- Apple asztali gépek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam Deck
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- OLED TV topic
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pug
veterán
válasz
gainwardgs #48847 üzenetére
Nope, csak nV SW department fail, ugy az elmult honapokban konstans....
-
huskydog17
addikt
A Low-nak és Medium-nak sincs értelme, mert nevetségesen kevés azoknál is a sebességtöbblet és Low-on sokkal csúnyább a játék, egyszerűen nem éri meg lejjebb venni a Presetet, sokkal több teljesítményt nyer az ember a felskálázókkal, jelenleg azok az egyetlen értelmes sebességnövelő feature-ök. Felskálázóval nem lesz csúnyább a játék és sokkal több tempót nyer az ember mint Medium vagy Low preset-tel. Igazából ez RTX esetén mondjuk nem gond, mert a DLSS 4-nél a legjobb amúgyis a képminőség.
Aztán könnyen lehet, hogy a globális megjelenésre (05.15) ezt a day1 patch majd megoldja, meglátjuk.#48844 Yutani: Ahogy b. is írta, nem, nem áll helyre a rend még natív 4K-ban sem és igen leginkább a két legnagyobb BW kártya érintett, hiszen pont azokban van a legtöbb erő, azokban a legkönnyebb benne hagyni sebességet, ha a driver nincs a helyzet magaslatán. Ezt idővel biztosan orvosolni fogják, sőt én biztos vagyok benne, hogy a globális megjelenésre (05.15) a day1 patch-el ez a jelenség a múlté lesz. A PCGH majd a day1 patch-el fogja újra lemérni az új driver-rel, majd akkor meglátjuk, hogy mi lesz.
-
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Alacsony felbontáson és csak az erősebb kártyák érintettek. Natív 4k-ban helyreáll a rend. De majd javítják.
Busterftw: Nyilván nem 4k a cél, de nem menti itt meg a 3060-at a 12GB memória. Érzésem szerint mire 1080p-n kevés lesz a 8GB, a 3060 GPU-ból fogy el, hiába lenne elég memória rajta.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Úgy értettem, hogy a mostani állapotában nincs értelme
Ha rendesen megcsinálják, hogy legyen tényleges grafikai különbség a presetek között, akkor van értelme őket belerakni, de mostani állapotában nincs, illetve kettőnek van. Low és Medium.
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48840 üzenetére
Path Tracing nyilván a high end kártyáknak lesz a játszótere, ahogy eddig is, tehát RTX 4090 és 5090, a Doom 6 (így rövidítem a Dark Ages-t az egyszerűség kedvéért) esetén a sima FG-hez kell legalább 55 FPS render performance, míg MFG-hez legalább 65 fps, ezt a tempót nagy valószínűséggel csak a két említett high end RTX fogja tudni teljesíteni.
-
Zilko87
tag
válasz
gainwardgs #48840 üzenetére
Csak arra gondoltam, hogy más driverrel mérték, mert az nv számok meg egyeznek, de a radeonoké nem.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
Path tracing max frame generation-el
Bár ha annyit késik mint anno a doom eternal-hoz az rt mód, akkor mire kijön már rég elfeledte mindenki a játékot szvsz
Zilko87 #48838 HW nálam lejáratta magát hitelesség téren
-
Zilko87
tag
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
HW tesztben 4k-n sokkal jobban mennek a radeonok.
-
huskydog17
addikt
Dehogynem baj, mert nincs értelme, illetve az egyetlen preset, ami érezhető teljesítmény javulást ad, az a Minimum, viszont ott a játék már sokkal rondább. A felskálázók Quality módja sokkal több teljesítményt adnak, mint a játék Minimum presetje, miközben nem lesz rondább (legalábbis DLSS-el):
"Und hier zeigt sich ein Problem von Doom: The Dark Ages: Das Spiel skaliert so gut wie gar nicht mit den Grafikoptionen, zumindest nicht was das GPU-Limit betrifft. Die Presets Ultra Albtraum, Albtraum sowie Ultra weisen wortwörtlich dieselbe Framerate auf, hier tut sich absolut nichts. Das Hoch-Preset bringt eine „Leistungssteigerung“ von 3 Prozent, das ist gerade mal mess-, aber nicht spürbar.
Und so viel passiert danach auch darunter nicht mehr. Einen leicht größeren Sprung macht das Mittel-Preset, mehr als 8 Prozent mehr FPS im Vergleich zu Ultra Albtraum gibt es aber auch nicht. Ja, 8 Prozent! Mit dem Niedrig-Preset liegt die Leistungsdifferenz bei 18 Prozent – immer noch im Vergleich zu Ultra Albtraum. Selbst das ist kein großer Unterschied und zugleich sieht Doom: The Dark Ages damit deutlich schlechter aus.
Es zeigt sich, dass bei Leistungsproblemen die Grafikoptionen in Doom: The Dark Ages keine wirkliche Hilfe sind, sondern viel mehr ein aller letzter Ausweg, wenn sonst gar nichts mehr geht. Zu aller erst sollte mit Upsampling gearbeitet werden, DLSS und XeSS bringen selbst auf ihrer kleinsten Stufe einen deutlich größeren Leistungsschub als alle Grafik-Optionen zusammen."A különböző grafikai presetek azt a célt kéne szolgálniuk, hogy ha a hardver nem bírja a tempót, akkor a preset csökkentésével a játékos nyerjen sebességet, de ne csak 1-2%-ot.
Nem állíthatatlan a grafika, hanem egyszerűen pocsék a preset skálázódás, semmi más gond nincs. Lehet, hogy majd javítják, meglátjuk.
"El lehetett volna hagyni a grafikai beállításokat."
Remélem ezt nem gondolod komolyan és csak viccnek szántad! Semmi szükség holmi újabb trehány konzolportra, van elég azokból, egy Doom-nál főleg egy nagyon rossz vicc lenne.
#48835 Yutani: Öh van minden a tesztekben csak meg kell nézni, el kéne olvasni, de önmagában a gafikonokon is szépen látszik. Például:
RTX 5080 semmivel nem gyorsabb, mint a 4080S, sőt néhány szcenárióban lassabb is. Az RTX 5090 csak pár százalékkal gyorsabb, mint a 4090, a gyorsulás mérték messze elmarad az elvárttól, nagyon minimális.
AZ NV ezzel tisztában van, ezért is adták oda a sajtónak NDA alatt a 2. game ready drivert (576.40), de még azzal is túl lassúak. -
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"RTX Blackwell széria jelenleg nem teljesít valami jól, még mindig nagyon fékezi valami úgy is, hogy már a 2. game ready driverrel mentek a tesztek."
Ez hogy jött ki? Én nem látom. Az 5060Ti ~30-35%-kal gyorsabb a 3060Ti-től (nekem ez a baseline, mert ez van a gépemben), amit itt is hoz. Max 3-4% maradhatott benne, ha azt hiányolják.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"A játék nagyon rosszul skálázódik a grafikai részletesség csökkentésével, mai annyit jelent, hogy a grafikai preset alig hoznak gyorsulást."
Mármint hogy a skálázódással abban az értelemben nincs baj, hogy a Medium grafika is pont ugyanúgy néz ki, mint a maximum
Így természetes, hogy sebesség különbség sincs, mivel gyakorlatilag állíthatatlan a grafika. El lehetett volna hagyni a grafikai beállítások menüt.
-
huskydog17
addikt
Doom: The Dark Ages teljes tesztek (nem csak 1-1 kiragadott screenshot
):
Egy kis összefoglaló:
Motor: id tech8
API: Vulkan
Kötelező RT (hardveres RT gyorsítás nélkül a játék nem indul el), az RT a tükröződéseket és GI-t javítja.
Mindhárom felskálázó van a játékban: DLSS 4, FSR 3.1 és XeSS 2. Ezek közül a DLSS 4 kizárólag az új, Transformer modellt támogatja, a játék nem használja a régi CNN modellt. FSR 4 nincs a játékhoz, hiszen az FSR 4 nem támogatja a Vulkan API-t. Ez az AMD játékosoknak elég nagy pofon, mert az FSR 3.1 olyan iszonyatosan pocsék képminőséget ad, hogy a független tesztek egyértelműen az XeSS-t ajánlják az AMD felhasználóknak. Képminőség terén a DLSS 4 messze ver mindent, még a játék saját TAA algoritmusánál is jobb, de nyilván ez sem tökéletes, viszont tény, hogy a legjobb kéminőséget csak RTX videokártyával lehet elérni.
Az id tech8 motor csökkentette a VRAM étvágyat is (Indiana Jones-hoz képest). Jelenleg 12 GB mindenre elegendő, a készítők által javasolt 16 GB majd nagy valószínűséggel a Path Tracing-hez fog kelleni, ami majd később fog érkezni.
A Frame Time a játékban minden hardverrel példaértékű, kiváló, semmilyen akadás sincs (üdvözlet az UE-nek)!
RTX Blackwell széria jelenleg nem teljesít valami jól, még mindig nagyon fékezi valami úgy is, hogy már a 2. game ready driverrel mentek a tesztek.
A játék nagyon rosszul skálázódik a grafikai részletesség csökkentésével, mai annyit jelent, hogy a grafikai preset alig hoznak gyorsulást.Alex már dolgozik a DF videón.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
Egyébként 4k-n szépen látható, hogy fogynak el a 8GB kártyák. Normál esetben a 3080 10GB olyan 50%-kal gyorsabb a 3060Ti-nél, ami fHD-n jön is, de 4k-n több, mint a duplája a 3080.
De mondhatnám az 5060 Ti 8GB-ot is, ami 30%-kal gyorsabb fHD-n a 3060Ti-nél, 4k-n meg még lassabb is, ellenben a 16GB verzió dupla olyan gyors.
Az is látszik, hogy a 12GB miatt kártyájukat jövőbiztosnak gondoló 3060 tulajok tévedtek, mert becsuklik 4k-n a 3060, nem gyorsabb a 8GB-os 3060Ti-nél, és a DLSS sem segít rajta.
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #48830 üzenetére
-
Yutani
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Jó lenne nézned a 2024Q4 -> 2025Q1 változást is, ott nőtt az eladás. És biztosan nem a f@sza RDNA3-nak köszönhetően. Amúgy ahogy Busterftw mondja, az RDNA4 eladás a 2025Q2-t fogja megdobni, ha tényleg tudtak/tudnak mennyiséget szállítani.
-
Ribi
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Az megvan, hogy Q1-ben kb nem is volt még kapható 9070?
Hát így tényleg nem ezek eladása látszódik itt -
válasz
mozsazsolt0 #48824 üzenetére
De ez amúgy miért számít melyik cég mennyit ad el felhasználói szempontból?
-
Pug
veterán
válasz
mozsazsolt0 #48821 üzenetére
Ahogy latom te se tanultal statisztikat felsooktatas kereteben....
BTW, ez vajon hanyadik reged lehet?
-
Busterftw
nagyúr
válasz
mozsazsolt0 #48820 üzenetére
Az AMD a semi-custom csokkenesevel magyarazza, de ha jol emlekszem eddig is ezzel magyaraztak.
Illetve Abu mondta tavaly, hogy a Q2-Q3 a jobb konzol idoszak, a Q4-Q1 kevesbe.MIndenesetre nem jo jel a gaming tovabbi zuhanasa (Y/Y) es kb stagnalasa (Q/Q)
Majd talan kapunk lassan egy JPR jelentest is.
-
Busterftw
nagyúr
AMD Reports First Quarter 2025 Financial Results
Gaming revenue was $647 million, down 30% year-over-year primarily due to a decrease in semi-custom revenue.
Q4-hez nezve +$84 millio osszejott. -
S_x96x_S
addikt
válasz
paprobert #48806 üzenetére
amiben valószínüleg egyetértünk,
hogy a Steam -hez hasonló adatforrás nem igen van
( még ha nem is teljesen pontos )
és a JPR is használja bizonyos korrekciókra.
De nem árt tisztában lenni a korlátaival.> Ha komoly változás történne, az meg tudna jelenni számokban.
> Eddig nincs erre utaló jel,10-20 éves telepített és üzemben tartott hardware a SHS alapja
vagyis ~ 120-240 hónap vásárlásáról van valamilyen minta.De még ha az nvidia 0% eladást produkálna,
akkor is 1 kieső hónap ~ 1-2 % változást okozhat a Steam statisztikában.ezen kívül:
a Steam Hardware Survey - önkéntes,
és emiatt különböző típusú mintavételi torzítások fordulhatnak elő.
(Én például alapból nem engedem semmilyen programnak, hogy adatot gyüjtsön rólam, gyárilag nem bízok meg egy cégben sem ... )És vannak olyan bias -ok amelyek nem jelennek meg az adatokban.
És ha magyarországon élsz, és tudod mi az a - Nemzeti konzultáció -
akkor tudhatod, hogy az mennyire reprezentatív.> de az biztos, hogy megtörtént
> a "trust me bro, RDNA4-et vesz mindenki" készpénznek vétele itt a fórumon.ha tényleg ezt hiszed, akkor "sampling bias"-t követsz el :-)
Kérdezd meg az olvasóktól ,
pl. csinálj egy google form -os közvéleménykutatást.
kiderülne - hogy senki se hiszi, hogy mindenki RDNA4 -et vesz.és szerintem nem is ez a vita lényege.
-
Pug
veterán
Latom megy a szokasos "jo a steam statisztika" mantra nV fanboy oldalrol.... omg
Jo latni, hogy itt se sok minden valtozott pozitiv iranyba az elmult evekben
-
Yutani
nagyúr
válasz
paprobert #48808 üzenetére
A Steamet megbeszéltük.
Az RDNA4 témában nem tudok állást foglalni, majd Jon Peddie megmondja Q2 vége után, hogy miként alakultak a számok. Örülnék egy erős kezdésnek, és ahogy láttam, itt a fórumon vették is a kártyákat, de ez kis merítés, csak benyomást kelt, a tényleges adatra várni kell.
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48807 üzenetére
Nem megbízhatónak tartom, hanem a működéséből fakadóan elfogadható irányszámokat köp ki a rendszer.
Pontatlan annyira, hogy ultrarövidtávú előrejelzésre, forecast-re nem igazán használható, de többszörös AMD eladás esetén belátható időn belül látható lesz valami.
(privát vélemény, hogy az RDNA4-sikertörténetről szóló pletyka hamis).
-
paprobert
őstag
válasz
Yutani #48805 üzenetére
A lényeg, hogy a Steam HWS nagyjából pontos. Nagy számok törvénye (elég nagy pool) és közel random mintavételezés= közel reprezentatív eredmény.
Ha komoly változás történne, az meg tudna jelenni számokban. Eddig nincs erre utaló jel, de az biztos, hogy megtörtént a "trust me bro, RDNA4-et vesz mindenki" készpénznek vétele itt a fórumon.
Biztosan megnyugató azt gondolni, hogy a Steam 10+ éve félrevezet mindenkit, de azért kéne hogy legyen egy maximum vastagsága annak az aluminiumsapkának.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Busterftw #48804 üzenetére
A mintavételről semmit nem tudni, az nagy baj. Valamint mindig más és más a user bázis, amit vizsgálnak, tehát a havi változások már csak azért is vannak, mert mindig más userektől kérik be a statot. Ezért van az, hogy (a fenti példával élve) az ATI x600 januárban volt 5,26%-kal jelen, két hónapig semmi, aztán áprilisban meg 12,5% került be a felmérésbe.
Így pedig simán megtörténhet, hogy mondjuk a 9070 tulajok nagy része kimarad a felmérésből, mert őket éppen nem szólítja meg a Hardware Survey.
Szóval amit mondasz, hosszú távon érdemes levonni következtetést a Steam adatokból, és véletlenül egy hiteles statisztika ez a felmérés, mindössze egy random felhasználó bázisról készült pillanatkép.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Raggie #48803 üzenetére
Nekem vilagos, en is errol beszeltem eddig.
Ettol fuggetlenul ha hirtelen 80% vesz AMD-t hirtelen, az megjelenik azert eleg hamar, lasd a 9070XT vagy az 5000 szeria.
Ha jol emlekszem az elozo AMD-k sokkal lassabban jelentek meg.
Ettol fuggetlenul az aranyok szamitanak.Azert itt havonta (neha korrekcioval) van frissites, tehat par negyedevev utan egesz jo kepet kapni.
Ha megnezed peldaul a 5080 0.38%-on all, az elso helyen most a 4060 Laptop GPU 4.99%-on, aranyaiban az hatalmas mennyiseg am, par honap alatt. -
Raggie
őstag
válasz
Busterftw #48802 üzenetére
Az a lényeges különbség, hogy a Steam statisztika sokkal lassabban reagál. Tehát ha van húsz évnyi aggregált eladásod, amiből 80% Nvidiát vett, kb 20% AMD-t és azok már benne vannak a mintavételben, és tegyük fel most megfordul az utóbbi két hónapban az arány és 80% AMD-t vesz és csak 20% Nvidiát, a teljes owner base-ben akkor is minimálisan fog változni a százalék.
Így világos?
Tehát a pont most esetleg bekövetkező változást egyáltalán nem jelzi jól.
Ha minden nagyjából marad ugyan úgy, mint eddig, akkor továbbra is nagyjából jó arányt tud esetleg mutatni, de egy friss nagyobb változást nem követ le. -
Busterftw
nagyúr
Nem, a hirekben az van, hogy nem 100% pontos a statisztika, es statisztikabol levonjak a levonhato kovetkezteteseket.
Yutani
Az egyi koveti a masikat, korrelal a ketto.
Ha az Nvidia adta a globalis statisztikaban a VGA-k tegyuk fel, ketharmadat, majd aztan a Steamen is korulbelul ketharmad lesz az eredmeny, az azt jelenti, hogy az userek ketharmada Nvidiat valasztott/hasznal.Es pontosan megmutatja, hogy a diplomatikus kommunikacio valojaban mennyi.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48798 üzenetére
de ha van válaszod, azért válaszolhatsz:
""""
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )
""""de amúgy már "TechEpiphany" - is kiakadt ...
mert nem értik a különbséget a steam és a mostani eladások között.
""""
I can't cope with fanboys anymore. They are driving me insane 🤣
They don't call me out when I publish amazon or mf stats that are totally dominated by Nvidia.
They don't know the difference between OEM and Retail (i don't talk OEM).
They don't know the difference between current install base (steam) and what is selling right now.
Make it make sense.
"""pl. a német Retail GPU STAT ( Mindfactory ) :
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1918718281004834981
"""
🔥 GPU Retail Sales Week 18 '25 (mf)
ℹ️ Units
AMD: 665 units sold, 50.19%, ASP: 686
Nvidia: 630, 47.55%, ASP: 1096
Intel: 30, 2.26%, ASP: 310
ℹ️ Revenue
AMD: 456296, 39.46%
Nvidia: 690646, 59.73%
Intel: 9314, 0.81%
ℹ️ By GPU
RX 9070 XT => 355
RX 7800 XT => 165
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60
RX 6600 => 40
RX 7900 XTX => 40
RTX 4060 => 35
GT 1030 => 20
RTX 3060 => 20
RX 7900 XT => 20
RX 7700 XT => 10
ARC A770 => 10
RX 6650 XT => 10
ARC B570 => 10
ARC B580 => 10
RX 7600 XT => 10
RX 6750 XT => 10
GT 730: 5
4060 Ti: 5
RX 7600: 5
RTX 3050: 5
ℹ️ Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity 3: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50
"""" -
-
Busterftw
nagyúr
Az adatokat nem erti felre senki, itt egyedul te probalod ugy hasznalni amire nem valo, hiszen nem 100%-osan pontos a statisztika.
Mert ugye ezt megemlitik amikor lehozzak a hireket.Ha ezt a hatalmas kulonbseget sikerul megerteni es a korrelacio jelenteset, akkor meglatod elobbre jutsz.
"következetesen tévednek az emberek"
A Steam statisztika viszont kovetkezetesen, generaciokon at korrelal a globalis piaci reszesedessel, tehat ekkora mintaval is haszos kepet ad arrol, az userek mit preferalnak, mit vesznek.S_x96x_S
smc mar valaszolt. Ha megnezed a teljes listat, a X600 az "Other"-be esik, ami csokkenve 8% koruli.
Ez ugyanaz mint a 9070XT, linuxon mutat +0.26% novekedest, de a 132 millio userbol 2.27% hasznal linuxot. -
S_x96x_S
addikt
válasz
TakiNándi #48783 üzenetére
> Az a baj, hogy mondjuk a piaci market share
> és a JPR eladási adatok durván egybe vágnak a steam-el.Steam hardver felmérése max a játékfejlesztőknek ad valamilyen támpontot,
vagyis a Steam-et használó játékosok körében méri fel,
hogy milyen GPU-kat használnak aktívan
Steam ~= GAMING.
És a gaming-en kívül és létezik élet.A JPR -gyártóktól és kereskedőktől származó eladási adatokat is használ,
ami az értékesített egységek pontosabb számát tükrözi.
( vagyis nem csak gaming !! )pl. az "ATI Radeon X600 "-as ( Release Date: Sep 1st, 2004 )
- A Steam statisztikában benne van! ,
- de a JPR stat-ban meg nem. ( mert már vagy >10 éve nem árulják. )És a radeon-x600 256MB VRAM - persze hogy lehuzza a Steam átlagos VRAM méretet.
és jönnek a kommentek prohardveren fórumokban,
hogy még a 8GB VRAM is éppen elég;
( mert még a Radeon X600-ok is használatban vannak )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
Ha 10+ éve mindenki ugyanúgy félreérti az adatokat, attól az még nem lesz érvényes módszertan. Az csak azt jelenti, hogy az emberek következetesen lusták utánanézni, hogyan működik a statisztika, mint tudomány. Olyan ez, mint amikor valaki antibiotikumot szed vírusra. Csak azért, mert mindenki ezt csinálja, még nem lesz okos dolog, csak következetesen tévednek az emberek.
#48790 atok666 : Nem, nem válogat a hardverek között. És ettől torzít, mint a szar.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #48778 üzenetére
> Ezek szerint csak neked van gondod a Steam statisztika megértésével
A Steam -ben benne vannak a ~20 éve használatban lévő konfigok is,
és segíthetsz az értelmezésben.
pl. ATI Radeon X600 ~2005 -ös termék - havi statisztikája:DEC -
JAN - 5.26%
FEB -
MAR -
APR - 12.50%Találós kérdés:
- akkor 2025 Februárban - mennyi ATI Radeon X600 -volt?
- és a statisztika alapján 2025 májusban mennyi "ATI Radeon X600" -t vesznek?
( ~ vagyis a steam market share alapján várható-e Radeon X600 eladás ?? )És persze az RX 9070 - még nem mindenhol jelenik meg.
Mennyi lesz a következő hónapban az "RTX 4090" - eladás,
hogyha - most:
(Linux-os stat)
0.46% : GTX1660 TI ~= RTX 4090 ~= RX 9070/9070 XT -
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48787 üzenetére
Ez a cikk pont azt mutatja, hogy mennyire nagy a kereslet a 9070-re, mert még MSRP ár fölött is veszik
Ellenben a sima 5070-et már kicsit MSRP ár alá kellett tolni, hogy vegyék má meg.
Láttuk már sokszor, hogy ha egy VGA-ra nagy a kereslet, akkor az ára nő, lásd amikor a 4090 jól megdrágult az 5090 megjelenésekor
-
TakiNándi
kezdő
Az éppen négyszerese ami az amd tavaly el tudott adni. Biztos senkit nem érdekel.
Na majd meglátod. Láthatóan nem olvasgattál mostanában.
Te is büszke lehetsz a 2 éve már kiadott amd radeon teljesítményére, amihez "új" arc kellett.
Ehhez kellett a veterán rang? Akkor köszi, jó nekem a kezdő is. Elfogytak az érvek, maradt az alregezés. Hiába no, jól kitanultad a fórumozást, grat még 1x.
-
válasz
TakiNándi #48780 üzenetére
Kit érdekel 1.5m GPU?
LOL
Kicsit olvasgatnod kelleneMég hogy 9060XT 8Gb
Láttál már ilyet boltban?
Büszke lehetsz a nulla fejlődésre az előző gen-ez képest 30-40%-al drágábban, ilyen emberek miatt tartunk itt...Ja most nézem valami alreg-el probálok eszmecserét folytatni, ignore....
-
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48781 üzenetére
Mivel 1 évvel ezelőtt, azaz 2024 Q1-ben RDNA3-jai voltak az AMD-nek és az éves beszámolókat az előző évi hasonló időszakhoz képest szokták hasonlítani
Ha ezzel a 2 modellel több eladásuk lesz, mint egy egész RDNA3 portfólióval az siker, akárhogy is nézzük
Az a fura, hogy van egy darab boltból eladási adat és már te ez alapján kudarcról beszélsz az egész világra levetítve. Maradjunk a tényeknél. Kudarc akkor van, ha kijönnek a 2025Q1-es és Q2-es adatok és az eladások azt mutatják
-
TakiNándi
kezdő
Az a baj, hogy mondjuk a piaci market share és a JPR eladási adatok durván egybe vágnak a steam-el. Nem véletlen, sem te sem Abu nem szeretne erről beszélni.
Egyébként engem pont megkérdezett, ahogy az új vasról bejelentkeztem.
Az egy gép 10x fent van pedig már évekkel ezelőtt javítva lett, ez a kinaiaknál fordult elő, aki bejártak játékbarlangba. Csak egyesek nem szeretnék ezt tudomásul venni, mert akkor nincs mivel "érvelni". Egyébként pont a tizenéve radeonosokat szokta elfelejteni megkérdezni a steam, de ez is egy mosolyogtató érv csak.
-
válasz
TakiNándi #48779 üzenetére
Nekem sem mérvadó.
Amúgy az egyik linkelt oldalról:"should"
12+ éve Radeon-om van, 14+ éve megvan a Steam account-om és a Steam eddig jó ha 1x kérte tőlem a HW adatokat.
Ez, hogy ugyanaz a gép akár 10x is szerepelhet a survey-ben, vagy mint az enyém pont 1x sem, egy viccé teszi az egészet a szememben.Ettől még lehet rá hivatkozni, csak minek, meg ebből eladási statisztikákat vizionálni, szerintem egy csöppet erős.
-
TakiNándi
kezdő
Az persze. Én is néztem egy 5090 teljesítményű vga-t az amd-től, napokig válogattam.... ja várj, nincs is olyan az amd-től hogy 5090 vagy 5080 szint.
Említsd inkább a 9060 XT 8Gb 128 bitet.
Vagy az rendben lesz, ugye? Na, csak bátran. Nincs itt gond a kettős mércével (nálad).
-
TakiNándi
kezdő
[link] Persze senki számára nem mérvadó.
[link] Ezt a cikket annó mindenki lehozta. Kb csak a PH! nem. Senki nem gondolta úgy, hogy mérvadó?
[link] [link] [link] [link] [link]
techspot, tomshardware, videocardz, wccftech - ezek mind mind úgy gondolják ezek nem mérvadó statok. Azért is hozzták le anno az rtx 3000-nél, aztán a 4000-el, és majd így sorban. És közben az eladási adatok, amiről hallgatsz, hogy párhuzamban vannak a steam-el, ugyan ezt mutatják.
-
Busterftw
nagyúr
Ezek szerint csak neked van gondod a Steam statisztika megértésével. A korreláció egy nagyon alap dolog.
Mindenki más hivatkozik erre a statisztikára már 10+éve, pontosan azért, mert követi a globális mintát konzisztensen.
Módszertan helyett inkább jöhet a link jobb adatbázisról. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TakiNándi #48770 üzenetére
Senki sem tekinti mérvadónak, aki tanult statisztikát.
#48772 Busterftw : A statisztikai módszertan minden statisztika alapja. Anélkül csak haszontalan és értelmezhetetlen adatdömpingről van szó, és nem statisztikáról. És itt fontos, hogy nem az adat mennyisége a fontos, mert ha csinálsz egy olyan statisztikát, ahol egy gépet egymilliószor rögzítesz, akkor rögtön nagyobb lesz az adatmennyiséged a Steamnél. De ugyanott fogsz elbukni, ahol a Steam. A statisztikai módszertan be nem tartásánál, tehát ugyanúgy csak haszontalan adathalmazod lesz.
-
PuMbA
titán
-
Busterftw
nagyúr
Ismetelheted ugyanazt, attol meg koze nem lesz hozza.
De kijon a matekom, mert az userbazis ismert es a userbazisnal levo SKU %-a is ismert."Segítek. Zárt ki a Steam statisztikát, és akkor nem csak nézel, hanem látni is fogsz."
De hat en is epp ezt mondom. A kutyat nem erdekli a statisztikai modszertan.
A 132 millios minta es a globais minta korrelal, mert aranyaiban ugyanazt a piaci reszesedest lehet megfigyelni, generaciokon at.Ezert lesz a Steam statisztika sokkal reprezentativabb, mint a trustmebro az osszes haverom RDNA4-et vett statisztika.
De mar sokszor mondtam, hozhatsz ennel pontosabb es nagyobb statisztikat, linkelheted. -
TakiNándi
kezdő
Mellébeszélés az egész. Mindenki mérvadónak tekinti a steam-et, csak te nem. Hozzáteszem a JPR adatai alátámasztják. Majd kijönnek a 2025 Q1-es vga eladások aztán majd a 2025-ös egész évi, és sehol nem lesznek a számaid, csak az látszik az nv megint eladott 30 millió vga-t az amd meg 4 milliót. Akkor majd nem kommentelsz, és azt hiszed ennyivel le van tudva, majd mindenki elfelejti (nem).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48765 üzenetére
Azért nem jön ki a matekod, mert a Steam statisztika nem alkalmaz tudományos megközelítést. Van úgy, hogy 100x felkerül egy gép. Hogy lehetne egy olyan statisztika valid, aminél 100x szavazhatsz?
Segítek. Zárt ki a Steam statisztikát, és akkor nem csak nézel, hanem látni is fogsz.
A Steamen pedig azért nem jelennek meg dolgok, mert nem mindig kér adatot a rendszer. És ez nagyon kritikus. Az nem egy automatikus statisztika, engedélyezned kell, sőt, fel kell, hogy dobja, hogy a te adatod ott legyen benne. Tudod, hogy én még mindig a négy évvel korábbi gépemmel vagyok jelen? Rég nincs meg az a gép, de még mindig úgy van a statisztikában, hogy itt van nálam. Hogy lenne bármilyen statisztika hiteles ilyen design flaw mellett...
-
Busterftw
nagyúr
"Nem, nem tudja a piaci trendeket mutatni egy tudományos módszertant nélkülöző statisztika."
De tudja.
Megmutatja, hogy a ~132 millios Steam userek kozotti adat aranyaiban hasonlo mint a globalis piaci reszesedes, tehat nagyon is relevans az adat.
Megmutatja, hogy jatekra inkabb mit vesznek az userek."AMD lényegesen több Radeont gyártott az elmúlt három hónapban"
Erre nincs forras es azt ugye el is kellene adni, hogy Steamen megjelenjen.
Lenyegesen tobbet mint? Ez kb olyan mint Lisa Su kommentje a 10x szamokrol.
Aztan amikor konkretan rakerdeztek hogy na mennyi az annyi, csak hebegett meg terelt."Az NV április végéig összesen 490 ezer Blackwell GeFroce-ot gyártott."
Nem jon ki a matek, ha a fenti, Aprilisi szamokat nezunk egy 132 millios Steam-en, a 3 SKU 1.04%-ot tesz ki, ami 1.3 millio."Ha 6-8 millió GeForce-ot gyártanának, akkor nem lenne gond, de kell a wafer az AI gyorsítóra."
Majd ev vegen (inkabb Q1) megnezzuk mennyi az annyi osszesen. -
-
Ribi
nagyúr
9070 pont olyan mint a 9600/9700 volt induláskor a jól visszavett TDP-vel. Könnyű úgy keveset fogyasztani, hogy mesterségesen visszafogják. 7900XT-t is vissza lehet fogni. Szóval a fogyasztásuk kb hasonló. Szóval ha az RNDA3 pocsék lett akkor a 4 is. Főleg ilyen kicsit elszállt árazással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TakiNándi #48752 üzenetére
A Steam statisztika azért nem jó, mert nem tudományos, ugyanis nem alkalmaz statisztikai módszertant.
Az AMD-nek jelenleg még mindig 3:1 arányban van előnye az eladásokban az RDNA 4 és Blackwell start óta. Egyszerűen sokkal többet gyártottak az elején. Sőt, még most is többet gyártanak, de már nem sokkal.
#48757 Busterftw : Nem, nem tudja a piaci trendeket mutatni egy tudományos módszertant nélkülöző statisztika. Azért tud olyan hülyeséget kihozni, amilyet kihoz úgy, hogy az AMD lényegesen több Radeont gyártott az elmúlt három hónapban.
A Steam alapvető problémája az, amit már ezerszer felróttak neki, hogy egy gépről bejelentkezhet 100 ember, és akkor 100x lesz az az egy gép regisztrálva. Ezt a Valve próbálja kiszűrni, ezért változott időnként extrém nagyot a statisztika, mert a Valve elkezdte kidobálni azokat a konfigurációkat, amelyeket 100-1000-szer rögzítettek eltérő felhasználónév alatt. Ez mellőzi a teljes tudományos statisztikai módszertant. Elfogadhatod, hogy jó, ha egy gép 100x szerepel a statisztikában, csak ettől még nem lesz jó.
Az NV április végéig összesen 490 ezer Blackwell GeFroce-ot gyártott. Az AMD ~1,2 millió Radeont. Ha 6-8 millió GeForce-ot gyártanának, akkor nem lenne gond, de kell a wafer az AI gyorsítóra.
-
TakiNándi
kezdő
Lol. Pont ott (is) látszanak az rdna4 eladásai
.
Bestselling cards
1. PowerColor Radeon RX 9070 XT Hellhound: 110 units
2. 16GB Palit GeForce RTX 5060 Ti Infinity: 90
3. 16GB MSI GeForce RTX 5060 Ti Ventus 2x OC Plus: 50RDNA4 vagy Blackwell ment el több?
És így még jobban látszik a kontraszt.
Ezt Abunak is mutatom az radeonos eladási listákkal kapcsolatban.
RX 9070 XT => 355
RTX 5060 Ti => 140
RTX 5080 => 135
RTX 5070 Ti => 105
RTX 5070 => 100
RTX 5090 => 60 -
Busterftw
nagyúr
A Steam statisztika arra jo, hogy a piaci trendeket megmutassa, egy pontosabb kepet ad az aranyokrol.
A Jon Peddie fele elemzest pedig eddig mindig lekovette, generaciokon at.
Tehat megmutatja azt, hogy a globalis market share nagy atlagban 80%-20%, Steamen pedig ehhez kozeli.Illetve megmutatja azt, hogy az olyan marhasagok mint az "5 darab keszult az 5000 szeriabol" meg "mindenki RDNA4-et vesz" nem igazak.
"így az NV csak az abszolút minimum mennyiséggel viszi a gaminget"
Ezzel nincs semmi gond, az AMD is ezt csinalja, csak mindegyik cegnel mas a minimum.
Az Nvidia tudja, hogy negyedevenkent a minimum 6-8 millio el fog menni ahogy eddig, az AMD meg tudja, hogy 1-1.4 millio megy el. -
PuMbA
titán
válasz
TakiNándi #48753 üzenetére
"Újabb öngól az rdna4. Látszik is az eladásokból."
Hol vannak az eladási számok, amik öngólt mutatnak? Jelenleg tudtommal még csak Mindfactory adatok vannak, ahol a 9070XT-ből 355 darabot adtak el előző héten, míg a rivális 5070 Ti-ből 105 darabot.
Ribi: 7900XT nagy hátrányban van, mert többet fogyaszt, mint a 9070 és nincsenek erős AI egységei, ami miatt kimarad a jövőbeli jóságokból: pl. FSR4.
-
gV
őstag
annyira azért jó se lett. lsd pár hsz-el korábban valakinek az FX jut eszébe az RTX 5000-ről. ehhez képest az van, hogy a 9070 XT inkább az 5080-hoz mérhető fogyasztással jóval több tranzisztorral (még az 5080 által használtnál is ~18%-al több!) fejlettebb gyártástechnológián nem képes hozni még raszterben sem a 5070 Ti-t. RT-t hagyjuk is, FSR 4 a CNN DLSS-hez már odatehető, pech, hogy már TM is van, RR-nek meg továbbra sincs tudtommal FSR-es megfelelője.
na és akkor már csak az a kérdés mi lett volna, ha jól sikerül a BW? a 9070 XT talán jó lenne 9060 XT-nek. -
TakiNándi
kezdő
A steam statisztika azért nem jó, mert nem azt mutatja amit látni szeretnél. Az áprilisban már az 5070 is megjelent, miközben a RX 9000-nek se híre se hamva, pedig 400 ezres induló készlettel kezdtek állítólag
. Miközben az amd még a 200e eladott példányt sem merte megerősíteni, nem véletlen.
Ennek oka pedig ebben keresendő: [link] "AMD Radeon RX 9070 XT is not available at MSRP for over 2 months"
Tudom elfoglalt vagy, de biztos lesz erről cikk itt is.
-
PuMbA
titán
-
TakiNándi
kezdő
A tendencia épp az, hogy az amd 2024-ben történetének legkevesebb dvga-ját tudta értékesíteni.
A 2024 Q4 csak azért érdekes, mert az nvidia nem szállított. RTX 4000-et már nem, RTX 5000-et még nem. Vagyis az amd-nek sikerült egy olyan konkurencia felett sikert elérnie, aki nem is értékesített abban a negyedévben, kvázi.Szerinted ez tendencia?
-
TakiNándi
kezdő
Csak nem sikerült értelmezni a lényeget.
"Az Nvidia egész évben (2024) 30,2 millió különálló GPU-t szállított asztali számítógépekhez, ami jelentős növekedést jelent 2023-hoz képest, és összhangban van a 2022-es eredményekkel a Jon Peddie Research adatai alapján. Ezzel szemben az AMD 4,42 millió önálló grafikus processzort szállított asztali PC-khez, ami a vállalat történetének legrosszabb eredménye."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48738 üzenetére
A Steam statisztika semmire nem jó, mert nem alkalmaz statisztikai módszertant.
Nem a pontossággal van a baj, hanem azzal, hogy a statisztikát mint tudományágat telibeszarja. Konkrétan kibasznának mindenkit az egyetemről, aki ilyen statisztikát csinálna.
#48747 Busterftw : Nem, nem csak az volt a gond. Az a gond, hogy ugyanazt a node-ot használják az AI cuccok, és mivel abban több pénz van, így az NV csak az abszolút minimum mennyiséggel viszi a gaminget, hogy a legkisebb mértékben rontsák a pénzügyi eredményeiket. Emiatt voltak a Radeonok az eladási toplisták élén az üzleteknél. Nem azért, mert az NV nem tud eleget gyártani. Nem is akarnak.
Meg számít az is, hogy a gaming piacon a játékosok eltűrik, hogy mélytorkosra szopatják őket. Szinte tátott szájjal kérik még az alázást. Az AI-piac nem ilyen. Ott egy hosszabb szállítási határidőt azért lemondanak. Nyilván, ha a játékosok eszesek lennének, és nem nyelnék azt, amit kapnak, akkor nagyon gyorsan megváltozna ez, mert rájönne az NV, hogy nem lehet mindent a szátokba tenni.
-
FLATRONW
őstag
Év végére meg minden visszaáll a megszokott arányokra.
-
PuMbA
titán
2024 Q4-re azért feljött az AMD
Az NVIDIA 90%-ról 82%-ra esett, az AMD meg feljött 10%-ról 17%-ra és ebben még nincs benne a 2025 Q1, amikor is az RDNA4 megjelent és 10x annyi VGA volt a boltokban, mint az NVIDIA-kból, aki meg nem tudott szállítani, azt a pár darabot is horror áron. Tehát 2025 Q1-re további NVIDIA esés és AMD erősödés várható. Nagyon érdekes lesz a következő adatsor.
-
Egon
nagyúr
Releváns és reprezentatív statisztikát vagy felmérést akarsz? Parancsolj:
AMD grabs GPU market share from Nvidia as GPU shipments rise slightly in Q4 | Tom's HardwareFor the whole year, Nvidia shipped 30.2 million discrete GPUs for desktops, which was a significant increase from 2023 and aligned with its results in 2022, based on data from Jon Peddie Research. By contrast, AMD shipped 4.42 million standalone graphics processors for desktop PCs, marking the company's worst result ever.
Erről ennyit.
-
-
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Linuxra állítva megjelent azért már.
de ez a hazugság különösen ennek fényében kellemetlen.
nagy marketingbullshitet letoltak a pirosak a gamerek torkán, szépen a megítélésük jó lett a sajtó álltal, gyalkorlatilag meg az MSRP hez nézve drágábbak mint az Nvidia.
persze ilyenkor a fő AMD mágus oldalaknál nagy csönd van erről, AMD-t nem ekézik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #48729 üzenetére
Ez jelzi nektek, amiről annyiszor írtak már a hozzáértők, hogy mennyire extrém torzító a Steam statisztika statisztikai módszertan nélkül. És amíg a Valve nem kezeli ezt tudományként, és nem alkalmaznak tudományos módszereket, addig a Steam statisztika extrémen torzítani fog a jövőben is. Sajnos nagyon drága lenne alkalmazni egy szakembert erre, hogy összerakja a statisztikájukat, így hát marad a tudománytalanság és az amatőrködés.
-
Busterftw
nagyúr
Eközben a sehol nem kapni 5080 Steamen múlt hónaphoz képest majdnem duplázott (0.38%), megjelent a launchkor 5 darab készletes 5070ti (0.28%) / 5070 (0.38%).
Ezért mondtam a múltkor, hogy Lisa Su interjú "10x annyi ment el launchkor mint eddig" válasza diplomatikus vol, mert konkrét számok nélkül ez nem jelent semmit.
-
zozimoto
aktív tag
Hali.
RX 6700XT-t megéri lecserélni, illetve érdemes-e? 1440p-be játszok inkább multit.
-
Nem egészen így mondtak igen . 3 éve mondtak igent amikor az UE5 még tele volt ígéretekkel. A legnagyobb hiba,hogy dobják a saját motorokat a készítők.
Az UE5 egy át...szás felénk, ami azt csinálja hogy ad egy olyan játékmotor a készítőknak, amivel viszonylag olcsón tudnak sablon játékokat készíteni, ha nem fektetnek bele nagy erőt akkor is eladható a többit meg old meg te mint vásárló, vegyél 3D procit meg 800 dollárois Kártyát. Biztos vannak kivételek, de jelenleg nem sokról tudok. Wukong is egy csőjáték, holt egyszerű pálya menedzsmenttel, látványos hátterekkel, mint a Sega korszakban. -
PuMbA
titán
válasz
gejala #48723 üzenetére
Nehéz megjósolni, hogy mi lesz a Witcher esetén. Ugye a CDPR úgy szállt be, hogy segít az Epic-nek UE fejlesztésében, főleg a nagy open world kezelésben. Ez benne volt a bejelentésben. A CDPR is látja hogy hogy áll most az UE5 és milyen gondjai vannak és így mondtak igent
Tudják azt is, hogy egy Cyberpunk féle ballábas indulást nem húzhatnak megint, mert sok pénzbe kerül.
-
gejala
őstag
válasz
proci985 #48722 üzenetére
De Witcher 4 is UE5. Szóval 12700K/5700X3D lesz a minimum, hogy ne szaggasson durván városokban. Stabil 60-hoz 7800X3D szerintem biztos kell majd neki.
Cyberpunk is teljesen más volt 2020-ban, mint most. Dogtownban nagyon szenved egy 3600, oda 5700X az abszolút minimum. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
gainwardgs #48721 üzenetére
nem biztos am
cyberpunk kb az 1800X/2700/3600on futott rendesen, marmint kb minimalis gepigenykent. es az a jatek lassan 6 eves.
Stalker UE, de abbol nem indulnek ki, kb minimal viable product szinten lett kiadva.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
gainwardgs #48718 üzenetére
vagy a 3600 négy generacióval korábbi, es teljesítményre kb az 1800X szintjén van, ami egy 8 éves CPU.
AM4 platformon az 5950X konkrétan 3-4szer gyorsabb. szóval lehet lassan upgradelni kéne.
UE nagyon jól skálázódik a szálakkal.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #48718 üzenetére
Vannak kiválóan futó címek, a most megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 is UE5 és rendesen fut!
Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48717 üzenetére
Ue5 egy szarkupac
Witcher 4-nél majd pislogjatok -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48712 üzenetére
Nem a Ryzen 3600 a probléma, hanem a játék végtelenül fos kódja. Vannak olyan nyílt világú játékok, amelyek nagyon szépen futnak Ryzen 3600-al, igaz, azok nem UE-t használnak és nem is Gamebryo-t.
Az aktuális konzolokban is 3600-nak megfelelő képességű CPU van, ezért is szokták azon nézni.
Nyilván ha a 20 éves Gamebryo game logic és MI kódot egy az egyben átrakják az amúgyis pocsék performance-al rendelkező UE5 alá, akkor az eredmény garantáltan egy katasztrófa lesz és ez is történt, nincs itt semmi meglepő.
Számomra inkább az a meglepő, hogy a sok hardcore elvakult fant ez nem zavarja, sőt még az elcseszett színvilág se.#48715 PuMbA: Az a god, hogy az UE 5 megjelenésekor pedig az volt a mantra, hogy majd az 5.1 és 5.2 megoldja a gondokat, aztán most amikor még az 5.4 is még pocsék, várjuk az 5.6-ot. Ha az 5.6 is ilyen pocsék lesz, akkor majd várjuk az UE 6-ot? Ez ilyen örök AMD-s felfogás, hogy majd a következő aztán megmutatja, aztán nem mutatja meg, Oszkár bácsi nem gyün. Vannak olyan UE5 játékok, amelyek ennél sokkal jobban teljesítenek, mert azoknál nem 20 éves Gamebryo kódot raktak a játék alá. Ez a Remaster még a szokásos pocsék UE5 projektek között is messze a legsz*rabb és ami a legszomorúbb az egészben, hogy a Bethesda-nak annyi pénze lenne rá, mint a sz*r, ott van mögöttük a MS, erre kapunk egy ilyen arcon köpést.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #48714 üzenetére
Az Oblivion még UE 5.3 és csak az UE 5.4-ben jöttek az első lényeges CPU optimalizálások. Ez a baj. Kiváló CPU kihasználtság az UE 5.6-ig nem várható. Az 1-2 év múlva megjelenő UE5 címekben már kevesebb CPU gond lesz.
#48716 gejala: Ez nem a játékok gépigényéről szól, sajnos nagyon sok CPU-ba kerül maga a Nanite például, tehát a kirajzolások. Ezért van hatalmas CPU igénye az UE5-nak ahogy írtad PS3 grafika mellett is, mert borzalmas a render thread kezelése.
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw #48713 üzenetére
Az UE5 azonnal CPU limitessé tesz bármilyen open world vagy szimulátor játékot. Akkor is, ha PS3 kinézete van.
Én is ezért váltottam 9800X3D-re, mert most már futószalagon jönnek az ilyen játékok. Ha tetszik, ha nem, de Raptor Lake / Zen4 alatt nem nagyon lesz élet most már. -
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48711 üzenetére
Na de a 3600 már lassan 6 éves lesz és már megjelenéskor sem volt nagy szám. Mai open world játékokhoz 5700X a minimum.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #48707 üzenetére
Így van, a játék extrém mértékben CPU limites.
Itt a DigitalFoundry videója, Alex is nem véletlen fogalmaz úgy, hogy egy katasztrófa a performance, Ryzen 3600-al szinte játszhatatlan. A játékban csak a grafikáért felel az UE5, a játék többi részét, mint például game logic, MI stb továbbra is a régi Gamebryo adja, szóval az egész egy hibrid trágyadomb.
Technikai szempontból az idei év eddigi legsz*rabb termése. Ez ma a Bethesda minőség.#48709 Busterftw: Tény, hogy a köd effekt sok játékban nagyon sokat dob a hangulaton, sok játékba beleillik, de az Oblivionban csak szétroncsolja a hangulatot, itt nagy hiba volt ezt erőltetni.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
forditsd meg.
a magasabb felbontasok fele haladva az NV kartyak elonye elenyeszik -
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Ez a "kod" a jatekokban mar-mar olyan utalatot kelt bennem a mint a motion blur meg a depth of field.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Azert ott a PCGH-nal a CPU eredmenyek erdekesek, aszerint lehetne a jatekosok zomenek barmilyen GPU-ja, akkor is limitalva lenne 70FPS vagy kevesebbre helyenkent. STALKER2 benyomasat kelti ez a jatek is.
-
huskydog17
addikt
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered tesztek
Ez a performance egy rossz vicc, nem elég, hogy iszonyatosan pocsék a sebesség, a Stutter Engine hozza a szokásos formáját a shader és traversal akadásokkal. Figyelembe véve, hogy teljesen statikus növényzet (se interakció, se szél effekt, pedig szél volt a régiben), ez a performance egy totális katasztrófa.
A statikus növényzetet a kaki color filterrel kombinálva a játék szerintem ronda. A végtelenül ocsmány barnás színvilág teljesen tönkreteszi az eredeti hangulatot, ugyanis olyan, mintha Cyrodiil-ban már nem kontinentális, hanem forró egyenlítői éghajlat lenne és minden kiszáradt, nagy a forróság és a szintén extrém mértékben túltolt köd effekt miatt olyan, mintha extrém mennyiségű por szállna a levegőben, vagyis szmog lenne mindenhol. Ez így ronda.Az ocsmány fosbarna color filterre már van egy mod, ami korrigálja, de ebben pont megint az a szomorú, hogy egy moddernek kell javítania azt, amit a fejlesztők elcsesztek és 55 eurót kérnek érte.
Ja amúgy a szél effekt mellett a hivatalos lokalizációkat is kidobták a kukába, ezzel szembe köpve pár millió játékost. Gratulálok Bethesda!
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
Tempest Rising-hoz kijött a DigitalFoundry videója is.
Hatalmas csoda, hogy nincs semmilyen stuttering UE5-el.
#48704 FLATRONW: Igen, a 7600-as Radeon túl gyors 4K-ban.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
A 7600 inkább túlteljesít 4k-n (vagy az NV-k alul). Alacsonyabb felbontáson csak az elvárható különbség van.
-
huskydog17
addikt
A Frame Pacing elég rossz, viszont csak kameramozgásnál jelentkezik. A VRAM igény mondhatni nevetségesen alacsony: 6 GB mindhez elegendő, még 4K-ban is. Alacsonyabb felbontásokhoz 4 GB is elegendő.
Itt is megfigyelhető a jelenség, ahol az AMD kártyák alacsonyabb felbontások felé haladva veszítenek sebességükből ezt egyre több játékban látni.
Pl.: Az RX 7900XT és RX 9070 kb 13-15-%-al gyorsabb 4K-ban, mint az RTX 4070 Super. 1440p felbontáson ez a sebességelőny teljesen eltűnik.
A két csúcs Radeon, az RX 7900 XTX és 9070 XT 4K felbontáson 18-22%-al gyorsabb, mint a sima RTX 5070-es, míg 1440p felbontáson ez az előny teljesen elveszik és ott az RTX 5070-el vannak egálban.Tempest Rising - CB Teszt
Tempest Rising - PCGH TesztEnnek a játéknak elsősorban CPU kell, ahogy a legtöbb RTS-nek is, viszont az UE5 ellenére semmilyen modern technikát nem használ a felskálázó és Frame Gen technológiákon kívül, azaz semmilyen RT nincs benne még Lumen formájában se, cserébe a sebesség igencsak magas lett, gyengébb kártyákon is jó a sebesség.
Érdekesség, hogy a PCGH tesztjében a Radeonok tempója egy katasztrófa, amire a szerkesztőség fel is hívja a figyelmet, egyelőre nem tudni mi okozza, de az ő tesztjükben a csúcs Radeon az RX 9070 XT is mindössze az RX 6700 XT tempójára képes, és az RTX 4070-es több, m int kétszer gyorsabb nála. A csúcs Radeon még a B580-at sem tudja megközelíteni.
A CB tesztjében messze nem ennyire rossz a helyzet, de náluk újra, már sokadszorra megfigyelhető a lassulás AMD kártyáknál, ami alacsonyabb felontások felé fokozódik.
Pl.:az RX 7900 GRE 4K felbontáson 12%-al gyorsabb, mint az új RTX 5060 Ti, viszont 1440p felbontáson ez az előny teljesen eltűnik, de a sima RX 7600-nál még rosszabb a helyzet. Az RX 7600-as ugyanis 4K felbontáson az RTX 3060Ti/4060Ti tempóját hozza, viszont 1440p felbontáson 26-28%-os lemaradásban van azokhoz képest.Jelenleg egyértelmű és jól látszik, hogy a Tempest Rising-nál valami nagy gond van az AMD kártyák tempójával.
A játék VRAM igénye nagyon alacsony: 8 GB mindenre elegendő még 4K-ban is.
Az AMD sebességproblémákat talán a jövő heti nagy launch-ra kijavítják, ugyanis jelen pillanatban a Frame Gen sem működik. Nagy launch alatt értem a jövő heti nagy megjelenést, amikor minden játékos számára elérhetővé válik a játék és nem csak a Deluxe változat vásárlóinak. -
Raggie
őstag
válasz
gainwardgs #48700 üzenetére
Ez alapján valóban nem tűnik valami nagy változásnak.
De ez egyébként PC-t hasonlít a PS5-höz vagy Ps5-öt a PS5-höz?
Mert a PC-set kéne hasonlítani szerintem. Az előzőnél is talán annál volt csak látható a grafikai frissítés igazán.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 27% Számla! Sapphire RX 7900 XTX Vapor-X 24GB GDDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK
- 3 Év Gari - Asus RTX 3060 12GB Dual V2 OC 192bit
- Gigabyte RTX 4060 EAGLE OC 8G 34hónap Alza garanciával
- MSI GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 GAMING 8G Videokártya!
- MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC majdnem új 2028.04.22-ig magyar garis
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2400MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 12991Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest