Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz zsuha #91396 üzenetére

    Én hard core plazmás voltam, de volt lehetőségem az utolsó 65VT60-as plazmámat egy barátomnak még jó áron eladni, ezért én váltottam.

    Hogy a kérdésre válaszoljak: és megpróbálom pontokba szedni:

    Mozgás:

    általánosságban ha minden mozgásjavítót kikapcsolsz az OLED-en akkor elsőre az tűnik fel, hogy kb 50%-os szürkéig minden gyönyörűen helyes kadenciával, filmszerűen mozog. Azonban az ettől fényesebb képi elemek az OLED sample and hold megjelenítése miatt bizony elkezdenek láthatóan "ugrálni" a mozgás pálya mentén.

    Ezt ellensúlyozza, hogy cserébe nincs szivárvány effekt, illetve nincs zöld utánhúzása semelyik fehér felületnek. Emlékezzünk rá, hogy a zöld foszfornak lassabb a kinyúnyási ideje ezért ha egy fehér objektum pl balról jobbra végig mozog és azt követed a szemeddel akkor a színrétegek a plazmán történő megjelenítésének időbeli eltérése miatt (egyszerűen máskor villantja bele a retinádba a zöld layer tartalmát) bizony rettenetes foszfor trail és zöld fals kontúr adódik.

    Én ezt gyűlöltem a plazmán és az OLED egyáltalán nem csinálja.

    Árnyalatok:

    szerintem ebben a tekintetben hülyére veri az OLED a plazmát. Eleve nincs az a bántó dithering, azaz a sötét árnyalatokat izomból jeleníti meg (technikailag egéybként az OLED is enyhén ditheringel de hulla más egy 4k-s dither, mint egy FHD...).

    A vaják széria sötét erdős jelenete pl amikor a zombik előjönnek a földből egyszerűen lélegzetelállító az OLED-en. Vagy pl Feledés (Obilivion) - amikor elkapják Jack-et és egy szivarral a szájában beszélget vele Freeman bácsi. Plazmán alig látszik az arca a karakternek, míg OLED-en ragyogóan ki lehet venni minden részletet. Ég és föld a különbség.

    Szintén az árnyalati kérdéshez tartozik, hogy a plazma, mivel eleve csak 8 fényességi állapotot vehet fel mindösszesen annyi árnyalatot tud megjeleníteni, amennyi időben belefér, úgy, hogy villogtatja a pixelt egy bizonyos fényerővel. Így működik a plazma és ettől nem tud szabadulni. Ha pl teli pirosat kell mutatni a max fényerőtől kicsit lejjebb akkor a maximális és az egyel alatta lévő gerjesztési fényességet felváltva villantja fel, időben úgy, hogy egy képkocka időkeretében tehát pl 1/24.976 másodperc-be beleférjen is kialakuljon egy árnyalat a szemnek. Az OLED pixeleknek milliónyi fényességi állapota van ami miatt ezt nem kell csinálnia.

    Sötét / világos.

    A Pana VT60-am 0,0035 nit sötétet és 120 nit körüli csúcsot tudott. A 0,0035 nit az OLEDEN nézve szép sötét szürke és legyünk őszinték a plazmán is szépen kiadja, hogy az bizony nem fekete. A pásztázó gerjesztő vonalak miatt ez sosem lesz az ezért a kontraszt messze elmarad egy kalibrált SDR OLED képtől is.

    Régebben az OLED-ek szenvedtek black crush-tól azaz bedőltek a sötét árnyalatok, de ezt mára maradéktalanul javították. Iszonyú feszes és precíz sötétek vannak benne.

    Csúcsfénynél is voltak plazmás gondok: pl a Red Bull snowboard-os filmje, ahol az áramfogyasztási küszöb miatt a fehér hegy világos szürke volt csak. OLED-en vakító fehér....

    HDR: nincs miről beszélni, ugyan olyan sötét árnyalatok és 0-nit fekete mellett 800-900 nites csúcsok - becsoki szép. Ha a content rendesen van masterelve és nem bazári csóri HDR feltűnéskeltés, hanem valós gradáció volt a tartalomgyártó célja, akkor egyszerűen döbbenetes a látvány, pl Mandalori 3. évad.

    Összességében: szerettem a plazmámat. Elviselhetetlen számomra az LCD. Sosem volt LCD-m, nem is lesz. Én CRT-ről váltottam VT50-re majd VT60-ra, arról meg LG 65C9-re. Most valószínűleg jön majd helyette az új G3-as, mert iszonyatot léptek megint előre.
    Szeretettel gondolok vissza a plazmámra, mely egy hibátlan CRT szerű, mozis, élethű képet adó valami volt egy rakat betegséggel amit sosem nőtt ki. Az OLED sokkal élhetőbb és szebb. Nekem, szigorúan nekem, ez a véleményem.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák