Returnal - PC technikai teszt

A HouseMarque lassan kultstátuszba emelkedő akció-platformere közel két év után végre PC-n is tiszteletét teszi. De vajon hogy muzsikál egy olyan játék a gépünkön, ami már alapvetően egy újgenerációs (PS5) hardverarchitektúrára íródott, és mit vetít ez előre a jövő számítógépes címei számára?

Egy új sztenderd

A Returnal PC-s megjelenése több szempontból is érdekes és jelentőségteljes. Egyfelől a játék azon (egykori) Sony exkluzívok sorát gyarapítja, melyek néhány év elteltével ellátogattak egy másik platformra, így megteremtve a lehetőséget egy teljesen új játékostábor bevonzására. Ez a lépés nyilván kedvez az önjelölt masterrace tagjainak, de egyben egy olyan üzleti húzás is, ami előrelendítheti egy esetleges folytatás elkészültét (a Returnal PS5-ön eléggé mérsékelt eladásokat produkált, viszont Steamen egy egész garmadányi játékos van, aki úgy fogyasztja a roguelike játékokat, mint kacsa a nokedlit).

Mindemellett természetesen nem mehetünk el amellett a tény mellett sem, hogy a PC-re való portolás effektíve immortalizálta az alkotást, gondoskodva arról, hogy az eljövendő gamer generációk is többnyire gondtalanul élvezhessék majd azt, a saját igényeikhez és elvárásaikhoz igazítva. Hiszen jól tudjuk, hogy a konzolon ragadt címek sajnos előbb-utóbb beszerezhetetlenné (vagy elképesztően drágává) válnak, a számukra otthont adó platformmal egyetemben, és olykor még az emuláció se tud menstvárat jelenteni az innen-onnan előkúszó technikai gikszerek miatt. Egy művészeti alkotás (legyen az film, könyv, vagy játék) pedig nem csak a jelennek és a jelen emberének szól, hanem a jövő(é)nek is.


[+]

A legérdekesebb a Returnal PC-s kiadása kapcsán azonban talán mégis az, hogy olyan frissen piacra dobott, kvázi blockbuster kategóriájú címek sorát erősíti (nevesen a Hogwarts Legacy-jét és a Dead Space-ét), amik már céltudatosan az új konzolgeneráció hardveres kereteinek figyelembevételével kerültek megalkotásra. Ezzel pedig végre megtörni látszik az a trend, amely 2,5 évre beárnyékolta technikai fronton a videojátékos világot és megkötötte a fejlesztők kezét (a kényszeres cross-gen fejlesztés a chiphány, scalperek, és infláció okán kis számban fogyó újgenerációs konzolok miatt). Az említett trend megtörése azonban magával hoz egy újfajta technikai sztenderdet, vagy ha úgy tetszik, hardveres minimumot, melynek megütése vélhetően elengedhetetlen lesz az elkövetkező 5-8 év PC-s AAA címeinek esetén, ha megfelelő minőségben akarjuk majd futtatni őket (persze a mostani GPU- és alaplapárak tekintetében ez talán nem az a hír, amit a PC-s bajtársak hallani szeretnének).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Curse of the Sea Rats teszt

    Amikor először belecsöppentem az emberekből frissen paktányokká varázsolt tengeri csibészek kalandjába, akkor még fogalmam sem volt arról, hogy nem csak a játék szereplői lesznek elátkozva…

  • 9 Years of Shadows teszt

    Több, mint százezer dollárnyi Kickstarer pénz és három év után megjelent a 9 Years of Shadows, ami legalább annyi évnyi árnyékot fog vetni önmagára és fejlesztőcsapatára, mint amit a címe sugall.

  • Ratchet & Clank: A Rift Apart - PC technikai teszt

    Végre egy tisztességes PC port!

  • RoboCop: Rogue City teszt

    A Terminator-univerzum Los Angelese után most Robotzsaru lepukkant Detroitját dolgozták fel a lengyel fejlesztők. Lássuk a medvét, bádogember!

Előzmények

  • Deliver Us Mars teszt

    A Hold után most a Marsra utazunk mások hibáit kijavítandó – de az továbbra is igaz, hogy az asztronauták élete nem csak játék és mese!

  • Végre megjelent a Returnal PC-s kiadása

    PlayStation 5 hiányában végre PC-n is élvezhetjük az elmúlt évek egyik legkülönlegesebb alkotását.

  • Marvel’s Midnight Suns teszt

    A Marvel szuperhősei kártyák segítségével csatáznak – nem, ez a cikk nem a mobilos Snapről szól, hanem az ugyanezt a receptet teljesen máshogy feldolgozó Firaxis-játékról.

  • The Last of Us Part 1 teszt

    Több mint kilenc éve már, hogy megjelent a Naughty Dog nagyszerű posztapokaliptikus akciójátéka, amiből a PS4-es Remaster után most a PlayStation 5 is megkapta a maga verzióját.