-
GAMEPOD.hu
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
Di Caprio pont necces, mert gyerekként/fiatalon neki voltak durva dobásai (Gilbert Grape, Egy kosras naplója, Marvin szobája), aztán tinicsajokkedvence lett (Rómeó, Titanic), szóval eleve nem volt skatulyában szerintem.
McConaughey - szintén vegyes szerepek közt evickélve vált (kb. 30+ évesen) előbb romkom, majd komolyabb, drámaibb címszereplővé."Szerintem."
-
Pro Koryak
addikt
válasz hoffman_ #133241 üzenetére
A sorozatot nem láttam. Elkezdtem, de nekem nem volt elég pörgős, érdekes.
Elvileg a 2. évad után 1 évvel játszódik.
A szereplők ugyan azok, de külön sztori."A hivatalos tartalom, mivel korábban semmit sem lehetett tudni róla:
A Latimar nevű bolygón Takeshi Kovacsnak meg kell védenie egy tetoválóművészt, mialatt egy jakuzavezér halála ügyében nyomoz egy rohamosztagos oldalán." Ezt viszont megnézem, a grafika kva jó, a többi meg majd eldől...
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Miklós315
aktív tag
Jelentések a hadszíntérről. 1. rész - Tematikus körkép
#értékelés (vagyis inkább csak ajánló)Csípem a történelmet, a háborúk pedig szerves részét képezik. Sok film foglalkozik is a témával, több szempontból vizsgálva okait, valóságát, tanulságait, és megvívóit.
Három részben kívánom feldolgozni a témát, az első rész a "zanza", a további két részben - időben kettéosztva - tervezek néhány filmet részletesebben bemutatni.Egyik ilyen téma a katonaság, mint szolgálat/kötelesség. A Lions for Lambs műsoridőn belül is alapos kíván lenni a témát illetően, így az (indokkal) önként bevonuló polgárok mellett az őket kihasználó rendszert, valamint a civilek párhuzamos szemléletét is ütközteti. A cím telitalálat az immár bürokrata, karrierista, politikai befolyásoltságú hadvezetés alá rendelt (naiv) harcosok viszonyát tekintve. Robert Redford rendezte, rajta kívül Tom Cruise, Meryl Streep, Andrew Garfield erősítik a filmet. A Csillagközi invázió (Starship Troopers) szintén a naiv fiatalok tömeges felhasználását járja körül az állam és polgár viszonyára is rákérdezve, sci-fi-akció köntösben. Még ide sorolnám a (teljesen vállalható) G.I. Jane-t is, mert mind erősebb lobbi döntögeti a nők elit alakulatokba való felvételét és alkalmazását. Érdekes célkitűzés, mindazonáltal szerintem figyelmen kívül hagyja az emberi tényezőt: ahogy minden férfi sem alkalmas katonának, pláne elitnek, úgy a nők közül is csak az erre született kevesek lehetnek azok. Demi Moore igazolni igyekszik, hogy illik a csapatba, de elgondolkodtat: megéri ennek az ára? Másik női katonás film egyben szintén speciális alakulatba nyújt betekintést: a bombakereső katonai kutyás egység egy valós sztoriját dolgozza fel a Megan Leavey Kate Marával. Ez esetben a szolgálat, mint karrier és kiút merül fel egy problémás egyénben, továbbá az állatok hadi alkalmazása és megbecsültsége lesz feszegetve.
A kiképzés (és bevetés) őrületét kiválóan mutatja be a kult státuszú Acéllövedék (Full Metal Jacket), valamint nem rossz még a Tigrisek földjén, és kakukktojásként egy sorozatot is megemlítek: A 22-es csapdája nagyszerű adaptáció lett. A hétköznapi embert meg kell „ölni” ahhoz, hogy ölésre kész „harci robotként” bevethessék, de fog mindezért valaha is felelősséget vállalni valaki? Az Ender’s Game egyrészt sci-fi, másrészt meg a könyv fényévekkel jobb (kiváló műremek), de fontos pontra tapint, amikor a gyerekkatonák alkalmazását, valamint a közkatonák és a hadvezetés közti (stratégiai) információs és etikai szakadékot ábrázolja. A gyermeki ártatlanság elrablása háborús szempontból sajnos visszatérő elem: Land of Mine, Jöjj és lásd. Szép vonatkozó mű továbbá az Isten bárányai című 7-részes rövidfilm-gyűjtemény (bár más témákat is érint).
Tisztképzés témában (jobb híján) az Annapolis próbálja a felelősség és alkalmasság, valamint elhivatottság kérdéskörét körbejárni.
Kapcsolódik a tiszt témához Az utolsó erőd Robert Redford, James Gandolfini és Mark Ruffalo tálalásában, habár ez inkább katonai börtönös film, s ha már, akkor ajánlott A domb is Sean Conneryvel.Az amerikai haderő jelenleg a legpotensebb, bár ezt szeretik kétségbe vonni. Túlerejét kiválóan prezentálja a Black Hawk Down (A sólyom végveszélyben) és a Generation Kill (Gyilkos megszállás): a leghanyagabb tervezés és fejetlenség mellett is elsöprő fölényt képviselnek a harcmezőn. A 13 Hours (Bengázi titkos katonái) hasonlóképp: gyakorlatilag elhanyagolható veszteség mellett egy komplett várossal szemben képesek felvenni a harcot az elitjeik. Egyre több és sokrétűbb alkalmazásuk pl. a Sicario drogháborús támogató szerepkörében is megnyilvánul, a Zöld zóna pedig rávilágít, hogy gyakorlatilag a rajtaütések túlsúlya jelenti a legújabb típusú (gerilla ellenes) hadviselést, ami során az elitek a politika és a hírszerzés is összefonódik - a behatárolt csatatér immáron a múltba veszett (Hazugságok hálója - Body of Lies).
Mindazonáltal nem az USA találta fel a spanyolviaszt (300): egy 19. századi brit haditett is igazolja, hogy fegyelmezett, tapasztalt, erős morállal bíró csapattal szinte bármilyen kihívás leküzdhető: Zulu. Hasonló elszántságot képviseltek a második világháborús japánok, s tiszteletteljesen emlékezik meg róluk a Letters From Iwo Jima (Levelek Ivo Dzsimáról).Viszont mindennek ára van: a harc katonákra gyakorolt negatív hatása (pl. PTSD). A Bőrnyakúak (Jarhead) kiválóan építi fel azt a stresszt, amit a frontkatonákba vernek elöljáróik, csak épp azzal a csavarral, hogy főhősünknek nincs igazán alkalma levezetnie ezt. Az egész filmet a monotonitás, a várakozás, a feszülő idegek uralják, miközben várják a bevetést. Emellett még képes a hadsereget alkotó legkülönfélébb egyéneket is ábrázolni: bár az egyenruha eggyé teszi őket, de közel sem egyformák, és közel sem robotok. (Szerintem a film jobb lett, mint a könyv, amelyből készült.) Az adrenalinfüggés és a speciális közeghez kötődés ellehetetleníti a hazaérkezést és visszailleszkedést: Bombák földjén (The Hurt Locker), Ütközések (Crash), A bátrak hazája, Köszönjük, hogy a hazáját szolgálta, Billy Lynn hosszú, félidei sétája. A Sivatagi madarak (The Yellow Birds) egy katona saját - azonos című könyvében megörökített - élményeit dolgozza fel, s bár a könyv lélektana jobban kiteljesedhet, a filmnek sem kell szégyenkeznie. A holnap határa (Edge of Tomorrow) története könnyedén átsiklik rajta, de azért észlelhető a különbség a „kezdő baka” rettegése és a harcedzett, veterán elitharcos kiégett profizmusa között. A legendás Apokalipszis most immáron az őrület zöld poklába kalauzol, mindazonáltal több helyen is olyannyira epic, hogy máig vakarják a fejüket az illetékesek azt illetően, hogy háborúpárti avagy -ellenes filmnek számít-e. A Cenzúrázatlanul (Redacted) vagy A háború áldozatai az eldurrant katonák visszaéléseit mutatja be valós alapokon, Brian De Palma jóvoltából. Az Egy becsületbeli ügy (A Few Good Men) már próbál valamit kezdeni a front-hátország szemléletkülönbségének problémájával, leginkább jogi köntösbe burkolva azt. Ide illik továbbá a Rambo 1. és 4. része, melyek (kihagyva a köztes öncélú trash epizódokat) éretten ábrázolják békaperspektívából az egyszeri (elit) katona sorsát: kiszakítják a naiv társadalom szövetéből, használják, majd eldobják, mint egy törött játékot, magára hagyva egy életre. A Született július 4-én a veteránokkal szembeni érzéketlenség zászlóshajója a filmművészetben, de a Forrest Gump is érinti a témát. A 99-es paragrafus ritka gyöngyszem: egy veteránkórház kiskapuit - a könyörtelen logikájú rendszerrel szemben - döntögető orvoscsapatról szól kicsit abszurd hangvétellel, parádés szereposztással (Ray Liotta, Kiefer Sutherland, Forest Whitaker és még sokan mások). A „haza” hálátlanságának más dimenzióját pedzegeti az amerikai őslakos indiánok vietnámi szerepvállalását méltató A fegyverek szava (Windtalkers).
A Katonák voltunkban szerepet kapott a családok értesítése, nos, van dedikált filmje a témának, bár a végére átalakul személyes drámává: A harcmező hírnökei (The Messenger), Ben Foster és Woody Harrelson főszereplésével. A hősi halottakkal kapcsolatban (A fájdalom kövei) nagyon ellentmondásos pl. az USA, mert szép szavak és bevett protokollok ugyan vannak, de a látszaton túl mégis jellemző, hogy birodalomként „könnyen” dobálják az egyéneket a veszteséglistára (Orvlövész - Shooter). Mégis megindító mű Kevin Baconnel a Taking Chance, mely során egy elesett földijét kíséri haza (valós sztori), át az egész országon, és így derül ki, hogy az egyszeri emberek mennyivel jobban átérzik a veszteséget, mint a személytelen hatalmi gépezet, a „Haza”. Ugyanez az „élmény” megjelenik az egyébként sajnos nem túl jól sikerült Eastwood-dirigálta American Sniperben.
Más megközelítésből, és a katonák „használatát” szatirikus hangvétellel veti föl a Kecskebűvölők, George Clooney, Jeff Bridges és Kevin Spacey remek alakításával. A Stranger Things is utal rá erősen (nem felejtődik a téma), hogy kemény pszichedelikus tuning-kísérletekkel próbáltak előnyre szert tenni a hadviselő felek (MK Ultra, stb.). S ha már drog, akkor A szakasz (Platoon) is jócskán aláhúzza azt, amit számos háborús film közvetít: egymás vérgőzös öldöklése kicsinálja az idegeket, nem embernek való ez, mégsem tudjuk magunk mögött hagyni e „más eszközöket”. S a Jákob lajtorjája (Jacob’s Ladder) aztán magába a pokolba rángatja le nézőit.
A háború viszont már nem csak a csatatérre korlátozódó távoli „ügymenet”. Kitör onnan, beszivárog a civil zónákba, a távoli hátországba, sőt, kitágítja a tér-időt kereteit, leginkább utóhatásai, gerilla módszerei révén. A Nincs határ (Unthinkable) arra kérdez rá, képesek vagyunk-e megfizetni indított háborúink árát, ha az házhoz jön, hogy saját, civil földünkön álljon bosszút. A Szükségállapot (The Siege) is ezt a kényelmetlen következményt feszegeti akció-thriller műfaj keretében. A Camp X-Ray (meglepően jó film) viszont máshonnan közelít: a nem épp túlképzett katona – gyakorlatilag a kisvárosba született s onnan kitörni vágyó átlagember puskával – és a vélt vagy valós terrorista ingatag kapcsolata megpendíti, hogy emberek miért bánnak így egymással (oldaltól függetlenül), van-e értelme ennek az egésznek az egyén szemszögéből nézve (Pokol a Csendes-óceánon)?
Persze akad, aki szerint feltétlenül van: Nicolas Cage Fegyvernepperével körbe is értünk. Az egyén pénzsóvár mohósága, ha kiteljesedhet, magával rántja akár az egész világot is, hát persze, hogy végeláthatatlanul vívjuk háborúinkat (Mai Wei).
A blokk fentebb olvasható, tessék a „kasszához fáradni”."Szerintem."
-
Pro Koryak
addikt
Bloodshot egy nagy kaki, pl. Bládshutty
kb, mint a VinDízel filmek 99%-a. Mondjuk én alapból nem bírom az iramos/xxx/ridik filmekben nyújtott nézhetetlen, kellemetlen balf.szkodása miatt. -
k-adi
nagyúr
válasz atike #127514 üzenetére
Előre (2020)
OnwardNem is akartam megnézni eleinte, aztán ma mégis rávettem magam. Nos, szerintem az utóbbi évek egyik legjobb animációs filmje. Aranyos, vicces, szerethető. A karakterek jók, a történet klisés de egyszerűen ebben az esetben simán elnéztem még ezt is a filmnek. A zenék jók, a motoros banda jelenet meg remek.
-
hjtz4t3wrseg
senior tag
Így a bemutató alapján nem lehet rossz !
A hangulata mindenesetre ottvan. (50'-es évek)
[link] -
Peterhappy
őstag
A Nemzeti Filmintézet összesen 90 irodalmi adaptáció, történelmi film, ifjúsági, rajz-, mese- és dokumentumfilm ingyenes online hozzáférésének biztosításával járul hozzá a koronavírus miatt bevezetett digitális oktatáshoz és az otthon maradni kényszerülők tartalmas szórakozásához.
Meggyi001-é a találat, én csak "továbbítom".
-
Grave_444
nagyúr
Engedj be! (Let the Right One in) 2008
Imdb 7.9
Nagyon elvont hangulatú, erősen kommunista
Vámpíros film, ez marhára meglepett. Nem mondanám rossznak, vannak napok amikor ilyen gyönygszemekre vágyom. Az említett pontszámot viszont nem értem. Az emberek többségének ennyire elnyerte tetszését? Lehet csak a célközönsége nézte meg és értékelte.
Ajánlom a filmet, nem túl erőszakos, nem horror. Inkább egy romantikus, nyomasztó thriller mondanivalóval.
[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz Peterhappy #133260 üzenetére
Hú, köszi, van egy-két régóta pótolni tervezett darab közöttük.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
erahurka
félisten
Megnéztem ezt az Onwardot de ehh... Nem rossz, de eléggé irritált ez a fantasy környezet amit csináltak benne. Meg hogy minden olyan szép hogy már majdnem fotorealisztikus, erre beleteszik ezeket a kék hülyéket. Legalább rövid. Nem is tudom minek néztem meg amúgy, láttam moziban vagy kétszer a trailert de baromira nem hozta meg a kedvem.
Ja, és a leszbi téma. Most van egy olyan sora egy csajnak, hogy tudja milyen új szülőnek lenni a barátnője gyereke miatt. Ez alapján lehet közeli barát is. Másrészt miért kell már minden rühes mozgóképes alkotásba meleg karakter? Bár itt legalább nem a kép közepén ment a leszbi csók mint a Star Wars végén...
Ez #értékelésnek számít?
[ Szerkesztve ]
-
Pro Koryak
addikt
válasz BITBOYS #133218 üzenetére
Ez is egy remake.
Vigyázat nagyon spoiler!!!
Kicsit már uncsi volt egy idő után, hogymindenkinek köze volt a lányhoz. Habár ez miatt nem kellene így nyomozni, kérdéseket feltenni. Ebből volt várható, hogy nem is nyomozó az illető. Éppen ez miatt nem igazán volt csattanó, nálam legalábbis.
Akkor már inkább Contratiempo.
Altered Carbon: Resleeved
Animáció zseniális, sztori pont anime-nak való véres, pörgős, filmnek nem állt volna jól. Így én sokkal inkább elnézem az esetleges hibákat, hiányosságokat, valótlanságot. Ez pont így volt jó. -
addikt
Hetedik (Se7en)
A végéig nagyon jó film volt, a végén viszont hiányérzetem maradt. Gyakorlatilag olyan volt, mintha nem is lett volna vége. Megvolt a történet csúcspontja, és úgy éreztem, hogy még kellett volna mutatniuk többet az utórezgésekből, de hirtelen befejeződött. Ezt nem tudom mire vélni. -
k-adi
nagyúr
Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) (2020)
Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn
Ritkán látni ilyen pocsék filmet. Szar cast, szar poénok, unalmas story, kötelező PC dolgok, röhejes akció-jelentek, stb.
Mikor azt hiszed a SSquad után nincs lejjebb... nos de van, ez a film megmutatja: minden ami a mostani generációval rossz -
perempe
addikt
két jó filmet ajánlok:
Light of My Life (2019)
sajnos ez a film aktuális lehet hamarosan, egy járvány sújtotta USA-ban játszódik, egy apa és lánya a két főszereplő.
La ragazza che sapeva troppo - A lány, aki túl sokat tudott (1963)
Rómában játszódó B&W krimi Mario Bavatól, az első giallo.* Brahms: 4. szimfónia *
-
Miklós315
aktív tag
válasz Citroware #133268 üzenetére
Persze nem meggyőzni szeretnélek, de annak a filmnek
pont a vége adja meg a lényegét. Nem amiatt, hanem mert jobban illeszkedik, hihetőbb, kegyetlenebb a történet. Nem meseként (filmként), hanem kb. úgy nézheted ezáltal, mint egy betekintést valami nyomozók aktuális melójába (dokureality), aztán új hét, új csapat... A főszereplők is állítólag felszólaltak amiatt, hogy a stúdió ne akarja megváltoztatni (nem voltam ott, lehet csak kitalált "legenda"), mert akkor az egészet "minek forgatják"? Így meg aztán kb. felesleges a folytatódó időszakot is követni, sejthető.
Spoilerbe tettem, mert így biztosabb."Szerintem."
-
paatrick
őstag
Érdekességek James Bondhoz:
1. 1961-ben Albert R. Broccoli és Harry Saltzman megalapította az Eon Productions nevű vállalatot ami mind a mai napig a James Bond filmek kizárólagos készítője. Igazából más filmet nem is csinálnak. Az első 9 film producere ez a két ember maradt, és azóta is a Broccoli családból mindig valaki producerként részt vesz a munkálatokban, jelenleg Barbara Broccoli.2. Ian Fleming 14 könyvet írt James Bond karakterével, valamint több kisebb novellát. Amúgy újságíró, de a 2. világháborúban a haditengerészetnél szolgált, ahol alkalmanként együtt dolgozott az MI6-el is. A lényeges James Bond karakterek ihlete ebből az időszakból származik, M - James Bond főnöke a valóságban Ian Flaming főnöke, valamint Moneypenny is, akit tényleg egy titkárnőről mintázott. James Bond pedig az ott megforduló ügynökök ötvözete.
3. A James Bond nevet egy valóban létező személyről "kölcsönözte". James Bond egy amerikai ornitológus (madárkutatós cucc) aki könyvet írt a madarakról. Ez a könyv akadt Ian Fleming kezébe, és megtetszett a név róla, és engedély nélkül fel is használta. A valóságban Fleming és Bond egyszer találkoztak is.
4. Fleming 1964-ben halt meg így a 3. film a Goldfinger bemutatóját már nem élte meg.
---------------------------------------------
James Bond: Az aranypisztolyos férfi / The man with the golden gun
#értékelésTörténet elöljáróban:
James Bond fenyegetést kap egy Scaramanga nevű bérgyilkostól. Scaramangát a világ legjobbjai közt tartják számon és semmit nem tudnak róla, se azt hogy néz ki, se azt hogy merre lehet a világban. Egyetlen ismertetőjegye hogy aranybevonatú golyóval öl. James Bondot így felfüggesztik egy időre, ő pedig megpróbálja előbb elkapni minthogy vele is végezne.A háttértörténettel nem lenne semmi baj, Scaramanga karaktere tényleg profi benyomását kelti, az egyetlen baj hogy a köztes részeket bugyuta és már-már komikus jelenetekkel töltik ki.
Az egész film a tengerparti Makaón játszódik, Kínától egy köpésre. Szóval lehet megint hajókázni, motorcsónakozni, ekézni a turistákat meg a buta helyieket.
Az előző részben megismert James Bond mint angol úriember mintha nem is lett volna, most megint olyan Sean Connery-s durrbele ripacs lett. Simán felpofozza a nőket is, meg kisgyerekeket dob be a csónakból a vízbe azzal hogy nemmészinnen
Na de a hülyeségek:
Az előző részben volt ugye a kínosan hosszú motorcsónakos üldözés ahol a helyi faszagyerek sheriff (is) akarja elkapni Bondot. Na hát hol nyaralna sheriffünk ha nem pont Makaón így most már közösen nyomnak le egy autós üldözést, ami amúgy nem olyan rossz.De nem tudom a 70-es években hogy gondolták a kocsigyártók a bazinagy ballonos kerék, emelt felfüggesztés, sok lóerő kombót, a kocsik úgy dülöngélnek jobbra-balra mintha valami hajó kapná oldalról a hullámokat. Komolyan azon gondolkoztam hogy ez mindjárt felborul.
Aztán szuperkémnőnk Bond segítője, teljesen nyilvánvaló módon a zsúfolt utcán guggolva odalopódzik a gonoszok autójához hogy nyomkövetőt tegyen rá. Hát nem elkapják
Ezt a szó szerint repülő kocsi konstrukciót meg itt hagyom, emésszétek:A történetben aztán előjön még egy másik szál is, miszerint egy új napenergia átalakító chip (?) valamit (nem volt értelmesen megmagyarázva) csináltak ami a napenergia 95%-át is tudja hasznosítani, ergó ingyen áram.
A történet röviden:Lassacskán kiderült hogy nem is Scaramanga fenyegette meg Bondot, sőt ő tiszteli és méltó ellenfélnek tartja. Az aranygolyót Scaramanga szeretője küldte, hátha Bond majd megöli neki Scaramangát és akkor ő szabad lehet. Nem jön be, a csajt Scaramanga hidegre teszi.
A két szál ott kapcsolódik össze, hogy Scaramangának kell a napenergia chip mert az ingyen áram mellett ő már napfénylövő(?) szuperfegyvert is csinált belőle, és ezzel akar bizniszelni. A napenergia chip meg pont Bond kémtársnőjénél volt, akit elrabolnak, tehát ki kell szabadítani.Na hát kb ennyi a lényeg, még kis érdekesség hogy emlékeim szerint ez az első film amiben Bond már menőzik a Rolex órával. Eddig szerintem nem mutatták a márkát.
A film legjobb része, Bond kémtársnője, aki számomra eddig a legjobb csaj a szériában:
Ja igen ne menjünk el szó nélkül amellett hogy valami pusztulat rossz a szinkron. Kb mindenkin öregít 20 évet, M, Moneypenny abszolút nyugger lett. A fent szereplő hölgyhöz is sokkal fiatalabb hang kellett volna, James Bond pedig Roger Moore-ral magyarban nagyon modoros öreguras lett.
Egyszer nézhető. Mondjuk a csajt nézném tovább is
[ Szerkesztve ]
6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
Louro
őstag
[The platform]
3/10Erről a filmre még nem olvastam véleményt. Spanyol filmvilág nekem az El barco és a Faun labirintusa óta feltörekvőben van. Ennek is adtam egy esélyt, bár megbántam, mert túl nagyot akartak alkotni, de egy Kocka remake lett.
A film kapcsán annyit mondanék, hogy van egy helyzet, amibe belecsöppenünk. Az elején van egy egész jó bevezető. Majd jönnek az események. Bár rengeteg logikai bakival és ez a lezárás..... remélem nem lesz divat.
Ami nekem furcsa: A végén felmegy mindig a platform, de ha a gyerekét kereső mindig felmegy, akkor a felkerül a 0. szintre. Így ennyi erővel a sokadik szinten, ahol nincs már kaja, simán ráfeküdnék a platformra, aztán irány a teteje. A platform miképp "közlekedik"? Nincs drót, nincs tartóoszlop. Mivel nem egy katonai kísérlet, így sima börtönként too much. Ennyi halottat nem lehet csak úgy elengedni. Az, hogy büntetett előéletűeket "normális" emberekkel, férfiakat nőkkel egy szintre tesznek.... A kislány hogyan került oda? Hogyan élt túl a 333. szinten? Az anyja ennyire nem szúrta ki? Miért kell így lezárni egy filmet? Mi van a 333. szint alatt? Szerintem túl filozófikus akart lenni azzal, hogy ne legyünk mohók, gondoljunk a többiekre. Túl idillikus világot akart vizionálni. Na nem is rágódok rajta. Sajnos nem ajánlom a filmet. Max, ha nagyon nincs más és Kockához hasonlót keres valaki.
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
Miklós315
aktív tag
Contagion (Fertőzés)
#értékelésBepótoltam. Korrekt, de azért ez nagyon durva, erősen-gyorsan fertőző-gyilkoló (mindenkire veszélyes, senki sincs biztonságban,
) cucc, ésMatt Damont leszámítva, nagy túlélő a fickó ... Szóval szép film. Próbál minél több szinten minél több ember-szemszöget bemutatni. Cliff Martinez zenéje, bár nem olyan markáns, mint pl. a Drive esetében, de illett a feszültséghez, jól működött. Híres színészekkel van tele, az alakítások sem jelentettek gondot.4+4 hónapon belül megoldás, oltás
Tanulságként levonható: végtelen sok pénzt az egészségügybe és a "várható" problémák (járványok) megoldásához szükséges eszközök felhalmozásába, kérdés nélkül. Talán ezt most levonja a sok okoska, aki "vezet" minket (nem fogják)."Szerintem."
-
válasz Grave_444 #133261 üzenetére
gyakorlatilag a vampirmitosz tovabbgondolasa az elidegenedes (emberi let elvesztese) szempontjabol, talan Werner Herzog Nosferatuja volt meg hasonlo. a Nosferatuban mondjuk a vampir a halal es elmulas allegoriaja volt, mig a Låt den rätte komma in szimbolikaban inkabb a nihilizmust veszi at. ahogy se a mult, se a jelen, se a materiak, se a nemek nem szamitanak tobbe, es ahogy a film halad elore, ugy valik minden a foszereplok szemszogebol ertektelenne.
eleg furcsa film, de jo.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Viszlát
addikt
The Invisible Man (2020) - 2/10
A láthatatlan ember
#értékelésSzámomra Elizabeth Moss az új Meryl Streep, egyszerűen nem jövök rá mit látnak benne, ugyanazt a másfél arcot hozza a Mad Men óta mindenben (én abban láttam először). No mindegy, nem csak miatta volt übergáz a film, a többi szereplőnek sem kell aggódnia semmilyen díjátadós beszéd megírása miatt. Ráadásul rettentően kiszámítható, sablonos sztori, a legrosszabb, hangos zajokkal ijesztgetni próbáló tálalással, összességében még tévés B mozinak is gyenge.
The Banker (2020) - 7/10
Ez viszont kellemes meglepetés lett, teljesen véletlenül akadtam rá, de nem bántam meg a rászánt két órát, sőt, tetszett, hogy nem butult le a 8765. szenvedős szegregációs filmmé, köszönhetően a főhősök hozzáállásának. Nyilván, hogy elhangzik néhány jól ismert frázis a témában, de alapvetően érdekes maga a történet és érdekesen is teszik elénk, nem csak a feketékről, hanem a bankokról is szól. Nincs elsunnyogva a pénzügyi/matekolós része sem, szóval nem árt kicsit képben lenni az alapfogalmakkal, de messze nem követhetetlen.
Az Apple egyébként nem viccel, ez is minőségi munka, látszik, hogy nem két fillérből vakarták össze. Anthony Mackie lógott ki egyedül a sorból, szerintem kevés volt ehhez a szerephez, de az sem segített rajta, hogy Sam Jackson-nal és Nick Hoult-tal kellett volna lépést tartani, le is körözték többször is.
The Song of Names (2019) - 3/10
A nevek dalaEnnek viszont láttam az előzetesét és kis filmnek ígérkezett, ami a barátságról és emberi sorsokról szól. Sajnos messze elmaradt attól amit vártam, Tim Roth nagy kedvenc, de mintha elfelejtette volna a szakmát, erőltetett és hiteltelen volt szinte az egész filmben, ami erősen rányomta a bélyegét az egészre. Végül a történet sem alakult érdekfeszítően, hogy finoman fogalmazzak, érthetetlen (és oda nem illő) módon helyenként váratlanul átbillen egy ezredik rókabőr holokauszt filmbe, ami azért is problémás, mert a többi rész tartalma és megvalósítása egyszerűen méltatlan egy ilyen komoly témához. Kár érte.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
Miklós315
aktív tag
válasz Pro Koryak #133192 üzenetére
Nagyon köszönöm a tippet, csodás darab.
Komoly témák, nagyon klassz karakterek, szép rajzok, tetszetős zenék, elragadó hangulat."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Gyermeki nézőpont
#értékelésSystemsprenger (Kontroll nélkül)
Nyers német dráma egy 9 éves lányról, akit kiskorában bántalmaztak, így sérült személyisége, valamint a nevelés hiánya különösen nehéz helyzetbe hoz a rendszer szemszögéből, hiszen annyira kezelhetetlen, hogy minden igyekezet ellenére sem tudnak mit kezdeni vele.
Innen indul a történet, mely során körképet kapunk a gyermekvédelem különböző alkotóiról és a lány eredeti családjának helyzetéről, miközben a megoldási kísérleteket követjük. Benni számára egyszerű lenne a dolog: mindössze haza akar menni. A gond az, hogy anyja az a tipikusan „alkalmatlan, ám szapora” díszpinty, aki nem is erőlteti meg magát, hogy visszakerüljön hozzá a lánya, elég neki a másik két gyerekének tönkretétele is. A rendszer pedig igyekszik tartani a két lépés távolságot, hiszen nem cuki kiskutyák simogatásáról szól az érintettek munkája, hanem hosszú távú megoldásról kell gondoskodniuk. A lányt tehát mindkét oldal távol tartja magától, miközben mindennél jobban vágyik a szerető otthonra, közegre.
Az a felelőtlenség, amit az alanyi jogú szülőség lehetősége „kitermel”, bicskanyitogató, és erre ez a film is rámutat, bár a hangsúly nem ezen van. A legnagyobb tragédia az, hogy tök egyszerűnek tűnik a megoldás, de mégis a legnehezebben kivitelezhető: hazavinni és szeretni a másik embert. Fél sort sem tesz ki leírva, mégis egy sor etikai, bürokratikus, és életvitelbeli korlátja van a dolognak. Épp ezért rendkívül megterhelő film. A „legdurvább” jelenet számomra az, amikor . Hihetetlenül erősre sikerült epizód.a lány vigasztalja a „megbukott”, megtört szociális munkást, akinek róla kéne gondoskodnia
A kivitelezés realitásra törekszik, amit csak Benni rossz emlékeinek művészibb inzertjei zavarnak meg, a zene pedig igyekszik kiszolgálni a történetet. A színészekkel nincs gond, beleélik magukat szerepeikbe, és bevonzzák a nézőt érzelmileg. Bennire illik a magyar cím, nagyon durván el tud borulni az agya. A két órás játékidő megfelelőnek tűnik, tehát se hiányérzetem nem maradt, se nem untam. Akit érdekel a téma vagy a műfaj, annak kihagyhatatlan, de aki szórakozásra vágyik, annak nem tudom ajánlani.
Árvácska
Ez az a film, ami már a biztosítékot sem tudja kiverni, akkora görénység minden porcikája. Csak a rezignált elmélkedés marad: hogy a francba jutott el az emberiség a 21. századba, ha ilyen semmirevaló, hulladék emberek is akadálytalanul boldogulnak? Hogy tudtunk összefogni, fejlődni ilyen önző bitangokkal köztünk? Azt gondolhatnánk, hogy van egy határ, amit nem lehet átlépni büntetlenül, de azt a kegyetlen, érzéketlen világot, amelyben e felmerülő dolgok megtörténhetnek (márpedig megesett nem kevés csúnya ügy), nehéz elgondolni. Legalábbis abban a töménységben, ami e filmben megjelenik.
Nagyon régen még tv-ben láttam, de nem sok maradt meg belőle. Most egyrészt az ingyenessé tett magyar filmek, másrészt a német film témája miatt gondoltam, újrázom, de ez nem ad semmit, csak elvesz. Nem tudom, kinek, miért lehetne ajánlani. Nagyon lehangoló."Szerintem."
-
veterán
válasz Miklós315 #133287 üzenetére
Na ez az a téma, amikről napokat tudnék beszélni (bántalmazottakkal is foglalkozunk, meg CSÁO-kat viszünk, plusz krízisotthont)
Az a nehéz ebben, hogy amíg nem látsz bele mélyebben, lehetetlenség megérteni. A döntéseket meghozók pedig képtelenek belelátni...Mikor nálunk hal meg rákban az anyuka, és már azon agyallunk, hogy inkább örökbe kéne fogadni a fiát, csak hogy ne a rendszerbe vesszen el, mikor a két éves kislány az első hónapban minden férfi láttára elmenekül az anyja mögé, mikor a gyereket a saját családtagjai abuzálják sorra, mikor a fiú inkább megölné az apját, hogy mentse az anyját a bántalmazótól, mikor az anya a kisgyerekével fél évig nemntudja elhagyni azbintézményt, mert a bántalmazó vár rá, és sajnos még nagyon hosszan tudnám sorolni olyanokkal együtt is, amikor gyilkosság, vagy öngyilkosságba menekülés a vége, akkor azt kell mondanom, hogy egy Árvácska bizony a mai mindennapokat írja le egy, a felszín alatt rejlő "életről", ami nekünk rémtörténet, másoknak a mindennapi élet.
"A HELYESEN alkalmazott bölcsesség a hasznos" Prédikátor könyve 10:10
-
Miklós315
aktív tag
válasz fateless #133288 üzenetére
Elhiszem, és kíváncsi leszek pl. a német filmmel kapcsolatban, milyennek találod (ha megnézed).
Az Árvácskára: a Retroshock kapta el igazán a Chernobyl kapcsán - hiába tájékoztatnak a számok, érzelmileg bevonódni, beleérezni a szituba egy ilyen megközelítés tud segíteni, ezáltal lesz "megértehetőbb", mi a tét, a tragédia.
Már persze film kapcsán, mert fönt Te az élettapasztalatról írsz, úgy közvetlenebb a hatás. Kitartást, erőt a munkátokhoz."Szerintem."
-
brownus
veterán
[ Szerkesztve ]
-
Mik76
senior tag
-
oriic
HÁZIGAZDA
Bloodshot
Látványos volt helyenként, de semmi extra. Vin Dízel meg maradjon inkább a "Halálos TSCHALAAAD Iram szériánál, meg Grootnál.
Live-Die-Respawn
-
Bad Pritt
nagyúr
WW84 eltolva augusztusra (augusztus 14 USA-ban).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Házi hangfal építés
- Könyvajánló
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Ubuntu Linux
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest