Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz penge111 #207403 üzenetére

    Ez nem így van. Nem lehet mindenre ráhúzni ezt a szeret - nem szeret dolgot. Egy játékdizájn, játékstílus megítélésekor még oké. De egy történetnél már elég kevés ha valaki azt mondja, hogy jó, mert neki tetszett, vagyis szerinte jó.

    Olyan ez mint az autók gyorsasága. Az, hogy valakinek elég egy bizonyos sebesség (100km/h), az még nem jelenti azt, hogy az az autó ami 300km/h-val tud menni, az ne lenne gyorsabb. Ez nem feltétlenül nézőpont kérdése.

    Egy sztori sok dologból áll össze, sok aspektusa van. Mint például, a mondanivaló, narratíva, karakterek mélysége, karakterfejlődés, karakterek indítéka, logikusság, fő sztori - mellékküldetések, rendezés, operatőri beállítások, szövegek, stb stb. A játék történetének megítélése, nem csak a forgatókönyv megítélésén múlik. Vannak nagyon egyszerű, még is nagyon jó történettel megáldott címek is.

    És ott van a HZD. Amit agyon nyom a saját high-concept története. Tele van plot hole-okkal. Már alap felvetése is durván megkérdőjelezhető, hogy miért törzsi szintre robban le az emberiség, és miért csak azok a technikai dolgok maradnak fent ami a játékot, játékmenetet szolgálják. Semmi olyan ami a civilizáció életszínvonalát magasabban tartaná. És ezekre magyarázat sincs a játékban. Adatokat, lexikonokat semmisítettek meg egy "adatbankban". És ezzel egyenes arányosságban minden elpusztult. Se egy könyv, se egy adattároló semmi. Bottal vadásznak mint az ősemberek, nonszensz. A tárgyakról nem is beszélve. Abból se maradt fent semmi...Persze mivel ez egy játék, a játékos elfogadja a világát, és megpróbál élni benne, és akkor szembesül a..

    ... játék borzalmas rendezésével, karaktereivel, monológjaival, operatőri munkával a párbeszédeknél, mellékküldetései bugyutaságáva stb stb .. A Witcher 3-ban van jobb történetű, és kivitelezésű mellékküldetés mint a HZD fő sztorija.

    Annyira high concept akar lenni, hogy meghal a szépségben. Az egyik fő küldetésszál érdekes (legalább azért mert sok harcot tartogat), a másik pedig egy Barátok közt szintű szappanopera. Teljesen felesleges is. Nevetséges intrikákkal húzzák az időt, mert nem sikerült elég ötlettel megtölteni a világot, és mindezt ezzel palástolják.

    Ráadásul Aloy félóránként gondolja meg magát, és talál magának újabb életcélt.

    És akkor ott a sztori vége, ami semmissé, és teljesen feleslegessé teszi az egészet amit az egész játék alatt elértünk. John Gonzalez lenyilatkozta, hogy felkereste őt, a Guerrilla Games, és megmondta mi az ötletük, írjon köré sztorit. Nem ment neki.

    A GOW-nál meg ne hozzuk fel a nosztalgiafaktort, mert az csak a végén számít. A játék eleje ettől függetlenül még unalmas. Apa-fia kapcsolat láthatóan nem működik úgy, ahogy tervezték. Később persze jobb lesz, de igazi csattanó csak a fia neve. Ami azért elég kevés ahhoz képest, hogy mennyire ajnározva van.

    Az ízlés amit írsz az fontos, csak nem azért amiért sokan gondolják..

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák