Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #33 üzenetére

    8 class lesz a játékban a négy (illetve három, attól függően, mit tekintesz annak) hagyományos szerepre (tank, dd, healer, util), ezeket pedig tekintve hogy egymás jó/rossz oldalbéli megfelelői, nem lesz olyan nehéz kibalanszolni.
    xp-cheat, item duplikáció - nagyon-nagyon amatőrnek kell ahhoz lenni 2010ben, hogy mindez olyan mélyen legyen a kódban, hogy ne lehessen egy egyszerű hotfixszel lerendezni.
    grafika, 3d mozgás: embert még nem hallottam panaszkodni arról, hogy milyen ronda a mass effect 2, vagy a dragon age, de említhetném akár a régebbi játékaikat is, de hát te biztos tudod, hogy miről beszélsz, mert én aztán nagyon nem. :F
    tapasztalat: nem kifejezetten értek egyet. a bioware már régóta tervezi, hogy belép az mmo piacra, tehát ez a projekt az első trailerrel kezdődött, hanem sokkal régebben elkezdték előkészíteni, szerződteték hozzá a megfelelőnek vélt designereket, producereket, stb. csak egy példa 12 ember dolgozik főmunkaidőben a contenten már évek óta. a biowarenek megvan hozzá a pénze és a presztízse, hogy a lehető legjobb fejlesztőgárdát toborozza össze, és elnézve a neveket, ezt meg is tették.

    ettől még lehet, hogy a játék nem lesz sikeres, mert a hagyományos csapdák számukra is fennálnak, de ha van kiadó, amelynek ez sikerülhet, akkor ők biztosan közéjük számítanak.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • leviske

    veterán

    válasz donki #33 üzenetére

    Tény, hogy nincs tapasztalata, de kinek van? A Blizzard úgy szált be, hogy több évnyi tapasztalata van benne? Nekem nem úgy rémlik. :)

    Azt hiszem kijelenthetjük, hogy jelenleg a BioWare a legjobb RPG fejlesztő stúdió, innentől szerintem inkább az volna meglepő, ha az MMORPG-jük nem lenne sikeres. A felsorolásodban meg nem láttam egyetlen dolgot sem, amit akár egy féleszű banda ne tudna megoldani, ha MMO-ba akarja vágni a fejszéjét. A szubjektív dolgokra meg csak annyit tudok reagálni, hogy magánvélemény... biztos azért többszörös platina az összes játékuk, mert ilyen alapvető hibákat követnek el. :)

    Bár kérdés, hogy Te mit értesz siker alatt. Mint írtam, akkora sikert én sem várok el tőlük, mint amit a WoW elért, de ezt már a WoW saját maga sem tudná talán megismételni, pont amiatt amit Wolverine is írt, ahhoz szűk a piac, hogy ennyi MMO akkora sikert érjen el, mint a WoW.

  • leviske

    veterán

    válasz donki #38 üzenetére

    Hát, Ő, hm... Nehezen hiszem, hogy a BioWare ezen akadna fenn.

    "Miért következne az egyikből a másik?"

    Mert onnantól, hogy az összes RPG-jük többszörös platina, maga az alap (a sikeres RPG) megvan és -mint írtam-, ha egy stúdió MMO fejlesztésébe kezd, akkor nem hiszem, hogy a kliens&szerver részen bukik el (legalábbis, ha nem teljesen amatőrök, de azért valljuk be, a BioWare gárdája nem az...).

  • leviske

    veterán

    válasz donki #41 üzenetére

    "A gondolatmenet ott bukik meg, hogy az mmorpg-ben nem az rpg az alap."

    Igen, gondolom ezért MMORPG a neve annak a műfajnak, amiben a TOR indul. :)

    "Pláne nem az a típusú rpg, amiben a bioware idáig jeleskedett."

    Bizonyára akkor csak puszta véletlen, hogy Őket kérte fel a LA a játék fejlesztésére, mikor találna egy tucat olcsóbb stúdiót. :) Amúgy mely RPG műfaj, amiben a BW tapasztalatlan? Mert olyat nem tudok mondani, amiben ne jeleskedett volna. Nem kevered Őket egy másik stúdióval?

    "Ami a kliens-szerver részt illeti, az szerinted egy jelentéktelen, elhanyagolható része egy mmo játéknak?"

    Nem elhanyagolható, csak ne nézd már annyira amatőrnek a bandát, hogy ezen fognak elbukni... Derrewyn írta előtted a választ, már annyira sok példa áll a BioWare előtt, hogy még saját (ebben a témában tapasztalt) szakember nélkül is lazán meg tudnák oldani a dolgot sikeresen.

    [Elnézést, hogy a tipikus gusztustalan módszerrel válaszoltam, én is utálom ezt a stílust, de így estefelé könnyebb volt megfogalmaznom és semmit sem kihagynom.]

  • Wolverine

    félisten

    válasz donki #43 üzenetére

    "A sok quest, pláne ha kötelező, majdnem tuti bukást jelent, a sok szöveget mindenki skippeli, az NPC románcot senkit sem érdekel."

    Ezzel vitatkoznék. A hardcore játékost, akit az end-game éltet, nyilván nem érdeklik ezek. A casualt, aki szórakozna, viszont igen. Igazából a sok questre épített karakterfejlődési modell csak a WoW óta létezik, azelőtt jelentősen kevesebb küldetés és sokkal több grind kellett egy karakter esetében.

    "I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

  • leviske

    veterán

    válasz donki #43 üzenetére

    Nem tudom mennyire vetted észre, de a semmin ugrálsz. Több időt nem szeretnék ezzel a vitával tölteni, ezért:

    Ha egy cég MMORPG fejlesztésbe kezd, nem a kliens&szerver részen fog megbukni PONT

    A SW világában pont azt lenne nehezebb megoldani, hogy kevés szabadsága legyen a játékosnak, innentől egy RPG-k fejlesztésében jártas (és nem mellesleg sikeres) stúdió nem ezen fog elbukni PONT

    Sehol nem írtam, hogy "Biztos, hogy jó játék lesz, mert...", azt írtam, hogy nem azokon a felszínes alapokon fog elbukni -ha elbukik-, mint amiket írsz. Emellett nagyon jó esélye van a sikerre, hiszen minden körülmény adott (hatalmas és még bővíthető világ, sikeres alap sztori, nagyon jó fejlesztő gárda) PONT

    Bezárólag: Inkább neked kellett volna úgy fogalmaznod, hogy "Remélem nem lesz sikeres, mert nem szimpatikus a gárda és nem nézek ki belőlük semmit a jó ég adta világon." Ha ezt így leírtad volna, akkor nem kezdődik el egy vita a kézzelfogható semmiről. ;)

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #43 üzenetére

    amiről te beszélsz az a sandbox műfaj, lásd eve, és a régi SWG.

    a motor pedig a 2006ban kifejezetten mmok számára fejlesztett Heroenigne lesz.

    és mielőtt a bioware mmo tapasztalatáról nyitnál egy újabb felesleges vitát, nézz utána, hogy fejlesztők, designerek írók és producerek közül ki milyen mmo projekteken dolgozott előtte.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #47 üzenetére

    egyszerűen nem tehetik meg, hogy az enginehez olyat választanak, ami már jól bevált mmokban. mégpedig azért nem, mert ettől a döntéstől egészen a kiadásig el fog telni legalább 3 (de inkább 5) év. ami egy ma sikeres mmoban bevált, az lehet akár 10 éves technológia is. ha ma egy ilyen engine mellett döntesz, akkor az a játék megjelenésekor lesz vagy 15 éves. 15 évvel ezelőtt mikkel játszottunk?
    descent
    star wars: dark forces
    jagged alliance
    heroes of might & magic
    destruction derby
    wing commander 4
    warcraft 2
    ezek jelentek meg akkoriban. 5+x (fejlesztés és kifutási idő) évre előre kell megjósolnod a hardwarek fejlődésének irányát, mert menet közben változtatni aztán baromi nehézkes, kockázatos, és erőforrásigényes (munkaórák+munkaerő) lásd vanguard. ki venne meg 2011ben 15 ropiért egy descent grafikájú játékot és fizetne érte havi 3-4ezer forintot, hogy játszhasson vele? persze, meg lehet erőszakolni az engine-t, de baromi erőforrásigényes, potenciális bug és exploitforrás, valamint eyre másra fognak felmondani a coderek, mondván, ők a huszonegyedik század next-gen mmo-ját programozni szerződtek, nem kőbaltát pattintani, és baromira igazuk is lenne. csípőből tudom neked felhozni elrettentő példaként azt a csapdát, amibe az soe is beleesett a fejlesztési környezet meghatározása után. arra az alapfeltevésre alapoztak, hogy a processzorok fejlődése az akkori trendeknek megfelelően tisztán MHz alapú marad. erre mit ad isten? kijött a játék 2004ben, amikor tetőzött a MHz alapú fejlődés fénykora, és rá egy évre az intel már az asztali munkaállomásokba szánt kétmagos procikat dobta piacra. hogy mit jelent ez a játék szempontjából? kb. azt, hogy a a mai csúcsprocin sem fut sokkal részletesebben a játék, mint egy akkor még modernnek számító p4ee-n. mert megahertz limitált. fogsz egy négymagos i7et, elindítod rajta a játékot, és lesznek benne olyan részek, amik k...ára megfingatják a csúcsgépet. pedig ez még csak sharder 1.0... ez van. viszont indíthatsz még belőle 3 másik példányt, anélkül hogy drasztikusan lejjebb kellene venned a részletességből. viszont ha fogsz egy ma már őskövület prescottot, rányomsz valami brutál hűtést, felrángatod az órajelét 6 GHz környékére, és elindítod a játékot rajta, az odaver majd részletességben az i7nek.
    mindezt csak azért, mert ilyen az engine.
    az eladásához pedig elég egy techdemo is. mmo fejlesztés közben nem ritka, hogy elfogy a pénz, és a cég becsődöl, mert képtelen tőkét bevonni, és a részben elkészült (?) termékét sem veszi meg senki. az elején összeül pár lelkes fiatal, néhány jó ötlettel, liszenszelnek egy engine-t, rajzolnak pár fát és mobot, megjelennek vele egy-két kiállításon, felkapja őket a szakmédia, fél év múlva meg olvasod, hogy lehúzták a projektet a vécén. 12ből egy tucat az ilyen történet. ez egy ilyen műfaj, itt sosem lesz kész a játékod. legfeljebb kiadható.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #49 üzenetére

    nem értelek.
    írtam valaha is, hogy biztosan sikeres lesz?
    nem.
    két dolog biztos ebben az életben, az adók, és a halál. azt próbáltam alátámasztani, hogy minden adott a játék sikeréhez.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

  • velizare

    nagyúr

    válasz donki #49 üzenetére

    ja és nem értem, milyen közvetlen és kizárólagos kapcsolat áll fenn az engine és a tönkrement fejlesztőcsapatok között.

    Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

Új hozzászólás Aktív témák