Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mettek #116102 üzenetére

    "Plusz amiről már korábban a kiadók is beszéltek hogy ha lehetne se adnák ki 60fps-sel a játékokat X-re és Pro-ra mert ott vannak a "régi" konzolok amik fix 30fps-en mennek, így egy multiban hátrányt szenvednének a sima konzolosok."

    Ez nagyon gyenge magyarázat. Az alap XO és PS4 esetén is 60 fps-re van belőve a Battlefield 1, de ezek puding vasak hozzá, még dinamikus felbontás mellett is gyakran fut 40 fps körül, szélsőségesebb esetben a 15-20 fps is előfordul rövid időre. A PS4 Pro meg kipréseli a stabil 60 fps-t, nagyon ritkán esik le és akkor is bőven a játszható tartományban marad. Itt miért nem bánja senki, hogy a PS4 Pro (vagy pár nap múlva már az Xbox One X) tulajok előnybe kerülnek?

    A magyarázat inkább abban a fejlesztői döntésben keresendő, hogy van aki inkább a korrekt frame pacing-re gyúr, ha nincs meg a sziklaszilárd 60 fps, akkor a sziklaszilárd 30 fps lesz a cél. A Destiny 2 esetén is ment a fika, hogy konzolon mindenképpen 30 fps marad, csak éppen az a magyarázat sikkadt el, hogy ez egy betonszilárd 30 fps és nem akarnak egy 40-50-60 fps között ugráló mikrolagos valamit. Ha jó a frame pacing, még a V-Sync is elhagyható, ami jótékonyan hat az input lagra.

    Nem véletlen, hogy az Uncharted 4 is maradt 30 fps, még akkor is ha 1080p kijelzőn játszol (akkor a többlet szépséget egy oversampled kvázi-anti aliasing adja). És itt is megmutatkozik a CPU limit, ezen nem tud túljutni még a Sony sem, pedig ők is híresek a kiváló optimalizációról. Ha nem érhető el a szilárd 60 fps (és CPU limit mellett márpedig nem érhető el), akkor a korrekt frame pacingre épülő optimalizáció felborul.

Új hozzászólás Aktív témák