-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #240450 üzenetére
Szeretem az ilyen átlátható, mellé dumálás nélküli, infógrafikonos konkrét ajánlásokat ahol az is hamar kiderül trendvonaton ülsz-e, vagy tényleg az is kell neked amire szükséged van valójában.
Ez sem rossz, itt leginkább összehasonlíthatod, és az ár-érték arány az ami kiderülhet kerékpároddal kapcsolatban. [link] (éppen enyém van a keresőben )...ja és ennek is van ilyen bájködvájzorja, ugyebár.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #240452 üzenetére
Hát ha nincs is B az ABS-ben akkor az csak Anti System lesz, ami így anarchy-t jelent és értelmét veszti. Viccet félretéve, az ABS lényege, még akkor is ha itt éppen te vagy az ezt szabályozó elektronika, közvetlenül a B előtt tartani a kereket, mely B tulajdonképp egy változó, hisz súly, sebesség, keréktapadás stb. függvénye....így ha nincs B, nincs mihez modulálni sem...vagy nem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
Srácok, tudtok olyan kiegészítőről ami garmin tartóba illeszthető és amihez fixen rögzíthető egy garmin forerunner óra?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #240451 üzenetére
"mellé dumálás nélküli"
Fejcsőszög, stack, reach, milyenaszíne, belefér-e 2.4" gumi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz xy.zsolt #240454 üzenetére
QuickFit Quarter-turn Bike Mount
- Azt kéne kinyomozni, a tiédhez passzol e.Garmin Wrist Watch Bike Mount
- Én ilyen csuklóhelyettesítővel használtam.
Ha kézen is kell hordani, ez a legjobb.
Van alis koppintása olcsóé.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz Hasaggymeg #240441 üzenetére
Azzal még nem mentem, most csak a Scottal voltam
#240442
Bringalandban voltam Balázsnál, nagyon profi a srác, mindenkinek ajánlom, nagyon jó szakember! Ha esetleg vkit érdekel itt van az elérhetősége és az árak is itt vannak fent. [link]
Én évek óta rendszeresen visszajárok hozzá.#240444
Sok mindent meg lehet itt tanulni, de vannak dolgok amiket jobb szakemberre bízni szvszBryton activ közben életre kelt, végre
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
varsam
őstag
Sziasztok,
új láncot benzinbe áztatva lejön róla a gyári kenőanyag, hogy utána waxolhassam? Vagy inkább brigéciol?
-
addikt
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #240460 üzenetére
Sima E10 95-ös benzinem van, ebben úgyis van alkohol..
-
flash-
veterán
Joytech agy:
van valakinek tanácsa hogy görgőzésre egy ilyen aggyal szerelt (kazettás) kerék mennyire lehet jó ötlet? a porvédelmét nem dicsérik annyira de beltérben ez talán nem olyan nagy gond megéri beruházni egy ilyen aggyal árult kerékre csak görgőzésre lenne 5-6ezer forint körül? (vo2maxokat nyomnék de oylan nagyon brutális terhelést - neuromuscular edzés - nem adnék neki, nem versenyzek tehát maxx effortokat nem kapna)
illetve ide kapcsolódik:ugye arra is kellene egy sor, van egy levedlett sorom ami nincs kopva ,ugyanezen a bringán használtam kb ugyanannyit mint ahogy a mosani fent van(kb 3-4e km) gondolom az hogy cserélgetném a kereket néha így a sort is (őssztől tavaszig illetve nyáron esős időben) jobban nem koptatná a hajtást? vagy ez így nem olyan jó ötlet pont emiatt?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ivana
Ármester
válasz f4lcon #240452 üzenetére
Mondjuk tény, hogy tapasztalatlan bringások számára veszélyes lehet, viszont a teljes lehetséges fékerő rendelkezésre áll. Egy tárcsafék is simán állóra fékezi a kereket...
#240462 flash- Milyen rendszer? Inkább használtan vegyél valami egyszerű shimanot, a joytech ipari hulladék szint. Max. iparisat ha van, a kónuszos gyárilag szar.
-
flash-
veterán
válasz ivana #240463 üzenetére
7-9 ig fogad sort az a kazettás kerék.
nekem shimano sora-s (sora 3500) outira kellene görgőkerék, azért kérdeztem mert tudom nem egy világmárka de talán görgőn kisebb a terhelés amit kap kvázi arra talán elég az illyen aggyal szerelt komplett kerék 6000ért
shimano agyas 20 ezertől kezdődik használtan az is belépő Shimano FH-TX 500 agggyal
ráadásul arra azt irják hogy trekking agy, az akkor outiba bele se fér?mondjuk az hogy a kónuszos eleve szar én nem gondolnám, én nekem a gyári speci kerék szerintem olyan (vagy csak simán zárt? vagy az ua mint az ipari?) és azért lehet vele menni...
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz ivana #240466 üzenetére
hát csak ezeket a régi ezüst színű shimano agyasakat látok azok meg kitudja hogy vannak leharcolva, olyat azért nem merek
de igazából abból sincs sok, "ólcsó" kereket senki se árulna megoldás az lenne ha az agyon ajnározott best buy DT Swiss pr1600-ot venném de az már egy shimano 105 szettel felér árban akkor újabb hezita hogy melyik a jobb befektetés
(nyilván mindkettő akkor már lenne egy félmillás alu vázas gépem, akkor viszont már inkább valami tizenéves carbont ennyiért régebbi ultegrával nem annyira leharcolt kerékkel ami örökélet így is ... hát de fél millám egyben meg nincs... húú a kör be is zárult... nem veszek semmit )[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #240462 üzenetére
5-6 ezer körül veszel egy kiló jobb sajtot. ...amúgy meg volt (van? ) közép-felső kategóriás Merida kerékpár Joytech aggyal fűzött kerékkel vesztegetve, mely állítólag nem is annyira rossz. Egy szó mint 100, annyi pénzért nem bux akkor sem nagyot, ha csak 2 szezont bír ki, amit azért a felhasználást tekintve erősen kétlek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #240468 üzenetére
na jó ez igaz, heti 6 órát görgözök és hát olyan nagy wattokat se tudok betenni nem az a stílusú kerékpáros vagyok
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
őstag
válasz Hasaggymeg #240453 üzenetére
az ABS lényege az, hogy megakadályozza a kerék blokkolását. nem azt mondtam, hogy neked kell modulálnod blokkolás előtt a féket, csak azt, hogy a blokkolás önmagában rossz. tehát ne emeljük ki előnyként.
ezért nem értem, hogy miért jó egy olyan dolog, ami nem rövidíti a fékutat és ellene hat a modulációnak, valamint a gumik élettartamára is rossz hatással van?azt a megközelítést értem, hogy "ha akarnám, állóra tudnám vele fékezni a kereket" mert ez arra az érzékszervedre hat, amiben az erősebb = jobb
a fékezésnél azonban van egy határ, ahonnan az erősebb már nem jobb és a moduláció fontosabb (főleg kezdőként) mint a nyers erő.
v.ö. Pirelli és a "mit ér az erő, ha nem uralod"[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240451 üzenetére
Ismerős bicikliboltos pont most vett a kétmillió Forintos Merida ebike mellé (passz milyen fajta, nem láttam) egy olyan Cubeot, mint a tiéd. A felszereltségét most alakítja. Könnyű neki amikor áremelés elött bevásárolt a Shimano dolgokból. Nagyon jól néz ki élőben, pedig képen is jól fest, jobban szereti, mint az elektromost. Jó reklám is a bolt bejáratánál. Meridával összerúgta a port, így most Cubeot árul helyette. Merida kizárólagos forgalmazó volt, de sutyiban a városba adtak Meridákat a
KalobikenakBiketrendnek is. Mondjuk szerintem jobbak a Cubeok, így mindenki jól járt, több Cube van már a városban legalább (más nem árul). -
andrisbandi
őstag
válasz xy.zsolt #240454 üzenetére
Garmin Forerunner 920XT - bringás adapter
A videó szerint régebben volt ilyen.A szíjak helyett felcsavarozható müa hátlap, ami bekattintható a sima garminos konzolba.
Lehet a képek közt találsz egy jót.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #240467 üzenetére
Vedd meg nyugodtan. Ha beszarik akkor felújítod fillérekből. Görgőzés alatt nem kap akkora nagy terhelést egyrészt, másrészt a kommersz olcsó agyak is elmennek azért sokáig.
Nekem amikor a fiam megszületett, érthető okokból nem volt sok keret biciklire. Egy régi acél noname olasz vázas biciklim volt 4 évig, abba vettem egy alap Koliken kerékszettet, abban kónuszos alu alap Assess agyak voltak. Szépen működtek négy évig, eladás előtt leszervizeltem, azóta is elégedetten használja az új tulaj. Pedig ez a szett 10ezer Ft volt újan és kibírta a 100 kilómat és a szar városi utakat. Egyszer kellett a 4 év alatt centrírozni, amúgy kutya baja volt. Beretta P20 duplafalú felnikkel volt fűzve gyárilag. Ha ez a kommersz szett ennyit kibírt, akkor nem hiszem, hogy az a Joytech ne bírná ki.
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #240476 üzenetére
Olcsó Joytech, Tourney agyakat sosem használtam, de haveri körben van/volt elég, szerintem kb. egy szint a kettő és nagyjából 1000km-t bírnak. Néhány usernél előfordul, hogy a bringával azonos életű, de ez ritkább eset, mindegyik haverom lecserélte 1000-1500km után, mert elkezdett darálni. Nekem gyárilag Acera agyam volt, az sem bírta tovább.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
ivana
Ármester
válasz flash- #240467 üzenetére
Igazából egy sima exage agy is jobb, mint a joytech Plusz azért egy tricolor 600 a mai napig jó agy.
(#240470) f4lcon Kezdőként lehet, de ez a keverék direkt ilyen. Nem véletlen a vintage montisok kedvenc fékpofája. Ez normálisan használható akár egy ujjal is.
(#240477) jjeahh A shimano nem szar, csak szervízigényes. (Mondjuk tourney-vel még nem találkoztam.) A legjobb a campa, de régi shimanoból is vannak azért jók. (Legalábbis outi vonalon.)
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #240475 üzenetére
Detto, a szervizes mondta hogy konuszos.
most telre jo ez igy terepre, 2. szamu kerekszettnek
-
xy.zsolt
őstag
válasz andrisbandi #240456 üzenetére
Köszi! Közben körülnéztem a neten és ez tűnik befutónak [link]
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #240141 üzenetére
Ha a talajtól hűl a lábad, akkor túl hosszú a hajtókar
-
szimpláncsak
tag
válasz Dark Archon #240478 üzenetére
Más a felhasználási terület. Ők gondolom köves, sziklás utakon jönnek le, ami sokkal jobban megterheli az agyakat, mintha csak trekking bicajjal mész aszfalton/földutakon. Gondolom a sarat is kapja rendesen, meg a magasnyomású mosót utána. Ha a kónuszos agy nincs szétszedve és megtakarítva, hamar be tud rágódni.
Országútin a kónuszos agyakkal sincs baj, ha van hozzá affinitásod és van kedved bizonyos időközönként szétszedni és újrazsírozni, de ha emiatt viszed a szerelőhöz az egy idő után nem lesz kifizetődő
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #240181 üzenetére
Több, mint 15 éve használok hibrid pedált, mind a négy brinámon az van. Nekem bevált.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #240470 üzenetére
Még mindig ott tartunk, hogy állóra fékezni nem egy állandó erő, vagyis felemelve a talajról a kereket alig kell fékező erő hozzá, és pl. elől, egy 100 kilós állatnak aki negyvennel repeszt lefelé 4-es gumikkal az érdes aszfalton, már marha sok erő kell hozzá...a kettő között te modulálod, vagyis az ABS-el rendelkező autók fékereje is képes állóra fékezni mind a 4 kereket minden körülmények között és tulajdonképp ebből a maximális fékerőből "gazdálkodik" az elektronika igénytől függően. Ugyanakkor ha erre a fékerő fizikailag nem képes, akkor eljöhet a pont mikor szabadon engedve a fékezést, vagyis maxra tépve/taposva a féket, sem lesz elég az optimális fékezéshez. Legalábbis én így látom...
#240471
Fall-N...nem hiszem érdemleges minőségbéli különbség lenne a MeridaCubeKTMTrekGiantScott stb.stb. kerékpárok között, leginkább egyéni preferencia melyik mellett dönt az ember. Enyém óta 2 új jött ki (csak színben és itt-ott felszereltségben különböznek), melyik évjáratot vette? Alapnak, annak aki nem akar feltétlenül a ma legagresszívebbnek mondott geóra hajtani, jó alap ez a váz, van aki azt állítja 9,3kilónál tart vele, igaz látszólag valami kisebb méretű vázzal, de még messze nincs a végénél sem pl. kőnehéz Deore hajtóművével.#240485
Friczy...nagy általánosságban biztos van néhány század °C eltérés a hideg talajtól 350 és 355 mm között is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #240326 üzenetére
Az én egyoldalas pedáljaim - korábban PD-M324, aztán PD-A530 - ebből még van egy példány használatban - illetve most a PD-EH500 - kialakítása olyan - pontosabban a súlyelosztása -, hogy nyugalmi helyzetben függőlegesre áll be, úgy, hogy az SPD oldala hátrafelé, a taposó előrefelé néz. Így SPD-s indulásnál ha a cipő előrecsúsztatásával dokkolok be (ez a természetes mozdulat), akkor pont sikeres lesz a művelet, ha utcai cipőben megyek, akkor kicsit trükkösen, de úgy kell rálépni, hogy a cipő a pedál előtt legyen, és akkor a pedál taposó része kerül felülre. Ennek persze feltétele, hogy a pedálcsapágy nagyon könnyen forogjon, és így azon a fél/negyed pedálfordulaton nem fordul el a pedál a függőleges állapottól.
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #240478 üzenetére
én is vagy 13-14 ezret tettem a trekkingbe már ugyanazzal a tourney aggyal nem tudom mit kéne érezni nekem nagyon kulturáltan forog még mindig. egyszer ütött kiderült azt is a mitas defektgátló folyadék okozta az egy hulladék, ment a kukába belsővel együtt, azóta semmi gond
de ugyanúgy mondhatnám az fc m 171 hajtókarát is, az is még teljesen patent(pedig hát négyszögtengelyes pedig tapostam állva akkor is amikor 110kiló voltam.
szóval aki max ilyen vagy ennél kisebb igénybevételre keresne bringát annak is bőven jó lesz a tourney felszereltség (oké ,esőbe ,sárba, hóba nem igazán megyek soha sem lehet hogy ez az ami nagyban kitolja ezen alkatrészek élettartamát, ezt viszont pont ezen okból nem tudhatom)ezt a darálást hogy lehet észlelni? hogy lehetne gyakorlatban leírni? mert én rigolyás vagyok minden ilyenre de ilyet még nem tapasztaltam?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
őstag
Na holnap mehetek haza , minden vizsgálat fasza negatív, csak van egy genetikai hajlamom rá, amit a múltkori MVT után már kimutattak, ezzel nem lehet mit csinálni..
Szerencsére a bicózás pont ajánlott sport szóval jók vagyunk...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Friczy #240491 üzenetére
Erre mondja a zangol, hogy one man's meat is the other man's poison, vagyis van aki a kormányszarvra esküszik, más a rugós nyeregcsőre, megint más meg a váztáskára, állítható kormányszárra vagy éppen kitámasztóra.
#240492flash-...-ezt a darálást hogy lehet észlelni? - a bringán ülve leginkább sehogy.
-hogy lehetne gyakorlatban leírni? Ujjaid közé fogod a kivett keréken a tengely 2 végét és megpörgeted a kereket. Amikor már beszerelt keréken is érzed, mondjuk a vázon a rezgését, akkor már nagyobb a kopás.#240493
vallas...a sok jókívánság meghozta eredményét.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #240379 üzenetére
Nekem amikorra elkopott a stopli, addigra többé-kevésbé a cipő is elhasználódott. Ráadásul annyira összegyógyult, hogy nem is tudtam kiszedni a stoplit. Úgyhogy új stopli, új cipő lett belőle
Érdekes volt, sok évig használtam a cipőt, a stopli kopott, de nem okozott problémát, aztán egy másik biciklire felkerült egy új pedál, na az új pedál és a kopott stopli gondot okozott, úgy kellett kitépni a pedálból a cipőt. A régi pedállal meg semmi gond. Aztán cipő (és stopli) csere után simán ment a régi és az új pedál használata is. -
Friczy
senior tag
válasz Ringman #240405 üzenetére
Ez attól is függ, milyet tudsz beletenni Én háromféle cantifékkel találkoztam fékpofa szempontból, az egyik (ezt nagyon utálom), ahol a fékpofán egy rúd van és ezt fogja be valahogy a fék (sajnos ez a megoldás nem kompatibilis a V-fékpofával), ott csak azt a fajtát tudod használni (és nem is tudod beállítani a párhuzamosságát), a másik fajta megegyezik a V-fék fékpofájával, oda bármilyen V-fékpofát be tudsz tenni, a harmadik a felnifékes CX kategória, ez jellemzően Shimano kompatibilis országúti fékpofát fogad.
-
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #240496 üzenetére
ahol a fékpofán egy rúd van és ezt fogja be valahogy a fék
ez van nálam, egy 7 mm-es köracél a befogója, végül a kool stop eagle 2-t rendelem meg. -
balintbaba
tag
válasz Friczy #240495 üzenetére
Milyen "rencer"? Azt feltételezem, hogy a sima SPD tovább bírja, mint az SL. Nekem kb. 6000 kilométernél volt olyan állapotban a sárga stoplim, hogy tudtam mozgatni a talpam a pedálban. Csak a garázsból/tárolóból sétálok a kerékpárral 10-15 métert, esetleg útközben kék közkutakhoz , amikből sajnos egyre kevesebb működik.
-
Friczy
senior tag
válasz f4lcon #240470 üzenetére
Szerintem ez a 'száraz időben simán blokkol' kitétel arra szeretett volna utalni, hogy esős időben is még van megfelelő fékhatás. Felniféknél jelentős különbség van a nedves és száraz fékhatás közt, és nyilvánvaló, hogy ha esőben még képes rendesen fogni, akkor szárazon már blokkol - ha a rider nem modulálja a féket.
-
Friczy
senior tag
válasz balintbaba #240498 üzenetére
Ez SPD rendszer, nem az SL. Nem emlékszem, hogy hány évet és hány kilométert mentem vele, mindenesetre nem keveset. Abban az időben az éves bringás teljesítményem nagyjából 6-8000 km közt mozgott, és biztos, hogy legalább négy évet használtam azt a cipőt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen