Új hozzászólás Aktív témák

  • yodamastah

    őstag

    válasz DigitXT #22004 üzenetére

    2 tárcsa arra jó, hogy több dugattyú tud dolgozni, és az energia amit a tárcsák elnyelnek kettéoszlik (eloszlik a hőterhelés is). Ha van hozzá megfelelő fék pumpa akkor (főleg nagy tempóról) sokkal jobb a fékhatás is. Talán a SW súlyelosztása miatt lehet hogy elől csak 1 tárcsa van. Mindenesetre meglepett egy 250 kilós 600as motornál :)

    300as xmaxon is 1 tárcsa van elől, (400ason kettő) így 2 dugattyú van csak. Igaz csak 180 kiló a motor, de a gyári betéttel halál gagyi volt az első fék. Egy ujjal száraz időben képtelenség blokkolni az első kereket. Ki is cseréltem a gyári betétet egy Lucas verseny betétre, azóta lehet normálisan vészfékezni. Tárcsát jobban eszi biztos, de annyira nem drága hogy érdekeljen :)

    Érdekességképp a yamaha épp most teszteli a motogp motoron azt a megoldást, hogy rendes hátsó fékkar van a kuplungkar felett. Azaz úgy is lehet kezelni a hátsó féket mint robogón :D Rossi azt mondta egész jól lehet vele lapon játszani :D Általában hüvelykujj kiegészítő hátsó fékkart használnak...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák