-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigdady
nagyúr
Valakinek irt mar vissza a panashop a +2 ev gari miatt?
-
Longue63
tag
válasz hunspikey #57956 üzenetére
Kösz. Már 2007-ben volt egy 42PZ70-es plazmám, gyönyörű volt...de bő félév után eladtam. Hogy miért? ..Mert meg akarták venni, komolyabban: picinek találtam, hiányzott belőle a 24p, fekete szint még magas volt. Aztán valahogy mindig vártam az "igazit" egy 37" CRT mellett. Most már nem halogathattam tovább. Csak közben a házimozim is "elöregedett"
-
MasterMark
titán
válasz MasterMark #57524 üzenetére
Most jött ki szinte teljesen a ghostom. Már teszt képeken sem látom, és fehér mosás közben sem.
Switch Tax
-
mayday00
őstag
válasz MasterMark #58009 üzenetére
Máskor jobban vigyázz a készülékre
"A vélemény olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra..."
-
Hsanyika1
senior tag
-
hunspikey
őstag
Minden itteni ismerősnek és szakértőnek, felebarátnak és haternek kívánok BOLDOG - feketében gazdag Új Esztendőt A Kadencia legyen veletek!!!
Mayday - nálam te vagy az év bohóca - de ez nekem tetszik - jó a hangulat a faszságaid miatt - lol
Mindenkinek köszi! Viszlát jövőre!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Pilács
senior tag
Sziasztok!
ST50-et ST60-ra érdemes lecserélni? Mennyivel jobb nála? Látható jóság érdekel, a körítése nem, csak a megjelenítés a fontos.
BUÉK!
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
nagyúr
válasz Pilács #58015 üzenetére
"ST50-et ST60-ra érdemes lecserélni?"
Ha hibátlan az ST50, akkor nem.
"Mennyivel jobb nála?"
Annyival, hogy az ST60-nak valamivel nagyobb a fényereje. Ezzel az előnyök taglalása be is fejeződött, a többi különbség sajnos apró negatívumok sora, ha nem számítjuk a touch pent-t.
[ Szerkesztve ]
-
salapp
addikt
Bódottan Új Évet minden kedves stroboszkóptulajdonosnak* !
*Regger után szabadon..
Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
MaUser
addikt
Sony-nál volt egy órás késés, de ott a belső óra a DVB-C adáshoz állította magát állandóan, ahol viszont az EPG-t rosszul adták óraátállítás után. 1 perc késésre ötletem sincs. Nem szinkronizál valahová esetleg?
robi222: Huh, ez durva, de ez valami más gond lesz. Dither zaj egyébként ilyen, st60-on is belefutni néha:
Egyébként meg BUÉK!
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
robi222
senior tag
válasz MasterMark #58019 üzenetére
Az a baj ,hogy analóg antennánál,vagy beépített lejátszónál is ilyent csinál.
-
nagyúr
válasz MaUser #58022 üzenetére
Én még nem láttam normális képet dither zajról, rohadt nehéz lehet fotózni, mert cikáznak a pixelek körbe-körbe. Amit beraktál, az sem ditherzajt mutat, az sima képzaj, amit valamilyen zajcsökkentő(?) eljárás változtat meg.
Videó biztos létezik ditherzaj-ról. De majd én is csinálok egyet ha lesz kedvem, mert ez folyton visszatérő kérdés.[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
válasz liszi70 #58025 üzenetére
Én próbáltam lefotózni és nem lehet, egyszerűen azért, mert a kép maga nem létezik egyben. Nem tudom a FFD előtti panelek hogyan jelenítenek meg, de az tutti, hogy pl az én VT50-emen sosem volt kint a kép egy az egyeben. Különféle örvénylő pacák ugrálnak össze vissza- és így rajzolja ki a képet. Mikor lett végre olyan kamerám amivel tudtam egy 1/8000-es képet csinálni akkor látszott a legjobban, hogy itt bizony nagyon érdekes dolgok folynak lehetetlen rövid idők alatt.
Más: érdekes, hogy most látom, hogy mennyire sokat fejlődött a képalkotás az elmúlt években.
Míg meg nem jön a VT60-om addig egy kedves barátom adott kölcsön egy 42G10-et.
Háááááát. Azzal kezdve, hogy gyakorlatilag egyenlő vagy rosszabb a feketéje mint egy LCD-nek, sajnos a színei is totál hihetetlenek - túl vannak szaturálva a zöldek és hue-ban is totál off az egész. Legnagyobb megdöbbenésemre nem képes kulturált 24p megjelenítésre, valahogy folyamatosan röcög. Mintha a pulldown-nál lenne valami problémája, nem tudom. A hangja borzasztó - ez tényleg doboz hang, most értettem meg ti miről beszéltek. Ehhez képest a VT egy 5.1-es házimozi volt
Viszont: fényerőben hülyére veri a VT-t, illetve ez nem hogy ghost gyanút, de semmit sem mutat bármennyit van statikus tartalom a képen. A tulaj srác folyton aggresszív logós műsorokat nézet vele és semmi.Próbaképp adtam neki- kicsit elő jött belőlem a gonosz - mondtam, hogy majd én bebizonyítom, hogy bizony ez is ghostol. Nyomattam neki 4 óra retek klubbot. Elkapcsolva róla, egyből a másik csatornán jött olyan jelenet ahol volt égbolt - és egyszerűen semmi, de semmi sem látszott. Nem hittem a szememnek.... Ehhez képest a VT 50-képes volt a Smart Viera logot - amivel bekapcsolod beghostolni magába kb az első 5 percre. Most értettem meg miért nem értik itt egymást a régi illetve a mostani plazma TV tulajok. Egyszerűen az egyiknél nem ismert jelenség, míg az újabb TV-k e tekintetben használhatatlanok. Pl - ahová ment a VT50- a srác elkezdett Eurosport HD-t nézni a bazi nagy fehér csillagos logoval a jöbb felső sarokban - én már nyúltam is volna a zoom-ért ő meg nem értette. Na persze 5 perc után beghostolta a VT.... mondtam neki - hogy ez így bizony szarrá fog menni napok alatt.
Kíváncsi vagyok ezek után a VT60-ra. Remélem azért valamit javítottak - pedig én már kezdtem elfogadni ilyennek a plazmát- nem lehet rajta semmi sem 2 percnél tovább mert fél órára ott marad - de most, hogy itt egy G10 nekem - már kicsit máshogy látom.
Kezdem azt érezni, hogy a pana a hagyományos klasszikus TV irányból elment a végére a házi mozi szerelmesek film megjelenítője felé - mindeközben a panelek hihetetlen precízek lettek, szerintem már egy VT50 is jobb mint az eredeti moziban (legalábbis a feketéje veri a mozit ez tutti) - de másfelől már nem igazán alkalmas a klasszik bambuljunk valami csatornán dologra. Ja , vagy ne adj isten csak menjen a háttérben órákat egy adón, mert kell a háttérzaj. Na erre már semmiféleképpen nem alkalmasak a mai plazmák - de úgy gondolom nem is célja a panának.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Gicz
addikt
válasz liszi70 #58025 üzenetére
A feljebb kinkelt kép az a ditherelést ábrázolja, egyre kvesebb biten kódolódnak a színek, egyre kisebb a palettád amiből árnyalatokat keverhetsz. Igy működik a plazma.
Hunspikey: az az 1/8000 záridejű géped az redőnyzáras volt? Mert akkor a vakuszinkron időnél rövidebb záridők azok nem "valósak" mert akkor a vakuszinkron idő alatt egy vékony rés fut végig az érzékelő előtt, imitálva a rövid megvilágítási időt. ( rolling shutter effekt.)Tehát a kép alja és teteje között a valóságban vakuszinkronnyi, általában 1/250 sec telik el. Azmeg lassú a plazmához. Központi zár esetén más a szitu, de azok meg eleve nem szoktak gyorsabbak lenni 1/500 secnél
1/250 sec alatt már rég a nemtokhányadik subfieldnél tart a plazma, egyben kéne lefotózni elektronikus zárral. Dslr-el próbáltam énis 1/8000-rel, tényleg érdekes az eredmény, érdemes mindenkinek látni egyszer, és megérti a subfieldek működését.
[ Szerkesztve ]
-
Gicz
addikt
válasz liszi70 #58030 üzenetére
Plazmán máshogy néz ki, mert tempotal ditheringet alkalmaz, ez pedig spatial dithering. ( állóképen lcd-n mást nem is tudsz) de ez attól még dithering.
Gabor970: de figyeltem, de amit leírtam abban minden szó igaz! Nyugodtan keress rá dslr-ek, redőnyzárak működésére. De ki is próbálhatod. Állits be a gépeden 1:1000 zárudőt, majd sima szinkron kábellel kösd össze egy vakuval. ( tehát a vaku ne kapja meg a záridő infókat.) ha 250-ed seces vakuszinkront tud a géped, es 1-1000 seces záridővrl fotózol, akkor a képed felső negyed része lesz megvillantva vakuval.
High speed vaku ugy működik, hogy ahogy ez a csík szalad végig az érzékelőn, úgy villantgatja többször a vakut, hogy mindegyik csík be legyen világítva.
Sőt jutubon keress rá ahogy lassított kamerával felveszik egy redőnyzár működését! Ott a leglátványosabb talán
[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
Természetesen redőnyzáras, mint minden mai DSLR. Igen, foglalkozásom okán tudom mindazt amit írtál, bár gondolom nem is engem akartál felvilágosítani még is, minél vékonyabb, azaz szorosabban egymást követő redőnyökkel szkenneljük le a plazma képét, annál jobban látszik, hogy nagyjából mi történhet. Egyébként valószínűleg subfield-et sosem fogunk látni működés közben, hiszen mint írod 10 subfield-en túl van egy 2500 "hz" -es FFD plazma egy 1/250-es zárral rendelkező gép esetén. Ehhez valami szédületes nagy-sebességű video kamera kellene ami tud 5000 fps körül felvenni - na nekem ilyen nincs.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
-
junkpod
nagyúr
BUÉK!
BBéci, az, hogy szerinted nem életszerű azt jelenti, hogy máshogy élünk, semmi többet Filmet 2-2,5 méterről nézünk kanapéról, 90cm magas középvonalú tévén, de van, hogy megy mondjuk a híradó és vacsorázunk és ha valamit hirtelen meg akarok nézni akkor felállok és belépek a tv elé és ekkor lefelé kell nézni a zv felé. Tehát nálam van ilyen élethelyzet, nálam életszerű
Amikor Pana boltban (aréna) nézegettem (lehet túl közelről, bár szerintetek ilyen nincs elé ültem egy ülőkére, jó volt a kép, de mikor felálltam akkor már sokat sötétedett és ez NEKEM nem tetszett, ha az 50-esen ez nem annyira erős jelenség, inkább lennék 50-es tulaj mint 60-as. Ez már olyan trükközés a fekete érdekében, nem valós képminőség szerintem.
Box's don't touch!
-
Gabor970
addikt
pontosan értettem amit írtál, analóg időkben én is tükrös géppel fotóztam, vakut is használtam. Csak arra reagáltam, hogy akinek írtál, bizonyosan tisztában van ezekkel. Amúgy azt nem értem, hogy plazma képernyő fotózásnál, hogy kerül képbe a vaku? Tuti nem vakuval fényképezi azt senki.
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
Gicz
addikt
szerintetek lehet kapni külön tartót pana tv hez? nekem rohadtul tetszik az új V alakú tartója a vt-nek ztnek, szívesen betenném st60 alá, amenniyben kopmatibilis vele. ebayen volt fent 1-2 de azok 60 coloshoz voltak.
-
BBéci
titán
válasz junkpod #58036 üzenetére
Az imént méricskéltem: 105 cm magasan van a TV középvonala, ha 1 méterre elé állva nézem, akkor az alsó 10 centis sáv sötétedik, picit hátrébb lépve, 120-ról már az sem. Tehát a legkevésbé sem érzem problémának, a napi használatot befolyásolónak a panelen lévő szűrőt. Éppen ellenkezőleg, ha nem lenne rajta, akkor lennének nagy bajok.
Jelentkezzen, aki a tévéjétől 1 méterre állva szokta nézni a műsorokat!(#58042) Gicz
Érdekes, nekem egyáltalán nem jött be a V idom, írtam is a cikkben.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
Gicz
addikt
Igen tudom, hogy Neked nem tetszik, nekem viszont nagyon! vahogy olyan "modern" érzetet kelt bennem, olyan "jövős". meg sokkal szebb mint az st60 műanyag talpa... youtubon nézegettem vt60 unboxingokat, az alapján kompatibilis vele, ugyan az a rácsúsztatós dolog, szívesen vennék ilyet, 50vt60 ulajok ha esetleg megszabadulnátok tőle....
[ Szerkesztve ]
-
Gabor970
addikt
csodás az újévi bécsi koncert/balett!
Minőségre, látványra, zenére...
vérprofi munka.Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
hunspikey
őstag
válasz Gabor970 #58037 üzenetére
A vakuszinkron idő azért kerül ilyenkor ide, mert a mai gépekben van két redőny. Ezek exponáláskor egymás után futnak le a tükör felcsapódása után, oly módon, hogy amennyiben az expozíciós idő = a vakuszinkron idővel, akkor van olyan időpillanat, hogy még a második redőny nem indult el, amikor már az első redőny leért. Ezt csak azért hívják vakuszinkron időnek, mert ilyenkor, vagy ennél hosszabb expozíciónál tudsz egy vaku villantással teljes érzékelő felületre deríteni. Mivel egyik redőny legkisebb része sem takar bele a képbe. Ha pl ennél rövidebb időt akarsz exponálni és még vakuval is szeretnél deríteni, akkor ha hiszed ha nem a vakunak sorozatosan apró kisülésekkel kell a teljes expozíció alatt "égnie". Ez nagyon megterhelő a vaku számára. Tehát pl egy 1/500-as vakus felvétel esetén a vaku 1/250 (ha ennyi a vakuszinkron idő) másodpercen keresztül folytonosan villog, míg egy pl 1/200-ad expónál vagy az első vagy a második "redőnyre" van szinkronizálva, azaz, vagy akkor villan el, amikor az első redőny teljesen lefutott, vagy akkor amikor eltelt az expó idő és indulnia kell a második redőnynek. Egy normál vaku az expozícióhoz szükséges fényenergia több mint 90%-át 1/20.000 sec alatt adja le.
Így lehet olyan képet lőni, pl amikor a biciklista fényszórója csíkot húz, mert itt az első, vagy második redőnyre szinkronizálás dönti el, hogy a mozgó fény a kiexponált (vakuval kivillantott téma) biciklistától előre vagy hátra fog húzódni. Na ezért írta nagyon helyesen Gicz a vakuszinkron idejét összefüggésben a plazma kép fotózáshoz- mert bár tudunk állítani pl 1/8000-et a gépeknek de attól még az expozíciós folyamat maga akkor is annyi idő alatt fog megtörténni amennyi idő alatt a redőny le tud futni. Ez jobb gépeknél 1/250- átlagosoknál 1/200, ez alatt meg 1/160 sec. Ezek a gépek innen fogva úgy tudnak a vakuszinkron időnél "rövidebbet" exponálni, hogy egymás után indítják a redőnyöket, tehát egy "csík" fut le a szenzor előtt. Logikus, hogy amikor egy nagyon nagy sebességgel horizontálisan mozgó függőleges test fut el a kamera előtt, abból ily módon csak egy ferde vonal lesz.... ez a baj a mai gépekkel és a zárak fizikai sebességkorlátjával.[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Gabor970
addikt
köszönöm!
emlékszel, beszéltem róla, egy rokonomnak EVO IX van, épp nemrég dörgött el tőlünk. Pár hónapja hozta el egy tuningcégtől, sajna nem tudom szakszerűen elmondani mi történt, valami 6 programos elektronika került bele, van rajt program is, állítólag 450Le körül van a gép, 3,9s alatt van meg a 100km/h. Nos neki van D800 Nikon. Míg pár dolgot el nem mutogattam rajt (ami keveset én tudok, legalább a blende nagyság-mélységélesség összefüggés, meg zársebesség mi is az, érzékenység lényege) pár dolgot, automatában használta
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
MaUser
addikt
válasz liszi70 #58030 üzenetére
Az avs-en csinálta még anno az egyik fórum tag dither szemléltetésére, pont az általad említett fotózási nehézségek miatt. Első kép csatornánként 8 bites, a harmadik 4 bites, a középső pedig négy bites + dithering ráhúzva. St60-on kb. ezt látni, de eddig egy filmnél futottam csak bele, hogy nézési távról feltűnt. A középsőn ott látod szépen a dither miatti pontokat.
Kis további st60 tapsztalatok a plazma betegségek kapcsán:
A két legzavaróbb dolog (bár sokkal inkább együtt lehet vele élni, mint a nem létező feketékkel) amivel eddig szembesültem az egyrészt az nlf meccseknél a yard line-ok rainbow effect-je (illetve ezt még láttam az új Ridick filmnél is, igaz a számos megnézett film közül csak itt tűnt fel). Másrészt jóval gyakoribb jelenség a poszterizáció, amit néha látok ember arcokon, illetve sokkal gyakrabban a fekete árnyalatokban bővelkedő jeleneteknél, ahol egyszerűen a fekete árnyalatok "elfogynak" és lesz egy csúnya, átmenet nélküli fekete paca. Ez nagyon látványos a Season of the which végén, amikor belépnek a könyvtárba.''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Pilács
senior tag
válasz liszi70 #58016 üzenetére
Szerintem hibátlan, igaz nem viszgáltam át mostanában, 1 éve meg van, de nem nézegettem rajta tesztképet hibákat keresvén, használat közben pedig csak az alap "jelenségek" jönnek elő. Max a táp cicereg, ha sok a fehér, de ez miatt nem hívok rá szerelőket, lehet nem is foglalkoznának vele. Akkor az ST60-ban sem javult az előttem tárgyalt "zaj" vagy "poszterizáció"? Ez utóbbi zavar a legjobban, persze ettől még nem váltanék LED tv-re...
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic