Új hozzászólás Aktív témák
-
Ironizer
tag
Nekem egy elég régi konfigom van, i5 3570k, 8gb ram, 1060 6gb, de kíváncsiságból kipróbáltam, és meglepődtem, hogy egyátalán megmozdult. 1080p-ben minimumon 30-60 fps-t tud. A GPU folyamatosan 100%-on, a CPU 40-70% között. Viszont az intro videó baromira akadt, amit nem igazán értek, tekintve, hogy egy sima videót lejátszani nem okozhat gondot ennek a hw-nek sem.
-
Köszi szépen a cikket, érdekes volt! Annak nagyon örülök, hogy a Gamepod-on nagy ritkán lehet látni PC teszttel annak viszont kevésbé, hogy tényleg rendkívül ritka az ilyen. Jó lenne látni több ilyen jellegű cikket.
Külön öröm látni, hogy a cikk tartalma tökéletesen egybe vág, összhangban a különböző független tesztekben tapasztaltakkal (CB, DF) és azokat erősíti.
Sajnos a mai gaming világ egyik rákfenéje az UE4, pontosabban az arra jellemző akadások. Sajnos rendkívül kevés olyan fejlesztő van, aki foglalkozik ezzel a problémával, így az UE4-re épülő játékok zöme (első nekifutásra) nagy stutter fest, PC-től függetlenül.Remélem lesz majd más játékból is ilyen cikk, igencsak hiánypótló!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
KROK640
veterán
Nagyon jó cikk volt, ilyen technikai teszteteket még szívesen olvasnék!
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Ironizer
tag
Most megnéztem, 4k-ban van a videó, de vp9 a codec, amit az 1060 tud hw-esen dekódolni, simán MPHC-vel lejátszva nem is akad, meg se kottyan neki. Mondjuk hangja nincs, nem értem miért. Hmm, arra emlékszem is, hogy a video annyira akadt, hogy lemaradt a hangtól, mintha az külön lenne lejátszva. Nem tudom elképzelni, hogy mit csinálnak a videóval, hogy ennyire akad.
[ Szerkesztve ]
-
nyakdam
aktív tag
Köszi a teszet. Jó lenne több ilyen.
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
Ironizer, sajnos az FMV videók akadása már egy 5-10 éve fennálló probléma a gaming világában, és magam sem értem, hogy miért... egyszerűen sokszor képtelenek a fejlesztők egy teljesen alap lejátszót implementálni az engine-jükbe. Mondjuk én alapból nem vagyok híve az előre renderelt videóknak. Oké, a low-poly 3D gaming idején (PS1-N64) még volt értelme, ha komplexebb jeleneteket akartak szimulálni, vagy pl. sűrűn helyszínt váltani és mondjuk nagyobb részletességben emberi arcokat mutatni, stb. De mai játékokban illő lenne mindennek in-game mennie, főleg egy ilyen játékban, mint a Returnal, ha már annyira demózni akarták vele anno a PS5 tudását - az FMV-kben látható gyors helyszínváltás (űr és bolygó között, stb.) pl. tölthetett volna az SSD-ről. Meg hát in-game videó automatikusan igazodik a hardverhez (grafikai beállítások, felbontás, frame rate, stb.), az FMV-k nem és egy adott szinten megrekednek.
Azért meg külön köszi amúgy, hogy megemlítetted, milyen GTX 1060-nal a performance. Ez nagyjából igazolja a cikkbeli feltételezéseimet (miszerint egyedül a GPU-igény ápol bármilyen formában is köszönőviszonyt a valósággal).
huskydog17, KROK640, nyakdam, köszönöm szépen a pozitív visszajelzéseket! Igen, sajnos a microstutter a modern PC gaming átka... és igen, az UE4 is, már csak az alap ultrawide supportja miatt is, ami a másfajta FOV scaling miatt hatalmas visszalépés az UE3-hoz képest. Ha lesz olyan játék, ami indokolja, szerintem lesz még ilyen jellegű teszt. -
shotika
őstag
" Igen, sajnos a microstutter a modern PC gaming átka... és igen, az UE4 is, "
Én kiegészíteném azzal, hogy engem például a shader töltögetések is idegesítenek. Call of Duty minden egyes driver frissítésnél ezt csinálja, de ott van a Diablo 2 Resurrected, ami minden gép indítás után fél órát gondolkozik, mire hajlandó betölteni. Már az Apex is shadereket töltöget és a Far Cry 6 is.
A stuttering viszont a legidegesítőbb dolog, ami létezik. Annyira ki tud rántani az immerzióból, hogy szinte fáj.
Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #12 üzenetére
Sajnos ez csak a féligazság. A Steam szerint 155 órám van az Elden Ringben, csutka maxra kijátszottam, összes achievement meglett. Így pedig nyilvánvalóan nem kellene semmilyen új shaderekhez kapcsolódó mikroakadásba belefutnom, azonban az akadás mégis megtörténik. Ami pedig tovább komplikálja a dolgot, hogy még azt se tudom biztosan rámondani, hogy travelsal (átutazási) stutter, mert teljesen random helyeken is elő tud ez fordulni. Egyszerűen csak csapnivaló és hanyag a DX12 implementáció.
De persze mit várunk egy olyan csapattól, ami 60-as frame lockot rak a PC-s játékára, dacára annak, hogy tökéletesen elfut mindenféle frame rate-tel (fizikai bugok nélkül), amennyiben unlockolod mod által. Meg mit várunk egy olyan csapattól, ami cseszik ultrawide, super ultrawide, stb. támogatást rakni egy 2023-mas játékba (úgy, hogy a HL2 ezt 19 évvel ezelőtt tudta). Elnézést, van 21:9 támogatás, úgy, hogy 21:9-ben fut a játék, és jobban is eszi a gépet, csak éppen a játék rárak két fekete csíkot fél perccel első boot után maszkként, hogy ugyanúgy 16:9-nyit láss a játékban. Ez már konkrétan az a szint, mintha direkt erőfeszítést tennének arra, hogy egy rossz(abb) PC verziót tegyenek lesz az asztalra (rant vége).
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Így pedig nyilvánvalóan nem kellene semmilyen új shaderekhez kapcsolódó mikroakadásba belefutnom
De. Pontosan erről beszélek! Az, amit a játékok driver/hw-változásokkor, vagy egyes grafikai beállítások módosításakor, patch-ek után, vagy egyszerűen csak minden indításkor csinál "shader compiling", "shader mapping" vagy bármi más fantázianéven, az az Elden Ring-ben eredendően nincs benne. Ennek -legjobb tudomásom szerint- az lenne a feladata, hogy az adott gépre szabva létrehoz egy "térképet", hogy mit mikor kell behívni, mikor van rá idő, stb. Az ER mindig akkor hívja be az új pályarészek/ellenfelek/akármi asset-eit, amikor éppen odaérsz, ahova. Ezért van az, hogy te még nem látod, hogy 400m-re lesz egy új rom 4 mobbal, de ha harc közben oldalazva átléped a betöltésipontot, akkor harc közben fog lenyúlni az SSD-re és magas prio-val betölteni a cuccokat, ami azt eredményezi, hogy neked harc közben akad egyet a játék.
From-nak a PC abszolút másodlagos, ezt nyilván te is tudod. Ha nem japánok lennének, szerintem simán kapunk egy "fut, ahogy fut" portot azt örüljünk, hogy van...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Igen, viszont én olyan időintervallumon belül futottam bele akadásokba, melyen belül rengeteget haladtam előre, és nem volt közben se GPU driver, se Windows update. Nem volt semmi, ami új compile-t indokolt volna, és mégis, mikor régebbi területekre mentem vissza, ismét volt akadás.
Akárhogy is, egy shader pre-compile opciót legalább illett volna belerakni.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Elbeszélünk egymás mellett...
Nem volt semmi, ami új compile-t indokolt volna
Nincs compile! Nincs mit indítani! Az ER-be nincs ez a funkció benne. Nincs térkép. Mindent akkor kell az SSD-ről betölteni, amikor éppen odaérsz. Az akadást az okozza, hogy ezt a betöltést ugyanaz a processzor csinálja, amin amúgy a játék is fut és olyankor a töltés nagyobb prioritású mint az éppen aktuális futás. Leegyszerűsítve.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #16 üzenetére
Nem a PRE-compile-ra gondoltam, hanem arra a compile-ra, amikor valós időben (amire te utaltál), SSD-ről/HDD-ről tölti be egy adott játék a shadereket (real time compile), ami ilyenkor rendszerint lementésre kerül (DX11 játékok esetén egy kollektív shader cache-be, pl. NVidia shader cache, DX12 játékok esetén meg erről a játék maga gondoskodik).
Így ha pl. újra nekiállsz ugyanannak a szakasznak, mivel ott már legenerálódtak a shaderek, így nem fogsz belefutni shader által okozott mikroakadásokba. Ez van számos emulátornál is, ahogy számos új PC játéknál (pl. The Callisto Protocol) is. Az Elden Ring is kreál shader cache-t, ahogy anno arra a Digital Foundry (ha már valaki korábban említette) is utalt egy régi videójában, csak az a shader cache nem pre-compile-ozással készül, hanem szépen lassan épülget, ahogy játszik vele a játékos.
"First, there are stutters of up to 250 milliseconds in length when new effects, enemies, and areas appear on screen. These types of stutters lessen as the play experience goes on and enemies, areas, and effects are revisited by the player."
Azonban az akadások nem szűnnek meg, még akkor se, ha már minden cache-elve van, mert vannak másfajta stutterek is, nem csak a shaderekből adódóak.
[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
Fantasztikusan jól néznek ki a particle effektek, egyedül a Forspoken tudja csak ilyen téren megszorongatni. Minden játékban ilyennek kéne hogy legyen a szint. Jó az optimalizáció és az RT is szuper. Egyszerűen jó vele játszani.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
beef
őstag
Nem túl régen játszottam végig a HZD-t és baromira élveztem, hogy forgás közben vajsima. Most pont ezért is tettem félre a Days Gone-t, mert ott olyan érzés van körbeforgáskor, mint ha 15 fps-ed lenne, közben a számláló stabil 70+ -ot mutat. És sajnos ez nagyon sok játéknál előfordul, engem nagyon zavar.
-
DaemonX
HÁZIGAZDA
Az InFamous - Second Son se volt kutya azért annak idején PS4-en. A Returnal ilyen téren eléggé arra emlékeztet. Itt van is róla egy jó kis előadás.
-
félisten
Nagyon hasznos és jó sikk volt igaz az elején kicsit kacifántos fogalmazással, az első oldalt kétszer elolvastam hogy megértsem, de ez szerintem engem minősít Amúgy tényleg szuper volt minden, köszi.
érthetetlen hogy a tesztelők mit nézek kiadás elött sok játéknál? nem tűnik fel az hogy akadozik mint az állat, vagy úgy vannak vele hogy jó lesz ez ezeknek 60 Euroért..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Sanchez638
addikt
válasz TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Jaj a régi szép emlékek. Kerepelő Maxtor hdd jelezte, ha történik valami a játékba. Ismerősöm afféle csalónak hívott ez miatt. Ahogy megmozdult valami, úgy töltött egyet a játék. Ezt meg hallani lehetett elöre.
[ Szerkesztve ]
Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Sanchez638 #24 üzenetére
Nem tudtad elképzelni, hogy a 8/0,5-ös net jelenthet előnyt is, mígnem verseny előtt rádurrantottal egy komolyabb torrent-et és a LAG-tól az összes ellenfél szépen felemelkedett a pályáról...
Azok sírtak a leghangosabban, akik amúgy a legjobban lökdösődtek, mert így engem nem tudtak, én meg jobban mentem náluk.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
wjbhbdux
veterán
Jött egy update ami többek közt javít az akadozáson 8 mag alatt.
/s
-
shotika
őstag
-
senior tag
Nagyon jó teszt, köszi, remélem lesz még ilyen!
Pl. a hamarosan érkező Last of Us PC portról is lehetne ilyen írás, főleg hogy nekem PC-n az Uncharted pakkal nagyon sok technikai gondom volt, és így nem sok kedvem van megvenni egyelőre a Last of Us-t.
[ Szerkesztve ]
-
LLKobe
veterán
"főleg hogy nekem PC-n az Uncharted pakkal nagyon sok technikai gondom volt"
Oszt' micsoda? Nekem még a 1070-el olyan vajsímán ment elejétől végéig egy fagyás vagy akadás nélkül, fix 60fps-el mint a huzat.
[ Szerkesztve ]
Through the darkness of future past, the magician longs to see one chance out between two worlds... Fire walk with me!
-
-
KROK640
veterán
A Far Cry 6-ot ne is emlísd. A windows asztalon történő az ikonra való rákattintástól (úgy, hogy az összes megjelenő intro videót egyből ki ESCeled) addig amíg bedob a pályára játszani, 2 perc 18 másodperc telik el (ebből 1 perc 57 mp a játék főmenüje), egy 10400F és 32GB RAM meg egy 1TB-os M2 SSD mellett. Ez szerintem önmagában nagyon gáz. AC Syndicate : 1 perc 44mp. Itt is minden azonnal lenyomva. És én még a JC3-at ekéztem anno az 56 másodpercével mint a lassú indulás eklatáns példája.
De jártam úgyis, hogy csak a főmenütől a játékig 3 perc 12mp kellett az FC6-nak (mondjuk az extrém eset volt) közel 20GB szabad memóriával.Bele sem merek gondolni, hogy ezek 8-16GB RAMmal meg SATA3 SSD agy ne adj Isten HDDvel mit mehetnek, de szerintem olyasmi lehet mint anno a (legelső) Hitman volt a 366-os Celeronomon 32MB RAMmal meg 3GB-os HDD-vel, hogy kellett neki egy erős 3 perc mire betöltötte a pályát.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- PlayStation 5
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Bittorrent topik
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia