- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
h_mate
tag
Nem hiszem, hogy képes lesz megközelíteni a wow sikerét. Szerintem ez inkább egy réteg játék, ugye Star Wars
Suhognak a Fuck.
-
félisten
Akkor mennyit is szánnak a fejlesztésre?
Vagy csak én nem találom a cikkben? -
Vistaboy
veterán
-
nagyúr
eddig kb. annyira tekinthető rétegjátéknak, mint a mozifilm rétegfilmnek.
ha sandboxot csinálnak belőle, mint ahogy az swg indult, na akkor lesz majd rétegjáték.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Derrewyn
senior tag
Ööö... mitől lenne ez rétegjáték? A WoW egy akkoriban kizárólag a gamer-ek körében ismert világra épülő játék volt. Az SWTOR pedig egy olyan világra épül, amit kis túlzással mindenki ismer, aki látott már TV-t, vagyis milliárdok.
Persze ez nem garancia arra, hogy a játék sikeres lesz, de én úgy érzem, hogy ez az az MMO, aminek lesz esélye akkora sikert elérnie, mint a WoW-nak. -
atee
őstag
Látva az előzetes gameplay videókat. Siralmas grafika. És még ha nem is ez a lényeg benne. 2011 ben nem szeretnék 2000 es év szintjén lévő látványvilágban játszani.
D-day 2002-01-04 01:54
-
Móci
addikt
31 misi lesz a költség, nem?
Kíváncsi leszek a játékra, ha nem rontják el, egész kellemes lehet. Én legalábbis szívesen kipróbálnám."...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
Derrewyn
senior tag
Egy MMO-nak nem lehet túl jó grafikája, mert nincs az a gép, amit ne fektetne két vállra egy forgalmasabb hely, ahol 100+ játékos karakter ugra-bugrál.
Másrészt egy rajzfilmszerű látványvilág sokkal, de sokkal jobb, mint egy olyan, a valóságot mímeli, de mindenhol kilóg a lóláb valami miatt.Szerintem nagyon sokan ki fogják próbálni a játékot, még a jelenleg más MMO-t játszók közül is. Azon sem lepődnék meg, ha pár millió jelenlegi WoW előfizető váltana.
Minden leginkább attól függ, hogy mennyire sikerül jól a játékmenet, a grafika jóval kevésbé szempont egy MMO esetén.Én pl. lassan fél éve abbahagytam a WoW-ot, és igazából egy MMO-t sem kívánok perpill a hátam közepére sem, de ezt valószínűleg ki fogom próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
atee
őstag
Én játszottam wow ot nem is keveset. A grafika ott is sántít, de valahogy illik a világhoz.
Tudom, hogy nem az a lényeg egy mmo nál, de az SW világa nekem ne legyen rajzfilm.
Az meg gyenge kifogás, hogy nem lehet jobb grafika. Vannak erre példák, hogy egy mmo is nézhet ki jól
AION, AOC pl. Más kérdés, hogy meg sem közelítik a wow népszerűségét, de ez nem a grafika miatt van.
2011 ben ez kevés lesz és nagyon ciki is. Valamivel többet kell tenni már a sikerhez látvány terén is.D-day 2002-01-04 01:54
-
Wolverine
félisten
Az AoC esetében komoly problémák is voltak abból, hogy egy aktuális középkategóriás gép meghalt alatta - a saját játékosaidat kizárni azért, mert nincs csúcs gamer számítógépük, nem jó ötlet.
Az Aiont nem próbáltam (valószínűleg el sem indulna nálam), de egy jó grafikánál ott is felmerül az, amit a #13-ban Derrewynn említett: ha egyszerre 100+ játékos által irányított karakter ugrál a képernyőn, az komoly terhelés kliensoldalon; és ha ez PvP-csatát jelent éppen, az halálos. Az über grafikával rendelkező fps-ek ebbe nem futnak bele, mert sokkal kevesebb játékost engednek egy multi meccsre összejönni...szerk: arról ne is beszéljünk, hogy egy MMO sikeréhez egyetlen dolog szükséges: a tartalom. Ha nincs mit csinálni, nincs határozott cél (legyen ez akár olyan területfoglalós móka, mint a Global Agendánál, vagy egy sztori végigjátszása, mint a LotRO-nál), akkor a játék villámgyorsan el fog néptelenedni - lásd pl. Warhammer Online. Ezen a téren nem féltem a TOR-t... ergo csak az a kérdés, hogy az általuk ígért tartalom lesz-e annyira jó, hogy megtartsa azokat, akik az elején megveszik.
[ Szerkesztve ]
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
leviske
veterán
Hát ez egy erősen "majd meglátjuk" dolog. Még nem igazán volt olyan szintű tehetséggel megáldott csapat a szorítóban, ami a BioWare-nek áll a rendelkezésére.
Emellett egy, a KotOR-ból kiindított MMO már alapból egy elég méretes vásárlói tábort megfoghat, és csak ez után jön az, hogy SW rajongók előnyben (az osztályok miatt ugye...).
Az tény, hogy akkora siker nem lehet, mint a WoW, de akkora sikert már a Blizzard sem fog elérni egyetlen játékával sem, mert a sikerének a kulcsa leginkább a megjelenés időpontja volt.
(#14) atee: Az eddigi képek alapján a KotOR grafikáját fejlesztették tovább. Ha játszottál valamelyik részével, akkor tudnod kell, hogy egyáltalán nem üt el a SW világától ez a grafika. Sőt, pont, hogy illik hozzá.
Emellett túlzottan nem is lőhettek túl a WoW gépigényén, hiszen szeretnék, hogy szivárogjanak onnan is át emberek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
tökéletesen illlik az sw világhoz a rajzfilmszerű grafika. meg lehet nézni a trailereket az swgből.
a grafika lehet jobb, csak éppenséggel ennél a műfajnál rengetegszer elkövetik azt a hibát, hogy a fejlesztés túlnyomó részét a grafika teszi ki, és emiatt elhanyagolják azokat a részeket, amelyek a játékot sikeressé teszik. grafikus terem minden bokorban, belőlük 12 1 tucat, de a hozzáértő designer és producer ritka, mint a fehér holló.
gyönyörű grafika ide vagy oda, ha a játék egyéb részei nincsenek rendben, akkor ugyanúgy meg fogod unni.ergo ha egy mmo kapcsán a vizuális gyönyörökről szólnak a cikkek, már rendelhetjük is a koszorút a temetésre.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
atee
őstag
Ne a vizualitás legyen a központban, de nagyon elvakultnak kell lenni ahhoz, hogy jelenlegi formájában ezt normálisnak lássuk.
A gépigény valóban kényes dolog. Annyira azért mégsem, hogy a 21. században a 20. századi gépekre írjunk programokat.
Lássátok be ez kritikán alul xarul néz ki. Nyilván a tartalom sokkal lényegesebb dolog.
Vagy jó lenne egy Load runner látványvilág is?D-day 2002-01-04 01:54
-
elithun
őstag
Kit érdekel mennyiért csinálják, azt mondják el miben lesz jobb, mint a többi MMO.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
-
Wolverine
félisten
Szvsz mielőtt végleg leírnád a grafikát, várj ki egy bétát; a userek által készített videók, vagy a saját élményed fogja eldönteni, hogy tényleg annyira gyenge-e, mint a mostani screenshotokról látni véled. (ez ugye pre-béta, talán pre-alpha állapot - ki tudja, mennyire fog változni, mire a release-hez érünk)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Wolverine
félisten
Az MMO-k erőforrásigényét ismerve 70-100 millió; illetve az extra melót (önálló szinkronhangok...) figyelembe véve talán ennél is több.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Wolverine
félisten
-
atee
őstag
válasz Wolverine #26 üzenetére
Az X1600?
Kíváncsi lennék, hogy hány játékos gépébe van csak X1600.
Aki játszani akar annak picit jobban zsebbe kell nyúlni, de igazából már annyira nem is mert vannak használható kártyák elérhető áron igaz nem a csúcs kategóriában ,de még bőven jók.D-day 2002-01-04 01:54
-
h_mate
tag
Azon a síkon indultam el, hogy a SW nagyon ismert. Számtalan bőrt lehúztak már róla, nem egy hulladék játék is született belőle. És eleve sokan nem szívlelik ezt az egész star wars dolgot.
Az sem kis vakmerőség, hogy a wow-hoz hasonlítják. Egyelőre a Star Trek Online-t kéne konkurenciának tekinteni szerintem, de majd meglátjuk addig felesleges flamelni.Suhognak a Fuck.
-
Wolverine
félisten
Miért kéne? Casual játékos, vett egy gépet 3 éve és kipróbálná a TOR-t. Reális? Igen. Jobb a VGA-ja, mint az X1600? Lehet, de nem esküdnék meg rá. (én is játszom rendszeresen és X800-am van)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
Derrewyn
senior tag
-
-
Wolverine
félisten
Azért van különbség. Szvsz egy Trek MMO inkább rétegjáték, mint egy SW - előbbi a világ kisebb részén érte el azt az ismertséget, mint a Star Wars univerzum.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
donki
aktív tag
Ami az Old Republic-ot illeti, nagyon meg lennék lepődve, ha sikeres lenne. A Bioware-nek nincs semmilyen tapasztalata az online játékok terén, túlságosan nagy fába vágta a fejszéjét.
Ki kell dolgozniuk egy olyan kliens-szerver kommunikációt, ami sok player esetén is lagmentes. Ezen már önmagában is sok mmo fejlesztő elvérzik.
Emellett nem ártana a normális grafika és a 3D-s mozgás, de ezt még az offline single player játékaikban sem sikerült megvalósítaniuk.
A biztonság terén (xp cheat, item duplikáció), az animációk terén (hurrá, levágtam az ellenfél fejét. Ouch, a 3 másodperces lefejező animáció közben agyonvertek a többiek...) és a class balance (szerintem erről azt sem tudják eszik-e vagy isszák) tekintetében is más követelményeknek kell megfelelni mint idáig.Ebben a műfajban teljesen kezdők, ráadásul olyan múlttal és esetleges negatív berögződéssel, ami nem sok jóval kecsegtet.
-
nagyúr
8 class lesz a játékban a négy (illetve három, attól függően, mit tekintesz annak) hagyományos szerepre (tank, dd, healer, util), ezeket pedig tekintve hogy egymás jó/rossz oldalbéli megfelelői, nem lesz olyan nehéz kibalanszolni.
xp-cheat, item duplikáció - nagyon-nagyon amatőrnek kell ahhoz lenni 2010ben, hogy mindez olyan mélyen legyen a kódban, hogy ne lehessen egy egyszerű hotfixszel lerendezni.
grafika, 3d mozgás: embert még nem hallottam panaszkodni arról, hogy milyen ronda a mass effect 2, vagy a dragon age, de említhetném akár a régebbi játékaikat is, de hát te biztos tudod, hogy miről beszélsz, mert én aztán nagyon nem.
tapasztalat: nem kifejezetten értek egyet. a bioware már régóta tervezi, hogy belép az mmo piacra, tehát ez a projekt az első trailerrel kezdődött, hanem sokkal régebben elkezdték előkészíteni, szerződteték hozzá a megfelelőnek vélt designereket, producereket, stb. csak egy példa 12 ember dolgozik főmunkaidőben a contenten már évek óta. a biowarenek megvan hozzá a pénze és a presztízse, hogy a lehető legjobb fejlesztőgárdát toborozza össze, és elnézve a neveket, ezt meg is tették.ettől még lehet, hogy a játék nem lesz sikeres, mert a hagyományos csapdák számukra is fennálnak, de ha van kiadó, amelynek ez sikerülhet, akkor ők biztosan közéjük számítanak.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
60 milliósra becsülik az mmo piacot jelenleg, és ha az pár tízezer (hasraütöttem), akik megrögzötten utálják az star warsot, nem jönnek be a fórumokra trollkodni, már többet nyert vele a játék, mint amennyit veszített.
egyébként pedig lehet, hogy újat mondok, de minden fejlesztési stádiumban lévő mmo-t a wowhoz, mint piacvezetőhöz hasonlíítanak. minél közelebb a kaidás dátuma, annál gyakrabban. másrészről pedig ne az sto-t célozzák meg szerintem, hanem az eve-et.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Wolverine
félisten
Na igen. A WoW-hoz hasonlítás kissé elhibázottnak tűnik; ennyi erővel minden multi fps-t a Counterstrike-hoz, és minden RTS-t a Starcrafthoz kéne mérni, hiszen azok a legsikeresebbek ezeken a területeken...
Jó eséllyel a WoW sikerét az MMO-k piacán nem lehet addig megismételni, amíg jelentősen ki nem bővül a piac, mondjuk olyan 3-4-szeresére a jelenleginek. Az a játék, amelyik stabilan magának mondhat havi egymillió előfizetőt (mint pl. a LotRO), már egyértelműen sikeres."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
leviske
veterán
Tény, hogy nincs tapasztalata, de kinek van? A Blizzard úgy szált be, hogy több évnyi tapasztalata van benne? Nekem nem úgy rémlik.
Azt hiszem kijelenthetjük, hogy jelenleg a BioWare a legjobb RPG fejlesztő stúdió, innentől szerintem inkább az volna meglepő, ha az MMORPG-jük nem lenne sikeres. A felsorolásodban meg nem láttam egyetlen dolgot sem, amit akár egy féleszű banda ne tudna megoldani, ha MMO-ba akarja vágni a fejszéjét. A szubjektív dolgokra meg csak annyit tudok reagálni, hogy magánvélemény... biztos azért többszörös platina az összes játékuk, mert ilyen alapvető hibákat követnek el.
Bár kérdés, hogy Te mit értesz siker alatt. Mint írtam, akkora sikert én sem várok el tőlük, mint amit a WoW elért, de ezt már a WoW saját maga sem tudná talán megismételni, pont amiatt amit Wolverine is írt, ahhoz szűk a piac, hogy ennyi MMO akkora sikert érjen el, mint a WoW.
-
donki
aktív tag
Blizzard nagyon komoly előzetes tapasztalatokkal rendelkezett az online játékokat illetően: Diablo I/II, Starcraft. A Bioware-nek tudtommal egy online játéka sincs. Bár az NWN-t talán oda lehet számítani.
Nem tudom, hogy sikeres lesz-e az mmorpg-jük, de én elsősorban az alábbi logikát kérdőjelezem meg:
"Azt hiszem kijelenthetjük, hogy jelenleg a BioWare a legjobb RPG fejlesztő stúdió, innentől szerintem inkább az volna meglepő, ha az MMORPG-jük nem lenne sikeres."Miért következne az egyikből a másik? Ha valaki nagyot üt egy homokzsákra akkor az már jó boxoló is egyúttal? Teljesen más egy online játék struktúrája. Alapos megfontolást igényel például, hogy mit számoljon a kliens és mit a szerver, kellően gyors legyen de mégis biztonságos. Ha béta fázisban derül ki, hogy elszámolták magukat akkor szinte elölről kezdhetik az egészet, rengeteg idő és pénz.
Single player játékoknál ilyen probléma nincs.
Egyetlen dolog szól a Bioware mellett: feltételezhető, hogy van annyi pénzük, hogy csúsztassák a megjelenést és ne adják ki félkész állapotban, de mérget erre sem vennék. -
leviske
veterán
Hát, Ő, hm... Nehezen hiszem, hogy a BioWare ezen akadna fenn.
"Miért következne az egyikből a másik?"
Mert onnantól, hogy az összes RPG-jük többszörös platina, maga az alap (a sikeres RPG) megvan és -mint írtam-, ha egy stúdió MMO fejlesztésébe kezd, akkor nem hiszem, hogy a kliens&szerver részen bukik el (legalábbis, ha nem teljesen amatőrök, de azért valljuk be, a BioWare gárdája nem az...).
-
Derrewyn
senior tag
Ez "Bioware-nek nincs tapasztalata online játékokkal" dolog 2000-ben még elment volna, de 2010-ben, amikor minden bokorban netes játékok vannak, aligha lehet probléma megfelelő szakembereket találni. Könnyedén lehet más játékok tanulságaiból tanulni, van jó és rossz példa PvE-re, PvP-re, csak nyitott szemmel kell járni.
-
leviske
veterán
"A gondolatmenet ott bukik meg, hogy az mmorpg-ben nem az rpg az alap."
Igen, gondolom ezért MMORPG a neve annak a műfajnak, amiben a TOR indul.
"Pláne nem az a típusú rpg, amiben a bioware idáig jeleskedett."
Bizonyára akkor csak puszta véletlen, hogy Őket kérte fel a LA a játék fejlesztésére, mikor találna egy tucat olcsóbb stúdiót. Amúgy mely RPG műfaj, amiben a BW tapasztalatlan? Mert olyat nem tudok mondani, amiben ne jeleskedett volna. Nem kevered Őket egy másik stúdióval?
"Ami a kliens-szerver részt illeti, az szerinted egy jelentéktelen, elhanyagolható része egy mmo játéknak?"
Nem elhanyagolható, csak ne nézd már annyira amatőrnek a bandát, hogy ezen fognak elbukni... Derrewyn írta előtted a választ, már annyira sok példa áll a BioWare előtt, hogy még saját (ebben a témában tapasztalt) szakember nélkül is lazán meg tudnák oldani a dolgot sikeresen.
[Elnézést, hogy a tipikus gusztustalan módszerrel válaszoltam, én is utálom ezt a stílust, de így estefelé könnyebb volt megfogalmaznom és semmit sem kihagynom.]
-
donki
aktív tag
Tulajdonképpen miről vitatkozunk?
Ha egy cég mmorpg fejlesztésbe kezd, mitől lenne az a bizonyítéka annak, hogy értenek hozzá és biztosan sikeresek lesznek? A kliens-szerver kommunikáció, a feladatok felosztása, szinkronizálása az egyik központi magját képezi ennek a műfajnak. Alapvető kérdés, hogy hány játékost képes a rendszer kiszolgálni kis területen, lesznek-e instance-ok, hány játékost engednek egy instance-be. A legtöbb mmorpg ezen bukik el, igen, még 2010-ben is.A valóságban a Bioware RPG játékai viszonylag kevés szabadságot biztosítanak a játékosnak, sok átvezető videóval, NPC románncal, előre lefektetett történettel, humoros (vagy unalmas/ bugyuta -nézőpont kérdése-) párbeszéddel. Ebből semmi az égvilágon nem valósítható meg mmo környezetben. A sok quest, pláne ha kötelező, majdnem tuti bukást jelent, a sok szöveget mindenki skippeli, az NPC románcot senkit sem érdekel.
Ha esetleg NWN2 motort fognak használni (vagy valami hasonló, 2 dimenziós bénaságot) az már 90%-ban valószínűsíti, hogy nem lesz sikeres a játék.
MMO környezetben korlátlan szabadság kell és classok közti balance. Ez egy ismeretlen terület a Bioware számára. Nem állítom, hogy lehetetlen vele megbírkózni, de semmivel sem lehet alátámasztani, hogy sikerülni fog nekik.Szóval elölről:
"Remélem, hogy jó játék lesz." Ez egy helyes kijelentés, amibe nem is kell belekötni.
"Biztos, hogy jó játék lesz, mert..." Ez egy megalapozatlan, hamis érvekre épülő kijelentés. -
Wolverine
félisten
"A sok quest, pláne ha kötelező, majdnem tuti bukást jelent, a sok szöveget mindenki skippeli, az NPC románcot senkit sem érdekel."
Ezzel vitatkoznék. A hardcore játékost, akit az end-game éltet, nyilván nem érdeklik ezek. A casualt, aki szórakozna, viszont igen. Igazából a sok questre épített karakterfejlődési modell csak a WoW óta létezik, azelőtt jelentősen kevesebb küldetés és sokkal több grind kellett egy karakter esetében.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
leviske
veterán
Nem tudom mennyire vetted észre, de a semmin ugrálsz. Több időt nem szeretnék ezzel a vitával tölteni, ezért:
Ha egy cég MMORPG fejlesztésbe kezd, nem a kliens&szerver részen fog megbukni PONT
A SW világában pont azt lenne nehezebb megoldani, hogy kevés szabadsága legyen a játékosnak, innentől egy RPG-k fejlesztésében jártas (és nem mellesleg sikeres) stúdió nem ezen fog elbukni PONT
Sehol nem írtam, hogy "Biztos, hogy jó játék lesz, mert...", azt írtam, hogy nem azokon a felszínes alapokon fog elbukni -ha elbukik-, mint amiket írsz. Emellett nagyon jó esélye van a sikerre, hiszen minden körülmény adott (hatalmas és még bővíthető világ, sikeres alap sztori, nagyon jó fejlesztő gárda) PONT
Bezárólag: Inkább neked kellett volna úgy fogalmaznod, hogy "Remélem nem lesz sikeres, mert nem szimpatikus a gárda és nem nézek ki belőlük semmit a jó ég adta világon." Ha ezt így leírtad volna, akkor nem kezdődik el egy vita a kézzelfogható semmiről.
-
nagyúr
amiről te beszélsz az a sandbox műfaj, lásd eve, és a régi SWG.
a motor pedig a 2006ban kifejezetten mmok számára fejlesztett Heroenigne lesz.
és mielőtt a bioware mmo tapasztalatáról nyitnál egy újabb felesleges vitát, nézz utána, hogy fejlesztők, designerek írók és producerek közül ki milyen mmo projekteken dolgozott előtte.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
donki
aktív tag
Megnyugodtam. Akkor egy alaposan tesztelt, a gyakorlatban tökéletesen bevált engine-t használnak, amit számtalan egyéb sikeres mmo is használ... :-)
(Mondjuk én egyet sem találtam, azok a cégek akik ezt használták, már a játék megjelenése előtt csődbe mentek, irónikus módon kifutottak az időből... A vicc az, hogy az engine-t készítő cég saját mmo-ja is vaporware-nek tűnik. )[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
egyszerűen nem tehetik meg, hogy az enginehez olyat választanak, ami már jól bevált mmokban. mégpedig azért nem, mert ettől a döntéstől egészen a kiadásig el fog telni legalább 3 (de inkább 5) év. ami egy ma sikeres mmoban bevált, az lehet akár 10 éves technológia is. ha ma egy ilyen engine mellett döntesz, akkor az a játék megjelenésekor lesz vagy 15 éves. 15 évvel ezelőtt mikkel játszottunk?
descent
star wars: dark forces
jagged alliance
heroes of might & magic
destruction derby
wing commander 4
warcraft 2
ezek jelentek meg akkoriban. 5+x (fejlesztés és kifutási idő) évre előre kell megjósolnod a hardwarek fejlődésének irányát, mert menet közben változtatni aztán baromi nehézkes, kockázatos, és erőforrásigényes (munkaórák+munkaerő) lásd vanguard. ki venne meg 2011ben 15 ropiért egy descent grafikájú játékot és fizetne érte havi 3-4ezer forintot, hogy játszhasson vele? persze, meg lehet erőszakolni az engine-t, de baromi erőforrásigényes, potenciális bug és exploitforrás, valamint eyre másra fognak felmondani a coderek, mondván, ők a huszonegyedik század next-gen mmo-ját programozni szerződtek, nem kőbaltát pattintani, és baromira igazuk is lenne. csípőből tudom neked felhozni elrettentő példaként azt a csapdát, amibe az soe is beleesett a fejlesztési környezet meghatározása után. arra az alapfeltevésre alapoztak, hogy a processzorok fejlődése az akkori trendeknek megfelelően tisztán MHz alapú marad. erre mit ad isten? kijött a játék 2004ben, amikor tetőzött a MHz alapú fejlődés fénykora, és rá egy évre az intel már az asztali munkaállomásokba szánt kétmagos procikat dobta piacra. hogy mit jelent ez a játék szempontjából? kb. azt, hogy a a mai csúcsprocin sem fut sokkal részletesebben a játék, mint egy akkor még modernnek számító p4ee-n. mert megahertz limitált. fogsz egy négymagos i7et, elindítod rajta a játékot, és lesznek benne olyan részek, amik k...ára megfingatják a csúcsgépet. pedig ez még csak sharder 1.0... ez van. viszont indíthatsz még belőle 3 másik példányt, anélkül hogy drasztikusan lejjebb kellene venned a részletességből. viszont ha fogsz egy ma már őskövület prescottot, rányomsz valami brutál hűtést, felrángatod az órajelét 6 GHz környékére, és elindítod a játékot rajta, az odaver majd részletességben az i7nek.
mindezt csak azért, mert ilyen az engine.
az eladásához pedig elég egy techdemo is. mmo fejlesztés közben nem ritka, hogy elfogy a pénz, és a cég becsődöl, mert képtelen tőkét bevonni, és a részben elkészült (?) termékét sem veszi meg senki. az elején összeül pár lelkes fiatal, néhány jó ötlettel, liszenszelnek egy engine-t, rajzolnak pár fát és mobot, megjelennek vele egy-két kiállításon, felkapja őket a szakmédia, fél év múlva meg olvasod, hogy lehúzták a projektet a vécén. 12ből egy tucat az ilyen történet. ez egy ilyen műfaj, itt sosem lesz kész a játékod. legfeljebb kiadható.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
donki
aktív tag
Összegzem: továbbra is alátámaszthatatlan az a kijelentés, hogy BIZTOS, hogy sikeres lesz.
Ami a technikai részét illeti, azok közül akik ezt az engine-t licencelték idáig mindenki csődbe ment.
Ami a megvalósítást illeti, nagyon pontos elképzeléssel rendelkezek az Star Wars világairól, mert gyerekkoromban a fantáziám minden egyes részletet kidolgozott. Nehéz lesz a részletes elvárásaimnak (és másokénak) megfelelniük.
Mindent összevetve egyszerűen nem látom, hogy mitől lenne biztos a siker (PONT PONT PONT) -
nagyúr
nem értelek.
írtam valaha is, hogy biztosan sikeres lesz?
nem.
két dolog biztos ebben az életben, az adók, és a halál. azt próbáltam alátámasztani, hogy minden adott a játék sikeréhez.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen