Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz KonzolKartel #28596 üzenetére
Nincs középső állás. Csukott ajtónál be vagy ki tudod kapcsolni, nyomógombbal. Ajtónyitásnál automatikusan kapcsol. A hátsónál tudod állítani.
-
davee_92
csendes tag
válasz Calogero #28602 üzenetére
Pont erre a megállapításra jutottam ma én is, az egyetlen bajom, hogy nincs bent az autóban REC modul.
Úgy tudom, hogy a csomagtér bal felén a kárpit mögött kellene lennie a nagy műanyag panelnak.
De nekem ott csak egy tartó van pár biztosítékkal.
Na most felvetődik a kérdés, mennyire bonyolult beépíteni ezt a modult, csak Plug & play?
OP-Commal sem tudok csatlakozni a recre, minden másra igen, úgyhogy biztos nincs bent.Köszönöm!
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Kellene nekem egy olyan weboldal, ahol OPEL fajtáknak meg tudom nézni az alkatrészeit, robbantott ábrán is akár, és látom azt, hogy mi az alkatrészkódja. Még régen volt fent, csak nem találom azóta.
Köszi,
zsambek` -
mephi666
nagyúr
tegnap volt kis koccunk: lámpa, 2 sáv kanyarodik balra, mi belsőben, mögöttünk egy ignis... index balra, zöld, kanyarodunk, majd kanyar után index jobbra, hogy váltanánk sávot, csekkolom még egyszer a belső tükröt meg jobb oldalit: tiszta, ignis mögöttünk... barátnőm is mondja: "üres, mehetsz", sorolnék át (itt kicsit ívesen kanyarodik balra az út, mellette padka), mégegyszer csekkolom a jobb tükröt, erre az ignis kúszik fel mellettünk... reflexből visszarántottam balra a gépet a sávunkba, ahonnan indultam, de az ignis padkázott a jobb elsőjévvel, majd rápattant az astra jobb hátuljára... kiszállunk: ugatás, hogy "miért nem nézek tükröt?", visszafelé meg, hogy "miért nem nézi, hogy mi is sávot váltanánk és minek előz/jön fel mellénk?" ...lényeg, hogy az astra jobb hátuljának semmi baja és az ignis bal eleje is csak pár karcolást kapott... viszont jobb első gumija+alufelnije kuka... életünkben nem volt még semmi balesetünk, idegtől azt se tudtuk mit csináljunk, hívtunk ismerőst, hozzon betétlapot, mert egyikünknél sem volt, rendőrt nem akartunk (utólag kibeszéltük, hogy ebből bármi lehetett volna: ő akart szabálytalanul előzni/gyorsan hajtott, vagy mi váltottunk szabálytalanul sávot... ez a helyszínelőkön múlott volna, mit ítélnek...) ...elvileg 30-40ezer körüli lehet a kár, így még át se sorolnak biztosítást tekintve másik kategóriába... jól tettük szerintetek, hogy elintéztük így? elvileg mi se szívjuk meg, meg ő sem (ha rendőr jön, akkor őt ítélik valószínűleg hibásnak, mert nem vette figyelembe a mi sávváltási szándékunk, amikor még mögöttünk volt? ...ezt mi ketten mondtuk volna 1 ellenében)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz diablo1984 #28608 üzenetére
mi kocsinkban kb semmi kár, így azt, hogy "mi váltottunk szabálytalanul sávot" ismerős mondta, hogy ekkora kárnál nekünk elvileg semmi következménye nincs ...de ha jobban jártunk volna, ha rendőrt hívunk, aki másképp ítél és anyagilag is megszívjuk ezzel a biztosítónál, elég ideges leszek ...az idegesít, hogy amikor már jeleztem a sávváltási szándékot, akkor még mögöttünk volt, így tuti nem mi vagyunk a felelősek, hiába jött a másik sávban, amikor mi is áthúzódtunk
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #28607 üzenetére
A lényeg, elismerted hogy vétkes vagy?
Emellett, a biztosítód kitalálhatja, hogy a leírtak szerint nem vagy vétkes, nem fizet.
Másfelől, én eddig úgy tudtam, ha kárt okozol, leugrasz kettőt a bonus-maluson.
Ez B10-nél 2 teljes év többletköltséggel jár, B0-nál meg 10 év többletköltséggel, csak ebbe kevesen gondolnak így bele.
Merthogy 1 baleset 2 osztály le, 1 év balesetmentes meg 1 osztály fel (legalábbis régebben így volt, szerencsére nem kellett sosem ilyesmire figyelgetnem).
Tehát ha B0-ban vagy (pl. a balesettel most kerültél oda), akkor B10-be 10 év alatt érsz el, így 9 évig fizetsz 2 osztállyal rosszabb díjat, mintha nem lett volna káreseményed, a 10. évben pedig 1 kategóriával lesz rosszabb a díjad.
Ennek tükrében is megéri egy köcsöggel szemben jóindulatúnak lenni?
Harmadrészt, mennyire volt a kereszteződéstől a baleset,és melyik sávba vezet a felfestésed?
Mert ha a belsőbe, és ő egyből a külsőbe ment, az eleve szabálytalan.
Valamint ha te jelezted a sávváltási szándékod, körbenéztél, megkezdted a sávváltást, ő meg utána ment be oda, akkor egyértelműen ő a hibás - esetleg még gyorshajtás is képbe jöhet ha te 50-nel mentél.
Ezen felül, ő ment padkára (miért nem fékezett? az simán elég lett volna, pláne kanyar után, nem frankó ez így sehogy a részéről), mert látta hogy nem fér be melléd, akármilyen agresszív (közúti közlekedés biztonságának veszélyeztetése), te a baleset elkerülése végett megszakítottad a szabályosan elkezdett manővered az ő szabálytalansága miatt, szóval semmiképp nem te vagy a hibás.
Lehet ilyenkor javasolni drogtesztet meg szondát, hátha az jobb belátásra bírja, stb.Hab a tortán,nem tudhatod, mit ver még rád - kerékagycsapágy, féltengely, teljes futómű, stb. - te nem azt ismerted el hogy a kerekét gallyra tetted, hanem hogy balesetet okoztál, abba meg kis hazánkban sok minden belefér ám, még egy 500 ezres tévé sérülése is, mert ott volt az, csak később nézték hogy összetört...
Valamint ha nem pótolható az 1 db felni mert már nem kapható, akkor az az 1 felni az 4 felni...[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Calogero
addikt
válasz mephi666 #28607 üzenetére
Én úgy tudom ha kárt okoztál másnak,azaz elismerted a felelősségedet, akkor majd biztosítód küld egy levelet, amelyben közlik mekkora a kár amit okoztál.
Itt van választási lehetőséged.
1. kifizeted a biztosítónak az összeget, így megtartod a bonus-manus besorolásod.
2. nem fizetsz, de akkor hátrébb sorolnak 2 szinttel. -
mephi666
nagyúr
amit a lapra felírt, az szó szerint: "felni sérülés, jobb első kerék szakadás" ...csak nem talál ki még mást, ha pedig igen, akkor polgári per és mi 4en tanúsítjuk, hogy utána irkált minden mást a papírra
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
gban
Közösségépítő
válasz mephi666 #28613 üzenetére
Nem kell a papírra írni, másfelől minden jóindulat mellett is előfordulhat súlyosabb sérülés mint ami azonnal látszott.
Valamint nem elvárható hogy szakértő legyen a baleset bármelyik résztvevője, aki észrevesz minden hibát, mielőtt kitölti a betétlepot.
Harmadik, hogy a tényleges kár megállapítása kárszemlén történik, ahol szakértő nézi át(és tényleg kiszúrhat más hibát is), és az ott megállapított hibalista a lényeges.
A betétlapra nem elvárt dolog a teljes hibalista rögzítése, csak a fizikai elhelyezkedése, pont a fentiek miatt, meg mondjuk azért is hogy egy jobb első sérülésre ne tudjanak egy bal hátsó sérülést is ráfogni.Ne érts félre, nem rémisztgetni akarlak, meg vészmadárkodni, csak szeretné itt mindenki hogy ne hagyd magad átverni, amikor egyrészt nem voltál hibás, másrészt esetleg a fentiekbe hirtelen nem gondoltál bele amikor aláírtad a papírt.
Jó kérdés, hogy lehetne visszacsinálni.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mephi666
nagyúr
már bánjuk mi is, hogy nem hívtunk rendőrt és nem verik rá... (ez a tapasztalatlanság ilyen téren: 2-3 éve van jogsink mindkettőnknek barátnőmmel, tényleg óvatosan vezetünk, a kresz-szabályokat betartva, de a forgalmat nem feltartva)
a biztosító ezzel keresni fog még minket? ha ránéznek a kocsinkra, kb semmi baja nincs... nem kötnek majd inkább bele, hogy cseszhette szét a jobb első kerekét úgy, hogy az ő kocsiján sincs semmi más nyom? az 100%, hogy a balkanyar befejezése után, ahogy tekertem vissza a kormányt, már löktem is át az indexet, hogy jobbra sávot szeretnénk váltani (és ekkor még mögöttünk járt ...jó lenne, ha ezt a biztosító is figyelembe venné, ha keresnek és elmondjuk)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bambano
titán
válasz mephi666 #28607 üzenetére
a rendőr hívásánál pro:
- ha kihívtad a rendőrt és csinál helyszíni szemlét, abba utólag már nehezebb belekötni. persze vannak biztosítók, amik megteszik, de nehezebb.
- a másik autós nehezebben módosíthatja a balesetről alkotott elképzelését
kontra:
- ha kihívtad a rendőrt, akkor ő rádveri a kresz alapján a szabálysértést is, ez utóbbit megúszod, ha nem jött ki. (tehát rendőr nélkül csak polgári jog szerint felelsz, rendőrrel meg kresz/btk szerint is)
- amit a betétlapra írtál, az túl sokat nem jelent, visszavonhatod később.és tényleg, miért nem nézel tükörbe? az egyik főszabály, hogy elsőbbsége annak van, aki megkapta.
"az 100%, hogy a balkanyar befejezése után, ahogy tekertem vissza a kormányt, már löktem is át az indexet, hogy jobbra sávot szeretnénk váltani": ha ekkor neki már működött az indexe, akkor te vagy a hunyó.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mephi666
nagyúr
válasz bambano #28616 üzenetére
néztem én tükörbe többször is, index előtt-után, akkor még mögöttünk volt és üres volt a jobb oldali sáv, ahova tartottunk... utána csak egy +1 tükörbenézésnél vettem észre, hogy be akar vágni mellénk... ha itt nem próbálom visszahúzni a kocsit a sávunkba, akkor szó szerint letolom az útról... de ő meg semmit nem reagált, pedig tényleg 1 kisebb fékezéssel elkerülhető lett volna az egész
ui: amúgy tényleg a "2 sáv kanyarodik balra 2-be" esetben a belsőből nem lehet egyből a külsőbe menni? ebben nem voltam teljesen 100% és a fickó meg ismerősünk is azt állította, hogy ha tényleg egyből a külsőbe ment, akkor az szabályos... én úgy emlékszem, hogy csak "1 sáv tart 2-be" esetben mehetek egyből a külsőbe, ha az tiszta... (emiatt nem akartam, csak a kanyarodás után sávot váltani, külön lépésben, de azonnal, sávváltási szándék jelzésével)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bambano
titán
válasz mephi666 #28617 üzenetére
ha van felfestés, akkor a belsőből külsőbe irányváltásnak számít.
pesten, ahol sok a dupla sáv, ott erősen nem javasolt rögtön iránytváltani.
másrészt érdekelne, hogy ketten is miért a belsőből kezdtétek meg a balra kanyarodást?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mephi666
nagyúr
válasz bambano #28618 üzenetére
3 sáv van: a bal szélső balra kanyarodó, a középső balra kanyarodó+egyenesen haladó, a jobb oldali meg egyenesen haladó... külön vált balra és egyenesen, így a balra kanyarodó "feltarthatja" az egyenesen haladót, ha oda sorol be, hogy azonnal a külsőbe mehessen... ezért nem akartam onnan indulni, vagy azonnal, kanyarodás közben sávot váltani (ahogy tettem)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #28620 üzenetére
Hát ha egyértelmű a helyzet, akkor jól is teszed.....de ahogy bambano is írta, azért nekem sem egyértelmű, hogy ki is a hunyó...azért ezek az Ignisek sem arról híresek, hogy 1 másodperc alatt olyat gyorsulnak...ha kirakta az indexet mephi666 előtt akkor nem ő a hibás. Gyorshajtásról meg egy kanyarodós afférnál egy lámpa után nem hiszem, hogy beszélhetünk....nem két panaméráról van azért szó
Remélem mephi666 megúszod, szar lehet egy ilyen helyzetbe belekerülni, de tényleg az van, hogy óvatosnak kell lenni az ilyen aláírogatással....az meg, hogy nem baj majd beperelem....ja következő 4 évben bíróságra futkoshatsz szabadidődben, aztán vagy nyersz vagy nem....mondom ezt így okoskodva utólag, mert haverom is szívott már rá az ilyenre, hogy a nagy stresszben aláírt betétlapot aztán jól rá faragott és még jobban ráfaraghatott volna...
Komolyan mondom, lehet jobban jársz, ha személyesen, minden békát lenyelve próbálsz spanolni picit az ignisessel és megpróbálod mindenféle biztosító meg rendőr meg per nélkül elrendezni (szerzel neki egy felnit gumival..akármi szvsz)
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28609 üzenetére
akkor bukó, mert ha a futóműben is elment valami, akkor párszáz ezres is lehet a kára, főleg ha szakműhelyben csináltatja meg, akkor meg az is giga-mega lehúzás! ha nem érezted magad hibásnak, akkor rendőrt kellett volna hívni, mert a biztosító majd téged fog baszlatni, mert elismerted a felelősséged! hiába írtátok le, hogy felni+gumi, biztosító kimegy szemlézni és mond rá valamit, ha suzukinál cvsináltatja a tulaj, nyomban kiderülhet, hogy mi ment még el, a suzuki nem tank, féltengely is kaphatott, talpas, sokminden! és ezt mindet rajtad fogják leverni, mert elismerted.....
-
adidas4death
aktív tag
válasz adidas4death #28595 üzenetére
Esetleg valaki? Főleg pest lenne a legjobb mert Pest megye legaljáról mennék.
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
zsambek
aktív tag
válasz adidas4death #28595 üzenetére
Szia,
Helyileg merre vagy?
zsambek`
-
AMD Power
titán
válasz adidas4death #28624 üzenetére
Én tudok neked kettőt is. Priviben írj rám.
Délután megyünk sz autóért. Eredetvizsga, papírozás és go home. De izgalmas. Lesz szép autóm.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Kicsit kutakodtam (na jo nem is keveset ) es sok erdekeset talaltam külföldi forumokon a hibammal kapcsolatban.
Kiderült, hogy EML (engine management light nak) hivjak a kis lampat es az hogy utana nem megy a kocsi azt meg limp mode nak, ami egy biztonsagi üzemmod, nem engedi a motort 3000 föle pörögni.
Többen irtak ilyen hibat, hogy föleg autopalyan ha huzamosabb ideig 3000 fölött pörög a motor jön ez a hiba. Naluk is a kocsi ujrainditas segitett.
Hibakodot össze vissza irnak ilyenkor, van akinek nem lesz hibakod, van akinek valami CIM egyseget csereltek a kormanynal, de olyan is volt akinel a markaszerviz ramondta, h turbo csere....ugy latszik külföldön is hasonlo lelkesedessel dolgoznak a markaszervizek,mint itthon....valami nem jo? Ok kicsereljük az egesz motort meg a turbot 6000 euroert aztan az tuti segit.....jaaa hogy elg lett volna egy tömitest....ugyan kit erdekel.
Szoval most több helyen olvastam, hogy valami EGR szelepet, vacum csövet, motor olaj pumpat meg valami "throtle bode" dolgot kell megneni/tisztitani es az jo esellyel segit. Ezekröl tud valaki valamit mondani, hogy ne legyek ilyen tudatlan? fogalmam sincs mi fan teremnek ezek a dolgok es milyen macera vagy költseg ezeknek a tisztitasa
Volt olyan is amugy aki azt irta ilyen motortisztitott öntött a kocsiba, elöször 6 havonta, aztan 1 ev utan evente es neki ez megoldotta a gondot....ez mi lehet? motor olajba önthetö valami, vagy a gazolajhoz öntheti? Ha ilyen gondom van nekem is, azt okozhatta, hogy az elözö tulaj mondjuk valami nonem benzinkuton tankolt mindig?
-
mephi666
nagyúr
válasz diablo1984 #28622 üzenetére
innentől csak a biztosítón múlik, hogy mit ítélnek meg neki... meg szerencsére ott voltunk 4en, akik körbenéztük a kocsiját: ha hazafelé becélozta az összes kátyút és tönkrevágta a másik 3 kerekét is, tudjuk tanúsítani, hogy a baleset után még azok teljesen rendben voltak egyébként sem arról híresek a biztosítók, hogy azonnal kifizetnek mindent az utolsó fillérig (meg ki mondja meg, hogy melyik sérüléseket szerezte a balesettel a leírtakon kívül? akár előtte-utána is szétveretheti pl kátyúkkal) ...lehetséges amúgy, hogy kijönnek hozzánk is megnézni az astra-t és miután nem találnak rajta kb semmi sérülést, elküldik a figurát a fenébe és ráfogják a balesetet az ő hülyeségére?
helyileg itt volt az eset: mi a belső sávban, ő meg mögülünk ugrott ki a külsőbe és kezdte el nyomni neki, miután már rég indexeltem... meg ott az az ominózus padka is (ahova a lámpa az árnyékot veti, onnan balra pár méterrel), ami egyáltalán nem nagy, mégis odavert a felninek úgy, hogy kicsípte a gumit ...nem lehet, hogy a guminyomás is alacsonyabb volt jóval a kerekében a normálisnál?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
AMD Power
titán
Ne is mond. A Polonál véletlenül rossz km irtunk bele. Ne fogadta el az okmányiroda. Újat kellett írni. Most még inkább fogok mindenre figyelni. A kocsival kapcsolatosan. Amit már most tudunk róla a szerelő által aki átnézte. A hátsó dob valószínűleg tavaszra cserés lesz a rozsda miatt. A nyári gumik Kleber ami rajtuk van de max 1-2 szezonosak már csak. Talán még jövőre elfutnak egy nyarat. Illetve a hátsó gátlókat kell majd cserélni de az sem sürgős. Nincsenek még olyan állapotban.
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28628 üzenetére
a biztosító ige, de ha a biztosítóval szerződött partnerhez visza, akkor koppaszt, nekünk volt egy 306-os peugeotunk, lámpánál hátulról belénk jött egy cégautós, a sedannak a csomagtartója behajlott úgy, hogy a hátsó ajtók is rálógtak a sárvédőre, hátsó lökös is porladt, stb, erre a biztosító 120ezret ajánlott, mikor 140e volt hozzá egy színre fújt lökös és még a többivel semmit sem csináltunk! elvittük egy szerződött partnerhez, 456ezer lett a javítás vége......
-
mephi666
nagyúr
válasz diablo1984 #28631 üzenetére
...ja, de durva lenne, ha a 600ezret érő ignis ennyitől gtk lenne
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
JanR
addikt
válasz Lomha 8V #28632 üzenetére
Na ebben ne legyél biztos Az Signumom sajnos most olyat produkál, hogy vészüzembe kapcsol (intenzív gyorsításoknál - Y30DT - hátha valakinek van valami tapasztalata vele), de 10 mp-re leállítom az autót, majd elindítom, akkor a hiba eltűnik és kiolvasni sem lehet, mert nem tárolja el. Azt mondják az EGR-nél van valami ami nem szokott hibát hagyni, de hát kitudja. Legközelebb akkor megyek olvastatásra, ha van hibakód, addig csak megtartja, amíg a computer-t rádugják.
-
diablo1984
veterán
válasz mephi666 #28633 üzenetére
nem így értettem, de amit a biztosító kiajánl az közel sem lehet a tényleges javítás árához! ha meg a felni és a gumi is kuka lett egy ignisen, amiben köztudott, hogy minden gyenge, így a futómű is gyengébb anyagokból van, simán lehet, hogy arról az oldalt szerére veszik az elemeket!
volt anno nekem egy escortom, amivel télen felugrattam egy 20cm-es padkára, felni széthajlott, gumi kibírta, 2 hónapra rá talpas csere, de a kormány húzott! futómű beállítás és ott mondták, hogy a jobb első kerekem 10 cm-el hátrébb van mint a bal, lehetett vinni kasztnishoz, hogy visszahúzassák a helyére, pedig meg sem látszott!
más:
érdekel valakit egy frissen leszervizelt(olaj, szíjak, görgők, vizpumpa, vezérlés meg minden) opel vectra c 1,9 cdti 150 lovas kombi? az enyémről lenne szó, hibátlan műszaki állapotú, megkímélt rozsdamentes külső-belsővel. eladás oka: az elkövetkezendő 5 évben alig használnám, évi max 5000km-t, így luxus dízel autót fenntartanom. a másik, meg az asszony nemsoká csinálja a jogsit és a hideg is kirázna, ha a vectrát puhítaná le, 2 autót tartani meg nem érné meg.....
garantált 202e km, megtekinthető, kipróbálható nálam![ Szerkesztve ]
-
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
A Kovács Autóalkatrész Kft. -vel kapcsolatban van valami pozitív/negatív tapasztalatotok? Árban nagyon jók. -
mephi666
nagyúr
válasz diablo1984 #28637 üzenetére
próbálok nem agyalni, de rohadt idegesítő az egész: ha én lettem volna teljesen a hibás, akkor nem idegeskednék ennyire, de így hogy azt se tudom, mi lesz a vége, folyamatosan eszembe jut az viszont pozitív, hogy utána simán hazavezettem, közben félre tudom tenni, hogy ez történt (bárkivel/bármikor történhet hasonló, úgy is ha nem hibás)
ja a fickó kapásból azzal kezdte 2 napja, hogy "sokba lesz ez nekünk, mert februárban vette a felnit gumistól 140ért" (14"os enzo felni, amikor bazáron ugyanolyan, csak 17es van alig használt gumival 85-90 körül) ...barátnőm kapásból elkezdte neki, hogy "nehogy azt higyje, hogy itt/most bármennyit is fizetünk zsebből" ...előbb főnökömmel dumáltuk, mondta hogy ha rendőrt hívunk, könnyen lehet hogy mindketten kapunk egy csekket szabálysértés miatt (apósára pár éve ajtót nyitott egy audis és rendesen megnyomorgatta a kocsija oldalát... persze ajtó is sérült... aztán a rendőr mindkettőjüket megbüntette és a biztosító se fizetett senkinek... vagy csak valami minimális összeget, ami a festék árát se futotta)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
glutamin
őstag
Azért a biztosítóba annyira nem bízzatok. Nekem az elmúlt években volt több kisebb nagyobb koccanásom vétkes és vétlenként is és elég érdekes árak jöttek ki.
Pl Bécsben meghúztam egy Peugeot 607 elejét. Nálam a dísztárcsa meg a hátsó lökhárító lett karcos. Az ő kára 570e Ft. Sztem kb a kocsi nem ért annyit.
Bp-en kihajtott elém egy autó (ő volt a hibás bár nem ismerte el, hívtam rendőrt). Az ő kára 650e, az enyém 1.65m. Még 2 hétig jártam a kocsival, az övét vontatni kellett el a helyszínről. Személyi sérülés nem volt.
Szóval nagyon elmebeteg összegek is ki tudnak jönni. Ha nem egyértelmű, hogy ki hibázott és vagy nem akarja elismerni, akkor érdemes rendőrt hívni .
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
JanR
addikt
válasz Lomha 8V #28641 üzenetére
Én pont megyek hozzá szerdán, szóval előcsalom belőle Bár gyanakszom, hogy az EGR dugó lesz a ludas, mert mióta bent van azóta vakarózik.. Lehet van valami szenzor ami nem kap elég kormot, vagy mit tudom én. Igazából nagyon jelentéktelen hiba, mert hibátlanul megy az autó, néha nagyon intenzív gyorsulásnál csinálja - de ettől eltekintve meg akarom csináltatni, mert nem azért van 3000v6 a motortérben, hogy 1.4 módjára gyorsulgassak vele (előzéseknél! nem vagyok egy gyorshajtó).
-
erikke17
őstag
Üdv, nem próbálta valaki vagy nem tudja véletlenül ELM327 Bluetoothos OBD2 megy Astra F X16XEL típusú motorral?
Előre is köszi.||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Declare
őstag
Milyen jo is ha az embernek laza munkanapja van, ma ezeket bogoztam fel delelött
Egy kerdes: motork´dot honnan tudok meg?
Forumokat bogozva arra jutottam, hogy siman sanszos, hogy ez az EGR szelep koszolodasa lesz a baj nekem is....majd kiprobalom, ha meghajtom megint elöjön e. Nekem intenziv gyorsitasnal nincs ilyen gond, csak ha hoszabb ideig nagy fordulaton megy a motor...de hogy mennyi ez a hoszabb idö az jo kerdes
Egy ilyen EGR szelepnek mennyi az elettartama? 165k km nel egy pucolas segithet vagy csere?
Ja es a kerdesem tovabbra is fenn all, hogy noname kutak gazolaja az elözö tulajnal okozhat gyorsabb dugulast? Ennek megelözesere valami adalak nincs olajhoz vagy üzemanyaghoz?
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #28644 üzenetére
1. A motorkód benne van a forgalmiban.
2. EGR-t párszor lehet pucolni de egyszer lehet, hogy cserés lesz. Sanszos, hogy tényleg az a baja, mert az EGR vészterhelésnél lép(ne) működésbe. Egy intenzív gyorsítást pedig nevezhetünk vészterhelésnek.
3. Noname kutakon kávét sem veszünk. De még MOL kúton sem tankolunk szívesen. Sem benzinest, sem common rail dízelt. Azt főleg nem ...
Haverom 319-es Sprintert hajt MO és nyugat között. Ha itthon tankol MOL kúton akkor 19 liter eszik a V6-os dízel, ha kint tankol akkor 14-et.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Lomha 8V
addikt
(#28642) JanR: Nekem is zavargatásra jött elő leginkább, minden reggel az elkerülő úton mentem dolgozni (amúgy nem járok arra) és kicsit meglőttem. Meg is lett az eredménye hamar. Megkerülő szelep hiba volt. Kívánd, hogy neked ne ez legyen, mert dízelhez rohadt drága.
(#28644) Declare: A motorszámod eleje a motorkód. Általában 5-6 karakter a fiatalabb autókon.
-
JanR
addikt
válasz Lomha 8V #28646 üzenetére
Bármi lehet igazából, de benne van minden a pakliban sajnos. Így is most vezérlés + hosszbordás + görgők cseréje van, ami megint nem két fillér egy 3 literes motornál.
300e.-nél járok, szóval.. lehet deficites lesz a gépjármű.
szerk: viszont itt lesz a dilemma - eladjam (bukok), vagy megcsináltassam (bukok)? De javításnál legalább tudnám, hogy rendbe van rakva az autóm és sokáig jó.
Bár azért azt hozzátenném, hogy semmi gond nincs a kocsival a "vészmódon" kívül. Tanácsra elkezdtem használni a SPURI adalékot, hogy azt majd jól kitisztítja a motort. Igazából 300 km-t mentem az adalék óta (ebből 200-t pályán), viszont amit észrevettem, hogy a motor hangja sokkal jobb lett. Viszont a legérdekesebb.. tegnap ahogy felmentem a pályára 140-l haladtam (na jó 130 ami 140 volt) egyszer csak hátul nagy füstfelhő, köpött egyet a kocsi és bimm vészüzem. Félreáll, 10 mp-re autó megállít, utána hibátlanul indult. Az utána megtett 170km-n nem tudtam előhozni az autóból a vészmódot, akármennyire tiportam neki.. szerintem valami nagyon csúnyát köpött ki (mondjuk szerintem a kocsi is jobban megy azóta). De ennek ellenére az EGR dugót kiszedem, mert előtte nem volt vészüzemmód pedig toltam neki néha-néha Érti valaki az autókat?
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
válasz Declare #28552 üzenetére
"Viszont elindulás után rendszerint pár másodperc múlva van egy fura kattanás (olyan hang mint amikor lenyomod a villanykapcsolót és kattan egyet)."
ez az abs önteszt lesz, természetes az én h astrám is csinálta
(#28592) zeg:
nekem is ilyen van most, remélem ugyanilyen unalmas gondtalan lesz a vele töltött idő
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
gban
Közösségépítő
-
Lomha 8V
addikt
Lehet, hogy a részecskeszűrő belsejét köpte ki. Nem kár érte! Szerintem inkább költs rá, akkor utána tutira tudni fogod, hogy jó. És is már 150k körül tartok az enyémmel, szerintem kb még egyszer ennyi biztosan rámegy. De utána nyugodt leszek, mert tudom, hogy meg van csinálva és csak vigyázni kell rá.
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest