-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MBazsee
tag
Üdvözletem CARtársak!
Lehetek pofátlan két autóval?
Az első egy 2000-es Astra Classic, nemrég volt lakatoláson, festésen és műszakin. Eddig kb. 240 ezer km-t tett meg komolyabb hiba nélkül.
A második egy 2006-os 1,8-as B Zafira, kb. egy- másfél hete vettük az ilyenkor cserélendő dolgokat jövő héten fogja megkapni, és asszonyka, meg a gyerekek fogják használni napi szinten.Remélem nem kell sok segítséget kérnem hibák miatt!
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz mindthecrap #96497 üzenetére
Összefoglaló frissítve!
Grat a géphez, sok balesetmentes kilométert!Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
addikt
Szóval a motor "jár". 2000 - 2500 között ingadozik, de jár Ezek a hibakódok születtek így hirtelen.A speed sensor (0500) és a abs (0571) azért van mert nincs rajta az abs kocka - azt még hekkelem (még vágom szétfelé mikor kezemügyébe akad - nem zavar, h nincs km számláló / abs).
Mohabákapítány mit szól ehhez?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #96507 üzenetére
Szóhoz se jutok. Ezért rövid leszek :
Nekem MAF van. Ha lehúzom róla az elektromos csatit, dobja a hibakódot:
P0100 = Légtömeg- ill. légmennyiség mérő áramkör hiba.
Rendesen visszateszem a csatit a hiba megszünik.Neked MAP van. Hibakód:
P0105 = Szívócső abszolút nyomás/barometrikus nyomás (MAP/BARO) /áramkör hiba/"....A motorvezérlő modul (ECU) felügyeli a fojtószelepet oly módon, hogy változó feszültséget alkalmaz a fojtószelep működtető vezérlő (TAC) motorvezérlő áramköreire. Az ECU felügyeli a munkaciklust, ami a fojtószelep működtetéséhez szükséges.
Az ECU felügyeli az 1. és 2. fojtószelep pozíció (TPS) érzékelőt az aktuális fojtószelep állás meghatározásához...."P0120 = Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő /1 áramkör hiba/
P0220 = Fojtószelep/gázpedál helyzet érzékelő /2 áramkör hiba/Az ECU érzékelí, hogy nem működnek a fojtószelep helyzetérzékelők, nem tudja a fojtószelepet működtetni, ezért dobja a hibakódot:
P1550 = Fojtószelep vezérlési hiba. Csökkentett üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozvaABS csati kihúzva (nincs áram)
P0500 = Járműsebesség érzékelő hibás működése /áramkör hiba/
P0571 = Sebességszabályozó fékkapcsoló /áramkör hiba/Két dolgot tudok elképzelni.
- Az elektromos csatik nincsenek normálisan a helyükön,
- kíváncsiságból lepattintottad a védőburkolatot a fojtószelepegység elektromos részéről, lehet bele is matattál,lehet hogy nem,de az biztos, hogy magától csak úgy nem dob ennyi hibakódot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mindthecrap
aktív tag
válasz Jofi81 #96500 üzenetére
Neem, faceliftest nem vettem volna semmi pénzért, az Astrát most hosszú időre el fogom engedni mert ez a Peugeot vonal nem jön be (amúgy nincs bajom a francia autókkal, csak akkor azt vesz az ember, nem kell rá Opel logó). Nálam ez a vonal alja downsizeingban, egy 1.3-1.4, 4 henger, turbó, 130-150 ló, ezek alá nem mentem volna így sok márka ki is esett pl Focus. Reményeim szerint a következő autóm már elektromos lesz úgyhogy ezen a downsizing dolgon már nem izgatom magam, ennek a motornak is egyébként elég szar már a karekterisztikája.
Az enyém májusi gyártás és augusztus végén vettem a Wallisnál, nekik még volt akkor kb 20 darab 150 lovas beraktározva Győrben, viszont csak két szín volt már, ez meg a majdnem fekete-kék. A Schillernél lett volna bőven színválaszték de csak a 125 lovasból, de az árkülönbség kb 120 ezer forint lett volna így az szóba sem jöhetett. Ahogy JanR is írja, gyárból rendelni már tavasztól nem lehetett, de a kereskedők szépen betáraztak ebből az Enjoy Best-ből amiben minden számomra fontos dolog benne volt (kijelző Android Autoval, tolatókamera, ülésfűtés,...)
Luck Dragon, llwynog: köszi
[ Szerkesztve ]
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
JanR
addikt
válasz mindthecrap #96510 üzenetére
JúniusJúlius elején rendeltem az autónkat, az nem éppen tavasz :)
Nem készletes autóról beszélünk, hanem amit én válogattam össze. 150 paci, 4 henger. Kellemesen megy :)Amúgy amik most vannak 3 hengeresek, azok is Opelok még, nem PSA! A következő épül a francia alapra. Én próbáltam egy 3 hengerest is, azzal sincs amúgy semmi baj. Más a hangja, de dinamikára nincs panasz, dolgozik a turbo ott is. Mondjuk a hang... a 4 hengeresé szerintem rosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz mohabá 007 #96509 üzenetére
- Az elektromos csatik nincsenek normálisan a helyükön,
összes csati átnézve, wd40-el leápolva
- kíváncsiságból lepattintottad a védőburkolatot a fojtószelepegység elektromos részéről, lehet bele is matattál,lehet hogy nem,de az biztos, hogy magától csak úgy nem dob ennyi hibakódot.
nem matattam bele és nem tudom, h lehet szétszedni
most láttam egy módszert, h tudom ellenőrizni a jeladó állását, azt este megnézemMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Oké, hazafele veszek valahol
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DjDanee87
addikt
Az jelenthet valamit, hogy elég feketés, talán égett szagúnak is tűnt az olaj a motorban ma, mikor szintet néztem?
-
Newlachka
őstag
Sziasztok.
Az alany egy 1,4 2006 Astra H kombi 14XEP Motorral.
Az első tünet,hogy nem volt üzemanyag nyomás,ac ütögetéssel beindult,majd el a szerelőhöz.
A kocsi gyenge volt,rángatott torpant.Ac-t cseréltünk,pumpa relét felcseréltük másikkal(azok biztos jók).Benzin le a tankból 100-as ment bele.
Gyertya csere,olajcsere,szűrő csere.Tegnap hoznánk el. Az autó gondol egyett torpan,dadog,rángat.
1-ben 20km/h nál rángat,nem gyorsul padló gázra sem.
menet közben 50-60 felett padlónál 2000-3500 között halott.Ezután folytószelep takarítás,injektor tisztítás,kompressziómérést csináltunk.
Féktisztítóval indul.Alapjárat ingadozik fulladni akar.
Esetleg valakinek ötlet?
ac kulcs behelyezés után nem dolgozik,csak indítózásra.-ez így jó?
Lehetséges-e hogy a benzincsőben van valahol"dugulás" ami miatt nem tud elég benzint nyomni az új pumpa?
Esetleg Egr?Köszi a válaszokat!
-
ArthurShelby
addikt
Hali!
Az A zafink ma nem akart indulni.
Kinyitottam (rákattintottam/rálőttem), majd mikor teszem be a kulcsot az indítózáshoz, fordítom a kulcsot, a kulcs tovább forog, de a kocsi nem indítózik. A kulcsot tudom forgatni (ki-be venni), de a kocsi folyamatosan úgy érzékeli, mintha a gyújtáson lenne (még akkor is, mikor kiveszem a kulcsot). Az indítózás állásánál van mikor a rugó visszalöki a kulcsot gyújtásállásba, na ez nincs meg.
Gondolom a zárszerkezet, vagy az indítózáshoz kapcsolódó szerkezet (talán a immo is arrafele lehet) krepált be. Van valakinek valami jó ötlete?(a kocsi eddig még csak egyszer hagyott cserben minket, akkor a váltó esett szét)
szerk: a képen már látszik, próbálkoztam az akkusaru le-föl vételével, de ez nem segített, próbáltam a pótkulccsal is, ugyanez az eredmény.
Érdekesség, hogy az elektromos ablak föl-le húzás csak betett kulccsal megy (kivett kulcsnál is ugye ugyanígy világít minden, mint a képen). Jelenleg most levettem róla az akkusarut, nehogy leszívja az akksit.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #96519 üzenetére
Immora a kulcsos autóka fog neked villogni, mint a barom, ez nem immo.
Ezt én így elektromos zárbetétre tippelem. Ha maga a kulcs rész okés, akkor az égett egyszerűen el, bár akkor van előjele, mert csak egy pozícióban szeret indulgatni és egyre nehezebben végül reccs, no kontakt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #96520 üzenetére
Valószínűleg zárbetét lesz így utólag belegondolva. Ezt sehogy sem lehet majd megúszni anélkül hogy az eredeti kulcs megmaradjon?
Ha bontóból veszek másik eredetit és mondjuk kicserélem ez alapján, akkor csak az immo chip-et kell áttennem a bontós kulcsba?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
gban
Közösségépítő
válasz ArthurShelby #96521 üzenetére
Vannak mesterek akik a régi kulcshoz igazítják az új zárat.
Postázást nem vállalok.
-
adise
őstag
válasz mindthecrap #96497 üzenetére
Grat, ezzel en is igy vagyok. Mivel nincs gondom (kopp-kopp), ezert csak olvasgatni szoktam a forumokat es figyelem masok problemait es a megoldasokat hozza. Szerintem az autos forumok 90% altalaban a hibakrol szol.
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #96521 üzenetére
2 fele van a bulinak, az egyik maga a zár a másik az elektromos része.
Maga a zár is egy külön sztori, mert ebből is van amúgy több, nem ennyire ezy. Amúgy igen, ha a kulcs a zárhoz okés, akkor az immoval megy a verda. Csak ugye más lesz a kulcs. Ehhez az egész betétet atomjaira kell robbantani és a kulcshoz illően szépen átlamellázni.
Csináltam ilyet, őrületesen nagy kaland, aki nem nagyon műszerészkedik vagy nincs benne ebben a körben az annyira ne kezdjen bele.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #96524 üzenetére
Arra gondoltam, hogy bontóban adnak kulcsot zárbetéttel (bár lehet túl naiv vagyok és nincs ilyen). És ha kicserélem a zárat, akkor akkor a régi kulcsnak csak a kulcs részét cserélem ki (az immo és kulcselektronika marad). Szóval ez olyan jó (és easy) gondolatmenetnek látszik.
Közben találtam egy ilyen videót, ez alapján az a sejtésem, hogy nekem a vége tört le (de ehhez szét kéne még szednem).
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #96525 üzenetére
Igen, adnak kulcsot is mellé. Itt az a kérdés, hány kulcsos autót akarsz. 1 csomi, 1 ajtó, 1 indítás. Lehet ha akarod 3 fajta kulcsod is a kocsihoz, csak meg fogod unni és ha para van valamivel...
Nem poénból cseréltem ki az összeset újra. 1 kulcsos a kocsi, csak 1-et kell másolgatni és minden nyit mindent.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
-
Tikakukac
titán
Mármint melyik alapból? Alapból amikor megvetted x. tulajként vagy a szalonból?
Nálad pont az van, ami itt is lesz/lenne. Beszart a gyújtáskapcsoló, cseréltek betétet, de időt nem tettek bele, így 2 kulcsot hordozgatsz.
Gyárilag pölö egy G Astra ami nem atom fapad volt, 2 kulcsot kapott, 1 rádióst és 1 simát. Tippre Zafira is ilyen volt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz ArthurShelby #96527 üzenetére
Közben bizonyítást nyert, hogy tényleg eltört (300ezer km, sok város, nem csoda).
Hogy tudom belülről kiszedni a törött csonkot (mágnes pl)?
Bontott kapcsolót hülyeség lenne venni?[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Kis erteku opelt adok el (350ezerert), aminek vannak kezdodo gondjai, amirol a hirdetesben irtam is, telefonon is jeleztem a vevonek, es adasvetelire is ra fogom irni megjegyzeshez (kezdodo hengerfej problema). Van valami, amire figyelnem kell eladaskor? Neten olvasni erdekes torteneteket...
-
ivana
Ármester
Nem az enyém, fateré. De akkor már értem az okot. De amúgy a legfurább, hogy két sima van azok mennek a gyújtásba és két rádiós nyitja a kocsit.
(#96533) bexinho23 Az adasvételiben inkább az legyen, hogy az autó hengerfejes. Ez a "kezdődő" szó nem igazán egzakt (meg mégis mi a fenét jelent ez esetben, vagy jó vagy nem).
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
az, hogy "kezdődő", sok jót nem jelent magától biztos nem fog meggyógyulni
...de ha fel vannak sorolva a hibái papíron is, onnantól abba szerintem nem lehet belekötni nem új autót vesz a vevő x év garanciával (pl ha tájékoztatja erről a vevőt, aki nem foglalkozik vele és 1 hónap múlva elforralja a vizet, majd megfőzi a motort, ott nincs az az isten, hogy érvényesíteni tudjon bármiféle kártérítést)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bexinho23
őstag
válasz mephi666 #96535 üzenetére
Olajat nem eszik, kipufogo fustje normal. Viszont 5-8ezer km alatt kell ra tolteni par dl vizet. Illetve par honapja minimalis vekony olajreteg van a hutotartaly falan. De nem uszik benne az olaj. Szerelo is azt mondta, valoszinuleg a hengerfej tomites az oka.
Srac meg tudataban van, autokat ujit fel, aztan tovabb adja.
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz mephi666 #96535 üzenetére
Rendben, koszonom. Mivel autoszerelo vegzettsegem nincs, es adas vetelhez nem kell, igy a problemat hetkoznapi autohasznalokent tudom megemliteni, illetve adasvetelin feltuntetni. Minimalis hutoviz fogyas, minimalis olaj a tartaly falan. Olaj nem fogy, motor szepen jar. Napi 5-10km tavolsagra hasznalom telen nyaron. Nem mai auto, 10-20%kal aron alul arulom.
-
Tikakukac
titán
válasz bexinho23 #96537 üzenetére
Igen, az ilyen minimális, kicsit, éppenhogy és hasonlók miatt születnek olyan tuti cikkek az autós portálokon.
Nem. Írjátok le mi van pontosan és csók. Bár igaz, ha ilyen eldobós autó kategória, akkor tényleg mindegy. Minap 1.6-os F Astra motortér kelt el, tehát a teljes motor és minden vacka 25k-ért, és az elvben ment, oldalba törték csak.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
aktív tag
válasz bexinho23 #96533 üzenetére
Mindent írjál bele, és ha az érdeklődői kör nem szimpatikus, akkor magánszemély eladóként az adásvételiben kizárhatod a szavatosságot.
+ ilyen értékű autónál az elmeroggyantak, hajnali hívogatok stb. elkerülése érdekében nem árt, ha egy eldobhatós telefonszámot adsz meg. Normális vevőnél meg megadod az igazit.
No money, no honey.
-
addikt
Kicsit diagnosztizáltam mivel a csati takarítás nem jött be.
Gyújtás az autón, nincs beindítva, odb-vel nézem a gázpedál állást (vagy, h mondják, mennyi gázt adok)
14% a gázpedál lenyomás alapból (valójában nem nyomom a gázt)
lappantyút tekergetem szépen követi az állás 100%ig majd visszaesik 14%ra
gázpedált nyomom követi ÉS leesik 6%-ra (pár mp. sípolás a fojtószelep felől) majd visszaáll 14%HA lekötöm a fojtószelepet akkor 12%on áll
És még egy teszt volt. Ügye úgy jár a motor, h 2000 - 2500 között ingadozik de ha lehúzom a MAF csatiját leesik úgy, h majdnem leáll de küzd mint malac a jégen (látszik hogy vezérli a lappantyút) és életben tartja. Ilyenkor gázadásra tökéletesen veszi a lapot de ha elengedem a gázt úgyanúgy visszaesik a fordulat és majd leáll.
Szóval itt tartok
Szerk.: na és akkor sztem meg is van a probléma. Jár a motor, befogom a fojtószelepház szívó lukát, odaszívja a tenyerem mint állat DE nem áll le! Le kéne neki, nem? Valahol levegőzik?
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
bexinho23
őstag
Hello!
Ha az automat egy ceg (autokereskedo) vett meg, hogy majd tovabbadja (lehet h atiras elott), viszont en bejelentem hivatalban es biztositonal 8 napon belul, hogy eladtam, de valamiert nem megy at az auto eredetvizsgan (akar a vevo modosit a motorkodon, vagy valami), akkor mint eladot, engem terhel barmi? Csak azert erdekel, mert furcsaltam, hogy ragaszkodtak, hogy adasvetelire irjam ra, hogy eredvizsgaert felelosseget vallalok... en vallalom is, de azt nem tudom garantalni, hogy a vego nem buheral barmivel is, mielott meg eladna.. Szerintetek?
-
mohabá 007
aktív tag
Neki nem MAF van, hanem MAP, ami a szívósor felső részébe van beépítve. A MAP nem méri a beszívott levegő hőmérsékletét, ezért a szívócsőbe van beépítve ez az érzékelő.
A MAF-érzékelő légáramlás-mérő, ami méri a motorba belépő levegő mennyiségét.
MAP-szenzor a szívótér abszolút nyomásának érzékelője Méri a szívócsatornában fellépő nyomásváltozásokat[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
férfiállat
tag
Sziasztok!Van egy 2016os 1.4 turbó benzines mokkám, eddig nem igazán volt vele probléma.Tegnapi nap folyamán gondot 1t a kocsi és kigyulladt jobb oldalt az abs lámpa baloldalt pedig a kipörgésgátló ledje égett folyamatosan.Vezetni olyan érzés volt mintha fogná valami a kocsit, de ha levettem a lábam a gázról nem volt látványos sebesség csökkenés. Motor leállít, kulcs kivesz, majd újraindít, de a jelenség megmaradt, kicsit nagyobb gáz és el is tűnt kb 50 méteren át, majd újra felvillant (tempomatot nem engedett bekapcsolni.)Közlekedtem vele pár km-t majd motor leáll, 10 perc pihi, majd indításnál égve maradt a 2 jelző elindultam kb 50 méter után egyszer csak kialudt, és azóta nem is gyulladt fel. Kipróbáltam, a kipörgésgátló működik, nem érzek semmi problémát, tapasztalt már valaki hasonlót??
-
bexinho23
őstag
válasz davenport #96544 üzenetére
Alairas mar megtortent. Viszont akkor egy kovetkezo kerdes:
Ha eladom az autot cegnek (tulajdonjog adasvetel), lejelentem okmanyban, az uj vevo nem jelenti le 15 napon belul, hanem eladja maganszemelynek, akkor ha barmi gond van, csak az johet hozzam panasszal, akinek eladtam, ugye jol gondolom? Mert reszemrol kikerulhetetlen, hogy a vevo ceg nem babral rajta valamit, es ugy adja tovabb.Tulajdonjog adasvetel (irodaszeres papirnyomtatvany) az semmikeppen sem bizomanyosi, ugye?
-
férfiállat
tag
válasz férfiállat #96545 üzenetére
azóta kigyulladt a motorhiba jelző lámpa is...:S ez nem lesz olcsó dolog
-
-
bexinho23
őstag
válasz Luck Dragon #96549 üzenetére
Koszonom. Nem ismertem azt a topikot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tippmix
- BestBuy topik
- Villanyszerelés
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autóhifi
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest