-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
JackFeryll
őstag
Van aki szokott járni Ausztriába trail/enduro jellegű montis kerékpáros tevékenységet folytatni? (nem bikepark)
Mennyire vannak legálisan bringázható utak ? -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #135953 üzenetére
Licit.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #135953 üzenetére
Az XTR szett licitálós, fog az még bőven feljebb menni.
Més que un club!
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #135953 üzenetére
Ez licites. Gondoltam beszallok en is, adott keretig tudok bidelni. A fekeket ugyis tovabb adnam, mert Maguras vagyok, de a groupset az johetne.
Baratom ott lakik 5km -re a varostol, at is tudna venni nekem, postan is sporolnek.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #135955 üzenetére
Meg a vérnyomás is, amikor kiderül, hogy még sincs a csomagban kazettatest, úgyhogy a sor nem megy fel a jelenlegire.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #135951 üzenetére
sosem volt semmi XTR-em, de úgy érzem, az valami tévhit lehet, hogy az XTR a tartósság jegyében született . Hogy a súly, meg ehhez képest a tartósság jó, azt el tudom hinni, de ezt versenyre tervezték, nem arra, hogy gazdaságos legyen fenntartani.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz MPowerPH #135961 üzenetére
tudtommal az súlyban, és keménységben is az alu és az acél között van.
Ha jól emlékszem, épp ezért készül a közepe abból a sornak, a legkisebbek, ahol legnagyobb a terhelés és a kopás, ennél is acélból vannak, de majd kijavítotok, ha tévedek.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ákkk
addikt
válasz MPowerPH #135961 üzenetére
Eddigi tapasztalataim alapján volt ilyen xtr 11x34 sor és xt 11-32 is. Most slx (mert éppen az volt készleten 11-36 esetén)van ami picivel nehezebb de úgy néz ki jobban bírja az alu montimon 3x10 esetében jelenleg a 2-ik lánc.
Előtte a sor is csere volt láncal eggyütt.A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #135962 üzenetére
A jó acéloknál gyengébb,de könnyű és nem korrodálódik.Én sem gondolom,hogy a tartósság jellemzi a legfelső kategóriát.Sehol.Az áruk viszont nagyon elrugaszkodott,már csak ezért is meggondolandó kopó alkatrészeket vásárolni a fellegekből,mert utána vagy visszalépős,vagy zsebbenyúlós a történet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135965 üzenetére
Valoban, a felsö kategoria nem a tartossagrol szol, versenyre terveztek, versenyzöknek. Az ezredfordulo környekeig nem feltetlenül igy volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ákkk
addikt
válasz Hasaggymeg #135965 üzenetére
Hát meg kell mondanom hogy a 40 euros slx sor került az xtr után ami volt vagy 180 euro anno igazából semmi különbséget nem érzek persze full xt szett és hg 95 lánc esetén.
Amin viszont gondolkodtam az az új xtr fék brutál jó cucc,de kb marad annyiban is mert a jelenlegi ára picit magas..A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
dudi6
senior tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani házi készítésű receptet izotóniás ital helyett?
1-2 órás edzéshez kellene csak.
Én ezt találtam neten: 0,5L víz + 1-2 evőkanál méz + csipetnyi só (sima konyhasó vagy valami más?)Köszönöm
-
Golyobis
aktív tag
Heló, olvastam hogy lánckenéshez sokak szerint a motorolaj is megfelelő vs spéci lánc olajak.
Igaz lehet ez a teleszkópokra is?
Mondjuk olcsóbb teleszkópokra (mint amilyen nekem is van). -
IMIIKE1998
őstag
Hali!
A külső gumi mennyire van kihatással a gyorsulásra és a sebességre?
Ma is észrevettem, hogy a szétkopott Kenda külsőmmel sokkal jobban haladok, pedig ez a bringa egyáltalán nem aero. Ehhez képest a WTB Pathway 2.0-m sokkal lassabb, nehezebben halad. Ráadásul a Kenda nincs is rendesen felfújva, mégis jobban megy, ami érthetetlen. Ennyit számítana a középső futófelület? -
bringasisti
őstag
válasz IMIIKE1998 #135971 üzenetére
Csak az számít meg a nyomás, tömeg, minta.
BENEFON DELTA--------N8
-
trialboj
őstag
Az úgy volt hogy szétkapom a gépet és ránézzek az utolsó forgáspontra amit eddig nem volt időm/kedvem szétszedni... másfél órával később pedig ülök a dugóban, és csapágyakért rohangálok Senki se szedje szét a bringáját, olyan jól működött, most meg mint egy robbantott ábra
Runner írta még régebben hogy az ő rombolójához egy gyári csapágyszett talán 70-100 euro, nem is értettem, na most az én bringámhoz csapágyboltból, minőségi japán csapágyakból ennél több lett volna mindent cserélni, mikor mondta hogy 1 db csapágy 3500ft, és az ennél jóval kisebb és keskenyebb pedig 7000 beestem a pult alá.
Van 2 ami cserés, a többire azt mondta hogy csak kiszáradt... mossam ki benzinnel, és fecskendővel feltöltött zsírral toljam tele. (a benya a legjobb megoldás erre? nem fog ott maradni a nagy része, és kimosni a zsírt?)Amúgy ennek az egész csapágy mizériának van bármi értelme ? A bringám mozgása tökéletes volt, nem kotyogott semmi, most kicserélem mert szar idő van, és úgyse tudnék tekerni, de van ember a földön aki észreveszi, hogy 1 csapágy kicsit darál, ha a tag be van építve?
(a bringa szervizes srác aki kiütötte, meg majd bepréseli a csapágyakat, azt mondta ha kínai szart veszek, ő biztos nem rakja be nekem, mert az 1 hónapot sem bír ki, és kb 5 mosás után cserélhetem megint. jó arc volt)
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ákkk
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #135973 üzenetére
van egy négyszöges monoblokkom, amit a csészén belül "adaptereztem" a szélesebb csapágyházhoz, csak ideiglenesen kellett valami megoldás ingyen, hogy 3 hete részt tudjak venni azon a túrán. Ez kicist megsínylette az ügyködésemet, amikor kinyomtam a csapágyat a csészéjéből, azóta kézzel forgatva érezhetően darál, de a helyén szinte fel sem tűnt, ha a hajtókart is rátettem.. ennyit számítanak az erőkarok, meg a körülmények.
A benyát hagyd kiszáradni alaposan, akkor nem hiszem, hogy bármi gondot okoz.más: mindig meglepődöm, miket nem gyártanak... Pl. ezzel -csak elvetemülteknek- akár egy V-fékes 26-os vázba is mehet az országúti kerék, de mondom, elvetemülteknek! Akiket az sem zavar meg, hogy a 22,5 mm, amennyit ez módosít, nem pont annyi, mint a (622-559)/2, de az eltérést a pofa állíthatósága valószínűleg már kimozogja. Hogy a fékhatás milyen lesz, meg egyáltalán jó irányba áll-e az a stabilizáló pöcök, és hogy a megemelkedett középcsapággyal milyen tekerni (a nagyobb kerék miatt), nos ezekért még véletlenül sem vállalok felelősséget, de érdekesnek találtam
ui.: már két magyar is vett, remélem, még élnek!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
emiki6
veterán
válasz 6030D #135908 üzenetére
Ez csak amolyan ismeretlentő, kontrolálhatatlantól való felesleges félelem a részemről. Max felsőt viszek, de ha tehetem 2-t, a többi adott.
Mekis-bringamániás tour de balaton lesz, 8 frissítőponttal. Viszek valamennyi kaját, csak elég lesz.Reggel óta 70 új hsz... már értem miért tettem félre ezt a topikot.
Imike: pedig ezt kibeszéltük, mikor még itt voltam. Nagyobb tömeget nehezebb felgyorsítani és lelassítani, illetve mint lendkerék erősebb a nehéz kerék hatasa. Valamit az is fontos, hogy minél távolabb van a forgástengelytől a tömeg, annál nagyobb a szerepe.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
ZolkoW
őstag
válasz emiki6 #135976 üzenetére
lazán kapcsolódik, mert ez perdület (miért,a gyorsulás mi?) , de mielőtt betettem a villát a helyére az új vázba, már befogattam az első kereket. enyhén megpörgetve, kézben fogva a villanyakat, hár meglepődtem,mekkora stabilizáló hatása van! jó,nem jönnyű kerék, de durva akkor is..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz dudi6 #135968 üzenetére
Jaat féle sókeverék …..gyógyszertárban kikevertetve
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
V.Stryker
nagyúr
Alapjában véve melyik webáruházból érdemes alkatrészt, kiegészítőt rendelni? ebike?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
emiki6
veterán
válasz ZolkoW #135977 üzenetére
[Precesszió] a szakkifejezés, bár a fizikai nevek elég semmitmondóak, vagy ha nem akkor félrevezetőek, logikatlanok...
Emiatt lehet kormányzás nélkül tekerni, avagy a váz bedöntésére magától elfordul a kormány. Valamint emiatt nehéz elfordítani a kormányt 40-50 kmph felett.Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz V.Stryker #135979 üzenetére
Onnan IS,de bárhonnan ahol jó árban megkaphatod amit éppen keresel.Bike Pro,Bringa Butik,Kerékpárdiszkont,Bringaboard és még sok más belföldi,na meg egy rakat külföldi webáruházból.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
válasz bringasisti #135972 üzenetére
+Ákkk:
Köszi, hát akkor ez cserés lesz. Esetleg tippetek van 2"-es, 26-os gumira, aminek van középen normális futófelülete? -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135973 üzenetére
Milyen méretű, márkájú csapágyak ezek, hogy ennyibe kerülnek?
A pár száz forintos kínait én sem venném, fene tudja, miféle tűréssel és pontossággal készülnek, a Koyo vagy Ezo nekem bevált, a magasabb árért lényegében jobb tömítést nem, maximum pontosabb futást kapsz, az meg forgáspontnál érdektelen, de megkockáztatom, hogy a bringával elérhető sebességeknél a kerékagyak fordulatszáma sem olyan magas, hogy befolyásoljon bármit.
A csak kiszáradt csapággyal megcsinálhatod, hogy miután levetted a kétoldali tömítést, teljesen átmosod benzinnel, kiszárítod és ha tényleg szépen forog, akkor telepakolod zsírral és megy vissza a két tömítés. A darálós csapágyat azért érdemes cserélned, mert ha véletlenül hirtelen beáll teljesen, akkor a fészek vagy a tengely bánhatja, amikor el akar fordulni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #135973 üzenetére
Forgáspontot 2 esetben kell megbontani, az egyik amikor már kotyog, ezt érzed a nyeregnél megemelve. Illetve ha kattog, recseg. Ha nem kotyog és semmi hangja nincs, nem érdemes bántani.
Külön külön sem szoktam a forgáspont csapágyakat vizsgálni, ha gond van, ki az összes és mindegyiket újra cserélem. Ennek így van értelme.
[ Szerkesztve ]
-
emiki6
veterán
válasz dudi6 #135968 üzenetére
Ha valahol evőkanál meg csípet a mértékegység, akkor automatikusan megyek tovább.
Ugye attól izotóniás, hogy a sejtek térfogatát nem változtatja meg. Ilyen például a fiziológiás sóoldat (0,9g só/1dl víz). Én ilyen sóoldattal szoktam orrot mosni (allergiásoknak ajánlom, olvassatok utána az orrmosásnak).
Kb 150 mmol/l a jó koncentráció. Sóból 1 liter vízbe kb 9g, glükózból 27g kell. Ha fele felébe csinálnád, akkor 4,5g só + 13,5g glükóz / 1l víz. Vagy csinálj 1-1 litert, az egyiket 9g sóval, a másikat 27g glükózzal és ízlés szerint kevered őket össze. Mézzel nem tudom hogy kell. Kristálycukrot ne használjatok (talán mézet se), mert magas a fruktóz tartalma, amit csak a máj tud lebontani (zsírrá alakítani), míg a glükózt szinte bármely sejt képes használni.Nincsen baj a mézzel, de csak ha nem visz be belőle az ember rövid idön belül sokat.
Hasaggymeg: a giroszkóp/pörgettyű/lendkerék, ha kimozdítod a síkjából, akkor precesszálni kezd.
[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #135960 üzenetére
Hogy az aktuális XTR szett milyen, (sajnos) nem tudom, de nekem van 93-as XTR szettem, amivel több szezont keményen végigtoltam a 90-es évek OB szintjén (évi 10-15 verseny, plusz edzések, plusz hegyi túrák), és a nyilvánvaló kopáson (lánckeréksor, lánc) túl a hajtás és a váltás még mindig pöpec, a váltóban semmi lötyögés, a váltókarok tökéletesen teszik a dolgukat, fékkarok finoman járnak és az agyak is normálisan forognak a kábé 30 000 km terep után is. Szóval születni még biztos, hogy annak a jegyében született
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135913 üzenetére
A videóban elhangzik, hogy államilag támogatják és hogy a környéket az MTB-s turizmus lendített fel, gondolom cserébe van erre valami pénzügyi támogatás... De most januárban CES után elmentem bringázni Vegas meg aztán SF környékén (a munka előnyei, hehe), és ott csomó mindenkivel beszéltem, akik tényleg önkéntes alapon tartják karban az ösvényeket, meg van hirdetve, hogy na emberek, jövő szombaton trail maintenance day, és akkor mennek ki, viszik a szerszámokat, és építenek, söprögetnek, ásnak, pakolnak egész nap, este meg sörözés, sztorizás. Le a kalappal előttük, és mindenki előtt, aki ezt vállalja. Én addig jutottam, hogy viszek összecsukható fűrészt, és a bedőlt fákat elpucolom a megszokott ösvényekről, ha látok ilyet.
-
V.Stryker
nagyúr
A Naviki kerékpáros navi szoftvert használja valaki? Mik a tapasztalatok vele? Vagy milyen alternatíva van?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
trialboj
őstag
válasz Wombath #135984 üzenetére
Kis méretű, ami belefér egy vázba Szinte hihetetlen, de a két recsegő csapágyat, féktisztítóval lecsutakoltam, kiszáradt, bezsíroztam, és olyan mintha új lenne, VISZONT a 2 csapágy ami a hátsó támvillában maradt, és ezért csak 1 oldalt tudtam lepattintani a porfogót, na azon csak rontottam a zsírozással Az egyiken még próbáltam a féktisztítót, a másikat csak simán telenyomtam zsírral, de mindkettő darálósabb lett.
Tehát az a 2 csapágy amiből rendeltem újat, helyre jött, a másik ami jó volt, és nem rendeltem, mert kva drága volt, na azt meg kicsit elrontottam. mekánik of the yearRunnernek köszönöm a tippet, ha ezt hamarabb tudom, nem kezdek ebbe bele. Annyi kérdésem lenne még, hogy a két kiszedett majd megtisztított csapágyat, vissza lehet/szabad tenni? kalapáccsal szedték ki, de tökéletesen mozognak, tiszta állapotban úgy pörögtek mint egy fidget spinner.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Wombath #135990 üzenetére
Bájk park érthető,de mondjuk az ösvényre dőlt fa félremozdításán túl a természet kerékpárkparkosításával 1általán nem érteek 1et. ...a természetben nincs mit gereblyézni,láncfűrészelni,ásni,lapátolni,az nem a hátsó kerted,hogy az áthaladáson kívűl bármilyen nyomot hagyj magad után.
triálboj...tétlen kezeknek ördög a munkaadója.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #135996 üzenetére
Sajnos az áthaladással már eleve rongáljuk ezt a természetet, hiszen ösvényt készítettünk oda, ahol korábban nem volt, majd utána azt jól kifékeztük, lefaroltuk, stb. Én főleg ez utóbbiak korrigálásra gondolnék, nem arra, hogy akkor építsünk döntött kanyarokat és 4 méteres ugratót. Kivéve ugye akkor, ha eleve bringázáshoz kijelölt ösvényrendszer van, ahol kellenek ilyen, meg természetes akadályokat tartalmazó utak is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Wombath #135997 üzenetére
Hát igen,a sima áthaladással is inkább csak minimalizáljuk beavatkozásunkat...még jó,hogy fosok,így mond6om én igazi természetvédő vagyok,mert még ki sem farolom az ösvényeket.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #135996 üzenetére
Szerintem meg, amíg nem vágsz ki fákat, és fúrod össze a törzseit, nyugodtan gereblyézhetsz és 1-2 érdekesebb döntött kanyar v földből és lehullott ágakból tákolt ugrató sem teszi tönkre a természetet. Csak a nép, aki összegyűl ezeket a helyeken, és elfelejti haza vinni amit kihordott magával...
Egy Crossmotor, már csak azzal hogy áthalad az erdőn nagyobb kárt tesz, pl az állatvilágban mint amit te bringásként egy év alatt el tudnál követni.
Normális helyeken a turista ösvények is ki vannak építve, lépcsőkkel, kötelekkel, v láncokkal, korlátokkal, stb nem értem miért lenne kártékonyabb a természetre nézve a bringásoknak készített singletrack.
tétlen kezeknek...
Nem azért szedtem szét a bringát mert nem volt jobb dolgom, hanem mert próbáltam egy nyugatibb mentalitást követni, és nem várni addig amíg tönkre megy, ami rossz volt megjavítottam, ami meg jó volt, kicsit rontottam rajta, hogy meglegyen az örök harmónia"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)