-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
Ott már pedig valami hiba kerekedett akkor a rendszerben. Rendesen ráér a fékpofa a felnire, nem az alján van az ütközőnél mindkettő? Jó lenne amúgy egy kép róla, mellesleg te fűzted a kereket vagy boltban vetted és ott azt mondták hogy jó (középre van centírozva)? Persze ha nem nagy gond egy szemből fényképezett kép, ott kiderül minden. Az is előfordulhat hogy újonnan fűzött kerék és utána kell húzni a küllőknek bár ez 150-200km után esedékes csak, de kitudja.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
lsebestyen
addikt
-
lsebestyen
addikt
Gondolom outi...Én úgy szoktam, h (presta szelepes) h kilazítom azt a bigyót, kicsit kiengedek belőle levegőt, tehát lenyomom (így sokkal könnyebb felfújni, ahogy tapasztaltam...) jól ráhúzom a pumpát, aztán ugye a kart felnyomom. Gondolom te is így csinálod, másképp nem nagyon lehet. Azt próbáld meg h előtte kiengedsz belőle egy kis levegőt. Csak két pillanatra kell lenyomva tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
kolléga tanácsához még annyit hogy a kis gyűrűt nem kell csontig kitekerni mert a pumpa belső gumigyűrűjéhez a kerékben lévő nyomás túlságosan odanyomhatja vagy bele is akadhat
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
csabi94
őstag
-
Solad
őstag
Nem hiszem hogy a műanyagnak ártana az izzadság
Öt éve használok ilyen műanyagpántot, de nem hiszem hogy maradandó gondot okozna az ilyesmi.
A mostani Polart viszont mosni kell, mert itt a szövetben vannak az elektródák, át kell nedvesíteni az egészet használat előtt és tud szaga lenni
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
Azért mert nem mindenben egyezik a véleményünk még nyilván nem fogok megharagudni.
Nem mondom, hogy semmiben nincs igazad, például endomondo-s dolgokkal kapcsolatban, nekem is kicsit már sok, nem csak itt a fórumon, hanem facebook-on is stb. A kedvencem az amikor valaki épp csak elkezd edzeni, kb nevetséges távokat és már a karjára van szíjazva a telefon, úgy beöltözve mint aki egy ironman-re készül, közben meg egy 10 éves kislány komolyabb állóképességgel rendelkezik. Sok ilyen divatmajom van, én épp ezért nem használok ilyen programokat, főként nem szíjazok mobiltelefont a karomra, van annyi edzésmúltam, hogy ismerjem a szervezetem, szívem, teljesítőképességem határait, eddig is ment, ezután is menni fog, endomondo nélkül is.
Itt a fórumon többnyire a komolyabb teljesítmények vannak belinkelve, de az is olyan dolog, hogy párszor oké, megcsodáljuk, nagyon edzett, erős, komoly teljesítmény, de állandóan az ember valóban nem kíváncsi rá. Erről az a véleményem, hogy aki ennyire teljesítmény orientált, az menjen versenyezni és ott próbáljon meg kitűnni, ne az átlag bringások között.
Én se akarok ezzel megbántani senkit és elismerem a kitartást, teljesítményt, de talán kéne egy külön endomondos topik ha még nincs és ott lehetne erről komolyabban diskurálni.Amit a szakmai kérdésekről írtál, szerintem más topikba is ha elmész, előfordulnak olyanok, hogy egy egy kérdésre nem jön azonnal válasz, ne adj isten egyáltalán nem reagálnak rá, ott is nyilván azért mert milliószor elmondták, nagyon alap dolog, visszaolvasással, vagy első hsz olvasással kérdezés nélkül is megkapná a választ. Nekem is volt ilyen, hogy lusta voltam visszaolvasni, első hszt olvasni, egyáltalán bárminek utánanézni és benyögtem egy full alap kérdést, amit simán átugrottak. Ez van. Azért értelmes kérdésekre szerintem jönnek a válaszok.
A telefon kontra bicikli kérdéshez pár szót szólnék, természetesen abban igazad van, hogy minden ember más, más dolog érdekli, van akinek egy mobiltelefon fontosabb dolog az életében mint a kerékpár, vagy lehet akár egy hifi, számítógép, bármi, ő dolga, ennyi.
Viszont én úgy gondolom, ha valaki benéz egy szakmai topikba, tehát valamilyen szinten érdekli a téma, hogy ne a leghitványabb terméket vegye meg, még is úgy gondolja, hogy a tesco színtű kerékpár jó lesz neki, holott nem a pénz szab határt, mivel ugye telefonra akár több száz ezret is előteremt ha arról van szó, az mégiscsak röhejes. Persze ő dolga, szíve joga, csak ne akarja megmagyarázni ,hogy átlag használatra az is jó. Mert akik ismerik a kerékpárokat tudják jól, hogy ez nem így van. Vannak sajnos olyan hitvány minőségű kerékpárok amiket nem lenne szabad forgalomba hozni, ennyit kéne megérteni, ettől még nem kell több százezerért bringát venni. Van köztes megoldás is. Én azt tudom mondani, hogy első hsz-be az ITT letölthető írást be kéne tenni és ennek elolvasása után kérdezgetni, ami nem világos, így el lehetne kerülni sok felesleges párbeszédet.
Az első hsz-ben is sok hasznos információ van, de azért a fentebb linkelt írás magasabb színvonalú.A sisak dologhoz pár szó. "fölösleges a 3-5 km-re felvenni a bukósisakot is 15 km/h-val haladó átlag kerékpárosnak. Mert kb. ennyit megy egy átlag ember egy városban és kb. ennyivel, ezért is fölösleges felhozni az olyan szélsőséges eseteket, hogy "ha fénysebességgel megyek le lejtőn akkor bizony meghalsz ha nincs bukód, viszont ha van akkor csak felszántod a betont"
Na ezzel nagyon nem értek egyet, ez egy nagy BULLSHIT! Röviden ennyi.vzaza:Az előző évi modellek ár/értékben mindig jobban megérik, szerintem érdemes erre törekedni, hacsak nem céltudatosan kell valakinek az újabb modell, mivel mondjuk azon van valami jelentősebb újítás.
Amiket belinkeltél felszereltségben valóban nagyon hasonlóak, váltórendszerben a bergamont lehet jó, fékben talán a shimano vagy hayes fékkel szerelt gépek a jók. Tektro fékkel az a gond, ha légteleníteni kell és megbontod, a fékkar tömítése előfordul, hogy összerakás után nem fog rendesen tömíteni, tehát azt is be kell szerezni, shimano erre nem annyira érzékeny, meg a hayes se. De az igazat megvallva bármelyiket választod, szerintem meg leszel vele elégedve, ezek már jó minőségű bringák, hobbi használathoz.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
Nekem 80-as van, olyannak léteznie kell. Bár ahogy az a képen is látható, már erre sem épp úgy lett felmókolva az óra tartója ahogy kellene, túl rövid hozzá.
Most először voltam úgy tekerni hogy fenn volt az óra, de baromi sokat dob. A szokásos 45 Km-es körömon 14 percet jelentett, úgy hogy most épp izomlázam is van a vasárnapi koriversenytől
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
sanzi89
addikt
Kerékpár szállítóban csak Thule. Továbbá én nem preferálom a hátsó ajtóra szerelhető darabokat. Sok hátránya ellenére még mindig a tetőcsomagtartós megoldás a legjobb szerintem, utána következik a vonóhorogra köthető.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
inifini
tag
Egyetértek, Thule-t javasolnán én is, és a tetőre szerelhető verzió a legjobb megoldás. Ha hátra szeretnéd felrakni és szabályosan járnál el, akkor legalább annyiba kerülne, mint a tetőcsomagtartós/kerszttartós verzió, és még mindig ott van a kontakt az autó és a kerékpártartó között, ami sérülést okoz/hat.
-
belaazallat
addikt
Szia!
Én többször használtam ilyeneket, de túl macerás felrakni, mind a tartót, mind a tartóra a kerékpárokat. Én a vonóhorogra szerelhetőt jobban preferálom.
(#33436) D.Orion
Nem néztél szét milyen kerékpárok voltak az üzletben? Merev vázast láttál?
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Dottore
addikt
Bénán mert nagy (kb. 100 x 96 mm). Van kisebb méretben is (70 x 70 mm), az már jobban néz ki, de ott a hagyományos klipszes, ami jobban illik hozzá.
-
Runner_fxr
Ármester
Ez esetben mindenképp a 29"-et venném. A furcsaságot okozhatta egy rossz vázgeometria, de ez manapság már ritka, mivel eléggé kiforrta magát a 29". Ne testmagasság szempontjából közelítsd meg a kérdést. 175centis embernek is bőven jó lehet egy 29". A felhasználási terület a mérvadó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Túrázgatni,távolságokat menni szerintem is 29",a 27,5 az a technikásabb terepeken csapatóknak javasolnám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
A kerék azért tűnik nagyobbnak, mert a gumi vastagabb. A felni átmérője ugyan az, mint a trekkingnél, ha trekking gumit raksz a 29-re, akkor ugyan azt a kereket kapod.
Azt kell eldönteni, hogy az erdei ösvény mit fog takarni. Ha köves, rázós utat, akkor oda nem lesz elég az aszfalt gumi, csak ha cserélgeted majd a gumikat (terep/aszfalt). Vagy veszel egy "köztest", pl. Race King.Mtb-re azért ajánlottak aszfalt gumit, mert az illető nem akart venni másik bringát. Illetve az mtb kicsit fekvősebb, így valakinek az is előny egy crosstrekkinggel szemben.
Én 27,5-tel megyek, de a következő az 29" lesz. Hosszú távra (aszfaltra), maratonozni jobb. Az, hogy jobban fordul a 27,5" lehet, de hobby szinten nem veszed észre. Biztos merevebb is a kis kerék, de az is csak komolyabb kerékszettnél jön elő.
Milyen trekkinged van amúgy?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
majd úgy döntesz,hogy mégis itt ereszkednél le
akkor félő,hogy kevés lesz a trekking.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Emtra Prime
csendes tag
" túrázni (balaton, velencei tó kerülés...). Sokat használnám városi körülmények között."
Ebből az jött le, hogy főként aszfalton használnád. Ezért sem értettem miért adod el a Trekkinget de mint utána írtad, nincs hely... Érthető
Akkor vegyél egy 29ert tegyél rá egy utcai gumit azt menjél békével.Eggyes tagoknak azért kell 29er, hogy 100km aszfaltut után leguruljon 200m földúton, amit szegény Trekking nem bír gratulálok!
E.P.
-
rétisün
veterán
igen, most már látom, elsőre elkerülte a figyelmemet
a cube fékváltókarja (ha jól látszik a képen) eléggé olyan kopott, mint amire jobb esetben rádőlt a bicaj, rosszabb esetben estek vele, és attól kopott így. a nyeregbilincs környéki kopást írja a hírdető, az mondjuk szimplán csak csúnya......
a trek? mert van egy bikeradar cikk, meg egy vélemány, a konkrét bicaj?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Trollok komolyan
- Főzőcskés topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...