Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    Most a legutolsó akcióban vettem 2 db Aldis Auto XS töltőt.

    Itt a fórumon a túltöltésről olvasok mindig, azért kíváncsiságképp teszteltem.

    Autóból kivett akkut ( lerongyolt Bosch S3 55Ah, sokat állt használt, de talpra állított AGM Global ( Rocket) 68Ah, illetve zsír új Exide premium 72 Ah) mindkettő állandó 14,45V, vagy 14,85V-on tartja és CHA felirat megy. Akár napokig is.

    Rendeltem egy (kínai) deszulfátort, és a "játszó" S3-ra tettem, amit műterheléssel időnként merítek, majd újratöltöm. Arra lettem figyelmes, hogy ha a deszulfátor ( 70 mA-s fogyasztó) is az akkun van, akkor a töltésnél ( CHA felirat alatt) kb 15 V-ig tolja, majd hirtelen abbahagyja a töltés, leesik valamennyire a feszültség és újból visszatolja 15 V-ig. Ezt néhányszor eljátssza akkutól függően 6-10 percig, majd átáll csepptöltésre. ( a deszulfátor terhelés nélkül napokig CHA felirat és rotyogtatja 14,4-14,8 V-on valahol)

    A kijelző mutat mindenfélét, de valójában 13-13,4 V között áll meg. Az S3-on, ami a éledezik, azon a legmagasabb. Mindkét töltőt kipróbáltam mindhárom akkuval, a helyzet ugyanez. Deszulfátor terheléssel van csepptöltés, anélkül 14,4-14,8 V-on tartja CHA feliraton.

    Aztán kíváncsiságképp kipróbáltam autóinkban, amikben van nyugalmi áramfelvétel. Egyedül az Octaviáét mértem, az 30 mA. A B7 Passat és a Seat Ibiza nyugalmi áramfelvételét nem mértem.

    Az érdekes, hogy szinte ugyanazt "eljátszotta", mint amikor a deszulfátorral töltöttem a kiszedett akkut.
    Az új, néhány hónapos Exide AGM és premium akkukat múszere szerint 13.3 V-on ( valójában 13.1 V) csepptöltötte, akár napokig. A 6 éves Exide excell akkun műszere szerint 13.0 V-on tartotta, ami tényleg annyi volt.

    Majd a hozzáértők kielemzik, hogy miért kell 30-70 mA műterhelés, hogy a töltő csepptöltő funkciója (is) rendesen működjön.
    Mindenesetre így, hogy kiismertem, már nem akarom visszavinni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák