félezek egy kicsit visít. Majd jövő héten adok neki, és akkor el fog kopni a betétről az a réteg, ami miatt hangot ad.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #280076 üzenetére
Na meg az ilyen alap acél vackokon nem is élvezetes a tekerés. Néha napján ha a gyereket én viszem óvodába a Cruiserral, akkor inkább csak szenvedés, mint öröm. Pedig ott is az agyváltóval 80-90 fordulattal tekerem (emelkedőn nem jó az 1-es fokozat a Nexus 3-mal, túl könnyű, így nem haladni vele). A saját biciklimet már annyira megszoktam, hogy az út összes rezgését érzem vele. Na meg a teleszkóp hiánya is azonnal kijön.
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #280134 üzenetére
En szerintem jo darabig itt ragadok.... Abban maradtunk, hogy Vasarnap megnezem. Azt nem tudom, mit kell nezni, mert semmi tapasztalatom nincs, de majd nezek. A felnik fekfelulete az, ami egy kicsit aggaszthat, de hogy azt mikeppen ellenorizhetem, megint nem tudom. Szerintem nem lehetseges azt megmondani, mennyire van elkopva.
Jah, es akkor lehet rosszul neztem a gumimeretet is, mert gyarilag Vittoria Diamante Pro Light, 220tpi, 700 x 23c gumival jott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #280116 üzenetére
A régebbi Shimano fékeknél sokkal kisebb volt a távolság/rés a két fékbetét között, az újabb szériákon ezt növelték meg a Shimano szerint +20%-kal. Még az XT M8000-nál (!) is előfordult, hogy bele tudott érni időnként a tárcsa, így nem olyan hatalmas probléma, idővel úgyis kopik annyit a tárcsa, hogy megszűnjön. Az XT8100-nál javítottak a hibán és az olcsóbb szériáknál meg a kerek számúakon MT200/400/500 és az 1-es végűek (MT201/401/501) a javított verziók.
Outi féknél is gondolom hasonlóan alakult.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
Újabb csomag, Ztto cuccok. Nagyon jó minőség, nincs sorja vagy kopás.
Csak a váz amihez vittem már útban vissza Angliába
[ Szerkesztve ]
-
-
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #280143 üzenetére
Ezt képről szerintem nehéz megmondani. Mindenképpen próbálgasd majd a fékeket szerintem, egyrész a felni miatt, másrészt ezen a bicón középcsapágy fészek alatti direct-mount hátsó fék van, amit nehéz karbantartani - cserébe nem is olyan jó, mint a hagyományos megoldás.
-
Maximum1
őstag
Melyik mondta, hogy tárcsafékes bringát vegyen Fulton!
-
-
MPowerPH
félisten
válasz balintbaba #280145 üzenetére
A felni miatt? Hogy erted? Mit kellene ereznem?
Igen, a fekek nem tul acelosak rajta, Dura-Ace ide vagy oda. Erdekes a design a hatso feknel. A fekhuzogatas szerencsere tenyleg nem lesz gyakori nalam. Ha lenne lehetoseg, biztos cserelnek kerekszettet is rajta, lehetoleg zero raforditassal.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Speedy007
őstag
Kerékpárom az "Elátkozott" becenevet kapta. Vissza vittem a szervízbe a küllő hiba miatt most olyan már olyan feszesek hogy " zenél" ha hozzá ér az ember. Említettem nekik hogy a legutolsó látogatás alkalmával meghúzták a vázat és a teleszkópot, az üzlet tulajdonosával tudtam beszélni aki mondta hogy röstelli a dolgot de lehet szerinte így vehettem tőlük vagy nálam sérült le és eddig nem vettem észre mondtam neki hogy ki zárt mióta a Neuzer Nelsonom ki rohadt alólam azóta kerékpárt vízzel nem mosok Lidl-ben kapható univerzális nedves törlőkendővel tisztítom át a kerékpárt állandóan. Korábban az üzlet vezető autókozmetikában utazott így helyre hozta a vázat.
Előtte:
Utána:
Az "elátkozott" nevet azért kapta mert megint sikerült "össze törniük" a kerékpárt 😅 viharos szél és széllökések volt tegnapig a környékünkön a kerékpárt ami a kitámasztóján állt feldöntotte a szél a kosár fogta meg a kerékpárt védve a komolyabb sérülésektől de az nem élte túl a hálós rész be szakadt és kaptam hozzá ingyen ugyanolyan kosarat felszerelve a bolt vezető mikor ez látta az elmondása szerint sík ideg lett de sajnos a az első sárvédő így se úszta meg szerencsére a sárgán ugyanaz van így ki tudom cserélni bár így annak csökken az értéke mivel árulom. Azt mondta a tulaj ha tudok venni ugyanilyet akkor ki fizeti vagy ha vissza viszem le csiszolva akkor le festetti.
Holnap szerelem fel a korábban említett Continental külsőket és félig defekt álló belsőket a gyártó szerint sűrűbb száll sűrűségű így jobban ellanál a szúrásos defektekkel szemben mint egy hagyományos verzió. Valamint megkapja a bbb bdp-09 rollerboys-t mivel a gyártó szerint kompatibilis a Cues családdal. KLS Fold 30 kerékpárzár elég masszív cucc az 1kg-s súlya ellenére még önvédelmi fegyvernek is simán elmegy két fajta rögzítése van a vázra csavarokkal a kulacs tartóra vagy tépőzárral, menetközben a rossz minőségű út burkolaton kissé csörög vagy inkább zörög a tartójában
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen