-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
fulton
addikt
-
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #238802 üzenetére
Múltkor valakinek a Zwift beállított 3600kg-t, azzal síkon is nehéz menni.
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #238796 üzenetére
Ez nem rágyógyulás miatt van. Alapból úgy raktam össze eddig mind a négyet, hogy tej nélkül a helyükre pattintottam őket sima állópumpával, aztán mikor minden frankónak nézett ki akkor szelepmag ki és ment bele a tej fecsivel. Valahogy úgy van kialakítva ez a rim strip cucc, hogy ha egyszer a helyére pattant akkor onnan csak erővel jön le még a friss installáció is. Korábban raktam fel képet amúgy róla (telefonon vagyok, nincs kedvem visszakeresni) ahol látszik is talán, hogy van egy kis “válla”.
Összességében véve szerintem rohadt jó ez a cucc, mindent megold ami a tubelessben szopás. Nem kell alkohollal suvickolni a felni belsejét, nem szakad el, nem kell cserélni soha, nem kell booster/kompresszor, akár minipumpával is helyére pattintható a gumi, gumicserekor fogkefével vagy ronggyal áttörlöd fel perc alatt, stb. Nyilván grammbuzulásra nem való mert nehezebb mint a szalag. Igazából nem is értem, hogy a többi gyártó miért nem veszi át. Aztán akinek bejön használja, akinek meg fontosabb 30g annak még mindig ott a szalag…
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Sleek
senior tag
válasz stickermajom #238803 üzenetére
Értem én ,hogy logisztika meg stb. De ,hogy semmit nem tudnak merre jár a termék. El is hinném ,ha nem rendelnék rengeteg alkatrészt a mezőgazdasági gépekhez.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #238809 üzenetére
Igen, amiatt is írtam, hogy átvehetné az ötletet a többi gyártó is… Semmi speckó cucc nincs benne, egy darab műanyag ami pont olyan széles és akkor az átmérője, hogy passzol a felnibe. Ha a DT-Swiss vagy a Mavic akarná simán gyárthatnának ők is a mostani felnikhez, csak nem akarnak…
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #238811 üzenetére
Megszokott a normál tubeless szalag, gondolom a Bontrager szalagot csak egy nagyon szűk réteg ismeri, én csak tőled tudok róla. Ha nyomnák neki a marketinget, többen ismernék, használnák, gondolom lemásolná más is.
Más: nem gravel fully, nem top spec, léteznek szebb színűek is belőle, mégcsak nem is karbon, de... Chisel . Ez a váz redditen, fórumokon már egy legenda, sokan építenek belőle 8.x kilós gépet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz balintbaba #238802 üzenetére
+lsebestyen, Csokicsibesz: köszi a válaszokat. Súlyom jól be van állítva, 71 KG-ra. Watt ma úgy nézett ki, hogy 145-150 bemelegítés, utána 4*4 perc 170 w 2 perc pihenokkel, utána 150 watt 20 perc és levezetés. Átlag 151-152 lett (pulzus 136, max 155). A kerék kerülete asszem 2077 mm-en van beállítva.
És nem választottam ki semmilyen pályát, csak sima workout volt, a különböző adatokról láttam a grafikont közben, mi lesz a következő etap, stb[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Kiskopika
senior tag
-
fulton
addikt
Egy kis szösszenet, van egy "elméletem" nevezetesen mikor arról beszélünk hogy egy "külső" gördülési ellenállása - azt gondolom nem csak a számokra kell támaszkodni (és itt most nem a szél meg stb tényezőkre gondolok).
Mikor télen mentem a kis csufival (piros montim) azon az útvonalon amit már máskor is többször megtettem emlékszem hogy mennyire nem igazán tudtam tekerni, egyszerűen nem tudtam felvenni a ritmust vele amit "komfortosnak" éreznék, "nem esett jól tekerni". A pulzusom így nem is igazán tudott "üzemire menni". Azt gondolom, azzal, egy szintel fentebb lépünk javulás lesz. (turásból a versenyorientáltabb felé) (nyilván a defektállóság oltárán - ez majd még kiderül, mert azt biztos hogy én nem fogok minden 2-3 ik utamon defektel kínlódni - akkor benyelem és váltás vissza a supreme gumira ), Nem szimplán az a "pár watt" előny fogja megadni hogy mennyivel is leszünk gyorsabbak (összetettebb). Onnan hogy érezhetően jobban gurul a gumi(elvégre sokat számít hisz ott van kapcsolat a talajjal), sokkal jobban tudjuk magunkat "járatni", jobban esik a tekerés, stb stb.
Úgy gondolom hogy "érezhetően" gyorsabb gumival jobban tartható lesz egy magasabb sebesség(komfort határunkon belül). (amiben már az emberi tényező is benne lesz nem csak a gumi watt-jai - nyilván van határ ahol "tör be" a légellenállási tényező)
Kicsit olyan mint egy normális jól megválasztott kerékpár ruha, az is gyorsít - és lassít ha rosszul választod meg - közvetett módon. Javulást gondolok. Jobban tudod pörgetni magad, talán "egy tányérral lentebb is kerül majd a hátsó fogaskeréken a lánc" - mint 90% ban használt tányér - amivel kapásból 3-4km/h javulás van kb. És ezt mondom az a 30-31lm/h átlag nem olyan ördögtől való még - ha a légellenállást is ide veszem. (és az kemény javulás lenne - átlagban). Ez csak amolyan - elméleti szösszenet ami összeállt a fejemben - gyakolat ez után leszTudom hogy paravánként tolom de javul a dolog me a kormány is dől lentebb.
Kíváncsi leszek magam is mi lesz ebből.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #238790 üzenetére
"Meg a thru axle adapterek hogyan jönnek ki? Izomból? Mert QR-re kellene kicserélnem."
Izomból kihúzod. Nekem kézzel simán kijött mindkettő, nem kellett ráfognom semmivel. A kazetta oldalit mikor belenyomod, először hallasz egy kis pukk-ot, de itt még ne állj meg, addig nyomd, míg nem hallasz egy klikket is, akkor lesz rendesen a helyén. -
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #238755 üzenetére
Ááá, nagyon jóóó . ( Szerintem fultonnak is tetszik, csak nem meri bevallani ) A 18t-vel is jó hangja volt, de az 54t odabsz.
Ma adtam le az enyémet fűzésre, de sajnos leghamarabb csak jövő hét közepe táján lesz kész . -
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #238816 üzenetére
Össze állt egy kép a fejemben, és "ezt dobta ki", ez csak egy szubjektív elmélet. Aztán majd kiderül hogy mi lészen. Lehet lassulni fogok, bármi megtörténhet
De igen, én így gondolom ezt.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ringman #238820 üzenetére
Tapasztalataim/érzésem + olvasottak alapján gondolom így.
Érzésre mondtam a számokat. lehet picit fölé lőttem nah de olyan 2-3km/h javulást gondolok kb. a 35-45 km utjaimra(anélkül hogy érezhetően erőltetnem kéne magam. magyarán hasonló komfort mellett). Sok adat van róluk, ezeket az utakat már számtalanszor megcsináltam, lesz mivel összelőni majd. -
-
fulton
addikt
válasz RexpecT #238822 üzenetére
Nekem is meg kell ezeket tapasztalni, és okosabb leszek addig elmélet van. Tudom hogy átlagban azért a 3-4-5km/h nagyon meg kell ám dolgozni itt 30km/h körül, keményebb mint leírva tűnik ezzel tisztában vagyok. Szóval maradok a 2-3 nál sztem az meglesz[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #238824 üzenetére
Nem tudod simán, kézzel kihúzni?
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #238824 üzenetére
Egy ismerősnek csináltam ilyet, csak fogóval sikerült lehúzni.
'92 Honda VFR 750
-
Gaben92
őstag
válasz Dark Archon #238824 üzenetére
Kupak alatt van egy vékony filmnyi zsír és amiatt nehéz lehúzni. Elvileg nem kell hozzá fogó de nem árt ha nem csúszik rajta a kezed, na meg figyelj nehogy pofán vágd magad mert amint elenged a zsír okozta kis ragadás hirtelen fog lecuppanni.
Freehub oldalon lehet kísérletezni azzal, hogy magát a freehubot húzod meg és az hozza magával a kupakot. Aztán freehubot visszatolod a helyére és onnan a kupak könnyne lejön. Másik oldalra nincs trükk, csak a fogó ha máshogy nem adja magát.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz Gaben92 #238827 üzenetére
S a másik kupak betételénél zsírozzam be vagy nem kell?
Köszi
chubby2o6, bardi: nem ment kézzel, de még annyira elszántan nem próbálkoztam De akkor a fogó is "normális" megoldás, csak jó volna nem megsérteni az átütős kupakszettet.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Jester01
veterán
válasz fulton #238823 üzenetére
Igen, mivel a légellenállás négyzetesen nő. Ha mondjuk 200W-on tekersz és az új gumival 10W-ot spórolsz az 5% teljesítmény vagyis kb. 2,5% sebesség. Az pedig 30km/h-nál nincs még 1km/h sem. Emelkedőn vicces módon jobb lesz mert ott a gravitáció ellen dolgozol ami lineáris de nyilván ott sem lesz 5%-nál több a gyorsulás.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #238828 üzenetére
ronggyal egyutt fogj ra, ne csak siman
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #238830 üzenetére
Én is azzal fogtam rá, talán átütő tengelyt beledugva könnyebb picit azzal feszegetve és nem egyenesen húzva.(majdnem kiütöttem a fogam a fogóval )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
Gaben92
őstag
válasz Dark Archon #238828 üzenetére
Kupak aljára (ahol a csapággyal találkozok) mehet egy kicsi. Fogod látni majd a TA kupakokon, hogy hol van rajta zsír gyárilag és mennyi, azt próbáld reprodukálni. Amúgy le kell jönnie kézzel is csak nem kell óvatoskodni vele. Én is most nemrég cseréltem freehubot is meg kupakot is, igaz Rapid Drive-on de a DT-Swiss felépítése kb ugyanaz.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #238828 üzenetére
Ne finomkodj vele, kézzel nyugodtan húzhatod, nem lesz baja. Fogóval is csinálhatod, de rongyon keresztül. Nekem mindkettő erőlködés nélkül kijött, pedig még kerék sem volt körülötte, hogy belekapaszkodjak. És igen, egy pici zsírt tehetsz alá. Nekem ugyanolyan piros zsír volt alatta, mint amit az upgrade kittel küldtek, de gondolom, nincs túl sok jelentősége.
-
addikt
válasz chubby2o6 #238836 üzenetére
Nincs olyan erős kezem Fogóval sikerült, de tépnem kellett rendesen. Meg még az is feladta a leckét, hogy melyik kupak melyik oldalon van. Volt annyi eszem azért, hogy rendeljek a spéci zsírból is, szóval használtam.
Viszont az egyik kerék első kupakja fura. A TA kupakok takarták a csapágyat teljesen. A QR meg egyik oldalon nem takarja, van kis hézag, ami nekem gyanús a svájci pontossághoz...
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Gaben92
őstag
válasz MPowerPH #238835 üzenetére
Írtam is, hogy nem való mindenkinek. Nyilván a koma aki lecsiszolta a festéket is, hogy nyerjen pár grammot szívinfarktust kapna tőle, ahogy azoknak sem való akik azért vesznek 1000+€-s kerékszettet, mert nyernek vele egy kevés súlyt, de szerintem egy 1 kilós gumival szerelt enduron nem az a 30g fog dönteni.
Ez kb ugyanaz a dolog, hogy nekem a kormány egyik oldalában tubeless kit, másikban láncbontó, kormányszárban szerszámkészlet (és még a középcsapágyba is tervezek csinálni egy kis tartót egy-két apróságnak) és ez magában 200g, csak ne kelljen magamon cipelni semmit. Mások meg inkább hurcolják mezzsebben/táskában a pumpát, multitoolt, fél szerszámostáskát, csak a bringa jól mutasson a mérlegen. Mindkettőbe bele lehet kötni, mindkettő jár előnyökkel/hátrányokkal azt már egyén válogatja, hogy kinek mi a fontos és mit áldoz be miért.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz chubby2o6 #238836 üzenetére
Nekem a kupakok;
MAXIMA WATERPROOF GREASE -el vannak gyárilag vékonyan kenve.Lítium komplex többcélú zsír, NLGI #2 konzisztencia, -29°C és +293°C között, nagyon jó mechanikai stabilitás, kiváló vízállóság, sós vízzel szembeni ellenállás, csökkenti a súrlódási együtthatót, véd a rozsda és a korrózió ellen, ellenáll a hő- és sokkterhelésnek.
A freehub grease, ami gyakorlatilag habosított olaj, nem ennyire tartós, és sokáig vízálló gondolom.
Gazdaságosként a molos lítium zsír volt itt ajánlva párszor. Felénk a kúton nem is hallotak még róla...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #238837 üzenetére
A rövidebb kell a kazetta felől, azt kell addig nyomni, amíg egy pukk után egy klikk is lesz [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #238832 üzenetére
Szerintem (aki eddig 3x csináltam 2 féle gumival) azért jó szárazon rápattintani mert úgy még tisztán javít6od ha valami nem jön össze...ha szárazon felpattan és látszólag tartja is (pár perc alatt ki is derül), akkor csak leengeded, kiveszed a szelepmagot (mondjuk én szelepmag nélkül pattintottam fel álló pumpával) és mehet be a szelepen a tej, majd szelepmag és levegő. Így biztos nem fog összeköpködni tejjel mindent az esetleg rosszul sikerült összerakás miatt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Jester01 #238829 üzenetére
Meglátjuk mint mond a "real". Ha tévedek, akkor vissza a supreme és volt egy ilyen "kiruccanásom is" , az bevált nekem mint jól guruló és no defekt abroncs.
Kicsit talán kevésbé tapad, nem bízom benne minden szituban, de azokat már kiismertem. kop kop kop.
Így legalább lecsillapodik a "kedélyem" is e kérdésben ami foglalkoztat már évek óta, és érdekel hogy jól gondolom e : miszerint fel tudnék zárkózni egy országútis tempóhoz ami nekem 30 nál kezdődik átlagra a csepelemmel.
Azért nem minden a jó gurulás, defekekkel(hajlamosabb) nem akarok bajlódni messze távol...
Gondoltam a latexre is mint belső, de bajos..felnifékkel a "manőver".
Meg ezek a TPU-k..sok rosszat olvasni róluk.[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #238832 üzenetére
Nem minden felnire megy rá a gumi egyszerűen, volt nekem, amire kompresszorral is alig lehetett felpattintani, abba ah az elején töltöttünk volna folyadékot, az egész garázs defektmentes lett volna a végére.
A mostanira viszont műhelypumpával simán felpattant a gumi. Én kipróbálom szárazon, hogy megy e, és ha igen, akkor mehet a folyadék.'92 Honda VFR 750
-
addikt
válasz chubby2o6 #238840 üzenetére
Köszi, a hátsó volt az egyszerűbb. Az elsővel vagyok zavarban még mindig, elég kicsi a különbség a két kupak között, de van. Szerencsére megjegyeztem, melyik TA-t vettem le a tárcsa felől, és ahhoz néztem a QR-t.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jojjer94
csendes tag
válasz fulton #238815 üzenetére
Nemtudom, milyenek felétek az utak/növényzet, de én 3000km alatt egyszer kaptam vele defektet. Akkor is egy rajzszeg volt.
Amit én tapasztaltam a sima Grand Prix-el szemben, hogy ég és föld a tapadás beli különbség, a GP5000 javára nyilván.
Átlagban valamit tudtam vele gyorsulni, bár tavalyi évem eléggé gyenge volt, nem éreztem jól magamat tartós 150+ HRM felett, ezért nem toltam annyira. ( Valószínűleg covid utóhatás.)
Illetve, hogy észrevehetően jobban kopik, de mint írtam, cserébe marha jól tapad. -
andrisbandi
őstag
válasz bardi #238845 üzenetére
Race face arc felnin a szervíz mucoff rim tape-el csinálta a tl-t.
Én dt-vel, egy ugyan olyan felnin.A mucoffoson vagy tízszer szereltem külsőt, tök könnyen rárobbant.
A détésen vértizzadva, alig sikerült...Aztán láttam egy yt sztárszerelőt, ahogy a szalagozás után, belsővel csinált egy szűztelenítést... neb4sz, tényleg, ez volt a különbség nálam is.
A mucoffost először belsővel használtam....Azóta először mindíg belsővel fújom föl, beavatódik a szalag és a külső is. Utána gyerekjáték a tl szerelés, magától ugrik a helyére a külső, sima lidl műhelypumpával
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Google Chromecast topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen