Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3279 üzenetére
Klíma nekem így bevált, amúgy is keveset használom (csak ha muszáj) mert elég érzékeny vagyok rá.
A középső szinttől csak abban marad el, hogy nincs xenon és lámpamosó, nincs ködlámpa, nem bőrös a kormány, nincs a kormányon vezérlés a rádióhoz, nincs digit klíma, nincs ablaktörlőlapát fűtés, nincs elektromosan behajtható külső tükör (de elko-n állítható a tükörlap). Ja és acélfelnin gurul.
A kormány már be van bőrözve (jobb minőségben mint a gyári), gyári alufelni már megvan. Fényre sötétedő tükröt is néztem (130$ a gyári ebay-ről) de azt egyelőre nem rendeltem meg. A rádió vezérlés bontottan kb 20k lenne (30k egy bontott multikormány és 10k-ért beszámítja a régi nem multit) annyit nekem nem ér. Ködlámpa is van bontottan de a Passatunk (HighLine) kb 1x sem használtam az elmúlt 100k km alatt. Ami hiányzik belőle az a kanyarkövetős lámpa a többi nélkülözhető nekem.
SX4: Jó lesz az, haveromnak van. Jól megy, nem eszik sokat. Ha most vennék autót egy 1.4T AllGrip-est bevállalnék én is. Fele annyi mint egy XV...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3275 üzenetére
Jaja ez full fapad. Választhattam a 2.0i Comfort vagy a 2.5i Active között (közép vs alapfelszereltség).
A lovak fontosabbak nekem, így az utóbbi lett. Arról nem is beszélve, hogy aminek látom valós létjogosultságát az itt még a közepesben sincs benne (pl kanyarkövetős bixenon) vagy olcsón pótolható (pl fényre sötétedő tükör, bőrös kormány).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3265 üzenetére
Ez jó, ettől nem lesz olyan mint amikor szilikonnal lefújod.
Ritkán használom a navit ezért is elég nekem a mobil. Netből meg van elég, a Waze nem csinál nagy adatforgalmat.
Van egy szellőzőrácsra csíptethető tartóm (külföldön nem szeretik a rendőrök azt ami látómezőben van, pl a szélvédőre tapasztható karos megoldásokat), meg egy jó minőségű töltőkábel és kész.5W30 az eco olaj ezekbe, ha kergeted a gépet az 5W40 jobb nyárra.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3263 üzenetére
Autoglym Vinyl & Rubber Care-t használok mert az műanyagra és gumira is jó ([link]) de ha csak a gumikédert akarod akkor patikában veszel glicerint és annak a vizes oldatával bekened az is jó. Nem szárítja mint a szilikon.
Igen, ilyet árultak használtan 120k-ért de én még a gyárit sem hallgatom navigálni meg telóról navigálok (sokkal egyszerűbb és van forgalomfigyelés, nem kell frissítgetni, stb).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3251 üzenetére
EBC lenne jó de az heroin áron megy. Zimmermann még amiről sok jót hallottam lehet az lesz végül... De a trw-t is dicsérik.
Sima szívó van, nem peres gumis (205/55R16). Haveromnak volt WRX, jól megy de azt a fogyit én nem akarom megfizetni.
Futómű az én ízlésemnek puhácska kicsit de a csajok oda vannak érte a családban, hogy milyen kellemes.
Kenwood vagy mit néztél fejegységből?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3243 üzenetére
Topik Információs Rendszer, része a téma összefoglaló is. Igazából senki sem olvassa de nekem lelki megnyugvást jelent, hogy szerkesztgethetem.
Tárcsából milyen márkát vettél? Nekem a két első lenne cserés első körben...
Fólián is gondolkozom b oszloptól körbe. Meg B rendszámon meg hogy az alufelnit is végre feltegyem... Meg feszesebb gátlókon/rugókon vagy legalább keményebb szilenteken meg vmi hangosabb végdobon...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Tettek egy nagyvonalú, listaár -10%-os ajánlatot ismeretség révén. Sanszos, hogy utcáról beesve nem adnak ekkora kedveznényt.
Jah és beszéltünk a nyomatékvektorált awd-ről: sajnos csak az új Impreza tudja és abból is csak a legmagasabb (Sport) felszereltséghez adják. A WRX-nél választható opció (lenne, ha itthon forgalmaznák), az STi-nél szériában adják.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3222 üzenetére
Kicsit elúsztam, most sikerült rendeznem a gondolatokat.
Ezekre kell odafigyelni a szokásos; sehol ne rohadjon (küszöb, sárvédőívek), ne füstöljön se hidegen se melegen, ne folyon sehol az olaj se a szervó, klíma hűtsön, az ülés fűtsön (nem szereti ha rátérdelnek az ülőlapra mert megszakad a fűtőszál és oda a fűtés) és lehetőleg ne 3 darabból legyen összerakva-n kívül:
- a fék hűtése alulméretezett elöl ezért könnyen hullámosodik a fék. Legalább 90-100-ról fékezz egy erősebbet folyamatosan, ha szitál a kormány akkor cserés az első két tárcsa + betétek (új tárcsa új betétek különben a használt betét félrekoptatja az új tárcsát). Ha hullámos a trácsa nem tragédia csak cserés, ami jó alkualap, egy komplett szett csak előre kb 90k (gyári).
A felszabályozás nem játszik, mert kb öt komolyabb fékezés után újra hullámos lesz. Érdemes odafigyelni a fékhűtésre. Pl nagyobb fékezés után ne állj a féken (vagy legalább a kézit használd) mert ahol a betét hozzáér a trácsához nem tud hűlni és a pontszerű hősokktól könnyen vetemedik.- a keretnélküli ablak szép de az üveg megvezetése nem bírja ha az ablaknál fogva csukják be az ajtót. Ha az üveg ránézésre nem egészségesen áll, vagy picit lötyög ha megfofod, ne adj isten a vízvető ott nem passzentosan áll akkor az újabb hiba. Ez okozhat beázást (ajtó alja ne rohadjon!!!). Nem tragédia de jó alkualap.
- a futómű strapabíró de érdemes alánézni/átnézetni. A stabilizátor felfüggesztőket, a kutyacsontokat érdemes szemügyre venni mert ezek fáradnak el elősször. A lengőkaron megjelenő rozsda előfordul, nem kell tőle megijedni az nem tragédia de ismét egy jó alkualap.
- a kerékcsapágy még hajlamos idő előtt tönkremenni de azt hallod menet közben ha sz@r, érdemes kicsit lehúzott ablakkal is menni közepesen lassú tempóval és fülelni.
- a difi vizsgálatról beszéltünk, koppra kitkert kormánynál körözöl, ha úgy megy mintha a kézi be lenne húzva akkor hagyd ott azonnal. Egy új c. diff többszázezres tétel, bontottan meg kitudja mit veszel és az se olcsó móka.
és a végére a vitamin:
- sajnos van benne kettőstönegű lendkerék (DMF), ha leállításkor csattanva áll le a motor akkor az nem sok jót ígér. A gyári DMF csere új kuplunggal elég horror de szerencsére van hozzá egytömegű kiváltó szett (SMF), ami szintén drága cserébe tartós és hibamentes további üzemeltetést ad (a váltási érzet kicsit rosszabb lesz). Ennek fennállása egy igen komoly alkualapot képez tekintve, hogy a gyári DMF (kuplunggal) 380k, míg a SMF kiváltó szett (kuplunggal) kb 200k.
Kb ezek a sarokpontok ennél a modellnél. További alkualap a közelgő vezérléscsere (kb 200k) tényének említése (gyertyák, szíjak, görgők, vízpumpa cseréje).
mod:
Kulcsszavak miatt:
#legacy #outback #bp
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3203 üzenetére
Most mobilrol nyomom de nem tunik rossznak.
+ Tobbiek:
Jaja szetkaptak mint bohoc a biciklit. Reggel 7-re vittem 10-re kesz is volt pedig 1 ember dolgozott csak rajta.
Ja es a macskas illatosito Teszko alsopolcos nem tul tartos de megtetszett, igy jott velem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szia Takata, most mar nem öl meg a saját autóm.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3189 üzenetére
Igen, annak még a hőtűrése is elég jó ide (nem forróövi éghajlat) de nem is feleslegesen sűrű egy szívóbenzinesbe. A sűrűbb olaj kisebb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellenállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűség = kisebb áramlási sebesség).
Bár a tiéd azért tud hőt termelni... ha hajtod akkor be lehet vállalni vele egy 5W40-et is.
A gyártók többnyire a jobb fogyasztási érékek miatt erőltetik ezeket a hígabb olajokat, az aktuális trend az, hogy egyre hígabb olajok felé mennek el. A katalógusban nem érdekes hogy 500 ezret vagy csak 300-at megy el a motor de az 1-2 decivel kevesebb fogyit már fennkölten lehet hirdetni.Nem tudom ismeri-e az ecu a 98-ast, egy próbát megér de ha nem lesz erősebb és/vagy nem eszik kevesebbet akkor pénzkidobás (mondjuk ha ismeri akkor se nagyon éri meg a felárat). Én nem is erőltetem, mert a gyári szofttal az enyém csak a 91-95-ig ismeri az oktánszámot. Ami miatt érdemes - legalább néha - jobba tenni bele az az, hogy a magasabb oktánszámos benzinekbe jellemzően több adalék van, így a tisztító hatása is jobb (azért óvatosan az se jó ha egy régiüledékes motorból hirtelen sokmindent kiold bár rád az most nem él). Emellett az injektorok kenése is jobb (bár utóbbira a benzines kevésbé kényes mint egy CR, a sokkal kisebb befecskendezési nyomás miatt) ezért van az, hogy sok autónál a prémiumtól halkabb lesz a motor.
Sajnos enyémen is vannak nyomok. Érdemes lefedni javítófestékkel a kasztnin ezeket vagy ha nincs színtelen körömlakkal is rámehetsz. Üvegnél meg csak üveges tud kavicsnyomot eltüntetni.
mod:
Parci: Ózonos pucolás vagy semmi.
Én voltam már többször, a klíma szagtalan lett cserébe oda lett az új autó illat is. Ez van...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen én is csak eddig jutottam.
De a viszkozitása is tök oké, 100 fokon 11-es ami még bőven ideális, a HTHS tartalma is jó a benzinesekhez (nem feleslegesen magas).
mod:
Petester: Nem gáz, csak van sokkal ideálisabb választás. Van itt olaj topik, oda érdemes benézni én is sokat tanultam az ott olvasottakból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3167 üzenetére
Mennyit mész most őszig? Nyárra a melegbe nem rossz de télre nem tenném bele. Amiket ajánl azok egész évben jók viszont, azokból választanék.
Ez nem rossz olaj ne érts félre de elsősorban turbós nagy hőtermelésű (ezeknél a motorolaj keni és hűti a sokszor 200 ezres fordulaton is pörgő turbót) és alacsony fordulaton is nagy teljesítményű (ahol még nem kellően magas az olajnyomás de már nagy a terhelés a csapágyakon) motorokba való.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3164 üzenetére
Bogárba olyan kell azt tudom de a Subidba vastag az az olaj (még egy H6-ba is). Nem véletlenül nem kapta meg az eco plecsnit.
100 fokon 14,1-es a sűrűsége miközben az ideális 10-12 lenne. A szulfitos hamu tartalma 3,7 ami megint feleslegesen magas egy szívóbenzinesbe (az ideális 3,2-3,5 lenne).
Így hidegen feleslegesen magas a kopás, rossz a hűtési hatékonysága, csökkenti a teljesítményt és a fogyasztást is rontja. Cserébe 40+ fokban jobban védi csapágyakat az igaz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3152 üzenetére
Pontosan milyet vettél bele?
Nekem Eco-Clean 5W30 aztán X-Clean FE 5W30 és most Eco-Energy 5W30 megy bele 5k km múlva.
A szerelő próbált az 5W40 irányába terelni hiába mondtam, hogy ez polgári Subaru nincs hajtva. Így is sikerélményként könyvelte el, hogy C2-ről A5-re váltottam.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3147 üzenetére
Hivatalos gyári olaj nincs igazából, a Motult nyomják a Subarus körökben itthon, ami egy nagyon jó de elég drága olaj. Igazából ha 10 ezrenként cseréled egy kommerszebb / olcsóbb olajtól sem lesz baja (itt nyilván nem a teszkó alsópolcos VIP Car ásványi olajra gondolok).
Nekem a manual elég szűkszavú ezen a téren. Legalább API SL és 5W40 vagy 5W30 (utóbbi a preferált kivéve a forró övet). Bár azt nézve, hogy nyáron már nálunk is van simán 40+ fok...Amerikában az a baj, hogy ott nem csak a finom benzinek (95+) nincs kultúrája (nem is lehet kapni, 91 a normál, 95 a prémium és ennyi a választék) de a kinti userek legtöbbje csak félszintetikus olajat használ ami nagyon érzékeny a túlhasználásra. Szóval a sok hengerfejesedésen azért ott nem kell meglepődni.
Legutóbb nyáron voltunk kint egy hónapot... hát tudnék mesélni a tapasztalatokról.mod:
Szép szín az a fehér nagyon de ugye hazabeszélek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Miért nincs elég fa a hegyekben?
Vonóhoroghoz új műszaki is kell, szóval célszerű úgy időzíteni, hogy műszaki lejárta előtt kerüljön fel követlentül.
mod:
Parci: Az brutál jó ár! Nekem csak az 5 liter motorolaj volt 16k.
Ha nem jutott vele dűlőre akkor olyan helyre vinném ahol van gyári support (Duna autó).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3128 üzenetére
Mennyit ülne le a gép vele? Bögre vett a WRX-ébe STi rugókat azzal 1 cm-t ül le a gép de ugye ott a kiindulási magasság picit más mint nálad. .
Amúgy a Szépvölgyiben mennyire szeretnek dolgozni? Nem problémáznak ha nem csak egy olajcserére gurulsz oda? Pl centrír, fékolajcsere stb.
mod:
Ha viszel magaddal alkatrészt (olaj, szűrők) azon problémáznak?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3126 üzenetére
Nem tudom, mennyi tapasztalatuk van kinti kocsikkal de ha nem csak képről láttak ilyet akkor...
Komplett szett? A jó hír az, hogy be lehet méretni a csillapítókat, a rossz hír az, hogy csak beszerelve.
Szóval ez kb csukafejes a Balatonba úgy, hogy nem tudod hogy az északi vagy a déli parton vagy...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ami sz@r az sz@r csak míg a TC vernyog a foscsi TSI-ről addig erről nem nagyon van infó a köztudatban. Azért egy új 2.5i nem olyan rossz de inkább tartsd meg a H6-ot. Az még sokáig jó lesz.
Egyébként rákérdettem a srácnál akinél motorcserés lett a Fori XT, nem tud semmi biztosat. Az EF visszaküldte a gyárba ott fogják bevizsgálni.
outsiders: 2.4 turbo Fori jöhetne nekem is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3100 üzenetére
Az EJ25-nél az okozza a gondot, hogy a kovácsolt alu HF helyett a sokkal olcsóbb és sokkal kevésbé strapabíró öntött alu HF-re tértek át. Azok a motorok ahol nagy a teljesítmény (WRX/STI) vagy amit hidegen is gyepálnak, főleg ha emellé nem cserélik az olajat időben vagy szart rakank bele ott bizony előfordulhat hengerfejesedés még a szívóknál is (a turbósoknál garantált).
Ezt csak tetézte hogy a closed deck-ből mentek az open deck irányba ami további gyengítést jelent.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #3078 üzenetére
Hace csak Motullal dolgozik (kivéve ha viszel mást). Most jött meg nekem is a rendelés, szóval up to date vagyok az árakat tekintve. Nem a legolcsóbb helyről rendeltem, hanem onnan ahonnan tuti nem hamisat küldenek. Na most ettől ők biztos, hogy olcsóbban veszik a kedvezményük miatt.
mod:
Mondjuk szűrűből nem tudom mit használnak, általában viszem a cuccokat magam. Egyedül a vezérlést bíztam teljesen rájuk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3072 üzenetére
Az kb parádés fogyi. Nekem most 8.46 a nagy átlagom, ahhoz képest a 9.67 nagyon-nagyon jó attól nagy vastól!
mod:
Igen, itt már napközben vt hogy 28 fokot mutatott kinit hőmérsékletnek a BC. Jövő héten én is szerzek időpontot a gumishoz a másik autón még téli van...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #3062 üzenetére
Akkor azok vmi túltárolt darabok lehettek. Jól tette, hogy visszaküldte. Nekem sem kéne éven túli gumi, noha szakszerűen tárolva (hűvös, száraz fénytől védett helyen) akár 3-4 évig sem romlik az állaguk. De érted, nem két fillér... Akkor már legyen friss.
mod:
balage.: Gumiápolásra jó a gyógyszertárban vagy drogériában is kapható glicerin. 1:3 arányban felütöd vízzel és azzal áttörlöd a gumik oldalfalát.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3049 üzenetére
Ültetni nem is annyira de egy picit keményebb rugózásnak jobban örülnék.
Megnéztem 200k lenne az enyémhez a komplett kit: H&R rugók (-35 mm elöl-hátul) + állítható Koni csillapítók. Német nyelvű TÜV papír van hozzá, szóval még hiteles fordítás is kell és aztán lehet nekifutni a bejegyeztetésnek itthon...
Elengedtem egyelőre.
Keményebb szilentek + vmi keményebb gátló elég lesz majd és ahhoz nem is kell papírozás.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #3027 üzenetére
Autóhifis topik. Nekem gyári van de azt sem hallgatom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #3025 üzenetére
Én azért szeretek sodrósan kanyarodni oda meg nem jó a puha csillapítás. Nekem túl puha, persze a lányok imádják mondanom sem kell, hogy ringat.
A kérdés inkább az, hogy a gyári puha rugók meg majd a kemény lengéscsillapítók jó vagy nem jó kombót alkotnak-e...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #3015 üzenetére
Elég rég voltam ott de akkor kb 1 hetes várólista volt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az sokat szamit nagyon.
Meg ne feledjuk, hogy az uj Mazdakban mar szeria a nyomatekvektoralas...Ma kicsit kanyarogtunk a Matraban, annyival jobb auto ez mint a buta Passat. Ott egy picit tulvallalt kanyar gaz elvesz es talan visszatlal az ivre. Itt nyomok meg egy kis gazt ad meg egy kis nyomatekot hatra es szepen kitolja magat a kanyarbol.
Minden egyes meter unnep kb.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A gumi is nagyon sokat számít nem csak az esp. A 8 órás tréningen amin a Subaru Klub-osokkal voltam az erősebb autókkal is pariban voltam a vizes szlalomnál az esőgumival (IS250 friss Conti SC5).
Az egyik Fori a gyár Geolandar gumin volt a vizes fékútja 1 teljes autóhossznyival volt hosszabb az enyémnél...Hiába az awd, meg az esp ha nem tudja letenni az útra a hajtást/fékerőt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #2985 üzenetére
Szűrőből én Mann-t használok, a Mahle is nagyon jó. Ha top kell akkor K&N.
Fék: Brembo jó de elkezdeték hamisítani figyelj rá honnan veszed.
Zimmermann is nagyon jó vagy a TRW. Ha top kell akkor meg EBC.Mod:
Stickermajom: Jaja, mi is arra nyargaltunk.
Archeron: Nyest az ossze tud rágni sokmindent. Nekem is volt szerencsém hozzá de a nyestriasztó spry bevált.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Itt a tavasz, megjelentek a bogarak... [kép]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #2963 üzenetére
Pedig a tiédben lenne is power, hogy profitálj belőle de szvsz felesleges. 5 év Subaruzás alatt egyszer ha hasznát vettem volna akkor sokat mondok...
Ha szeretnél másik képet aTIR-be akkor szólj és kicserélem. Amúgy kemény, hogy több H6-os van mint H4-es... Kicsit szegény rokonnak érzem magam...
Nem baj, Parci átveszi a tiédet én meg az ővét (de csak mert tényleg túl sokat enne nekem a 3.6R).
Jó, nem is forog sokat pályán, az enyém ott már 3400-at forog (gps szerinti 130-nál). A motortér autentikus, én is frászt kapok a frissen mosott motorterektől. Annyi elketromos hibát/zárlatot tud okozni a beszivárgó víz, hogy agyrém.
Az SI-Drive milyen azt már próbálgattad?A baloldalon arra gondolsz amiből a 4 cső jön ki a tetején? Az az abs kocka (ez Suzuki de itt írnak róla: [link]).
Szép, már ebben is műanyag a szívósor... Nem baj, könnyebb sokkal mintha fém lenne és mivel ott UV nem éri, nem öregszik el kb soha.A bőrrel kicsit foglalkozni kell de egyáltalán nincs vészes állapotban. Autóápolós topikba nézz be, ott van pár jó szaki. Bőrös autóm nem volt soha (mert nem szeretem) így kb anynit tudok róla, hogy ápolni kell és kész.
Egyben van a gép, nagyon szép. Gratula!
mod:
A fura hang bekapcsolt/kikapcsolt szelőztetésnél is hallható? Nekem az automata klíma állító motorjának van ilyen hangja Kormiban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest