Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #47 üzenetére

    egyszerűen nem tehetik meg, hogy az enginehez olyat választanak, ami már jól bevált mmokban. mégpedig azért nem, mert ettől a döntéstől egészen a kiadásig el fog telni legalább 3 (de inkább 5) év. ami egy ma sikeres mmoban bevált, az lehet akár 10 éves technológia is. ha ma egy ilyen engine mellett döntesz, akkor az a játék megjelenésekor lesz vagy 15 éves. 15 évvel ezelőtt mikkel játszottunk?
    descent
    star wars: dark forces
    jagged alliance
    heroes of might & magic
    destruction derby
    wing commander 4
    warcraft 2
    ezek jelentek meg akkoriban. 5+x (fejlesztés és kifutási idő) évre előre kell megjósolnod a hardwarek fejlődésének irányát, mert menet közben változtatni aztán baromi nehézkes, kockázatos, és erőforrásigényes (munkaórák+munkaerő) lásd vanguard. ki venne meg 2011ben 15 ropiért egy descent grafikájú játékot és fizetne érte havi 3-4ezer forintot, hogy játszhasson vele? persze, meg lehet erőszakolni az engine-t, de baromi erőforrásigényes, potenciális bug és exploitforrás, valamint eyre másra fognak felmondani a coderek, mondván, ők a huszonegyedik század next-gen mmo-ját programozni szerződtek, nem kőbaltát pattintani, és baromira igazuk is lenne. csípőből tudom neked felhozni elrettentő példaként azt a csapdát, amibe az soe is beleesett a fejlesztési környezet meghatározása után. arra az alapfeltevésre alapoztak, hogy a processzorok fejlődése az akkori trendeknek megfelelően tisztán MHz alapú marad. erre mit ad isten? kijött a játék 2004ben, amikor tetőzött a MHz alapú fejlődés fénykora, és rá egy évre az intel már az asztali munkaállomásokba szánt kétmagos procikat dobta piacra. hogy mit jelent ez a játék szempontjából? kb. azt, hogy a a mai csúcsprocin sem fut sokkal részletesebben a játék, mint egy akkor még modernnek számító p4ee-n. mert megahertz limitált. fogsz egy négymagos i7et, elindítod rajta a játékot, és lesznek benne olyan részek, amik k...ára megfingatják a csúcsgépet. pedig ez még csak sharder 1.0... ez van. viszont indíthatsz még belőle 3 másik példányt, anélkül hogy drasztikusan lejjebb kellene venned a részletességből. viszont ha fogsz egy ma már őskövület prescottot, rányomsz valami brutál hűtést, felrángatod az órajelét 6 GHz környékére, és elindítod a játékot rajta, az odaver majd részletességben az i7nek.
    mindezt csak azért, mert ilyen az engine.
    az eladásához pedig elég egy techdemo is. mmo fejlesztés közben nem ritka, hogy elfogy a pénz, és a cég becsődöl, mert képtelen tőkét bevonni, és a részben elkészült (?) termékét sem veszi meg senki. az elején összeül pár lelkes fiatal, néhány jó ötlettel, liszenszelnek egy engine-t, rajzolnak pár fát és mobot, megjelennek vele egy-két kiállításon, felkapja őket a szakmédia, fél év múlva meg olvasod, hogy lehúzták a projektet a vécén. 12ből egy tucat az ilyen történet. ez egy ilyen műfaj, itt sosem lesz kész a játékod. legfeljebb kiadható.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

Új hozzászólás Aktív témák