Hirdetés
Optimalizált beállítások
A korábban említett 120 fps (vagy több) és a vártnál alacsonyabb gépigény persze jól hangzik, de azért az említett teljesítmény eléréséhez mégiscsak egy impozáns hardver és/vagy megfelelően skálázható grafikai beállítások szükségesek, így felmerül tehát a kérdés, hogy utóbbiak terén mennyire is remekel a Returnal? Nos… nem nagyon. Sajnos a Returnal azon címek egyre gyarapodó táborát erősíti, amelyekben a grafikai beállítások sokkal inkább csak placebo-szinten vannak jelen, ahelyett, hogy érdemi kihatással lennének a játszhatóság mértékére. Az elmúlt 10 év tisztességesebb PC portjait alapul véve az egymást közvetlenül követő grafikai előbeállítások között illene legalább 25, jobb esetben 33%-os teljesítménykülönbségnek lennie. Bár a Returnal benchmarkja a valós gameplay-nél jóval erősebb terhelést tesz a hardverre, és ezért nem szabad készpénznek venni az ott látott eredményeket, kiválóan alkalmas az ismételt, azonos terhelést nyújtó körülmények megteremtésére. SSR, Bloom, és Depth of Field bekapcsolása mellett az én konfigomon átlagosan 83 fps-t hozott így a játék epic-en, 101-et high-on, 114-et mediumon, és 118-at low-on, natív felbontásban.
Csak a kontextus kedvéért: ez 22, 13, illetve 3,5%-os teljesítménybeli ugrást jelent a felsorolt presetek között, míg a két szélsőséges beállítás (epic és low) között 42%-os különbséget tapasztalhatunk. Ahogy a mellékelt képek tanúskodnak róla, a rendszer GPU-bound volt a lefuttatott benchmarkok teljes időtartama alatt, így az eredmény kimondottan elkeserítő, mert a gyengébb konfiggal rendelkező játékosok számára (értsd: a piac 97%-a a Steam hardveres felmérése alapján) nem túl sok opció áll rendelkezésre a teljesítmény finomhangolásához. Hogy még konkrétabb legyek: ha csak 40 fps-t nyög ki a gépünk epic-en, akkor a 60-at még low-on is el lehet felejteni – kivéve persze, ha felskálázáshoz nyúlunk. Ellenoldalról pedig ott van még a mézesmázos ray-tracing (gyári preseteken kívüleső beállítások képében), de erről majd később.
Mindenesetre sikerült előállnom olyan beállításokkal, ami a körülményekhez mérten optimalizáltnak mondható (bár szerény véleményem szerint ez inkább csak azoknak fog segítséget nyújtani, akik high-framerate gamingben gondolkodnak, ergo 90 felett). Mindösszesen néhány változtatás elég ahhoz, hogy kvázi az epic előbeállításokkal egyenértékű vizualitást kapjunk, viszent közel high-nál tapasztalt teljesítménnyel. Ehhez nincs szükségünk másra, mint egy egységnyit lejjebb venni az árnyékokat (Shadows), a környezeti okklúziót (Ambient Occlusion), a volumetrikus ködöt (Volumetric Fog), valamint a részecskeeffekteket (Particle Effects), minden más pedig csücsülhet tovább epic-en. Benchmark alapján ez 99 fps-t eredményezett, ami csak 2-vel kevesebb a High presetnél (101 fps), viszont lényegesen felülmúlja az Epic beállítások alatt látott átlagértéket (83 fps). A VRAM miatt pedig nem érdemes aggódni, mert még High textúrákkal se kúszik 6GB fölé a használat (ennyi van a minimum gépigényhez társított GTX 1060-nak), míg 8 GB VRAM-os kártyával már egész nyugodtan maxra húzhatjuk a textúrákat, akár ultramagas felbontás mellett is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!