Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #2797 üzenetére
Nekem ez főleg városban jött össze, kb. 10km M0-ás szakasszal. Ez persze soktényezős, attól is függ, mennyire nyomja az ember, megy-e a klíma stb. Hosszabb távon több lesz az átlag nálam is, de 11-12 fölé nem szeretnék menni 1000km-en. Mondjuk én ezzel nem nagyon megyek messzire pályán, arra van egy dízel.
A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Én tegnap néztem mikor kiírt 19,2kwh/100as fogyasztást az én 28asom ennyit nem láttam még.. az első 400km-n 15-16 között volt (130as pályatempó) utána az Osztrák részen 10fok alatti hőmérsékletnél kicsit elszállt. De 10 alatt se volt még soha, nekem mindig van pálya a napi utamba.. de multhéten szép időben pl 14,5ös átlag volt 650km-n, korlátozások kivételével 130as tempónál.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
axioma
veterán
Mondjuk attol fugg, elso v masodik auto... nalunk van egy phev is, de az is a'ramon eheztetve amig lehet ;-) a ketto egyutt 10+6 amper normal ejjeli toltesre [sot... jelenleg idozites nelkul este hazaerek garazsba beallasi sorrend miatt egyszerre inditom oket az esti haztartasi igennyel - igaz, nalunk 3x25A a napelem miatt, es eltero fazisra dugom oket].
-
Vesa
veterán
Én még új vagyok egy Ioniq-al, eddig bőven elég a konnektoros cucc. Bár ennek kicsi az akku pakkja, lehet, hogy azért. Mondjuk alig fogyaszt, a tegnapi rekordom 60km-en 9,6kW-os fogyasztás, pedig nem cammogtam.
Azért egy 12A-s konnektorost venni fogok, mert a gyári csak 9A-t tud maximum...Gondolom biztonsági okokból csinálják így a gyári töltőt.A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Mennyi ilyen van… ezért nem kell sokaknak villanyautó se, mert “nem tudok menni 7-800km-t ha épp úgy van kedvem”.
Az elve kell nekik a töltés eseten is pont ugyanez van, valójában nincs szükségük rá, pusztán kényelmes és túlbiztosított.
Nekem egy 12A-es sima konnektoros töltöm van, megyek havi 2 ezer km-t átlagba bőven hazai átlag felett szerintem. (15 hónap alatt 30e szaladt bele az I3-ba) Talán 4-6 alkalommal lett volna jó ha két út között itthon van legalább egy 7,5/11-es töltöm, amúgy bőven elég volt 12A-es csordogálás.
Tök jó lenne egy rendes töltő, de 200k-t, nem igazán látom megtérülőnek, nullás mentén van több 50kw-os töltő, ha szarba lennék, ott tudok energiát gyorsan bepattintani. Havi 2x töltenek ott 3k-ért, akkor is 3 év alatt költenék el ennyit mint amibe a töltő kerül. -
Semin
senior tag
Gyerek mellett a tervezhetőség nem megoldható. Simán előfordulhat, hogy 20%-al érek haza és vár egy lista péntek DU, mert ezt most meg kell venni. ( holott erről a heti eligazításon szó se volt )ilyenkor nagyon nem mindegy mennyi idő alatt megy bele az a 20% ami kell.
Extra igények extra utak. Ennek az a folyománya, hogy napközben is kell töltés. Nyilván megoldás a gyorstöltő de ha már termel a napelem inkább azt használnám el.
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
Az rengeteg, gondolom a melóhoz is kell és nem az autóban éled az életed
Ezért kell elektromos autó vásárlás előtt megnézni pontosan, hogy mire is szeretnénk/kell az autó. Mennyi a napi/havi átlag km stb.
axioma: nálam többször is volt az elmúlt két hétben, hogy 100-200km között kellett mennem naponta, de kivételes alkalom volt.
-
-
axioma
veterán
Barmire marad. Ne mar, lattal mar elektromos lap+suto telj. gorbet plusz mindezt ejfel es 6 ora kozott, klimaval mosva? Ha para'zol, a konnektort veszed 6A-re [auto ha tudja pl.].
Szamoljatok mar km/kWh alapon. Es tegye fel a kezet aki rendszeresen 2 nap egymas utan 100km felett megy [hehe, mar akinek olyan az autoja hogy aka'r csak 100->0% tudja, enyim nem]. -
biker
nagyúr
-
Balázzs
senior tag
biker, Semin: Mindkettőtöknek igaza van Egyrészt kezdő villanyautósként két hónap alatt 5500 km-et tettem meg és egyszer lett volna jó, ha van gyorsabb töltő, mint a gyári 220v-os (de azért vettem egy fali töltőt, van 3*20A, ha évente ötször fog kelleni, nekem megérte), másrészt ha egy ekkora fogyasztó kerül be a rendszerbe, akkor érdemes kellően tervezni vele előre.
-
biker
nagyúr
Szerintem úgy vizsgáld meg ahogy írtam
Azt mondtam az autó töltésére 1x16A elég, egy szót nem mondtam arról mi a lakás igénye.
ha 3x16A-ed van akkor mindenképpen terhelésmegosztós kell.
Én arra reflektáltam, hogy már megint 1-2-3x32A töltőket akarunk otthonra.(fel nem tudnám sorolni, hány helyre kértek 3x32A töltőt úgy, hogy havi 1500km-t mennek a kocsival, és napi fél órát töltenek kb)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Ezt a kérdést úgy vizsgálnám meg, hogy ha 16A-rel töltesz mi marad. 2x16 elég kevés lehet, ha azt vesszük hogy egy indukciós lap is min. 3.6kw. +elektromos sütő, + klíma+ mosgatógép+szárítógép. Nyilván ezeket nem egyszerre használod, de belefuthatsz kellemetlenségekbe.
Én is arra jutottam, hogy jelenleg 20/20/32 az optimális megoldás. Ezen úgy eltudom osztani a fogyasztóimat, és esetleg gyorsabban tölteni(16A), hogy nem csapkodja le semmi random.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
otthonra taxisokon kívül szinte nulla követelménye van 3x32A vagy akár 1x32A-nek
azért az ember 8-10 órát minimum otthon eltölt naponta, ez alatt 7,2kW-al belemenne 65-70kWh ami sokszor nincs is.
Kinek kell mindig 3-4 óra alatt teletölteni mert rohan? Ha kell, akkor inkább DC 40percOtthonra 1x16A vagy 3x10A is bőven elég, mégis mindenki a maximumot keresi, akár bővítés árán is.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Nem dugja be, direktben kötteti be. Nem tudom, milyen "dobozra" gondolsz, amit "valakik" bedugnak konnektorba. Szóval a dobozos formájú töltők jellemzően nem konnektoros csatlakoztatásúak, hanem ki kell építeni egy megfelelő kábelezést. Így elérhető akár 3 fázis és/vagy 32A töltés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
wassermann
addikt
Nem csak a kábel határozza meg a dolgokat, a gyorstöltés nem egyenlő a "bedugom a konnektorba" művelettel!
Röviden: a kocsi és a töltődoboz kommunikálnak egymással: mindegyik "elmondja" milyen fajta töltésre képes és ha van, akkor a leggyorsabb lehetőséggel indítják a töltést. A doboz pl. "elmondja" 3x16A -re vagyok képes. Ha ez a kocsinak jó, indítják a töltést. -
vzozo
senior tag
Mindkettőtöknek köszönöm a választ.
Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.Amit aztán ugyanúgy bedug a konnektorba. Nyilván nincs mágia, akármilyen csili-vili kábelt dugsz be, attól még nem fog hirtelen 100 amper kijönni a 15 amperre biztosított konnektorból. Szóval ezt a részét nem értem.
Konkrétan látom itt a mélygarázsban, hogy néhány szomszéd kiépíttette a sima 230V-os schuko konnektort a beállójához, majd valami színes-szagos adapteren keresztül dugja rá a kocsiját. Minek?
-
Tiédetis
senior tag
A kérdés jogos. Szinte ahány autó, annyiféle töltési mód otthon (erősen idézőjelben)
Adott autó és az otthoni villanyhálózatod határozza meg, hogy mennyivel tudsz tölteni majd. Kocsiknál is van 1 illetve 3 fázisú csatlakozó. Hiába van 3 fázisod, ha a kocsi csak egyről tud felvenni. Alapvetően jó, ha legalább 1 fázison van 32A-d. Az már éjszakára elég lehet feltölteni.
Ha eljutsz a kocsi vásárláshoz, akkor ráérsz ezen gondolkodni, illetve célszerű a típus fb-os csoportjában majd olvasgatni, tpasztalatokat gyűjtött tulajoktól kérdezni. Ezt tetttem én is, nekem bőven megfelelet pl. egy 16A-os EVSE töltő a gyári 10 helyett. (16A-m van, nem is lesz több, tehát tök felesleges lett volna falitöltő)Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
A töltési sebesség a lényeg. Sima konnektorból 3,7kW a maximális kivehető teljesítmény. Bármilyen elektromos eszköz számára. Autó töltésére túl kevés. Töltögeti ugyan, de nagyon lassan. Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, azt hiszem ez "az e-autó" fórum szóval itt kérdeznék.
Egyelőre nincs e-kocsink, de a jövőben esélyes. Amit viszont jelenleg nem értek: random youtube reklámokban látok töltő adaptereket, vagy nem is tudom mi a pontos elnevezésük. Ezek pontosan mire is jók?
Én eddig abban a hitben éltem, hogy legyen akármilyen e-autóm, ahhoz a gyár ad töltőkábel(eke)t, és legyek Európában (230V) vagy Észak-Amerikában (110V), csak bedugom a konnektorba a kocsit, és feltöltöm.
Minek ide köztes 3rd party eszköz?
-
-
titán
Az eNirot január 6-án összetörte egy elsőbbségadást elmulasztó teherautó, belejött az autóm jobb oldalába. Összetörte a két jobb oldali ajtót. Azóta is arra várok, hogy kész legyen. Jövő héten elhozhatom, de csak úgy, hogy a törött, működésképtelen kilinccsel összerakják az én kérésemre, és úgy használhatom, amíg meg nem érkezik a csere kilincs így 5 hónap után...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
egyébként a GYÁRI töltőkábelek sok autónál 20A-esek, és 2,5mm2 keresztmetszet, amit mindenhol 16A-nek árulnak. A Hyundai/Kia narancs Type2 kábelei mind 20A-esek gyárilag, és olyan a belső ellenállás a PP szálon hogy a 32A töltő nem 16A hanem 20A-re áll be.
Minden értelmes kínai 16A-re gyártja a 2,5-es kábelt.
A 6mm2 meg nem 32A hanem 40A töltőkábelben is létezett (usa ahol van 1x40A töltés is)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nincs olyan, hogy "a 2,5mm2 vezeték ennyivel terhelhető", mivel a méret egy dolog, a hossz a másik, a szerelési osztálybesorolás a harmadik.
Tudok olyan környezetet ahol 16A-el sem terhelheted, és olyat is ahol 25A-el is biztosíthatod. A regszerelő monnyonle, és ne beszéljen hülyeséget.
engem épp a napokban talált be egy okoska egy másik fórumon, ahol leírta hogy helyére tett egy villanyszerelőt, mert hülye volt a villanyautó töltőhöz, aztán kb 5 ponton helyretettem, hogy baromságot beszél ő is, nem csak a villanyos, azóta már privát emailekkel zaklat, és nem érti, hogy ő megy szembe a forgalommal.
Ez van.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Rogiii
aktív tag
Ha csak ennyi a probléma, akkor hála istennek ugyanúgy nem kell kábelt cserélnem, mert ha kicserélem a kismegszakítót a biztonság kedvéért, akkor a B10-el is simán el kell mennie a gyári hálózati töltőnek, mert 10A-el tud tölteni.
Amint meglesz ténylegesen az autó, megírom a tapasztalatokat.[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
stickrs
senior tag
049-es tea ittvan? Ha igen akk jo lenne nem foglalni a helyet a töltőnél legközelebb, főleg, hogy az app szerint az utolsó töltés 13órája volt... azért vannak parasztok villanyautósok között is ugylátom
[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #2760 üzenetére
Én ebben ugyanazt látom... 1,5 vezeték 10A-el biztosítékolandó...
a 2.5 -es vezeték hiába terhelhető 21A-al, nem tehetsz rá 16A-esnél nagyobb, (pl 20A-es) automatát. Ezt nálam pont most szerelték át a szabványosításkor, hogy már csak a 16A megengedett... hittem a reg szerelőnek.
De nem vagyok vizsgázott villanyszerelő, a tévedés jogát fenntartom....
Ha valaki aki az, írja meg, komolyan érdekel.- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Szerintem ez a táblázat még akkor készült, amikor nem voltak 13-as kismegszakítók. Igen, végtelenül sok helyen fogod megtalálni ugyanezt a táblázatot.
A szabvány egy újabb változatát olvashatod itt. Az elsősorban kínai termékek terjedése miatt kellett leszállítani pl. a névleg 1,5-es kábelek megengedett terhelhetőségét 16-ról 13,5 A-re.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
Én azért nem lennék ennyire nyugodt... az OK, hogy a vezeték terhelhető 16A-el, (ha réz), de 10A-es megszakítóval kell biztosítani...
https://www.novill.hu/magazin-fooldal/567-vezetekek-terhelhetosege-meretezese
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2757 üzenetére
Ott nem hiszem hogy baj lesz, 10 éve épült ház. Akkor hozta be az eon a tápot 1x32A.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2752 üzenetére
A keresztmetszet 3x1.5mt kábel.
Amit nem írtam és utólag jutott eszembe, hogy 30m hosszú a szakasz. Ekkora távolságnál már lehet feszültségesés?
A kocsit csak jövő hét végén kapom meg akkor tudom megnézni mennyire melegszik a kábel, de a ha cserélni kell nagyobb keresztmetszetre az az elosztónál elég macerás lenne, az egészet szét kellene bombázni hozzá és az első 5 méteres szakaszon ráadásul falban megy védőcsőben. Nem is biztos hogy abba a csőbe belemegy a vastagabb kábel.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
-
wassermann
addikt
A Fi relé és a kismegszakító teljesen rendben, a vezetékek keresztmetszetét nem írtad (minél vastagabb, annál jobb) . Ha a vezetékek és a csatlakozók nem melegszenek nagyon fel a töltés végére (ezt kézzel a szigetelésen keresztül is érzed) akkor valószínűleg minden rendben van.
[ Szerkesztve ]
-
Rogiii
aktív tag
Na csatlakozom a klubhoz egy 40kwh Leaffel.
Egy kérdésem lenne a töltéssel kapcsolatban. Otthon a hozzá adott hálózati töltővel szeretném tölteni, ami elvileg 10A.
A villanyórától megy egy direkt 3x1.5mt kábel az autóhoz. Egyik végén van egy b13 kismegszakító és egy 30ma fi relé, a másikon meg egy Cedar Plus kültéri dugalj.
Ez rendben van így vagy kell rajta valamit változtatni?[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
mokus1
addikt
Leafet klímát tölteni bárhová vihetem? Úgy tudom hogy csak az a lényeg, hogy ne fessen a az UV ugye?
-
cOxeR
Ármester
Én nem vagyok a híve, ha nagyon zavar, kompresszorral a port le lehet fújni, lentebb is mint amit elérsz, de én is inkább csak kézzel tisztítom ami elérhető.
Elvileg persze nem lesz baja a víztől, főleg nem új koncepciós autóknak, de okkal nincs garancia alváz meg motor mosás esetén sehol.
rbalint88
Egy csomó hatótávot tudok nyerni ha pl hosszabb út előtt, nem csak az autót melegítem elő hanem a garázst is, akár 7-8 fok helyett teszem azt 13-15-re. Meg ha valamit épp barkácsolni akarok kiteszem a kocsit és befűtök.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Mosatott már valaki motort? Nem igazán merem lemosatni, ha beázik valami, akkor annyi. Viszont elég poros a motortér, 3 éves a kocsi, de már szépen felszedte a port. Az elérhető helyeket nedves ruhával letisztítottam, ott minden olyan mint az új, de lejjebb már áll a por és zavar.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz rbalint88 #2743 üzenetére
Végül is igen lehetne benzin is de ezt most villany.
Fűtésre így is kell költenem a garázsba, de klímával a kettőt ütném el. Pl. hőmérő eléri x fokot klima bekapcsol, hűt/fűt amit épp kell.
Mai érdekesség, hogy grafikon is legyen, 8-körül mentem ügyeket intézni, 11:30-kor feldobtam töltőre 13:30 körül rajtoltam dolgozni, 20:30-ra értem haza, az előbb meg kivittem a kutyát addig felnyitottam. Töltés megy most is, sima schuko 12A.
Lassan 2 hete várok, hogy sorra kerüljek vele a szokásos meg a nem szokásos tavaszi frissítésre (alkatrészek a csomagtartóba), addig pihenget, jövő héten szombaton meg szezonnyitó gurulás Lillafüred, remélem addig megleszek. Jó lenne egyet most már veretni. -
GIJoe
addikt
srácok gondolkodom az hogy javítsak a c-zero aerodinamikáján,
találtam 15" hub cupot, de drágállom, olcsóbb megoldást tudtom e? -
rbalint88
addikt
“Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. ”
ebbol nem derult ki egyertelmuen, hogy melyik autoddalamugy en a garazsajtoba raknek szellozot, alulra es felulre vagy ha van lehetoseg, fali kurtos szellozo ventilatorral, hogy kiszivja a meleget. A klima se rossz, csak kicsit talan overkill.
-
cOxeR
Ármester
wasserman
Eleg bután nézne ki, mert oldal irányba tudnék kereszthuzatot csinálni, de mindkettő teraszra nyílna.
Padlástér van fölötte ami durván meleg nyáron és alulról kapott a betonfödém 5cm eps-t. Lakótér külön körbe van szigetelve a garázstól meg a padlástól elválasztva 10-15cm.schawo
Nekem sajna igen, de azóta már van szigetelés, illetve egy wifi termosz is, eddig jó vagyok, nem jelentkezett, csak ha bekerül a napelem inverter főleg jó lenne nagyon figyelnem a keletkezett hőre.axioma
A pince szint nagyon más. Nekem ez normál szint, vegyes használatú, garázs és háztartási helység, itt van a bojler, villanyszekrény, net router (szolgáltatói), víztisztító stb.
Lehet inkább egy klímát kellene betennem, azzal tudok temperálni télen, nyáron meg akár csak szellőztetni/hűteni ha nagyon kell. Kivárok, bízom benne elég a szigetelés.Más ma annyira jó idő volt, mentem 100 km-t, 11,7-es fogyasztással. + töltési veszteség szeretem ezt a jóidőt azért.
-
cOxeR
Ármester
Van esetleg valaki aki zárt garázsban tölt? Tavaly sokszor volt, hogy bekapcsolt a hűtés nyári kánikulában, ami ugye egy zárt térben még több hőt indikált.
Valami javaslat? Építsek ki egy szellőztetőt? Garázs ajtót azért nem szívesen hagyom nyitva, utcafrontra néz és teljesen belátnak, én meg nem látok rá a ház többi részéből. Fűteni (temperálni) fogom idén téltől, szóval csak úgy nem akarok luggatni semmit.
Leszigeteltem a garázs felső részét, ezzel nyertem azért rendesen hőmérsékletet télen is, meg vélhetően nyári meleg ellen is. -
Semin
senior tag
válasz darugep #2736 üzenetére
3x16 van jelenleg (napelem miatt kellett), és 20A-20A-32A a terv.
A 32A-es ágra kerül két olyan nagy fogyasztó (és semmi más) amit nem használok éjszaka, vagy tervezetten nem használom amikor töltök. Ha használnom kell minden párhuzamosan + tölteni akkor 16A-re korlátozom a töltést.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
A Beny is kínai, mint a töltők 98%-a, egy napelem invertereket és DC/DC konvertereket gyártó nagy cég gyártja, profi minőség, 99,5% tesla koppintás, még a sorkapocs is ugyanott van
Lehet ők gyártják a tesla töltőket is.
3 év garanciaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Milyen ez a Beny töltő? (származás, megbízhatóság, stb)
Végre célegyenes körül van a ház, így lassan a töltőt is fel kéne rakni a garázsba.
3fázis, terhelés megosztással, mert a Leaf egyedül megeszik 32 A-t, a Teslának meg kell mind a 3. A csodás hőszivattyú meg papíron 3 fázisú, gyakorlatban a kompresszor 1 fázisról megy és akár 25A-t kér...-
Megéri-nem éri meg kérdést szerintem nem nagyon lehet excelben kiszámolni. A kényelmi, biztonsági extrákat nagyon nehéz számszerűsíteni, az egyéb szempontokról (tetszik/nem tetszik) nem is beszélve.
Szigorúan számok alapján egy olcsó, megbízható, faék egyszerűségű használt benzinest nehéz megverni.Bár én pont nemrég számolgattam. 3 éve váltottam egy akkor 9 éves Golfról, amit 3 millióért adtam el. Új Leafet lízingeltem, 4 év futamidővel, 3 millió befizetéssel (+1.5 állami támogatás).
Elmúlt 3 évben mentem 75k km-t "ingyen". (50+35k volt eddig a kötelező szerviz)
Nem fizettem parkolást(~100k tuti elment volna 3 év alatt), cégautó adót (396k), súlyadót (~100k). Lett volna 4 olaj/szűrő csere, ami legalább 120k.
(és akkor nem számltam semmi meghibásodást/javítást egy 140k km-t futott kompresszoros, turbós VW 1.4 TSI-re, DSG váltóval )
75k km-re 8as átlagfogyasztással 400ft átlagárral 2.4m
összesen: 3.116m
Ez idő alatt lízingre fizettem havi 130 körül. azaz 4.7mMost a Golf kb 2.6-ot érne és a Leafből 5.5-6 milliót kapnék ha a lízinget lezárnám és eladnám.
Tehát most ~3 millióval többet ér az autó. Hogy ez a "megtakarítás" összejöjjön "befizettem" 1.6 milliót.(Ezek mind bruttó árak, direkt nem variáltam áfával és céges dolgokkal. Úgy még jobban áll a téma)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
wassermann
addikt
Lejjebb fog ennek az ára még menni!
-
titán
válasz aerosmith #2726 üzenetére
Elég hülye dolog egy töltő kényelmi funkcióinak elvesztése miatt lemondani a közlekedési képességekről. Ha a (tegyük fel egyetlen) telefontöltőd visszajelző ledje meghibásodik, visszaviszed gariztatni, és hetekre lekapcsolod a telefonod?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Persze, ezért vettem én is ilyet. De a kiszámolósdi ennél azért összetettebb, egy autó fenntartási költségében az üzemanyag csak egy szelet, nem is a legnagyobb. Eleve a különbözet amivel többe kerül egy ilyen elektronyos, az része a költségeknek. Szintén ez az összeg állhatna mondjuk minimum állampapírban, aminek a kamatait -illetve így azok elmaradását-, szintén a költségek közé sorolom, mivel ez kvázi veszteség. (+ most a töltő kiépítése ami készülékkel, villanyszerelő munkadíjjal együtt kb. 300k lesz).
Cserlbe olcsóbb az üzemanyag, nincs parkolási díj -már ahol-, nincs súlyadó és remélhetőleg kevesebb lesz a szervizköltségem is. Ez most egy teszt, meglátjuk mit hoz ki a végén az egyenleg.
Illetőleg nem csak a megtérülés számít, alapvetően ha nyújt valami pluszt az E-autózás, akkor ez egy fontos szempont lehet. Egy terepjárónál se az lesz a szempont, hogy mennyit fogyaszt, hanem az, hogy valamiért azt szeretne venni az ember.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Vagy mondjuk munka miatt használod, kiszámlázod a kiszállást, benzines autó km díjjal. Ott kezd megtérülni a dolog.
Vagy csak szimplán dolgozol vidéken, mire végzel a munkával az ügyfél töltőjével feltöltöd a kocsit, és mehetsz autópálya tempóval oda-vissza... időveszteség nélkül.
Persze amortizáció költség így is úgy is van.#2719Vesa
Gyorsan rá lehet kattanni... mióta van elektromos, azóta a benzines autó használata drasztikusan csökkent... tavaly mentem 4 ezret benzinessel, idén az első tankolás van benne... elektromossal meg letoltam 27 ezret, bő egy év alatt.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek!
Azért van inveszt ezzel a dologgal, egyelőre nem jön át a "jobban megéri" életérzés, de még csak az elején járok. Autó 9M, töltő mire kiépül lesz kb. 400k. Kíváncsi leszek, elragad-e az amper szag, vagy visszatáncolok 1-2 éven belül.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz aerosmith #2716 üzenetére
Nekem Wifis AGT Home-om van. Alábbi problémák jöttek elő másfél év alatt:
1. nem működik a töltésmegosztás
2. nem működik a wifi, így nem tudom szabályozni
3. a csatlakozófej tartó-befogója nem tartja meg a fejet, az egyszerűen kiesik belőle, mert elöregedett a kis rögzítőfül.A pozitívum, hogy működik és tölt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #2713 üzenetére
A leaf 1f tud csak
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Köszi mindenkinek páran lehet félre értettek. Én úgy tudtam 6.6 a max aki pedig mesélte élete első útját vele mondta hogy fel dugtaw aztán valami baj volt mert egy órán át nem történt semmi majd úgy látta hogy 10 el megy bele és nem értette hogy miért nem 22
Erre mondtam neki hogy én úgy tudtam 6.6 a max de arra gondoltam hátha az újabbak már esznek 11 et
De nem esznek.
Azt tudom hogy ha DC 50 a max akkor hiába állatok akármilyen 350 es töltő mellé akkor is 50 marad amit eszik az autó
A leaf nél bizonytalanodtam el hogy valami update miatt nem emelték e
De nem
Akkor az ismerős nézett be valamit
Lehet hogy a 10 az az összes töltés volt amit felvett az autó másfél óra alatt (sőt ez a legvalószínűbb igy utólag bele gondolva ha 2.5 órát töltött és az elsőben nem történt semmi akkor a maradék másfél órában lett meg a 10 körül felvett nafta 6.6 /H val[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
-
titán
válasz Bandit21 #2706 üzenetére
Ugyanazért, amiért a hajszárító sem vesz fel többet 1200W-nál. És akkor sem vesz fel többet. ha épp kevésnek érezzük, és akkor se, ha a hálózat túloldalán bekötött Paks épp bekapcsolta a maradék két blokkját 1000MW teljesítménnyel, tehát bőven volna miből.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Egy ismerősöm mesélte hogy egy hétvégére nála volt egy új leaf+ (62kwh) kölcsönbe és nem értette hogy a 22 kw AC töltőn miért 10 kw al tudott csak tölteni.
Én viszont úgy emlékeztem, hogy AC -n a leaf nem tud 6.6 kw fölé menni. Van olyan opció amivel 6.6 fölé megy egy leaf ac-n?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
A meglevo 230V-os toltoje mekkora teljesitmenyu (vagy hat hany amperes)? Ha 10A (jellemzo) akkor tok mind1 ke'ne legyen, ha a mai szabvanyoknak megfelelo a konnektorod es mogotte a kabelezettseg.
A korabbi diskurzus arrol szolt, ha 16A-es 230V-os toltot akarsz hasznalni, az nagyon nemtrivi, magyarul pont azt az elonyt veszted el hogy viszed magaddal es barhol hasznalod (a teljes teljesitmenyt) - sztem logikusabb a fali tolto akkor, foleg ha nem csak a jelenlegi autodra gondolsz.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Urak, akkor tisztázzuk, mert beginner vagyok EV ügyileg. Vettem egy Ioniq-t. Garázsban fogom tölteni. Mit kell itt kiépíteni ahhoz, hogy biztonságosan tudjam tölteni? Jelenleg sima konnektorok vannak, de gondolkodom azon, hogy behúzok egy külön 2,5-ös kábelt egy dedikált aljazthoz, amiről csak a kocsi fog menni. Alapvetően a házban 3x16A van. Tehát mit érdemes csinálni, mit kell venni ahhoz, hogy ne aggódjak a tűz miatt? Alapvetően este tölteném ahogy általában mindenki.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
-
rbalint88
addikt
A budoseletbe’ nem lesz 3 fazis a garazsban, azert nem akarok komolyabb toltot venni, nem fillerszekszualasbol.
Plusz en meg mindig ugy latom, hogy alapvetoen a villanyauto varosi-agglomeracios csapasmero, de kisebb/nagyobb kompromisszumokkal lehet vele messzire is menni, ugyhogy boven eleg, ha egy ejszaka alatt feltoltschawo: elvileg van a toltoben mindenfele vedelem, aljzatbol meg felrakunk normalis minosegut, nem a kinai egypalcasat.
-
madgie
titán
Mármint úgy értettem, hogy az inverter alatt ott van az elosztódoboz, főkapcsolóval, túlfesz- és túláramvédelemmel, onnan húztuk el a garázsig a kábelt. Ebbe a dobozba még berakta a villanyszerelő a GreenUp gyári kombinált ávk-t. Spórolhattam volna ezen is, de úgy voltam vele, hogy inkább megvettem mindent egyben, gyárit, ajánlottat, 'oszt biztos jó lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
- HP EliteBook / ZBook topik
- Gaming notebook topik
- Megnyitotta kapuit a hardvercsárda
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest