Ratchet & Clank: A Rift Apart - PC technikai teszt

Végre egy tisztességes PC port!

Testreszabhatóság, launcher

Két év elteltével végre PC-re is megérkezett a PS5 egyik korai húzócímének tekinthető Ratchet & Clank: A Rift Apart. A 21 éves platformer-lövölde széria történetében ez az első alkalom, hogy személyi számítógépekre is ellátogat, ráadásul a PC-s átiratok koronázatlan királyának tartott Nixxes Software szakértelme által. A holland székhelyű stúdiót nemrégiben vásárolta fel a Sony, mely a modern Tomb Raider trilógia nívós portjaival váltotta ki a sajtó és a játékosok elismerését, a közelmúltban pedig ők feleltek a legutóbbi két Spider-Man játék PC-s megjelenéséért is. A csapat munkásságának tükrében joggal lehetett reménykedni a Ratchet kapcsán is, még egy olyan videojátékos légkörben is, melyet másfél-két éve beárnyékolnak a csapnivaló és félkész átiratok. A jó hír az, hogy a Nixxes hozta a formáját, és ismét egy, a konzolváltozaton túlmutató, relatíve jól skálázható, és testreszabhatósági opciókban gazdag PC változatot tett le az asztalra – függetlenül attól, hogy érződik azért, hogy a release még legalább 2-3 patchre van a teljes kiforottságtól.

A Nixxes odafigyelése már az indításkor minket fogadó launchernél is megmutatkozik. És nem, itt nem olyan extra launcherre kell gondolni, amiket a kiadók mostanában előszeretettel ránk erőltetnek üzleti okokból, még ha Steamen is birtokoljuk a játékot (pl. 2K launcher, CDPR launcher). Egy valódi launcherről beszélünk, aminek célja, hogy a játék futtatása előtt megfelelő módon testreszabhassuk azt, melynek számos jótékony hatása lehet. Ilyen például az, hogy több eltérő felbontású és képarányú kijelző közötti váltogatás esetén nem kell tartanunk attól, hogy az előző beállításokat megjegyezve ‘hibás’ opciókkal akar majd a játék elindulni, kvázi HUD nélküli, nem navigálható képet megjelenítve (ez UE4-es címeknél gyakori probléma). Emelett természetesen az alkalmazásindítóból minden grafikai finomhangolást elvégezhetünk, értve ez alatt az al- és előbeállításokat, vagy éppen a felskálázási módok és a képarány kiválasztását, a HDR kalibrálása mellett.


[+]

A teljesítményre különböző mértékben kiható grafikai opciók a következő oldalon lesznek részletezve, mindazonáltal nem szabad megfeledkezni azon beállításokról se, melyek segítenek kényelmesebbé és személyre szabottabbá tenni a játékélményt. Ezek mindegyike csak futtatást követően, az in-game menüből lesz elérhető, és közülük talán a legszembetűnőbb rögtön a játék nyelve, ami bizony magyar. A Sony mostanában eléggé elkötelezett híve a fordításoknak, ha az itthoni videojátékos piacról van szó, és kétségtelenül jó ilyen hivatalos megjelenéseket látni, annak ellenére, hogy hazánk hobbifordító csapatainak java is kimagasló munkákat képes kiadni heti szinten a kezük közül. Mindemellett persze megtalálhatóak az olyan szokásos és elvárt opciók, mint a kontrolleres, illetve egeres/billentyűzetes irányítás átrendezése, a HUD testreszabhatósága, na meg a hangkalibrálás, de mégis úgy érezni, hogy a Nixxes minden ponton rátett egy lapáttal az elvártakra. Például a HUD-ot és a feliratokat több szinten lehet méretezni, illetve az elemek eltérő színezése is lehetséges, míg az audió esetében szabályozhatjuk annak komplexitását, mely befolyásolja az egyidejűleg lejátszott hangok számát (itt elképzelhető, hogy RT-s megoldás is bevetésre kerül). Némi szépségfolt azonban, hogy a dialógushangok (az angolt leszámítva) a Steam nyelvéhez kötöttek, a legmagasabb méretű feliratok pedig még egy 85 hüvelykes TV-n is kimondottan kicsinek érződtek más játékokhoz képest.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények