Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atee

    őstag

    válasz leviske #24 üzenetére

    Ha azt írtad volna, hogy 5870 kell hozzá akkor az mondom, hogy megértem, de azért nehogy már egy X1600 ra írjanak manapság játékot. Sose volt játékra való. A 3 és fél éves notimban van ilyen kártya.

    D-day 2002-01-04 01:54

  • donki

    aktív tag

    válasz leviske #16 üzenetére

    Ami az Old Republic-ot illeti, nagyon meg lennék lepődve, ha sikeres lenne. A Bioware-nek nincs semmilyen tapasztalata az online játékok terén, túlságosan nagy fába vágta a fejszéjét.
    Ki kell dolgozniuk egy olyan kliens-szerver kommunikációt, ami sok player esetén is lagmentes. Ezen már önmagában is sok mmo fejlesztő elvérzik.
    Emellett nem ártana a normális grafika és a 3D-s mozgás, de ezt még az offline single player játékaikban sem sikerült megvalósítaniuk.
    A biztonság terén (xp cheat, item duplikáció), az animációk terén (hurrá, levágtam az ellenfél fejét. Ouch, a 3 másodperces lefejező animáció közben agyonvertek a többiek...) és a class balance (szerintem erről azt sem tudják eszik-e vagy isszák) tekintetében is más követelményeknek kell megfelelni mint idáig.

    Ebben a műfajban teljesen kezdők, ráadásul olyan múlttal és esetleges negatív berögződéssel, ami nem sok jóval kecsegtet.

  • donki

    aktív tag

    válasz leviske #37 üzenetére

    Blizzard nagyon komoly előzetes tapasztalatokkal rendelkezett az online játékokat illetően: Diablo I/II, Starcraft. A Bioware-nek tudtommal egy online játéka sincs. Bár az NWN-t talán oda lehet számítani.
    Nem tudom, hogy sikeres lesz-e az mmorpg-jük, de én elsősorban az alábbi logikát kérdőjelezem meg:
    "Azt hiszem kijelenthetjük, hogy jelenleg a BioWare a legjobb RPG fejlesztő stúdió, innentől szerintem inkább az volna meglepő, ha az MMORPG-jük nem lenne sikeres."

    Miért következne az egyikből a másik? Ha valaki nagyot üt egy homokzsákra akkor az már jó boxoló is egyúttal? Teljesen más egy online játék struktúrája. Alapos megfontolást igényel például, hogy mit számoljon a kliens és mit a szerver, kellően gyors legyen de mégis biztonságos. Ha béta fázisban derül ki, hogy elszámolták magukat akkor szinte elölről kezdhetik az egészet, rengeteg idő és pénz.
    Single player játékoknál ilyen probléma nincs.
    Egyetlen dolog szól a Bioware mellett: feltételezhető, hogy van annyi pénzük, hogy csúsztassák a megjelenést és ne adják ki félkész állapotban, de mérget erre sem vennék.

  • Derrewyn

    senior tag

    válasz leviske #39 üzenetére

    Ez "Bioware-nek nincs tapasztalata online játékokkal" dolog 2000-ben még elment volna, de 2010-ben, amikor minden bokorban netes játékok vannak, aligha lehet probléma megfelelő szakembereket találni. Könnyedén lehet más játékok tanulságaiból tanulni, van jó és rossz példa PvE-re, PvP-re, csak nyitott szemmel kell járni.

  • donki

    aktív tag

    válasz leviske #39 üzenetére

    A gondolatmenet ott bukik meg, hogy az mmorpg-ben nem az rpg az alap. Pláne nem az a típusú rpg, amiben a bioware idáig jeleskedett.
    Ami a kliens-szerver részt illeti, az szerinted egy jelentéktelen, elhanyagolható része egy mmo játéknak?

  • donki

    aktív tag

    válasz leviske #42 üzenetére

    Tulajdonképpen miről vitatkozunk?
    Ha egy cég mmorpg fejlesztésbe kezd, mitől lenne az a bizonyítéka annak, hogy értenek hozzá és biztosan sikeresek lesznek? A kliens-szerver kommunikáció, a feladatok felosztása, szinkronizálása az egyik központi magját képezi ennek a műfajnak. Alapvető kérdés, hogy hány játékost képes a rendszer kiszolgálni kis területen, lesznek-e instance-ok, hány játékost engednek egy instance-be. A legtöbb mmorpg ezen bukik el, igen, még 2010-ben is.

    A valóságban a Bioware RPG játékai viszonylag kevés szabadságot biztosítanak a játékosnak, sok átvezető videóval, NPC románncal, előre lefektetett történettel, humoros (vagy unalmas/ bugyuta -nézőpont kérdése-) párbeszéddel. Ebből semmi az égvilágon nem valósítható meg mmo környezetben. A sok quest, pláne ha kötelező, majdnem tuti bukást jelent, a sok szöveget mindenki skippeli, az NPC románcot senkit sem érdekel.
    Ha esetleg NWN2 motort fognak használni (vagy valami hasonló, 2 dimenziós bénaságot) az már 90%-ban valószínűsíti, hogy nem lesz sikeres a játék.
    MMO környezetben korlátlan szabadság kell és classok közti balance. Ez egy ismeretlen terület a Bioware számára. Nem állítom, hogy lehetetlen vele megbírkózni, de semmivel sem lehet alátámasztani, hogy sikerülni fog nekik.

    Szóval elölről:
    "Remélem, hogy jó játék lesz." Ez egy helyes kijelentés, amibe nem is kell belekötni.
    "Biztos, hogy jó játék lesz, mert..." Ez egy megalapozatlan, hamis érvekre épülő kijelentés.

Új hozzászólás Aktív témák