-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
Paráztam, hogy vasárnapra elromlik itt is, de nem lett baj. Most kezd szemerkélni az eső.
Jók lesznek a Shimano tárcsák, hallgattam a tapasztaltabbakra. Azt nem mondom, hogy érzek javulást, de ezeken legalább látszik a kopásnyomból, hogy ehhez találták ki. A Squirtöt meg jó bőven adagoltam a leszedett láncra, és elég hamar elkezdett valami magas hangon nyöszörögni, de csak néhány pedálfordulatonként. A végére már biztos lettem benne, hogy a bicikli adja a hangot (eleinte madárcsicsergést gyanítottam), de csak itthon esett le, hogy bazz, össze volt hajtogatva a lánc, amikor csepegtettem rá a nedűt, szóval valószínűleg itt-ott kimaradt . Azóta már átforgattam az összes fokozaton vele, kapjanak a lánckerekek is.
Ja, a 1110-es lánc szürke (ezen 1130 van) . A 1130-on a belső lemezek matt szürkék, a külsők fényesek, a 1110 pedig olyan, mintha minden szemet a mattból készítettek volna. Ennyit fejtettem meg tudományosan, az olcsóbbikat a félkész paripára tettem, ott majd remélem kevés sarat, és sok kilométert kap. (kissé csalódtam, mikor a bőröndmérlegre akasztottam a félkész jószágot, abban reménykedtem, hogy 10,5kg körül lesz, hát nem... 11,1. Így hogy lesz ebből 10kg alatti masina a könnyebb kerekekkel? Ja, sehogy? A fékbowdenek és a kormánycsapágy hiányzik még róla, mondjuk pedál már van. Talán overkill egy 21mm-es MTB felni a MURVÁSra, pontosabban ami mountain bike-on könnyű, az még orszáútin lehet nehéz )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #136449 üzenetére
500 ciklus után a 60-70% teljesen reális, szóval mégsem 100%, ahogy korábban írtad. De a tesztelés módjáról nem sokat árultak el, gondolom nem valós körülmények között történt.
Azt viszont nem hiszem el, hogy nem érzékelhető a kapacitás csökkenés, itt azért mégiscsak kb 1/3-ról beszélünk. Azért nem mindegy, hogy mondjuk 150 vagy 100 km a hatótáv. Persze ha folyamatosan használja valaki, akkor nem lehet észrevenni a csökkenést.
A hőmérsékletnek te is utánanézhetsz, a Bosch oktató tudja rosszul. 0°C-on kevesebb lesz a Li-Ion akkunak a kapacitásvesztése, mint 25°C-on. Persze ez a gyakorlatban olyan minimális, hogy nem éri meg mondjuk hűtőbe rakni, de attól még létezik.
Amúgy félre ne értsd, ha 500 ciklust veszek csak, az is bőven elég, egy átlag bringásnak jó sok év, mire eléri, és még akkor is egész jól teljesít az akku.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #136437 üzenetére
Nem volt könnyű neki,egész télen nem tekert,végén már csak a "szíve" vitte az összesen 270km/~7000m bükki kirándulás 5 bringázható napja alatt...és volt egy 26km-es végig ázós,6 órás gyaloglásos nap is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #136452 üzenetére
Épp ez az, hogy a tesztelés módjáról nem sokat tudunk, az is elképzelhető, hogy ez a teszt jobban megterhelte az aksit mint a valós használat. Elég sok szakemberrel beszélgettem a témában, és nagyjából mindenkinek egybehangzó a véleménye arról, hogy kb 500 ciklusig tudja a gyári értékeket megközelíteni, utána érezhető a teljesítmény csökkenése. 100-150km csak nagyon ideális körülmények között lehet meg egy 500Wh-s akkuval, ha hegyre mész, vagy ha mondjuk nincs benne a 25-ös korlátozás akkor sík úton is ez a hatótáv inkább 60-80km. Ennyit tudott kb 25 ezer km után is. Az valószínű, hogy 500 töltés után már nem lesz 100%, de hogy mennyire csökken le, az nagyban függ attól, hogy mennyire figyelsz az aksira.
A hőmérsékletekre visszatérve, nekem ebben a 0 fokban az a fura, hogy akárhányszor használtam a bringát 0 fok közeli hőmérsékleten, pl télen, mindig kicsit hamarabb merült, ezt viszont határozottan éreztem. Nem véletlenül lehet kapni az akkuhoz neoprén melegítőt a hideg időkre. -
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #136451 üzenetére
Én örülnék ennek a súlynak is, általában a Reconnal szerelt középkategóriás karbon montik nehezebbek ennél. Amúgy ez a váz nem 120mm telóhoz van tervezve? A gyártó "trailcountry"-ként emlegeti a geot, jól működik a geoja 100mm telóval?
Hasaggymeg: Több ilyen ember meg asszony kéne ide is, ha lenne akivel, én is többet tekernék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #136456 üzenetére
asszem félreérthető voltam, a félkész alatt a MURVA kerékpárra gondoltam, ami várja a kormánycsapágyat Kínából :)
annál azért ez nem olyan hűdejó súly.ja, a gyári ajánlás 100-120mm, mindkét telóval meg van adva a geótábla. ez már montira vonatkozik :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #136454 üzenetére
Én a tárolásra írtam a 0°C-ot, nem a használatra. Ebben biztos, hogy tévedett a Bosch-os oktató, komoly szakirodalma van, bárki utánanézhet. Az is köztudott, hogy hidegben nem bírják annyira Li-Ion akkuk, pl a telefonod sem fog tudni annyi üzemidőt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Salex1
senior tag
Váltó ügyben lenne még kérdésem. Altus szett van a kerón, de még nem jutott eszembe a cseréje. Mivel ad többet egy Deore vagy Xt? A mostani is teljesen jól végzi a dolgát, nem volt még bajom vele. Viszont most kezdenék hegyekbe is járni a keróval és nem szeretnék pórul járni.
-
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #136463 üzenetére
De, minden atom csúszós volt, igazi küzdős nap kerekedett belőle (Strava, bár a szint nem jó, mert volt valami bug). A cuppogós sárba ragadtunk, a köves részeken meg csúszkáltunk. Végül ilyen 850 méter körül álltunk meg. Folyamatosan vadásztam a botokat, hogy a sárférőhelyet felszabadítsam. A Scott lánc is a sár miatt eshetett le, gondolom volt egy kis visszafelé tekerés vele, az ott a pihenős rész volt már. Amúgy, ha ilyen az idő, akkor arra érdemes menni, amerre közösen tekertünk, az szinte végig köves, nincs sár ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tacto
aktív tag
válasz jjeahh #136445 üzenetére
Bocsi, már nem emlékszem, milyen magas (alacsony ) is vagy? Talán hasonló mint én, így a dilemmánk is az, én régi beidegződeés szerint inkább az S fele húzok általánosan a 169,5 cm-hez. Nyilván, az anatómia, arányok stb. már finomító tényezők a dolgban. Nomeg kimaradt montinál ógy 14 év, aztán már 27, 29, tappered, átütő és minden egyéb lett.
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #136459 üzenetére
Hát ezaz!
Most még jó esetben napokig, rossz esetben hetekig azt fogjátok olvasni tőlem, hogy mivel nem ért még ide a kormánycsapágy, ezért kipróbálni sem tudom. A reálisnak tűnő tipp az még egy hét. Nem tudom, mikor jön el az a pont, hogy rendelek egyet itthonról, vagy németből, többszörös áron, és akkor a kínai lesz tartalék.. Minden más talán már megvan.. Legalábbis ami a kipróbáláshoz kellene, még ha nem is végleges (nincs is olyan, hogy végleges).A sárhoz: itt olyan alig volt, csal az utolsó lejtőn volt nedvesebb minden a szokottnál, mert az végig árnyékban vezetett. Viszont volt egy majdnem 1 km-es mászásom, ahol helyenként 20centi avarban gázoltam . na ilyen élményem sem volt még... és a végén kiderült, hogy rossz felé megyek, küzdhettem magam vissza. Nem is nagyon értettem az egész jelenséget, máshonnan a víz el szokta mosni a leveleket, itt talán annyira egyszerre hullottak le, hogy csak a völgy aljáig jutottak, ott összetömődtek. Egyébként mindig akkor tévedek el, ha nem jól lövöm be az irányokat, mármint az elágazásban még nem mindig látszik, hogy melyik út valójában milyen irányban folytatódik, itt is megviccelt, hogy az egyik rögtön szétvált ketté, de csak beljebb látszott.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #136454 üzenetére
Ez nemcsak bicó aksinál van igy,szinte mindennél.Telónál is,kocsi,motor aksinál,stb.
-
tacto
aktív tag
válasz jjeahh #136474 üzenetére
És az nem S? Bár a geok is változtak az új sztenderdekkel. Meg a hülye 27, 29. A Votec pl. csinálta, hogy az XS egy ideig 26 volt, így lépkedtek 27 ill. 29 felé egy időben ugyanazon váznál, modellnél.
De, pl. klasszik acél országútinál az 53 cm nekem már szinte nagy (ott ugye nem volt különöseb varia), 26-osból 15-16, 27/29 passz, de pl. mostani koskormányos (itt vagy tucat alfaj) is S, illetve persze (effektív felsőcső függő. Mondom mindezt úgy, hogy amúgy kb. bármire ráülök.
Tudom, hogy te eléggé belemélyedtél a témába a geometriát illetően, de jó ok is van rá. Itt Ausztriában kb. extrém méretnek számítok tapasztalatom szerint, a boltokban a "nőit" tudom próbálni, illetve azért gondolnak a pénzes kiskamaszokra is helyenként.
De én ugye mtb-nél még a stucnival geóztam, ott most már minden változott, a 70-80 cm-es kormányokkal, nagy kerekekkel stb.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #136473 üzenetére
Szerintem voltunk azon is. Ja és a Forekaster kegyetlen jó volt sárban. Sosem volt az, hogy kontroll nélkül kezdett el csúszni, végig éreztem, hogy mennyire lehet ereszteni.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz tacto #136475 üzenetére
Nekem is csak annyi okom van rá, hogy érzem, hogy kb mi az ami kényelmes . A gyártók általában az S-es méretet 168cm-ig ajánlják, az M-est meg 168cm-től, szal el van cseszve . Sajnos az S-es vázaknak gyakran 560-570mm az effektív felsőcső hossza, amit már rövidnek érzek, gyárilag manapság a kisebb vázakon a stucni is rövidebb, meg hosszabb stucnival hülyén is néznek ki és sokszor a nyerget is túlságosan fel kell húzni. Az M-eseknél meg 600mm az általános, ami okés egy egyenes, nem hátrahajló nyeregcsővel és kb 70-75mm stucnival, de sajnos ezeknél az átlépési magassággal gyakran már gondjaim vannak. Szal amikor látok ilyen klasszikus S és M méret közötti vázakat, mosolyog a szívecském . Persze ha kell simán elvagyok normál S vagy M bringával is, jelenleg is M-est hajtok, de a következő montimat már úgy fogom kiválasztani, hogy tökéletes legyen a méret stucni és nyeregcső variálás nélkül.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #136473 üzenetére
Arrafelé én is szoktam menni, de ezt a piros nyomot nem ismerem. Stravan, térképen nincs meg neked esetleg? Vagy milyen jelzés? Tökre érdekelne, mert azon a körúton nagyon jó menni, ha nincsen sok tourist.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68686080 #136461 üzenetére
Nekem is ilyen van vagy...10 éve. Egy volt a baja,hogy néha atomjaira hullt a rázkódástól,de már azt is orvosoltam menetrögzítővel.Szárazon kell tartani,jóféle acél és rozsdázik.
(#136462) Salex1...szerintem pórul azzal sem jársz,addig használd amíg már nem leszel elégedett vele,akkor már fogod tudni hiányosságait is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
válasz jjeahh #136477 üzenetére
Nagyon hasonló problémák. Én 70 cm-en ülök jelenleg, nálad mennyi az ülésmagasság?
Most a telóval visszajön az eredeti geo. Ennek ellenére megpróbálok egy valamivel szélesebb kormányt ill. picit rövideb stucnit (ez utóbbi némileg logikátlan), amit lefele fordítok. Azért van egy 90mm-es is, voltaképp a kis kerékhez ideális.
Ültem nemrég pár Trek ill. Specialized 29-esen, tetszett, más. Majd ha nagyon komolyan gondolom egyszer az mtb-t... a merevfarú marad egyelőre. -
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #136479 üzenetére
Szerintem tök ugyanazt a kört mentük, de az a piros jelzés nincs meg annyira. A turista térképen a zöld körút jelzés mutatja azt, amin én megyek, de rémlik ez a piros egyéb jelzés is. Na majd legközelebb megnézem.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz tacto #136481 üzenetére
70cm? Azt honnan mérted? Nekem a nyeregpálcától a nyeregbilincsig asszem 22cm van, spd-vel 24cm kb., de a képen amit nemrég linkeltem látszik, hogy mennyire van kihúzva. A rövidebb stucni+ szélesebb kormány kombót én is megléptem, de kisebb kerékkel lehet másképp variáltam volna, 29er-hez úgy éreztem kevés volt a gyári 660mm, most a stucnim 75mm, a kormány 720mm. 29er-től amúgy nem kell félni akkor sem ha alacsony vagy, én nagyon megszerettem, mert sokszor megmentett az eséstől, gyakran van olyan helyzet, amikor pl. egy nagyobb kátyú előtt nincs időm fékezni és a nagy kerék simán átrepül rajta, ilyen helyzetekben a 26-ossal anno fejreálltam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Ákkk
addikt
válasz gabro0 #136431 üzenetére
[Nekem ez van] ebben a [verzíóban] .
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
StLui
veterán
Nézegetek sarazáshoz vízálló nadrágot mindenképpen, de Dirtlej-nek láttam rövidnadrágos kezeslábasát is, az is tetszik. Így vettem észre, hogy Endura cuccok olcsóbbak Berguson-nál, mint Bike24-en és ennek örülünk is!
Erről jól gondolom, hogy kell alá rendes nadrág?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
trialboj
őstag
Van valami bevált módszer hogy görbítjük vissza a váltó fület? Satuba beraktam, de nem nagyon sikerül, félek ha túltoltom eltörik. A bringára kellene visszarakjam és váltóval eggyüt feszegetni? az nem túl precíz
De leginkább az zavar, hogy foglamam sincs honnan lehet pontosan olyan fület venni ami nekem kell, ezen 1 db betű v szám sincs, és a bringa 2015-ös, ilyenkor mi van, használ piacon kell kutakodni, vagy nem értem. Főleg hogy nem csak e sima fül, hanem a másik oldalon az átütős agy anyája van befogva...
YT on is csak mindenféle szuper szerszámokat mutatnak amivel helyre lehet egyengetni, valakinek sikerült már ezt ilyesmi nélkül, is elfogadhatóra kihozni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Salex1
senior tag
Ok, akkor marad a váltó egyelőre. Viszontígy kicserélhetem a gyári, vacak telót. Egy nagyon puha rugós valami, nem állítható. Van valami ajánlott 30e körül?
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #136489 üzenetére
Hát ja, ez arra van kitalálva, hogy ez hajoljon, ne a váz. De mivel így úgysem tudsz menni vele, nincs sok vesztenivalód - én egyszer finomítottam a szögét, de az nem átütős volt. Akkor a váltóval együtt (azon látszik is jobban a szög, már ha a váltó nincs elgörbülve..) egy nagy imbusszal megtámadtam a csavarnál fogva.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
emiki6
veterán
válasz trialboj #136489 üzenetére
Én fennhagytam a bringán a fület és talán fogóval estem neki. Nem lett tökéletes, de működőképessé vált.
Olyan fogó kell, ami nagy felületen fogja. A kombinált nem az igazi, mert nem párhuzamosak a lapjai nyitottan, talán a vízsszerelő papagájfogó a legjobb a franciakulcs után.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #136489 üzenetére
Finoman,egy állít6ó kulccsal,felszerelt és függőlegesre feszített kanalú váltóval,a fülrögzítő csavarnál ráfogva próbáld.Az enyém pl. elég szépen,könnyen görbült,csavarodott,igaz nem cm-eket kellett görbíteni.Levéve nem látod,minimális eltérés nagy lesz a hosszú kanál végén mikor visszaszereled.Persze ránézhetsz előtte a váltóra is,mert bár nem hiszem az is görbült,de ha mégis akkor letörheted a fület úgysem fog jól állni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Hobby rádiós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Netfone
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...