-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Van egy OPEL ASTRA H, benzines, 1.6-os, Z16XEP motorral. A problémám az lenne, hogy 3-4-5 fokozatban, de lehet, hogy az összes többiben, csak annyira nem feltűnő. Szóval 3-4-5 fokozatban 1500-2000körüli fordulatszámon, ha szép lassan elveszem a lábamat a pedálról, akkor elkezd rángatni, a leginkább akkor érezhető, amikor már tényleg csak alig van a gázpedálon rajta a lábam. 58.000 km-t futott, motorolaj tavaly márciusban lett cserélni 53000 km-nél. Most 8 éves az autó. Valami ötletetek nincs, hogy mi lehet az autó problémája? Olvastam EGR szelepről, meg lambaszondáról. Talán ezek? Holnap viszem el szerelőhöz, és gondoltam adok előtte pár tippet neki
Válaszaitokat előre is köszönöm!
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26245 üzenetére
Szia,
A legnagyobb problémám az, hogy már ilyen 2300-as fordulatnál is elkezd rángatni az autó. Az kb 50km/h 3-asban. Mit csinálok rosszul? Konkrét példa, jövök haza. 50km/h 3-as, tempomatot bekapcsolom (de tempomat nélkül is ugyanaz )a biztonság kedvéért, fordulatszám 2000-2300 először csak párat rángat, utána meg folyamatosan, de úgy, hogy az egész kasztni kb. beremeg. A frusztráló az egészben, hogy nem tudok normálisan menni az ótóval. Ha berakom 2-esben, és úgy megyek 50-el, akkor természetesen nem rángat, de bőven 16 l felett eszik az ótó, és véleményem szerint ez nem normális. Valami ötlet? A szervizes azt mondta, h cseréljünk gyertyákat, Ti mire tippeltek? Vagy csak én csinálok valamit rosszul?
Köszönöm a válaszaitokat,
zsambek`[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26255 üzenetére
Szia,
Rángat, fix 2200-as fordulatszámon is. Az 1500 kicsit túlzás volt, de kb. ha 1800-2400 között fix-en tartom a motor fordulatszámát, és nem megy se fel, se le, akkor el kezd rángatni Úgy gondolom, hogy az lesz, hogy holnap visszaviszem, megkérem, hogy tisztítsuk ki az EGR-t, ha azzal végeztünk, akkor megkérem, hogy nézze meg a gyertyákat, és mondjon róla valamit. Aztán, ha valami nem tetszik neki, akkor veszek gyertyákat is. Csak kicsit elkeserítő, hogy 1,5 hete vettem, próba úton semmi hasonlót nem tapasztaltam, az átnézetéskor se mondtak semmi hasonlót a márkaszervizesek, nálam meg rögtön kijön. SHELL FuelSaver van benne, a másik két itthoni ótó is ugyanezt eszi. Remélem az EGR-vel megoldódik Illetve, a fogyasztás is regenerálódik valami normális értékre, mivel most alapjáraton megeszik 1,7l-t. Ha pedig utazok vele, akkor a folytonos gyorsítás miatt (mert nem lehet vele menni folyton ugyanolyan fordulatszámon) 12.8 l a BC szerint
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
válasz diablo1984 #26263 üzenetére
Km-ben? Nem lesz baja a motornak, hogy sokáig 3-asban 120-al megy, magas fordulatszám miatt?
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
válasz bambano #26268 üzenetére
ezt még megcsinálom, akkor holnap a szerviz előtt nagyon szépen köszönöm a segítséged!
a kutas írásodra visszatérve, sajnos nem a kút a ludas, mivel amikor még a régi benzin volt benne, akkor is rángatott az ótó.Majd írok, hogyha van valami!
Gyermeknek, hogy ment az első félév? vizsgákkal hol tart?
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #26270 üzenetére
Sziasztok,
Elvittem a szerelőhöz. Megnéztük, EGR szelepet kitisztítottuk, de még mindig rángatott. Gyertyákat kicseréltük, még mindig rángat(fogyasztás egy picit csökkent). Újra rádugtuk gépre, kiolvastuk. Lambdaszondát írt most hibának, ha mindenigaz Holnap visszaviszem, aztán meglátjuk mi lesz a vége Z16XER-t eddig nem nagyon szeretem.
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
Lefotóztam pár hibakódot, nézzétek meg Ti is, talán többet tudtok belőle meg, mint én
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 156
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 31KÉSŐBB mikor adtam neki egy kis gázt, akkor ilyen értékeket adott
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 293
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 2Reméljük a lambdaszonda cserével minden megoldódik. cca mennyibe kerül egy lambdaszonda? 50e?
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Z16XER motor alapjáraton hidegen/melegen kinek mennyit fogyaszt?
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Még egyszer írok, talán lesz valakinek ötlete. Van egy Z16XEP-s motorom, és az a probléma vele, hogy:
- meleg motornál rángat gázadásnál, főként alacsony fordulatnál
- hidegen nem rángat
- alapjárat rendben vanVan valami ötletetek?
Köszönöm szépen,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz Findzs #26522 üzenetére
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 156
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 31KÉSŐBB mikor adtam neki egy kis gázt, akkor ilyen értékeket adott
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 293
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 2Ez kizárja a lambda-szondát? A szerelő szétszedte, kitisztogatta, és ő azt mondta, hogy ez nem lambda-szonda hanem valami más. Csak mi?
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
Illetve tudtok esetleg Budán, Budaörsön vagy akár Pesten is egy jó szervizest, aki talán megoldást találna problémámra?
köszönöm szépen,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Elvittük a márkaszervizbe, rendeltek EGR szelephez valami tömítést, vagy nem tudom micsodát. Aztán kitisztítják, meg azt átcserélik, de nem túl biztató eddig. Azt mondta a szervizes, hogy lehet, hogy ez még csak a probléma eleje...
Reménykedek, hogy meg lesz oldva már lassan. Igaz, amikor megvettem január 3-án nem volt rögtön nagyszerviz, de úgy látszik, hogy az összeget így is ki kell majd pengetnem. Nektek meg köszi a segítséget, ha van valami észrevételetek, akkor kérlek bátran kommentáljátok!
Köszi szépen,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
UPDATE: EGR szelepet is cseréltek, vagy valamilyen EGR szelep csövet, még mindig fent áll a hiba. Holnap megy viszza a szervizbe. Talán annyival javult a dolog, hogyha már elkezd nagyon rángatni, akkor az nem annyira durva, de ezenkívül a majdnem folytonos pici rángás, és a fordulatszám folytonos ingadozása látszik 1800< felett. Azt is megfigyeltem, hogy az alapjárat se fix, nagyon picit, de mozog a mutató akkor is Valami ötlet?
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
A kálvária folytatódik.
Adott egy Z16XEP OPEL ASTRA H, 60.000 km-t futott.
A problémája pedig az, hogyha megyek vele egy hosszabb időt (3-4km), akkor a normális motorjárat közben elkezd rángatni, dadogni a motor, és a kezdeti 6-7L fogyasztásról felugrik 11L-re, és ez után van, hogy megint visszaesik, de akkor újra elkezd rángatni, és megint felugrik a fogyasztás 10-11L körülire. Az átlag fogyasztás így 10,3L / 100.
Az autót előéletéről azt lehet tudni, hogy munkábajárásra volt használva (napi 2x 4-5km).Ki lett cserélve az EGR szelep wessznél(az átlag 12L fogyasztás így esett le átlag 10L-re), és STP benzin injektor tisztítóval lett menve 100km 4000-4200 fordulatszám között, de ez sem hozott javulást.
A kérdésem az, hogy van-e valakinek valamilyen ötlete, vagy a pályázást rosszul csináltam? Talán STP benzin-üzemanyag adalékkal kellett volna mennem, vagy micsoda?
Válaszaitokat előre is köszönöm,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz Dluinet #27604 üzenetére
Sziasztok,
Akkor először kipróbálok egy másik benzint.. Mennyi egyébként a nitro+ most? Hogyan menjek vele, hogy kitisztítsa a motort, és ne rángassa? Mert nem akarok zsákbamacskát, hogy megvettem a benzint, csak nem a megfelelő fordulatszámon mentem vele, hogy tökéletesen kitisztítsa...
A hibakódokat, hogy tudom kiiratni?
"B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 156
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 31KÉSŐBB mikor adtam neki egy kis gázt, akkor ilyen értékeket adott
B1S1 levegü/ü. anyagarány (1. hengersor, 1-es érzékelő) - SZEGÉNY
B1S2 lambda-szonda fűtés (1. hengersor, 2-es érzékelő) - AKTÍV
B1S1 O2 érzékelő (hengersor 1, érzékelő 2) - 293
B1S2 levegő/ü. anyagarány(1. hengersor, 2-es érzékelő) - Szegény
B1 O2 érzékelő kör(1. sor) - Zárt
B1 rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1) - 2"Ezek voltak még EGR előtt, de ezt nem én irattam ki, hanem a szervizes.
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
válasz Dluinet #27610 üzenetére
Szia,
Most próbálok előre örülni, hogy neked is hasonlók voltak a problémáid. Magas fogyasztás, amikor elkezdett rángatni érezted, hogy ki akarja dobni a sebességet a váltón, fordulatszám ingadozás terheléskor?
Ja, és tényleg, ami még érdekel:
Hány tank után volt érezhető a változás, javulás?zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
STP - szeleptisztító folyadékot - benzin (az a sárga flakonos), nem tudjátok hol lehet kapni Törökbálinton, Budaörsön, Biatorbágyon, 11. kerületben, 2. kerületben?
-
zsambek
aktív tag
válasz zsambek #27602 üzenetére
"Sziasztok,
A kálvária folytatódik.
Adott egy Z16XEP OPEL ASTRA H, 60.000 km-t futott.
A problémája pedig az, hogyha megyek vele egy hosszabb időt (3-4km), akkor a normális motorjárat közben elkezd rángatni, dadogni a motor, és a kezdeti 6-7L fogyasztásról felugrik 11L-re, és ez után van, hogy megint visszaesik, de akkor újra elkezd rángatni, és megint felugrik a fogyasztás 10-11L körülire. Az átlag fogyasztás így 10,3L / 100.
Az autót előéletéről azt lehet tudni, hogy munkábajárásra volt használva (napi 2x 4-5km).
Ki lett cserélve az EGR szelep wessznél(az átlag 12L fogyasztás így esett le átlag 10L-re), és STP benzin injektor tisztítóval lett menve 100km 4000-4200 fordulatszám között, de ez sem hozott javulást.
A kérdésem az, hogy van-e valakinek valamilyen ötlete, vagy a pályázást rosszul csináltam? Talán STP benzin-üzemanyag adalékkal kellett volna mennem, vagy micsoda?
Válaszaitokat előre is köszönöm,
zsambek`"Sziasztok,
Ezeket a hibákat megfejelve feljött a sárga motor, illetve a 17152-es hibakód. Erre találtam egy megoldást: http://pemberton1.co.../ecn-17152.html
Viszont nem tudom, hogy ez a sok korom miatt lehet-e a rángatás, és a dadogás?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Az a kérdésem, hogy a klímám fűteni fűt, viszont hűteni nem annyira. Olyan érzésem van, mintha csak beküldené a kintről beszívott levegőt, de nem hűti le. 9 éves az autó, és nem hiszem, hogy volt rajta cserélve, vagy utántöltve, vagy bármi így klímailag. Hogyan kell karbantartani a klímát? Opel Astra H Z16XEP
Köszönöm a válaszaitokat,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz zolikaDB #28293 üzenetére
Szia,
Én nem drága F Astra árban gondolkodtam.
Az én véleményem szerint, hogyha keres az ember, akkor egy idő után biztosan fog találni. A kérdés viszont az, hogy nem-e éri meg jobban gyűjteni még, x hónapot, évet, és egy korszerűbb, kevésbé rozsdásodó autót vásárolni, mint venni most egyet, ami valószínűleg már rozsdás, és azt cserélgetni. Kicsit "csikicsuki", de azt se tartom én kizártnak, hogy sok keresgélés után fog találni egy nagypapa által használt F Astrát, ami a kertben állt, tetővel a feje felett, és boldog használója lesz örökké.
Ui.: Én is bambano mellett állok egyébként.
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Én is csak azt tudom megerősíteni, hogy nagyon kevés a jó szakember. Az én rángatós Astra "hámmal" megjártam 2 márkaszervizt, egy sima szerelőt. Ez idő alatt bő 150.000Ft-tól szabadítottak meg a drága szervizesek, természetesen semmi javulással.
Egyik fórumos ismerős ajánlotta wesszt, aki tényleg teljes hozzáértéssel, és türelemmel megoldotta a problémámat.
Azóta le kell kopognom megy az autó, aztán meglátjuk meddig.zsambek`
-
zsambek
aktív tag
válasz Dluinet #28563 üzenetére
Szia,
Összefoglalva: Nem
Átmentem hozzá, leszedtük a szívócsonkot az egész patyolat tiszta volt. Viszont látta, hogy olaj van körül, ezért a szelep / szelepfedélre gyanakodott. Azt úgy tesztelte, hogy alapjáraton ment az autó, és valamit felemelt, viszont rögtön vissza is rántotta, mert rossz volt a szelep Aztán szétszedtük, és mázlim volt, mert volt pont egy Z18XER szelepfedél, amiből átmentettük az enyémbe a szelepet. Azóta tökéletes.
Már csak a fogyasztást kell szép lassan letornásznom, de ahogy nézem a pálya, meg országút jó, viszont a városban kevés kilométeres meneteket (0-4) nem nagyon szereti, plusz még ott a lámpa, dugó stb. (9-10L), viszont pályán, országúton most ilyen 6-7-8 körül elvan. De most tankolom majd tele, aztán meglátjuk, hogy mennyi lesz a végső fogyasztás.
zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Kellene nekem egy olyan weboldal, ahol OPEL fajtáknak meg tudom nézni az alkatrészeit, robbantott ábrán is akár, és látom azt, hogy mi az alkatrészkódja. Még régen volt fent, csak nem találom azóta.
Köszi,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz adidas4death #28595 üzenetére
Szia,
Helyileg merre vagy?
zsambek`
-
zsambek
aktív tag
-
zsambek
aktív tag
válasz AMD Power #28743 üzenetére
Szia,
Jónak jó, de a csereperiódus is számít. Én a hülye fejemmel sima GM olajat öntenék bele, gondolván arra, hogy csak tudnak valamit a mérnökök. De a Castrol 10W40-ről is jókat olvasni az interneten, ha más alternatívát szeretnél!
Fontos megemlíteni, hogy nem csak az fontos, hogy milyen olajat öntesz bele, hanem az is, hogy a csereperiódus (10-15e km, vagy évente ) rendesen be legyen tartva.
Viszont, ha szeretsz kísérletezni, akkor kezdj el, és találd meg a számodra legcsendesebb motorolajat!zsambek`
[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
Sziasztok,
Az a kérdésem, hogy mitől riaszt be az autó? Mik által látja, hogy el akarják lopni, etc? Erre tud valaki valami kis tájékoztatót mutatni? (Opel Astra H Enjoy)
Köszi,
zsambek` -
zsambek
aktív tag
válasz Declare #28986 üzenetére
Szia,
Nekem ilyen sportülés van az astrámban, és van ilyen derékállító cucc rajta. 194 cm vagyok, de én úgy szoktam, hogy az ülés döntését kicsit megemelem, a háttámlát kicsit hátrébb döntöm, és a legeslegalacsonyabbra rakom az ülést, és úgy nekem kényelmes. Mondjuk én valamiért behúzott lábbal szeretek ülni, vagy hogy kell ezt mondani
zsambek`
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen