Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
asszony végre leokézta a kategóriaváltást (dekásboltos outi a kiszemelt), a sárnehéz trekkinget megkapja a gyerek, már csak a ct-mnek kell negatívnak lennie, illetve a tüdődokinak leokéznia a terhelést.
utánfutót remélem fel tudom majd rá applikálni.
outi világban milyen értelmes defektvédett külsök vannak? legyen 700x28-25 mondjuk a méret. nyilván nem leszek vele kom-bájker, de se én, se a gyerek nem késhetünk se melóból, se oviból.
illetve az ilyen szar-szeles-mínuszos időben kinek milyen kesztyű-sapka kombó vált be outin?[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #239638 üzenetére
Másodszor látom ma, hogy egy éjszakára tej nélkül hagyjátok a gumit, hogy ellenőrizzétek helyre pattant-e, ez miért van, hogyan ellenőrzitek? Nincs minden gumi peremén csík, ami jelzi? Schwalbe, Maxxis gumikon nálam mindegyiken volt, elég volt körbe megnézni, kibújt-e a jelzőcsík a peremből, azt hittem ez ilyen szabvány dolog és mindegyik gumi tudja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz jjeahh #239652 üzenetére
Először csináltam, csak érdekelt. Elvileg tej nélkül is tömítenie kellene, s ha úgy nem sokat enged, akkor jobb esélyem van tejjel. De, ha arra a fekete, körbefutó kis peremre gondolsz, az van a külsőn. Meg nem akartam szappanozni... az óhatatlanul bejut belülre is, keveredik a tejjel, bizonyára nem használ neki.
szimpláncsak: az egyik kerék alig veszített a nyomásból, a másik eresztett a felni illesztésénél. Én a kádban játszottam velük, hogy megnézzem De nekem annyi előnyöm volt, hogy a DT Swiss gyárilag rátette a felniszalagot, az átfedésnél a kis matricával együtt.
Biztos, hogy tubeless külsőt vettél? Vagy azt küldtek? Ahogy nézem, van a Krakenből belsős verzió is. A Tufo külsők semmit nem engedtek az oldalfalon, tej nélkül sem. Na, és én ezért csináltam az egész tej nélküli összerakást, hogy legalább a tejet ne pazaroljam el.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #239656 üzenetére
& szimpláncsak: szerintem csak akkor lesz gond, ha tejjel és legalább 15-20km tekerés után is ereszt, szóval egyelőre nincs amiért aggódjatok. Sőt, nálam az új gumik gyakran pár hétig tejjel és összeállva is eresztenek 2-3 naponta 0.10 bar-t, szal minden tekerés előtt pumpálnom kell egy picit, hogy meglegyen a tökéletesen ideális nyomás . Aztán pár hét, 1-2 hónap után úgy beáll, hogy hetekig nem veszít a nyomásból, max a hőmérséklet ingadozás miatt. Gondolom olyankor már rászáradt egy filmszerű réteg a tejből az egész gumi belsejére, ami sokat segít a nyomás tartásában.
A gumik oldalfala sajnos néha habzik vagy foltosodik, nálam mindegyik csinálta idővel, igaz újan egyik sem. Kíváncsi lennék a környezetbarát gumikímélő vízbázisú tejek megoldanák-e a problémát. Bár ha emiatt nem veszít a nyomásból, akkor igazából csak esztétikailag zavaró.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #239656 üzenetére
Én is megnéztem,de azt küldtek. Ismerős szerelő már találkozott ilyennel mitas guminàl, hogy az oldalfalàn gyöngyöződött a tej és nagyon nehezen állt be, hogy ne veszítsen a nyomásból. Igazából azért vettem ezt a Hutchinson-t mert van oldalfalvédelme, meg éppen akciós is volt a decathlon oldalán (8ezer ft). Ha ma eljutok oda, hogy a küllőknèl nem jön a levegő akkor belerakom a tejet és reménykedem . Igazából csak ki akartam próbálni, de ha nem lesz jó a gumi akkor így jártam, szerencsére nem kaptam eddig sem sűrűn defektet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #239647 üzenetére
Nálam az ócskábbik RT54-es Shimi tárcsa (180mm) csinálta elől, hogy ugyanúgy meredek aszfalton erősebb fékezésnél berezonált, amit eleinte a Judy "csak" 30mm becsúszóinak tulajdonítottam...aztán lecseréltem RT64-re (kedvenc tárcsám) és voilá, meg is szűnt...és ha már fék, a teljes olajcsere utáni saga is folytatódott, vagyis első nap után, amikor a kör végére már faxán fogtak fékjeim, jött a folytatás, mert következő tekerésnél kezdődött elölről a nyikorgás és gyenge fékerő, mely folytatódott a következő két alkalommal is annyi különbséggel, hogy indulás után egyre hamarabb felállt a normális fékerő, mintha csak éjjelente valaki egyre kevésbé, de direkt szennyezte volna a tárcsákat. 😕...míg nem a tegnap teljesen megszűnt a vacakolás és visszatért a régi fékerő első fékezéstől kezdve. Közben persze 2x meg is smirgliztem a tárcsákat valami marha finom papírral...nem tudom mi történhetett, kivett betétekkel cseréltem olajat, vagyis talán a tárcsára kerülhetett valami ami az alkoholos törléssel sem jött le maradéktalanul és szennyezhette a visszatett betéteket egy nagyon picit, ami aztán persze mára (végre) le is kopott a felületekről. Vége...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #239660 üzenetére
Nekem nem fekezes kozben rezonal, hanem egyenesen haladva, tempoban, aszfalton.
Legtelenites utan szabalyoztam, szerintem akkor kezdodott.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #239661 üzenetére
#239651
velizare...én pont a tegnap agyaltam hazafelé azon, hogy talán nem is tudnék télen országútizni ...mikor elindulok (+3/-3°C) fázok egy kicsit, ami olyan 10-15 perc enyhe, aszfaltos, tempós emelkedő (+3-5%) után után már el is múlik, aztán a terepen nagyjából minden faxa ~1,5 óráig (~5-20% fel és le), utána kicsit kezd fázni már kezem, lábam, de hazafelé öcsém, a ~7km aszfaltos visszaereszkedés (ugyanaz a -3-5%) alatt kábé megfagyok.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #239663 üzenetére
Nagy csendben minimális tárcsa súrlódási hang.
Nekem a fékpofa csere oldotta meg.
- Elöl csak óriási megterhelés után súrol néha kicsit, pár másodpercig, ha egyáltalán észrevenni. Mert terepen nem, csak aszfalton, lelassult tempónál, fülelve.
- A hátsó, amelyiket rendeltetésszerűtlenül túl sokat használok az egykerekezősdi miatt,
az nagy csöndben sokat súrolt. Nem hangosan, csak zajtalan környezetben érzékelhető.Végig mentem a trükközéseken. Féktest igazgatása, légtelenítéskor olajat próbáltam kinyomni a dugattyúk reszetelésekor, másik tárcsa, megcseréltem a fékpofákat, semmi..
Aztán lett másik betét, csak úgy, mert a gyári tökéletes volt... és megszűnt a zajElöl hátul ugyan az a fék, ugyan akkora tárcsákkal.
A cserélt betét is organikusnak mondott. -
fulton
addikt
Van itt valaki aki Conti Race 28 Light belsőt használt/használ már 28mm külsővel, rendben van?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #239664 üzenetére
Ezen aztán nem tudom mi rezonálhat, ráadásul még vastagabb is mint a Shimi, mely a 2mm Magurához képest csak 1,75...ja és ráadásul 1,5 alatt már cserésnek nyilvánítják, így nem is sokat kop6 a cseréig.
#239665andrisbandi...olyan van nekem is, hogy hosszú lejtőzés után (pl. Nagy Hideg Hegy, Csóványos, Dobogókő stb.) picit be-be súrol néhány fékezés erejéig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Erre mondtátok, hogy faxa és megéri az árát?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #239668 üzenetére
Igen. Sztem megér egy próbát Neked is, ( Te is betét nélkül tolod)
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #239668 üzenetére
Nadrág elején zippzár
A harmadik lábad ki tudod csapni a felső csőre pihentetni, ha ez is nagyon szorítana -
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #239671 üzenetére
Gondoltak a sörhasra is
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #239670 üzenetére
Nagyon elasztikus, kényelmes cucc. En 185cm/82kg val XL vettem. És még talán kicsit laza is. Lehet L is elég lett volna. Viszont lábban pont jó helyre esik a térdvédő vastagítás ennél az XL nel. Illetve mintha rajtam sem lenne.
pl a csípő szélességem 98-99cm ez alapján meg M,..szóval én esetemben nem igazán. Nagy átlagban L/XL hordok ez alapon rendeltem le.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #239673 üzenetére
Nagy kérés lenne csatolj egy fotót amint rajtad van? Akár privátban ...ritka a betét nélküli (meg is fizethető) téli bringásnadrág.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #239676 üzenetére
Tudom a wide való bele(leírás szerint), csak több külföldi helyen olvasom hogy belepakolják a light verziót a 28mm as abroncsba . ezért kérdeztem, használta e így itt valaki. Furcsálom..boltban sem ajánlják, igazság szerint én sem pakolnám bele, de érdekelt.
De ha már fejlesztem a kereket, izgatja a fantáziám egy latex cső, meg valami jóféle tpu. Használt itt valaki ilyet, érzett valami különbséget komfortban akár? (olyan érdekelne akik országútiznak)
Ki fogom próbálni egyébként, tudni akarom milyen, "a hamar lesz defektem" ténnyel együtt is. írnak sok mindent hogy veszít, olvasatok alapján olyan kb 1-2 psi óránként.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #239674 üzenetére
Rendben, lövök képet róla, úgyis tervezek tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz Kiskopika #239679 üzenetére
A connect mobil appan rányomsz jobb felül az órára, majd alul általános, és ott van a beállítás hozzá. Nekem az a tapasztalatom, ha az edge a connectbe feltölti, akkor utána már az óra leszedi onnan előbb utóbb A baj akkor volt , mikor az edge sem volt hajlandó szinkronizálni, de arra meg az volt a megoldás, hogy le kell tiltani a wifit (nem elég kikapcsolni) és akkor megy normálisan a bluetooth szinkron. Bazzeg egy 200ezer Ftos csúcskategóriás eszköznél ilyenekkel szarakodni... És ahogy olvastam a garmin fórumon évek óta ilyen fos mind és nem képesek javítani.
-
nemeth989
senior tag
válasz fulton #239666 üzenetére
Én 28mm-essel használom 1éve, semmi gond vele, olyan 6,8-7bar nyomáson. 4K km-t legurultam már vele. Most vettem belőle még egy szettet. Előtte tubeless volt nálam, azt hittem óriási különbség lesz visszatérni belsőre, de nem lett annyira számottevő.
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
addikt
válasz Hasaggymeg #239674 üzenetére
Neeee, meg fogunk vakulni!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
peetie1
aktív tag
válasz fulton #239677 üzenetére
Ja, azt hittem ilyened van és meg akartad spórolni a cserét. Én nem kínlódnék semmilyen latex marhasággal (pedig én is szeretek kísérletezni, ellenben az út szélén szerelgetni már nem annyira jó buli, pláne nem télen) GP5000 25-622 és bele race28 light vagy svl20 aztán hajrá. Télre meg van a gp4 season, abba mehet a sima race28 belső.
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #239677 üzenetére
A belső méretajánlása ideális esetre vonatkozik, gumibelsőnél.
Montiba raktam már sokkal keskenyebbet, kisebbet - többet kell nyúlnia> sérülékenyebb.
Meg fordítva is, nem volt gond.A kikönnyített gumibelsők nem olyan tartósak (kivéve tejjel töltve),
akkor inkább TPU. Nagyon könnyű, lassabban ereszt le, ivózsákszerű müa-ból van.
A vastag gumibelső tartósságát simán hozza, lehet jobb.Hátránya; csak a saját öngyógyulós foltjával javítható. Útközben nem tudom mennyire reális, mert alkohollal kell lemosni, kézzel nem szabad megfogni (új g.kesztyű, vagy csipesz)... úgy tökéletes lesz.
Van még egy érdekessége; nem szabad felfújni szabadon, mert nem húzódik vissza eredeti méretére, kinyúlt marad. Tehát csak jelképesen megtölteni, feszíteni nem. Azt csak beszerelve.
Fele súlyával, és tartósságával szerintem ez a legjobb belső. Egy nagy hátránya van az akácosokban élőknek; tejjel nem tölthető. De ez réteg igény.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #239684 üzenetére
Ne bosszantsátok mert nadrág nélkül maradok.
#239678
fulton...szuper, várom, ez a betét nélküliség, a kantár (télen jól fog), meg a kengyel a száránál (nem csúszik fel, nekem mindegyik rövid ) izgatja a fantáziám. Már csak az a kérdés 187/80-hoz XL, vagy L kell."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #239674 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #239688 üzenetére
Kolléganőm mindenből kiszedte a bringás betéteket, varrva voltak, azt mondta.
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #239689 üzenetére
Tökéletes, köszönöm, az a +2 cm (a magasságomra gondolok ) ellenére jó lesz ez nekem is! (milyen hangszóró az a ʎͶOS? )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #239692 üzenetére
-
6030D
Ármester
válasz szimpláncsak #239693 üzenetére
Meg a 710-es alkatrész...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #239690 üzenetére
Jobb a békesség mint kis ollóval ott vagdosni a varrásokat... ...amit én láttam eddig leginkább zig-zagban voltak varrva, egy rakat lyukkal az anyagon, ami gondolom majd mind ott csúnyálkodik a kiműtött betét helyén.🤔
#239694
6030D...egy régi kollégám kért egyszer zuppot inni.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
Na nekem is megérkezett a kis szeretetcsomagom Németországból.
Már csak egy légtelenítő szett kéne, hogy ki tudjam cserélni az olajat a fékekből. Shimano fékhez jó az utángyártott/Alis is? A gravity bleed megoldással gondoltam kicserélném az olajat.A másik nagy projekt a hajtás alkatrészeinek a kicserélése lenne.
A sor csere meg a váltógörgő csere az még oké, de a hajtókar levélteltől és a lánctányér cserétől kicsit tartok. Pressfit csapágynál le tudom úgy szedni a hajtás oldalt úgy, hogy a csapágy bent marad?
A hajtókarok bolond biztosan vannak kialakítva vagy pontosan kell beállítani a két oldalt?A TL gumik cseréjét meg se fogom próbálni, azt tuti leviszem a szervizbe, hogy cseréljék ki, meg a teló szervizt is rájuk bízom.
De a többit azért megpróbálnám én. -
Ringman
nagyúr
válasz Csokicsibesz #239697 üzenetére
A sor csere meg a váltógörgő csere az még oké, de a hajtókar levélteltől és a lánctányér cserétől kicsit tartok. Pressfit csapágynál le tudom úgy szedni a hajtás oldalt úgy, hogy a csapágy bent marad?
shimanonál és sramnál nem a hajtókaron van a csapágy, a középcsapágyat nem is kell bántani, shimano hollowtechnél nem igazán tudod elrontani a beállítást, ha az előfeszítés nagy, akkor nem forog rendesen (ha nem húzod rá, akkor kotyog), ezt a műanyag kupakkal tudod szabályozni, érezni fogod mi a jó beállítás.
elég egyszerű: [link]
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #239697 üzenetére
Én felemelve rögzítve (Aldis állvány) a bringa elejét, hogy a vezeték egy folyamatos ejtésben legyen, addig engedtem kifele az olajat (egy levágott palackba) amíg végül tiszta jött, folyton el-elzárva és töltögetve fent a tölcsérbe a tisztát, hogy véletlenül se fogyjon el és szívjon levegőt...majd elzártam, rátettem a megtöltött és kibuborékolt fecskendőt és visszanyitva felfele is toltam neki (ahogy Runner javasolta), figyelve és megtöltve a szinte üres tölcsért így kitolva felfelé az esetleges buborékokat. Utána alul zártam és felül pumpálgattam a karral, kocogtatva a folyamatos emelkedési szögbe állított fékvezetéket míg nem jött egy kis buborék sem...persze mindenek előtt betétek ki, dugó ki, tölcsér kis folyadékkal fel, féknyereg le és a dugattyútámasz be.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Milyen notebookot vegyek?
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest