-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
válasz kisapa #89948 üzenetére
Anyám is foggal-körömmel ment ellene, de egyszer tartottam egy órát, ahol megmutattam neki a dolgokat. Hol a pótkerék, hogy veszed ki, mi van még ott. Vontatókötél-vonószem. Biztitábla. Akkusaruk és bikázási alapok. Guminyomást hol látom, mit csinálok a kerékkel, piktogramok mik jelentenek ha gond van. Ilyesmik.
Lehet mindenki laikus ezer területen, de szerintem ezek alap dolgok, amiket tudni kell onnantól, hogy az autóval jársz. Ritka szar ám télen a hóban agyalni rajta, hogy na akkor mit rakunk és hova és akkor mi lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
-
-
Phobion
őstag
válasz Petyyyyy #89961 üzenetére
normális szerviz, nem b@sznak át, nem húznak le, ad számlát
(#89962) Tikakukac - hát olyan bajai vannak az autómnak, hogy én ezt otthon el sem tudnám kezdeni gányolni, de megértem. most voltam szerelőnél (olajcsere) és b@szott szólni, olyan hibákról, amit még egy laikus is lát, ha aknába jut...
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
Tikakukac
titán
válasz Phobion #89963 üzenetére
Én is agybajt kapnék, tényleg annyi segít, hogy apám régen autókat szerelt és van akna, teljes garázs mindennel, meg ugye én is műszaki területen vagyok.
De enélkül én is ideges lennék, átérzem.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
mohabá 007
aktív tag
-
Petyyyyy
addikt
válasz mohabá 007 #89968 üzenetére
Nagy látószögű.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ntomka
nagyúr
-
-=Vacsek=-
senior tag
hali. adott egy 2007es astra h 1.6os gép (muteré). kicsit több mint 70ezer km van benne 95%ban város rövidtáv. ha megyek vele néha érzem h erőtlen a gép 1-1 fokozatban pl 2esből 3asban. tele lehet cuccal pl korom koksz egyéb lerakódás? nem árthat neki gondolom egy motor tisztítás viszont ebben abszolút nincs tapasztalom. milyen tisztítás hol mennyiért valaki vitte már el?
-
Magnum_
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #89971 üzenetére
vidd ki autópályára és alaposan kormold ki.
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
-
Tikakukac
titán
válasz -=Vacsek=- #89971 üzenetére
Minden lehet. Ez így sokat nem ér.
A kikormolásról nekem meg az a véleményem, hogy hasonló körülmények között használt gépsasról bontogatom le a dolgokat és 3 napig mehetsz tiltáson az autópályán, te azt a kokszot, olajsarat és dugulásokat az olajkörből soha az életben nem szeded ki így.
Plusz mi lenne kormolva? Nem direkt befecsis, az nem. EGR-t már írná. Turbo nincs. Első körben azt kéne kideríteni valóban van-e alapja annak amit érzel. Ha igen, akkor gyújtás oldalra és lambdaszondákra mennék neki. Csodát tud ám művelni a sok rohangálás miatt behalt szondákkal a csere. Gyertya dettó. Mert ha ezek fosok, akkor elmész "kormolni" a semmit, cserébe dőlni fog az olajhoz a benzin és nem fog megoldódni a problémád, cserébe csinálsz sok mást.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
válasz Tikakukac #89976 üzenetére
Hát nemtom. Eddig minden kocsim városi üzemből volt átvéve, érezhetően javított rajtuk, hogy sokkal hosszabb utakra és magasabb fordulaton használtuk, mint az előző tulajok. Plusz normális benzin és olaj.
Amúgy abban is sok igazság van amit írsz, de egy jobb minőségű benzin és egy kiadósabb út nem árthat. Nem kell 6000-re pörgetni ehhez. Csak menjen vele hosszabb útra, kevésbé alacsony fordulaton.
ツ Headphones on - World off
-
Tikakukac
titán
válasz ntomka #89977 üzenetére
Rakhatod a szűzlányok kezével kicsi tölcsérrel betöltött olajat is a kocsiba, pont ahogy a benzint is. Ez nem fogja neked soha az életben az olajjáratokat kitisztítani, az olajkosarat kimosni. Ha valamit csavarhúzóval kell levésned és 30 percig öblítgetned és ecsetelned brigéciollal azt kormolhatod. És ez igaz minden komponensre. Majd lassan leugrik az EGR meg a szívósor aztán mutatok csodákat. Olajteknőről meg szelepfedélről raktam már képet. Na ebből kiindulva én nem lennék ennyire optimista.
Ha a kocsi már érezhetően lusta egy laikusnak is én nem biztos, hogy elkezdeném veretni neki. Sokkal inkább kezdenék akár egy gyertyahézaggal, ami ingyen van. Nálunk az előírt duplája volt és ezért nem bírt egyes fordulatszámokon menni padlógázon sem, csak torpant meg nonstop. Utána már legalább torpanás nem volt, cserébe nem ment. Egy dupla-szonda csere után pedig úgy éreztem a kocsi engem fog kikormolni. Szóval hajrá, multimétert és mini kamerákat elő
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz -=Vacsek=- #89979 üzenetére
Szikra-benzin-levegő. Ettől megy a motor. Hogy most ott ezekből miből van kevés vagy sok és mikor és leginkább miért
Na ahhoz több kell. Ha van valakinek hasonló motoros kocsija karikázz egyet, nézd meg az hogyan megy. Ha tényleg sokkal gyengébb, indul a buli.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
athomi
veterán
válasz -=Vacsek=- #89981 üzenetére
Hát ha dombon felfele egy ilyen szívóval 2100-nál elváltasz 2-ből 3-ba akkor ne is csodálkozz.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz -=Vacsek=- #89981 üzenetére
Bizony jó a szó előttem. Dombon felfelé nem váltunk el, főleg nem 2000-nél.
Tessék forgatni.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
válasz -=Vacsek=- #89981 üzenetére
Hogy micsoda?
Dombon beváltasz 2100-as fordulatra egy következőt és nem megy, de csak néha? Nekem inkább az a hihetetlen, hogy egyáltalán megy bármikor is.
Egyfelől ezt ne csináld, sík úton se. Ha esetleg kamionban ülsz, akkor lehet, egyébként személyautóban ezt úgy annyira ne. Benzinesben még inkább. Ilyen szívóban meg aztán pláne ne. Ilyen fordulatszámnál van olyan 60Nm nyomatékod, legjobb esetben. Na ez mondjuk egy motornál elég 200 kilóra, autónál nem nagyon. Lehet nem érzed, mert annyira már van okos az elektronika, hogy kimozogja és annyira van jól szigetelt, hogy ne halld, de az autó ilyenkor meg akar pusztulni, legszívesebben agyonlőné magát egy stukkerral. Egy kellően régi verda ilyenkor szétrángatta a kasztnit és simán elfulladt. Na akkor nem volt ilyen gond
Ezt anyám is érezte. Lada után lett 5 fokozat. Ez azt jelenti, hogy azt használni is kell. 40-nél 5-ös berak, mert az kell. Nem nagyon érezni, de a motor le akar szakadni a bakokról ilyenkor. A csapágyak el akarnak menni nyaralni. A motorba meg dől a benzin. Mert nem, ez nem takarékos. És főleg nem jó. Fülnek se, motornak se, senkinek se. 2500-as alatt a váltás gondolata ne is merüljön fel sík úton ilyen motorral. Városban 5. fokozat dísz. Kis domb jön, már mehet a gázfröccs és vissza 1 fokozat. 3000 körül nyugodtan lehet poroszkálni, 3500, mint váltási pont még illedelmes is. És ezzel a stílussal majdnem 1,5 literrel eszik kevesebbet az autó. Pont azért, mert nem kell az elektronikának utánad nyúlnia és nyitogatni koppra a fojtószelepet, hogy ne dögöljön meg az autó egy ilyen dombos-nullnyomatékos eseményen.
Szerintem a kocsinak semmi baja, a lábadra rakj 1 fél B30-as téglát, a jobb karodra meg egy 375-ös Ytongot. Egyből megjavul az autó
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
Így már egyértelműbb a szitu. Benzinest nem vezetünk dízel üzemben.
ツ Headphones on - World off
-
ntomka
nagyúr
válasz Markizmark #89986 üzenetére
Ott van turbó. :D
Amúgy a szóban forgó autó a twinportos 1.6-os vagy már az újabb változó szelepvezérléses?
ツ Headphones on - World off
-
-=Vacsek=-
senior tag
válasz Tikakukac #89984 üzenetére
ne hogy már itt mindenki 3asba megy a városban?? am meg mondom semmi baja és ezt szokta produkálni sík úton is de mint mondtam elég ritkán. a dombot csak egy példának említettem de ne tessék itt hegyre gondolni jézusom. 4esbe 60bál 2100at pörög ki a rák megy 3asba 55-60al a városba 3000es fordulatnál?
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz -=Vacsek=- #89989 üzenetére
3000 alatt pedig én sem váltok el - Astra J 1.4T
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
ntomka
nagyúr
válasz -=Vacsek=- #89989 üzenetére
Én még mindig egy prémium benzines járatásra szavazok állandó főúti tempóban vagy pályán 110 körül, de ne csak pár percig. Ha pedig a twinportos verzió, akkor nekünk is pont ilyen van. Én azt tapasztalom, hogy nagyon nem bírja az alacsony fordulatokat szerencsétlen, pedig pont erre volna a twinport rendszer. Pörgetni kell, a kigyorsításoknál meg nem hamar pakolni fel. Ha állandó sebességre be tudsz állni, akkor ok. a 4-es városban. Eddigi kocsijaink is szívó benzinesek voltak, de ilyen EGR meg Twinport hülyeségek nélkül, simán elmentek 5-ösben városban is, de huzamosabban így használva belustultak azok is. Egy kis főutazás visszahozta beléjük az életet.
Ezt viszont nem használjuk 4-nél magasabb fokozatban 60 alatt.ツ Headphones on - World off
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
J Astrára és Insigniára jellemző kuplungpedál kopásról van valakinek infója?
-
Tikakukac
titán
válasz -=Vacsek=- #89989 üzenetére
Totál sík, max 2 ember, nem megrakva városban 50-55-nél rakok 4-est és abban is marad. Városon kívül 70-80-ig 4, utána lehet 5.
Az a baj, hogy nem nagyon van elmagyarázva ez a fordulatszám és nyomaték meg mit csináljunk azzal a bottal ott jobb lent középen dolog. Az főleg nincs, hogy a siklócsapágyak hogyan működnek és, hogy egy ilyen autónál egy teljes motorfelújítás vagy csere az a piaci értéknek egy igen komoly szelete lesz.
Tekintsd meg a motorod nyomaték-görbéjét. Nézd meg 3000-es fordulat alatt mit tud. Főtengelyen mérve. Na ezt vidd még le az útra. Szemléltetve: ha motor lenne te és te a motor, akkor ő azt szeretné veled megcsináltatni, hogy kapsz egy szívószálat, bedobnak a medencébe, majd ledugott fejjel 20 kilós súlyokkal kellene oda-vissza úsznod a szívószálon át lélegezve. Ugye, hogy nem akarsz motor lenni?
ki a rák megy 3asba 55-60al a városba 3000es fordulatnál?
Az, akinek drága a motortartó és a csapágyazás
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Markizmark
addikt
válasz -=Vacsek=- #89989 üzenetére
Városban 55-60-nal gurulva csak részterhelésen dolgozik a motor, nincs erőltetve így nincs is gond, az enyém kb. 2000-et forog olyankor.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
ntomka
nagyúr
válasz Tikakukac #89994 üzenetére
Igazad van, de még nem hallottam senkit a környezetemben, aki ilyen használat miatt ilyen hibákat szervizeltetett volna. Valszeg a modernebb kocsiknál gondolnak arra, hogy azért legalább 1500-as fordulaton elmenjenek városban. Nyilván egészségesebb a magasabb fordulat, de azért 1500 alatt szerintem egy laikus is észreveszi, hogy nem csak nem megy a gép, de szabályosan fullad.
Nyilvánvaló, hogy városi forgalom egyébként egy kocsinak sem ideális terep. Illetve de, az elektromos vígan elvan, de az más kategória.
ツ Headphones on - World off
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #89995 üzenetére
Egyenes vonalú egyenletes mozgásnál nem lenne gond. Laborban ilyen van is, külvilágban nem sok sajnos. Hands up, hány váltanak vissza emelkedőnél vagy ha valamit gyorsan kerülni és hány koppantanak inkább gázpedált és kivárják, míg nem kezd zörögni a műszerfal is, csak, hogy ne kelljen kuplungolni
Ezért mondom: villanyautó. Istenem, ha ezt elkezdik 30 évvel ezelőtt rendesen megtolni, apám, de örülnék. Mindig maxi nyomaték, nincs váltó buzerálás, nincs koksz, nincs kikormolás főleg nem átlagnak nehezen elmagyarázható üzemeltetési bonyodalmak. Álom.
ntomka: Viszonylag kevés szervizes ül be a motorhibás autóval próbakörre, hogy hölgyem/uram, megmutatná, ön hogyan közlekedik? Én sem hallom, hogy a kormányműcserések azt mondanák, hogy miattuk lett olyan. Pedig mikor hallod percekig sikoltozni a szivattyút a parkolóban, mert kopptekerve a kormány és ráfekszik és próbálja még tekerni hiába sír igen, igen, tudod, hogy bezony ismét nem az autó volt a hülye.
És egyébként simán mennek dadogós fordulatom a népek. Hallanád a sikoltozást, mikor tiltásig szórakozom néha országúton. Az van meg a nép gyermekében, hogy az a mutató, az nincs fent, a motort nem szabad hallani, az nem jó, sokat eszik és ránk jön az ördög 3k rpm felett.
2-3 óra egy autóra elég lenne elmagyarázni mit csinálj, mit ne csinálj, mi mire való. De látod, nem egy szervizben mondják vissza, hogy még a légkondi sincs elállítva, úgy mennek emberek kocsikkal szalonkoruk óta.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz Tikakukac #89994 üzenetére
5-10 km/h sebességnél jól működik a váltó, ha 2-ből nem lehet visszatenni 1-be?
Szituáció pl.: vasúti sorompó nyílik, indul a sor, 20-nál 2-be rakom, de visszalassul a sor ezért én is lassulok, érződik, hogy 2 kevés menni (pont ez a nyöglődés), ezért 1-be kellene rakni de nem lehet visszatolni (vagy max megerőszakolva). -
Markizmark
addikt
Opeléknél, főleg a régebbieken "normális". Valószínűleg az 1-es szinkronja nem olyan jó, mint a többi fokozaté. A többi típust vissza tudom tenni lassú gurulás közben, az opeljeinknek kell egy dupla kuplungos gázfröccs, hogy simán vegye. Egyébként az 1-es csak az autó megmozdítására való, nem kellene visszatenni gurulás közben hiába érzed soknak a 2-t.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Exkluzív órák
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen