Hirdetés
Egy új sztenderd
A Returnal PC-s megjelenése több szempontból is érdekes és jelentőségteljes. Egyfelől a játék azon (egykori) Sony exkluzívok sorát gyarapítja, melyek néhány év elteltével ellátogattak egy másik platformra, így megteremtve a lehetőséget egy teljesen új játékostábor bevonzására. Ez a lépés nyilván kedvez az önjelölt masterrace tagjainak, de egyben egy olyan üzleti húzás is, ami előrelendítheti egy esetleges folytatás elkészültét (a Returnal PS5-ön eléggé mérsékelt eladásokat produkált, viszont Steamen egy egész garmadányi játékos van, aki úgy fogyasztja a roguelike játékokat, mint kacsa a nokedlit).
Mindemellett természetesen nem mehetünk el amellett a tény mellett sem, hogy a PC-re való portolás effektíve immortalizálta az alkotást, gondoskodva arról, hogy az eljövendő gamer generációk is többnyire gondtalanul élvezhessék majd azt, a saját igényeikhez és elvárásaikhoz igazítva. Hiszen jól tudjuk, hogy a konzolon ragadt címek sajnos előbb-utóbb beszerezhetetlenné (vagy elképesztően drágává) válnak, a számukra otthont adó platformmal egyetemben, és olykor még az emuláció se tud menstvárat jelenteni az innen-onnan előkúszó technikai gikszerek miatt. Egy művészeti alkotás (legyen az film, könyv, vagy játék) pedig nem csak a jelennek és a jelen emberének szól, hanem a jövő(é)nek is.
A legérdekesebb a Returnal PC-s kiadása kapcsán azonban talán mégis az, hogy olyan frissen piacra dobott, kvázi blockbuster kategóriájú címek sorát erősíti (nevesen a Hogwarts Legacy-jét és a Dead Space-ét), amik már céltudatosan az új konzolgeneráció hardveres kereteinek figyelembevételével kerültek megalkotásra. Ezzel pedig végre megtörni látszik az a trend, amely 2,5 évre beárnyékolta technikai fronton a videojátékos világot és megkötötte a fejlesztők kezét (a kényszeres cross-gen fejlesztés a chiphány, scalperek, és infláció okán kis számban fogyó újgenerációs konzolok miatt). Az említett trend megtörése azonban magával hoz egy újfajta technikai sztenderdet, vagy ha úgy tetszik, hardveres minimumot, melynek megütése vélhetően elengedhetetlen lesz az elkövetkező 5-8 év PC-s AAA címeinek esetén, ha megfelelő minőségben akarjuk majd futtatni őket (persze a mostani GPU- és alaplapárak tekintetében ez talán nem az a hír, amit a PC-s bajtársak hallani szeretnének).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!