Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #14372 üzenetére
Hali, csak tipp, de én váltóolajat cserélnék. A VAG Group a VIKA volt a Bárdinál. Amúgy szerintem nem szar mindenben, abban a Favoritban amit most vettem VIKA önindító van, és nagyon jó, mindig pöccre indul a kocsi.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Nos megtettem 1200 km-t már a Favorittal, egy hét alatt, jönnek a tapasztalatok. Az a ronda hang a motortérből, nos az a középső dobból jön, csak felmegy a csövön keresztül a hangja a motortérig. A motor baromira megy. Mind a Favoritnál, mind a Feliciánál azt szoktam korábban meg, hogy úgy félig max3/4-ig benyomva már padló, csak a hangja lesz nagyobb ha jobban benyomom a gázt. Nos ez a rendes padlóra még elég tisztességesen megindul. Fogyasztás 120-s autópályás tempó után 6,7 liter lett, ami szerintem szintén jó. Hibái még, pár kivétellel az összes műszerfalvilágítás izzója kiégett. Ehhez szívesen vennék segítséget, hogyan tudom magam kicserélni. A km óra számláló egyszer hibátlanul megy, egyszer semmit, vettem hozzá fogaskerekeket. A tompított lámpa kapcsolója ronda, azt is cserélném. Illetve, nem lehet finoman gázt adni. Gáz nélkül gurulok mondjuk 2-sben, nagyon finoman meg szeretném nyomni, és ránt egyet az autó mintha erősen nyomtam volna meg. Illetve 110 felett a fordulatszámmérő ugrál. Alatta minden rendben, de úgy 3000-s fordulatszámtól folyamatosan ugrál. Köszönök előre is mindent, és jó érzés egy a másiknál sokkal sokkal erősebb Favoritot is vezetni. Ez alulról is húz.
-
peti_s
addikt
Még 1 utolsó kérdésem lenne, 93,6 havi Favorithoz a 975 mm-es, vagy a 950mm-es ékszíj való?
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Mi okozhatja ezt a hangot, ezt a zörejt. A kipufogó rezonál, de azon túl is van valami zörej a motortérben, mi okozhatja ezt? Köszönöm előre is, üdv. peti_s [link]
-
peti_s
addikt
Üdv! Télre garázsba kerülne mint már tudjátok a Felicia, érdeklődnék hogy egy hosszabb állás során mit érdemes előtte a kocsival csinálni. Saját gondolatom, a gumikat túlfújni kicsit, új hűtővizet fog kapni, az akkut kikötöm, ezeken túl érdemes még valamit? Köszönöm előre is, üdv! A Favorit amúgy túl van az eredetvizsgán, holnaptól hivatalosan is a nevemen van.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14338 üzenetére
Én most vettem 4 db Goodyear Vector 4 Seasons, második generációsat, szerintem télre nagyon jó lesz. (165/70 R13)
Köszönöm amúgy a jókívánságokat mindenkinek, remélhetőleg 2 telet kibír.Mágus, gratula az új favorithoz. Ne felejtsük el mit jelent ez a szó.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14324 üzenetére
Ülök vissza a kényelmesebb, szebb, erősebb Feliciámba.
Mcfly, úgy voltam vele hogy sokat bukni nem tudok rajta, audiovizuálisan ott voltam az adásvételnél.
Vil59, ilyet teszek a Feliciámba is 220000 km után, és nem fogy belőle semmi. Hasonló motor, fele annyi km, rövid utak, szerintem megszívni nem tudom, max majd eszi, akkor utánatöltöm.
Fenix, most nézték át, én viszont írtam egy 2,5 oldalas listát a barátomnak mit hogyan kell átnézni, minek hogy kell működnie, közben végig beszéltünk, és úgy néz ki eddig kopp-kopp bejött. Többe került volna a szabim hogy elmenjek érte mint az autó.
-
peti_s
addikt
Üdv! Volt szerelőnél az autó, egész jó, át lett teljesen nézve, mondjuk az olaj ami benne volt inkább volt valami más, de most már 5-40-s szintetikus Elf van benne, műszakit jelenlegi állapotában megkapná. Továbbra is fehéren füstöl, a hűtővízben nincs olajnak nyoma, a fogyása majd ki fog derül mégis mennyi. Téli autónak továbbra is úgy gondolom hogy 70000 Ft-t megért. Ha lesz új infó természetesen írok, de én még mindig nem láttam személyesen a kocsit, így nehéz.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14306 üzenetére
Továbbra is téli autó lesz, de olcsóbb és kényelmesebb megcsinálni atombiztosra, mint lerohadni vele az autópályán. Legalábbis, ez motivál, a km óra azért fontos, mert érdekel a fogyasztása. A katalizátor kiiktatása meg több erővel, és hajszálnyival kisebb fogyasztással kecsegtet, úgyhogy miért ne ha ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz peti_s #14304 üzenetére
Nos, első körben ezek lesznek cserélve. Olaj, hűtővíz, termosztát, gyújtógyertyák, gyújtókábel, elosztófedél, rotor, benzinszűrő, légszűrő, pollenszűrő. Jön a ködlámpa, illetve km óra javító készlet. Ezek közül sajnos a rotort, és az elosztófedelet még nem cseréltem, arra ha kaphatnék egy kis útmutatást azt megköszönném.
Ha egy ilyet veszek, azzal kiiktatható a katalizátor?
Illetve, több féle km óra felújító készletet látok, nálam egyik óra sem megy, a sebességet mutatja. Melyiket válasszam?
Még 1 utolsó, milyen típusú pollenszűrőt tudok hozzá rendelni?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14303 üzenetére
Azért vannak itt többen is, nem csak ő. Nekem még régebben a Favorit-Feliciás kérdéseim nagy részét Robi-Mágus páros válaszolta meg.
Most meg nagyon kíváncsi vagyok mitől tud lerohadni a Favorit. Vagyis mivel tudom elkerülni ezt. Ha jól emlékszem te Mágus nagyon sok km-t tettél a kocsiba, mi az ami tönkremegy váratlanul?
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14301 üzenetére
Nekünk 15 éve van egy 93-s GLX-s Favoritunk, a gyújtásjeladó gondot leszámítva, soha semmi váratlant nem produkált. Épp ezért mivel garázsban tartott, keveset futott példányt sikerült választanom, remélem nem futok bele semmi váratlanba, ami miatt lerohadnék.
(#14303) mcfly72, köszönöm, szerencsére sok hozzáértő ember van itt.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14298 üzenetére
Nem értünk egyet, szerintem ez az állapot a Favorittal is elérhető. Épp ezért kérdezem hogy miket cseréljek ehhez ki. Télen a sóban nem fogom szétrohasztani a Feliciát. No meg a rövid utakkal kinyírni sem szeretném.
(#14300) mcfly72, de a baj lehet megelőzhető pár kopó, tönkremenő alkatrész idő előtti cseréjével. Én leginkább erre lennék kíváncsi, melyek ezek, mivel filléresek az alkatrészek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14296 üzenetére
Még mindig nem értesz, én nem akarok a csomagtartóban ilyeneket hurcolászni. Én a Feliciánál megszoktam, hogy csak akkor nyitom ki a motorháztetőt ha az ablakmosó folyadékot töltöm utána, illetve 15000 km-ként olajcsere, légszűrőcsere, pollenszűrő csere. Ezen nem akarok változtatni.
-
peti_s
addikt
válasz mcfly72 #14293 üzenetére
Akksiból is újat kap, új gumikat, stb. én most a motorikus részére gondolok, egyszer lerobbantunk egy karbantartott Favorittal, gyújtásjeladó probléma miatt. Ezt autópályán, alagutakban, 1000km-s út során nem engedhetem meg magamnak. Ezért túl kell biztosítani a dolgot, elosztófedél, rotor, gyújtókábelek?
-
peti_s
addikt
Hogy egy kicsit on topic is legyek. Mint mondtam vettem egy Favoritot, 70000 jó magyar forintért. Mit érdemes kicserélni rajta, hogy hosszútávon ne kelljen attól félnem hogy lerohad? Mármint jelenleg működik, olajcsere, gyertyacsere, légszűrőcsere, hűtőfolyadékcsere, benzinszűrőcsere van tervben, ezen felül mit lenne még érdemes, ha jelenleg tünetmentes, azon túl hogy nagyon erős a motorfék(gondolom mivel sokat állt, az olajcsere majd segít).
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #14283 üzenetére
Egyet értek. Plusz, sokan akiknek megy is a magasságállítás, most típustól függetlenül, nem tudják vagy egyszerűen csak nem használják. Egyre gyakrabban járok úgy hogy mind a két lámpája világít a szemembe, feltolom a reflektort neki, erre ő is... Sajnos ilyenkor nem lehet megállni, elmagyarázni neki hogy figyeld már ez így nagyon nem jó, hanem szerintem még ő tart kreténnek.
-
peti_s
addikt
Nézd, ez nem egy legális átalakítás, de ha normálisan be van állítva a lámpája, akkor az neked miért "fáj"? Láttam már 110 Wattos izzót is, normálisan be volt állítva, meg sem tudtam volna mondani hogy erősebb. Pontosan azért gyártja a Tungsram, az Osram stb is ezeket az izzókat, mert pontosan tudják hogy meg fogják venni a közúton közlekedő autókba is. Éppen ezért, légy afelől nyugodt hogy be lehet rendesen állítani hogy ne vakítson. Amúgy meg nem tudom miért lenne jobb a Night Breaker mint egy nagyobb teljesítményű izzó, ha elvileg a Night Breaker is nagyobb teljesítményű. Azért mert az nem fogyaszt többet már mindjárt kevésbé is vakít? Ezt nem hinném, ha rosszul van beállítva, akkor mindkettő vakít, ha meg jól, akkor egyik sem.
Még mielőtt azt hiszed hogy nekem is valami off-road izzóm van, nem, nekem Osram Silver starom van jelenleg, és otthon vár már a Night Breaker Laser.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14274 üzenetére
Gyárilag nem fogsz 60Wattnál nagyobb H4-es izzót egy autóban sem találni.
(#14275) Mágus2 , ez jó hír, köszönöm, mivel ilyen ködben járok dolgozni. (Ezt ma csináltam épp.)
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14272 üzenetére
Minél több téma merül fel, annál több lesz a nézeteltérés, ezzel nincs semmi baj, amíg ilyen kulturált keretek között meg lehet beszélni. Ez OFF-ROAD termék hivatalosan, de ettől függetlenül, ha jól be van állítva senkit sem fog elvakítani. Ahogy az utólagos bóvli xenon sem, ha beállítanák rendesen. (Már amilyen autóhoz be lehet állítani.) Itt a gond a beállítás hiányával van, ami egy nagyobb fényerejű izzónál még nagyobb problémát okozhat. Pl. ez szerintem sokkal veszélyesebb éjszaka, mint kicsit gyorsabban menni, mégsem büntet érte egy rendőr sem, sőt, még csak nem is ellenőrzik. Ez itt a gond.
-
peti_s
addikt
Én sem használnék ilyet, mint mondtam Night Breaker Laser van úton felém, de ha valaki beállítja hozzá rendesen a lámpáját, akkor engem nem zavar. Sokkal több gondot okoz szvsz a nem jól beállított "legális" lámpák. Amúgy azt sem értem, hogy egy Night Breaker Lasert miért használhatunk, egy 80Wattos izzót meg miért nem. De mindegy is, én ha használhatnánk sem használnék, feleslegesen nem terhelem túl a rendszert.
-
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #14262 üzenetére
Nem alu barát fagyállót minek teszel bele? Annál még a desztillált víz is jobb rövid távon szerintem.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14256 üzenetére
Reméljük itt sem lesz másképp. A másik hsz-edhez, mit tartasz minőségi fagyállónak?
-
peti_s
addikt
Na ha minden igaz vettem egy Favoritot, egy roncsot. Megy, kicsit fehéren füstöl, a hűtővíz sapkája állott koszos volt, így annyira nem eheti a vizet, 70K-ért hoztam el, de a kasztni nagyon rendben van, viszont balra húz a kocsi. Egyből megy szerelőhöz teljes átnézésre, de mégis, mitől húzhat balra? A többi hibát majd később. Legalább kicsit felpörögnek majd az események itt, téli autónak szerintem optimális lesz 4 új téli gumival.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14250 üzenetére
Én a GLX-s Feliciám, elektromos ablakkal stb. vettem tényleg nagyon jó műszaki állapotban, szervizkönyvvel, 2. tulajtól 190K-ért vettem 3 éve. Szerintem a Feliciák ha az első generációt is belevesszük, 120 és 300 között vannak. Viszont én alig látok a hirdetett autók között GLX-t.
Elmennek az újak is ennyit, csak kérdés milyen költséges szervizzel. Ha egy 5-10 évet visszamegyünk, azok meg pár kivételtől eltekintve millióig is elmennek szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14248 üzenetére
Hát a kereskedők nagyon alul vesznek be mindent. Nem tudom mi az alja nálad, mi most egy 80000-ért hirdetett 93-s Favoritot nézünk meg fél órán belül. 60-70-ért el tudjuk szerintem hozni ha rendben van, képek alapján rozsdamentes. Pár év múlva a Feliciák fognak ilyen áron szaladgálni, amelyik megmarad egyáltalán addig. Egy 5-6 éve még 150 eladó Favorit volt használtauto.hu-n, most 35. 350 Felicia, most 150.
(#14247) gs20, egy olyan izzónak még mindig kisebb a teljesítménye mint egy xenonnak, ha jól be van állítva nem bánt azzal senkit. Én most a Night Breaker Laserből rendeltem, jövő héten kipróbálom milyen a Silver-starhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14245 üzenetére
Oké, köszönöm, várom válaszod!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14243 üzenetére
Értem.
Más: holnap megyünk megnézni egy Favoritot. Állítólag jó állapotban van, a képek alapján jól néz ki, remélem tényleg így lesz. LX-s, 93-s, ködfényszóró mennyire bonyolultan építhető bele? Neten láttam hogy 2000Ft-ért már van ködfényszóró, elég kedvezőnek tűnik. Robi, nem tudom hogy olvasod-e még a fórumot, neked köszönöm azt a izzókészletes hsz-ed, mindig visszakeresem hova mi kell.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14240 üzenetére
Anno amikor volt ez a kormányzár mánia, lehetett látni autókat átfűrészelt kormánnyal. Amúgy szerintem egy ilyen korú autó ha nem olyan környéken laksz már nincs kitéve komolyabb figyelemnek az autótolvajok közül.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Nagy Favorit vadászaton vagyok, télre 15km-s útra kéne egy járgány, nem szeretném a Feliciát 3 hónapig sóban "konzerválni", plusz a rövid utak sem hiszem hogy az előnyére válnának, így döntöttem e megoldás mellett. LX-s Favorit esetén lenne egy kérdésem, hogy hogy működik az ablaktörlője. Szerencsére nekünk GLX-s van, és a memóriás ablaktörlő szerintem csodálatos ötlet, LX esetén viszont tudtommal nem az van. Mi van ott?
-
peti_s
addikt
válasz pseudopanda #14148 üzenetére
Melyik pécsi Skoda boltra gondolsz, a Felsővámház utcaira?
-
peti_s
addikt
válasz Ysthvaan #14141 üzenetére
Hát, nagyon gyárinak tűnt, de tudja persze a fene, majd teszek fel róla képet. Az ajtókat megnézem, az egyik nem tökéletesen nyílik csukódik, jó lenne ha csak ennyi gondja lenne. De a többi ajtók szépen nyílnak, csukódnak, pontosan a helyükre mennek, és mégis csak beázik.
(#14142) FeniX
Munkám miatt úgy alakult hogy napi 2x15 km-t kéne ingáznom, erre amilyen olcsón fent lehet tartani egy másik autót, szerintem megérné. (10K biztosítás, 5K adó, 10K műszaki, meg mondjuk 30K karbantartás/év.)(#14143) FeniX, az biztos hogy alul, de hogy melyik oldalt azt meg nem mondom már. Nem lehet eltéveszteni szerintem.
A dicsérő szavakat mindenkinek köszönöm, majd ha teljesen készen lesz akkor 1x még megmutatom.
-
peti_s
addikt
Na közben beszámolok pár élményről. Gyári Felicia vezérműláncot vettem, pontosan 80 km után újra csörgött vele ugyanúgy a motor, és újra ugyanolyan hangja lett. De az első 80 km-en sokkal halkabb lett, és finomabban járt. Kicsit gyakori csereperiódusnak tűnik. Amúgy, a régi lánc eléggé meg volt nyúlva, mint kiderült a szervizkönyv alapján 75000 km-t ment vele az autó. Most 80 km után az új lánc pontosan ugyanolyan állapotban van, mint a 75000-t ment. Ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók, Sachs-ra, valamikor úgy érzem jobb lett, valamikor nem. A LED-es ködlámpát, nappali menetfényt a szerelő rosszul kötötte be, már postán van az új, magam fogom beszerelni. A karosszéria munkák után beázik az autó, csomagtartó, egész jobb oldala, arra gondoltam hogy az ajtókra átlátszó szilikont nyomok, talán segít valamit, a gumi a helyén van, mégis beázik.
Lenne két kérdésem is, az egyik megéri-e teljes alvázvédelmet csináltatni az autón, vagy sem? Mivel a Felicia a sárvédőíveknél, az első sárvédőknél, és a csomagtartónál rohad. A másik kérdésem, hol érdemes felniket venni hozzá téli gumi céljából, gyárit szeretnék. Köszönöm előre is, üdv. peti_sIlletve egy plusz 1 kérdés, meg lehet-e úgy csinálni ezt a rozsda elleni védelmet, hogy télen is a sós löttyben nyugodtan mehessek, vagy a teljes karosszéria javítás után érdemes lenne egy téli autó beszerzése? Az ígért kép, sajnos még a ködlámpák nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! 8 nap múlva hétfőn lesz vezérműlánc csere a Felicián. Érdeklődni szeretnék mivel nekem kell vinnem az alkatrészeket a szerelőhöz, hogy miket kell még a láncon kívül vinnem, illetve mit érdemes még akkor kicserélni?
Májusban volt a hosszú lánccal szelephézag állítva, az új lánccal akkor újra kell?
Hátsó lengéscsillapító csere is lesz, oda a lengéscsillapítón kívül mit vigyek?
Köszönöm előre is a válaszokat, üdv. peti_s -
peti_s
addikt
válasz FeniX- #14036 üzenetére
Há tesá szérintéd itt ném vágyunk ídős tézsvírem
Amúgy meg egyre inkább végső állomásokon (ezek már csak bontóba mennek) látom mind azt a maradék pár Favoritot is ami még fut, a Felicákat is, sőt első szériás Octavia-kat, Fabia-kat is. És ez nem azon múlik hogy tesó-e vagy sem, sok a csóró kretén.
-
peti_s
addikt
Üdv! Felicia volt még korábban szerelőnél, akkor mondták hogy vízpumpát lassan cserélni kéne, mivel kicsit szorul, de nem ereszt még semmi vizet. Szeptemberben több dolog lesz rajta cserélve, lehet amúgy ebből augusztus lesz, érdemes akkor ezt is, vagy várjam meg míg ereszteni kezd? Amennyiben csere, melyik márka ajánlott? Köszönöm előre is, üdv. peti_s
Illetve a Felicia előtét ellenállás az utastér ventilátornál jó Favoritba is?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz Favorit 136L #13973 üzenetére
Sajnos nem vagyok hozzáértő, de ha nálam világítana, első dolgom lenne lehúzódni, leállítani a motort, és valaki hozzáértővel megnézetni. YouTuben van videó, amikor olaj és víz nélkül 5 percig bírja a Favorit üresben padlógázon. Lehet hogy baj van nálad, és kinyírod a motort. Még1x mondom nem vagyok hozzáértő, és csak azért szennyezem a topicot mert még nem kaptál választ, de szerintem nagyon lazán veszed ezt a figyelmeztetést.
Robi, köszönöm a választ, remélem rendben lesz és tartós lesz, közben, a LED-es ködlámpa már megjött.
Még valami mindenkinek, ismerős által ajánlott lakatos nagyon tré, úgyhogy azt tudom nyugodt szívvel ajánlani akinél tavaly volt a kocsi, de mondom, a jobb hátsó sárvédőívnél kijött újra sajnos a küszöbbel való illesztésnél a rozsda. Viszont nagyon szép munkát végzett, az új trehány, és igénytelen munkát végez. Utálom az ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Többet olvastam, itt is volt róla szó, hogy a hidraulikus fényszóró magasságállító típushiba, mind Favorit, mind Felicia esetén. Osram Nightbreaker izzó mellé viszont szükségem lenne rá, még véletlenül sem szeretném elvakítani a szembejövőt. Mit ajánlatos tenni, venni egy gyárit, és pár évig használni, majd újat venni? Mostanában igen sok kérdésem van, de most kap egy teljes felújítást az autó, ha minden igaz a karosszéria 1 hét múlva kész, a motorikus része úgy mint vezérműlánc, vízpumpa majd szeptemberben. De szeptembertől akkor szeretném ha teljesen rendben lenne.
-
peti_s
addikt
Köszönöm a válaszokat!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13952 üzenetére
Pont 3-ban, 4ben szokott lenni. Azért kérdeztem mert korábban tudom hogy a Favoritnál volt szó hogy hengerfejes lesz tőle az autó, és emiatt érdekelt volna. De 5-ben is mentem már vele 180-al, pont 5500-5600-t forgott, kíváncsi voltam a végére na Tehát attól hogy valami akkor történik nem tartok. De attól igen hogy hosszútávon valami tönkremegy.
-
peti_s
addikt
Na rengeteg kérdésem volt mostanában, lenne még1. Általában egyedül ülök az autóban, így bőven elég a fordulatszám zöld tartománya is, van hogy 1000km-t nem lépem át. De néha amikor teltház van, bizony városon kívül erőhiány van, és előzésnél nem egyszer 4-5000ig kell pörgetni. 5000 fölé nem megyek vele szinte soha. Érdeklődni szeretnék ez mennyire viseli meg az autót, természetesen üzemmeleg állapotban, Elf 5-40-s olaj, Mann szűrő, stb.
-
-
peti_s
addikt
válasz rob210 #13937 üzenetére
Feliciám van, és rövid az 5. 100nál forog 3000t, és folyamatosan autópályán használom, kb évi 40000-t megyek vele, 35000 autópálya, 5000 városon kívül. Azért vettem Favorit váltót, mert azt hittem egyszerűbb móka lesz kicserélni a kettőt, de a rudazatot nem kalkuláltam bele.
-
peti_s
addikt
válasz peti_s #13933 üzenetére
Kicsúszok mindig a szerkesztési időből.
A váltó cserét elég bonyolultnak tartottam, mármint a Favorit váltót beépíteni a Felicia váltó helyére. De már megvettem a Favorit váltót. Mennyire bonyolult művelet az 5. fokozat fogaskerekét kicserélni? És ígérem mára nem lesz több kérdésem.
-
peti_s
addikt
Üdv Mindenkinek!
Felicia most van karosszérialakatosnál, jövő héten megy fényezőhöz, minden apró, és nem apró rohadás ki lesz javítva, a cél a szalonállapot, új gyári lökhárítót kap, díszlécet, stb. A lámpákat is kicsit jobbá tenném, természetesen csak a legális úton, az Osram NightBreaker család szimpi, meg a Blue család is, mivel LED-es ködlámpák lesznek rajta 6000K színhőmérséklettel, és ahhoz jobban harmonizálna a hidegebb fény. Kérdésem a városi világításhoz szólna, milyen típusú izzók vannak a lámpában? A távolsági tudom hogy H4, csak a másikat nem. Amúgy, megtettem mióta nálam van 50000 km-t vele, az olaj még mindig nem fogy, volt szelephézag beállításon, új a komplett dob, de a motor hangja még mindig sokkal csúnyább mint amikor vettem. Mivel lehetne felújítani, hogy a hangja olyan legyen mint volt? Teljesítményben, fogyasztásban minden tökéletes. Köszönöm előre is, üdv. peti_s -
peti_s
addikt
Üdv! NGK BKUR5ET-10 gyertya van a Feliciában, 46000 km-t tettem meg eddig vele, ebből kb 35000-t városon kívül, vagy autópályán. Jelenleg hibátlanul teszik a dolgukat, érdemes lecserélni 50000 km után, vagy nem? Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz rob210 #13878 üzenetére
Nekem amit linkeltél még anno weboldalt, ott kereken 1500 Ft-al volt drágább az ATE mint a többi. Ennyin nem spórolunk.
Más, a fékjeim tökéletesen fognak, de a kézifék fagy nélkül is beáll, mármint kiengedem és erősebben kell elindulni hogy kioldódjon egy nem túl kellemes hang kíséretében. Ezen kívül nincs túl jó hangja az autónak ha fékezek, főleg 1 nap állás után, érzésre minden rendben van, fog rendesen, kormány stabil marad. Fékbetét 30000 km-el korábban lett cserélve, ebből kb 10000 a városi használat.
Újból más, a Favoritnak nem álltam még neki, kevesebb időm lett mint amire számítottam, de ami késik..
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #13861 üzenetére
Ez a szinkrongyűrű miatt van, így jelez neked hogy 2t kapcsolj.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13840 üzenetére
Ki tudom, de hogy szedjem szét, mire számítsak szétszedéskor. Gondolom akkut kikötni, az önindító kábelt szintén. Illetve, mit tudnék ott megpucolni? Mivel szerintem egyértelműen összeköttetésben van az állással a meghibásodás. Köszönöm előre is.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv! Itthon vagyok, a Favorit továbbra sem akar beindulni, az önindító kalapálásával viszont igen. Mit tudnék csinálni az önindítóval, hogy kalapálás nélkül is indítson? Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13703 üzenetére
Tavaly januárban nagyon szép munkát végeztek, de felette a tanksapkánál kiújult a rozsda, pedig direkt kértem hogy inkább legyen drágább, de nagyon jól meg legyen csinálva, sokáig szeretném használni az autót. Úgyhogy hosszútávon csak így tudom ajánlani hogy ezt elmondtam. Most egy ismerősöm ajánlott egyet, rokona az illető, de majd márciusban beszélek vele, utána tudok véleményt mondani.
Mágus, igen, emlékszem, de itt a karosszériára összesen annyit kell költeni hogy az első lökhárító le legyen fújva mert ronda fakult szürke. Tehát az a szerencsém megvan hogy koncentrálhatok a műszaki részére. Jó autó meg minden, de a Felicia jobb, tágasabb és kényelmesebb. Viszont az nagyon fontos, hogy teljesen üzembiztos legyen. Úgy gondolom hogy sokkal olcsóbb bármit megvenni rá, mint az autópályáról trélert hívni. Amik a problémák vele. Májusban 1 hónap állás után, szerintem az állás miatt az állott benzinnel füstölt, szerintem az piszkolta be a gyertyákat is, de mióta a legdrágább premium benzinek mennek bele, mert azt hallottam az tovább eláll, azóta ez valamivel jobb. Szintén 3-4 hónap állás után lett használva szeptemberben, kb 40 km után elment egyszer az alapjárat. Utána kicsit meghajtva, majd visszajött. Másnap délután szintén elment, de utána hiába vittem fel 4000-4500ig, csak 10 perc autózás után jött vissza. De azután még több nap alatt mentem vele 80 km-t, azalatt nem jött többet elő. Ez volt szeptember elején. Karácsonykor megint kihoztam a garázsból, persze betolásra indul csak, füstölt, viszont műszaki nélkül csak pár utcát tudtam vele menni. Most úgy néz ki márciusban lesz időm kicsit rá, addig megint csak megy az idő ahogy áll. Szerintem sok hibaforrás itt az állás miatt következik be. Szeptemberben kapott amúgy új olajat, Total 10-40 szintetikus, plusz Mann szűrő. Tehát a karbantartás attól hogy áll nincs elhanyagolva. Elnézést a regényért, minden meglátást szívesen veszek.
-
peti_s
addikt
válasz Ysthvaan #13701 üzenetére
Emlékszem az élménybeszámolódra, na nekem az nem pálya. Ha defektet kap azt elnézem, semmi mást nem. Mennyi pénzből hozható egy viszonylag jó állapotú Favorit ilyen megbízható állapotba? Mert a Feliciát le kéne tennem egy hónapra kb, igen sok karosszéria munka lenne vele. Arra gondoltam, hogy ott a Favorit ami csak áll, olcsóbb meg jobban is megéri azt rendbe tenni, mint 1 hónapra bérelni, vagy venni valamit.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13699 üzenetére
Köszönöm a segítséget, de azért fog akkor várni mert az autó és közöttem 1000 km távolság van. De fűtött garázsban megvár. Még1 kérdésem lenne. Mennyire bevethető még egy Favorit 1000km-s utakra? Kb 100k km van benne, az önindítón kívül más hibájáról nem tudok, gyújtásjeladó 5 éve cserélve, azóta nem ment 15000km-nél többet.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13697 üzenetére
Szuper! Köszönöm, ha én állok neki akkor az lehet hogy márciusig várni fog, de majd akkor folytatjuk. Köszönöm még1x!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13695 üzenetére
Ezt sajnos nem tudom, akkor kezdődött a probléma amikor hónapokat kezdett állni az autó. Akkor ha használva volt jobb lett. Aztán megint hónapokat állt, és utána már hiába használtam nem lett jobb. Jelenleg lejárt a műszakija, ilyen egyszer induló egyszer nem autóval nem lehet odaállítani.
-
peti_s
addikt
Üdv! Mit érdemes kezdeni a Favorit önindítójával ha csak úgy hajlandó beindítani az autót ha kalapáccsal üti valaki közben? Köszönöm előre is! üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Áldott, békés, balesetmentes ünnepeket!
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #13595 üzenetére
Sajnos nem én cseréltem a dobot, hanem egy kipufogós. Mindenképp akkor oda visszamegy az autó. Igen, álló helyzetben van rezonancia, ami 10000 km-el korábban még nem volt. Plusz a vezető oldali ajtó kárpit, vagy az ablak szintén rezonál, de mindenesetre ha megnyomom a kárpitot abbamarad. A rezonancia alapjáratnál dobcsere előtt is megvolt, ez a plusz zaj 2000nél most már új dobbal lett. A kipufogó most szépen le van tisztulva, de olyan volt ahogy mondtad mintha lisztes lenne. Csapágy márka mindegy? A búgó hang nem zavar, sőt kifejezetten tetszik. Köszönök mindent!
-
peti_s
addikt
Üdv! Megcsináltam a videót, a többit mindjárt pótlom, a lényeg ami 2000-s fordulatnál jelentkező zaj, zörej, hangosodás, felette abbamarad, alatta nincs. De maga a motor is hangosabb mint korábban volt. A benzin korábban 95-s volt, de mióta 2000nél adja ezt a hangot csak a legdrágább megy bele. Nagyon örülnék ha nem lenne nagy baj. [link]
Csapágyból van ajánlott, illetve nem ajánlott típus, márka?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv Mindeninek! , a videó amit ígértem a motor hangosodásáról már folyamatban van, de sajnos a videón ez nem jön vissza ha visszanézem. Viszont új jelenség lett, 2000-s fordulatszámnál morog a motor, de se alatta, se felette nem, mindig 2000nél, motorfék esetén jobban észrevehető, vagy félgáz esetén. Mitől lehet? Kipufogó 4 hónapos, Bosal, és fehér lerakódás van rajta. Szintén, vajon mitől lehet? Plusz, hátul mindenképpen csapágyat kell szerintem cserélni, folyamatosan kelepel valami ott, morajló hanggal. Gondolom csapágy lesz. Melyik ajánlott? Bocsi a rengeteg kérdésért, mindig van sajnos pár. üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13436 üzenetére
Hát én láttam YouTube videókat, Skoda Favorit engine kill meg ilyesmi neveken, ahol az olajat is kilőtte üresben padló mellett. Az ilyenek nem tudom miért születnek meg.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13423 üzenetére
Üresben padlógáz mellett, rossz tömítéssel kivitelezhető.
-
peti_s
addikt
válasz rob210 #13415 üzenetére
Csak akkor ha 3-sban indulok és 400 alá esik a fordulatszám, de szerencsére ez nem gyakran fordul elő. Bosal a komplett dob, de már a régivel is hangosabb volt. A kerekeket ennyi negatív vélemény után megpróbálom eladni. Azt hittem egyszerűbb dolog lesz ez. Az lehet, hogy az 5-40-s olaj a szűrőnek túl híg, és visszafolyik? Korábban is Mann volt a szűrő, de a 10-40 Castrol mellett nem kelepelt az első pár mpben.
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #13408 üzenetére
Köszönöm a választ hidegen közvetlenül az indítás után pár mp-ig van kopogós hangja, ugyanúgy jár ahogy eddig, annyi hogy 2400 felett hangosabb mint korábban, csinálok majd videót. A lánc hangja szerintem nem meghatározó. Hogy csináljam a videót? Utastérből, vagy nyitott motorháztetővel?
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv, régen jártam itt, sok kérdésem lenne. Az 1.3 MPI Feliciáról lenne szó. Most 15 ezrenként cserélek olajat az autóban, szintetikus 5-40-s kerül bele, általában Total, nem fogy szerencsére. Autópályán használom, általában 20km-s távokra. Maradhat a 15k-s csereperiódus, vagy legyen inkább 10k? Új kipufogó szett van fent, mégis hangosabb a motor mint korábban volt. Egy szelephézag állítás segíthet? Mitől lehet hangosabb? Ha be van horpadva az olajteknő akkor cserélni kell? És a végére, ingyen kaptam 185/65 R14-s téli gumikat felnivel. Feltehetem a Feliciára? Tudom kicsit nagyobb, de tényleg csak kicsit,inkább attól tartok hogy szélesebb is. Köszönöm előre is a válaszokat, balesetmentes kilométereket!
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #12986 üzenetére
Nekem van egy pluszban valahol ha érdekel. De bontott, bár nem is biztos, az is lehet hogy új, meg kell majd néznem.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Hali, szól az egyik kerékcsapágy a Feliciában. Milyen típusú kell bele, a 120s Skodáé jó bele? Köszönöm előre is! üdv peti_s
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Digitális Állampolgárság Program
- Call of Duty: Black Ops 6
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- Drón topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Milyen TV-t vegyek?
- Unihertz 8849 Tank 3 Pro - ezzel lehet vetíteni
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...