Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz Myrson #26767 üzenetére

    A jelenséghez meg kell érteni, hogy minél homogénebb egy szín (mondjuk feketétől fehérig), annál kisebb dinamika áll rendelkezésre. Csatornánként 8 biten annyit jelent, hogy 256 fokozatú skálán tudja ábrázolni a program az árnyalatokat. Legvilágosabbtól a legsötétebbikig. Ez nem sok. Igazából ha max 256 pixel széles/magas az átmenet, akkor még sima lesz. De ha ennél jóval nagyobb, akkor már sávosodik. Minél nagyobb és homogénebb az átmenet, annál inkább. Ha meg csak 10% fényértéket változik a gradient, annál csíkosabb lesz.

    Ha átkapcsolsz 16 bitre csatornánként, akkor már egy fokkal jobb a helyzet, mert 16 biten lényegesen több fokozatú dinamikaskálád van. Ez programon belül jól is jöhet, azonban ha kimented mondjuk JPEG-be a képet, vagy netán feltöltöd valahová, Facebookra, weboldalra, akkor újból előjöhet a sávosodás, ugyanis a browserek nem képeset leképezni a 16 bit/channelt, tehát visszacsíkozódik.

    Olyat is lehet csinálni, ha a gradient külön rétegen van, hogy átkapcsolsz 16 bitre, dobsz rá egy kis blurt, amelynél még éppen eltűnnek a csíkok, majd visszaváltasz 8 bit/channelre. Ekkor a Photoshop automatikusan generál az átmenetbe zajt, ami sokkal szebb, mintha utólag varázsoltad volna rá külön zajgenerátorral.

    Ez akkor is működik, ha egy réteg az egész kép. Csak értelemszerűen a kép fókuszában lévő alanyokat, tárgyakat el kell különíteni, le kell szedni a háttérről, és külön kezelni. Szétválasztás, átkapcs. 16 bitre, háttérre blur, majd visszakapcs. 8 bitre. És voilá!

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák