Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    Topikgazda

    válasz gomzol #18581 üzenetére

    Ma már igen kevés film forog szalagra, digitális technikára álltak át fokozatosan az utóbbi években. A nyersanyag iszonyatosan drága, nagy kényes és borzalmasan nehéz vágni, editálni, pláne a mai CG-s világban. Pont a minap néztem a Prometheus lemezt, ahol Ridley Scott egy Pana VT-plazma előtt ülve adta az utasításokat a vágónak, hogy mit hogyan módosítson, fade-eljen egybe, vegyen ki onnan 2 másodpercet, tegyen be ide 4-et. Kb. pár gombnyomás volt és már a módosított kép jött, ok, így jobb, mehetünk tovább.
    Sok korábbi, szalagra forgartott filmmel meg az a helyzet, hogy a rögzítés, az objetkív/optika nem volt még tökéletes, sok esetben nem olyan élesek az anyagok, kevés fénynél nagyon zajosodtak. Mindemellett a kiegészítő tevékenységek, berndezések is sokat fejlődtek, lásd világosítás, hangtechnika, stb. A filmeknél kritikus a nyersanyag megőrzése, helyreállítása is, a digitális rögzítésnél nincs ilyen gond, ráadásul ott a helyszínen pár másodperccel később visszanézhető a jelenet, eldönthető, hogy újra kell-e venni. A mai filmek (már lassan a kis költségvetésűek is) olyan képminőséget produkálnak, amit a régi blockbusterek alapos felújítással sem tudnak megugrani - tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

Új hozzászólás Aktív témák