Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Yepp - Korlátlan belföldi net kötöttségek nélkül
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
Szerintem ugyanaz a helyzet, mint a bolti átvétel esetén. Ott is aláírod a számlát.
Ebben az esetben is távollévők között kötött szerződésről beszélünk, azaz élhetünk elállási jogunkkal. Internetes vásárlás esetén ugyanis a felek csupán virtuálisan vannak jelen, melynek folytán a fogyasztónak nincs arra módja, hogy a termék valós tulajdonságairól – így például állagáról, méretéről, esztétikai minőségéről – meggyőződhessen.
Ezen információhiány kompenzálása érdekében biztosítja a jogszabály az elállás jogát, amelyet a teljesítés módjától függetlenül – akár személyes átvételről, akár postai, illetve egyéb kiszállításról van szó – az átvételtől számított nyolc munkanapon (!) belül gyakorolhat a fogyasztó.Az új törvény meg különösen érdekes.
21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.Egyébként szerintem tényleg arról van szó, hogy az emberek többsége nem ismeri a jogait illetve nem akar bíróságra járni.
-
asdf_
veterán
válasz pinnacle #25353 üzenetére
Meg egyszer:
tavollevos szerzodes: kizarolag tavkozlesi eszkozon kottetik. Te a telefont a futartol, a hang elofizetoi szerzodes megkotese utan veszed. Tole, akkor, ott, tollal, papirral. Annak alapjan, amit ott az elobb, 1 perce irtal ala. Namost, ha a telefonvasarlas elofeltetele, hogy legyen egy ilyen szerzodesed, akkor meg tudtad-e venni ezt a telefont tavollevosen 3 nappal ezelott szombaton ejjel a netrol osszeklikkelve? Ugye hogy nem?
A bolti atvetel marhara nem ilyen mint jelenleg a Telenornal, ott jelzed, hogy vennel egy ilyet, a bolt elfogadja es visszaigazolja, szamlat kuld, kifizeted a termeket (=letrejon a szerzodes), aztan vagy igy, vagy ugy atveszed
Itt eloszor meg kell kotnod/hosszabbitanod egy mobilhang-elofizetoi szerzodest, hogy egyaltalan keszuleket vehess. Mivel ilyene szerzodesed a telefon megrendelesenek pillanatban alairva nincsen, igy a telefon"rendelesed" nem tekintheto tavollevos szerzodesnek, hiszen nem is vagy meg abban a pozicioban, hogy egyaltalan keszuleket vasarolhass.
Idobelileg utkozik a tortenet. A megrendeles legyen A pont, a szerzodeskotes B, a telefon megvetele meg C. Te nem tudod a C-t a B elott megtenni (ezt a B-t viszont a futarral koveted el papiron), emiatt A nem tud vasarlaskent, hanem csak vasarlasi igenykent funkcionalni.Akkor lehetne megjatszani a Telenornal ezt az elallos mokat, ha kuldenenek egy szerzodest diigtalisan, te azt megkapod, alairod pl. valami netlockos hitelesitett alairassal es visszakuldod neten keresztul, ok ezt befogadjak, majd pedig kudlik a futart a cuccal. Na ott minden kizarolag tavkozlesi eszkoz utjan tortent, es a futar tenyleg semmi mast nem csinal, mint a mar megkotott szerzodes alapjan kiviszi a keszuleket.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
nincs arra módja, hogy a termék valós tulajdonságairól – így például állagáról, méretéről, esztétikai minőségéről – meggyőződhessen.
Ezen információhiány kompenzálása érdekében biztosítja a jogszabály az elállás jogát, amelyet a teljesítés módjától függetlenül Érted? Lakáson, postán nincs lehetőséged megvizsgálni a telefont.Ráadásul az új törvényben már az "üzlethelyiségen kívül kötött" is szerepel.
14. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.Kíváncsi vagyok ezt, hogy fogja a Telenor kimagyarázni.
Érdemes átnézni az új törvényt, még mintát is mutatnak a kötelező tájékoztatásról. -
pinnacle
nagyúr
válasz novake #25359 üzenetére
Megkérdeztem az eladót, az üzletvezetőt, az üzletvezető főnökét, az ügyeletes vezetőt a 1220-on. Senki nem tudott arról, hogy a Telenor visszaadná a pénzt. A 1220-on felajánlottak 2 havi díj elengedését, a kellemtelenségért. Újra felhívtam az üzletvezetőt, hogy szerintem biztos, hogy visszajár a pénz, ha már a garanciajegyen és a csereutalványon is fel van tüntetve, ígérte, utánanéz.
Varszegig Az a bosszantó, hogy hiába bírságol az NFH, attól még nem kapom vissza a pénzem.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz pinnacle #25357 üzenetére
Naszoval, hogy mar ervenyes az uj jogszabaly, mea culpa maxima, juLius volt a fejemben...
Ugyanakkor:
4. § 14. üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;
a, pont: a Telenor outsorce-olja a futart (lehet, hogy mar most is igy van), tehat a Gipsz Jakab kft. dolgozoja viszi ki a szerzodest, a telefont, alairjatok, lefotozza, mobilneten bekuldi a mihamarabbi aktivalas miatt (es kesobb majd papiron is leadja a Telenornal). Igy ugy gondolom, megbukik az a, pont, es mar nem minosul uzleten kivulinek, hisz' a meghatarozastol elteroen nem a szerzodo felek vannak jelen, hanem csak a szerzodo felek egyike. Teccettek volna szerzodo felek, vagy megbizottjait irni a jogszabalyba
b, ehhez nalam jobban hozzaertobb kellene, de ugy tippelem, esetunkben nem a fogyaszto tesz ajanlatot, hanem a szolgaltato a webshopjaban/szorolapjan/ujsaghirdetesben stb. (lasd meg: kulonbozo penzugyi hirdetesek, amiben lablecben odateszik (radiohirdetes eseten bemondjak), hogy nem minosul ajanlattetelnek).
(c, es d, esetunkben nem jatszik)
-
Varszegig
veterán
b) pont: A telenor indoklása szerint épp hogy de:
"rendelet nem vonatkozik az online megrendelésre, mivel a megrendeléssel a megrendelő keresi meg a Telenort, aki a megrendelőt kívánságára - megrendelése alapján - keresi fel."De lehet itt jogászkodni, ez egy kib*tt nagy szemétség, amiért első körben adnék egy 10M Ft bírságot, minden nap amíg nem javítják további 10M-val megtoldva. Az kb. észhez térítené őket.
-
pinnacle
nagyúr
válasz novake #25361 üzenetére
Pesze, hogy elállásról volt szó, ami a garanciajegyen és a csereutalványon is fel van tüntetve.
asdf_ én is erre gondoltam, hogy a Telenor most így fogja kijátszani, hogy ö nem volt jelen. Mondjuk az nem tudom, hogy a futár vagy postai átvétel esetén az ott dolgozó, nem-e az ő megbízottjuk, szerződött partnerük, nem ő jár el a nevükben? Valami meghatalmazás biztos kell. Pick pack ponton miért nem lehet átvenni?
Viszont szerintem az továbbra is áll, hogy átvétel előtt nem tudjuk megvizsgálni a telefont, illetve, amit az NFH-nál mondtak, a megrendelés módja számít, ami elektronikus.Illetve még az is kérdés, hogy a törvényileg szabályozott bolti, üzlethelyiségen kívüli, távollevők közötti vásárláson kívül van még Telenoros vásárlás, ami nem szabályozott? NFH-nál az mondták, hogy a jótállást, garanciát tartalmazni kell az ASZ-nak, de én még mindig nem találtam erről semmit. Valaki talált már leírást?
Online vásárlásnál jelzik, hogy
"A vásárlót a Ptk. 305-311/A. §-ban meghatározott jogok és kötelezettségek is megilletik."[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz pinnacle #25364 üzenetére
Hiaba mondja az NFH-s, hogy a megrendeles modja szamit, o nagy altalanossgban beszel, es azt hiszi, hogy tavollevosrol van szo.Tavollevosnel valoban a megrendeles modja szamit, de ezen azt hiszem mar tuljutottunk, hogy a Telenore minden, csak nem tavollevos (analog pelda: tilos jogositvany nelkul vezetni mondja a rendor neked es elso blikkre mindenki ravagja, hogy biza ez igy igaz, en meg azt mondom, hogy forgalom elol elzart maganteruleten pedig barki, barmit vezethet, jogositvany nelkul is ).
Pick Pack ponton azert nem tudod atvenni szerintem, mert egy jolkepzett benzinkutasra/ujsagosra/random arcra en nem biznek ra egy olyan szerzodes megkoteset, aminek targya akar tobbszazezer ft. Nem ugyanaz atadni egy dobozt egy papir elleneben, es az ugyfeltol hivatalos iratot kerni, ellenorizni annak valodisagat, ervenyesseget, osszevetni a szerzodesen szereplo adatokkal, lefenykepezni (pick pack ponton eleve nincs fenykepezo) meg idoben sem egy a ket dolog, meg hasonlok.
Kivancsi vagyok meg, a Tesco mit fog csinalni, mert ok is nem tavollevosoznek, hanem kihozzak es felkinaljak megvasarlasra azt, amit osszeklikkeltel a weboldalon (aztan ha nem elsz vele, nem lesz vele), most nincs az az isten, hogy megegyszer elolvassam a jogszabalyt, hogy veluk mosst mi a szitu.
-
pinnacle
nagyúr
Továbbra is mondom, hogy mivel átvétel előtt nem tudjuk megnézni a telefont, ez nem bolti vásárlás. Egyébként szerinted, milyen vásárlás a Telenor webshopjában rendelt telefon?
Nem tudom a Telekom, hogy csinálja, új Dominósként, Pick pack ponton vettem át a telefont, SIM kártyát. Arra már nem emlékszem,hogy szerződést is írtam alá, vagy csak átvételi elismervényt. -
asdf_
veterán
válasz pinnacle #25368 üzenetére
En meg tovabbra is mondom, hogy a jogszabaly szerint a tavollevos szerzodes egyik alapkriteriuma, hogy kizarolag nem papiron tortenik. Ez erre az utolag papiron szezodeskotos es ez alapjan papiron telefont vasarlosra ez pont nem igaz, igy kenyszeruen nem tud tavollevos lenni, csak uzleten kivuli (es aztan hogy itt most tud-e elni az ember az elallasal az uj jogszabaly szerint az uzleten kivuli kereskedes kapcsan, vagy sem, arrol ugye elobb elmelkedtem az a, es a b, pont kapcsan, de nagy osszegeket mernek tenni, hogy nem kell felnie senkinek, ugy lesz az intezve, hogy nem fog megfelelni az ugymenet az uzleten kivulinek sem, igy tovabbra sem lesz modja elallni senkinek). Fuggetlenul attol, hogy meg tudod-e nezni elotte a kutyut vagy sem, ez nem tavollevos. Attol, hogy ez utobbi igaz ra, az meg nem jelenti automatikusan azt, hogy a szerzodes tavollevos (tudod, minden rovar bogar de nem minden bogar rovar)
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
Hello.
Előzőhét elején rendeltem telenorshopon lumia925, még volt "raktáron", a rendelésem felvették, visszaigazolták.
Ma hívtak (mára kértem a kiszállítást), hogy "elfogyott/nincs raktáron" és lehet egy darabig nem is lesz és IJ.szóval WTF?
Nem úgy működik ez a dolog, hogy rendeléskor lefoglalnak 1 készüléket a nevemre és ha aznap nem veszem át a rendeléskor, akkor "feloldódik" és elérhetővé válik vásárlásra másnak??? Vagy csak szerintem lenne így logikus?
[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
válasz pinnacle #25374 üzenetére
najó most már a
k-va anyjukat, nem elég, hogy kijátsszák a törvényeket (visszavásárlás/elállás joga???) de még szórakoznak és ki se hozzák (lehet, hogy lesz raktáron, "majd hívjuk"... MAJD?!? mégis meddig várjak!?!?)?! kezd tele lenni af.om(köszi a választ amúgy )
[ Szerkesztve ]
-
Vangelis
félisten
Most írtak a fogy védők.
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
-
MODERÁTOR
-
x1port
addikt
válasz Viktor0610 #25380 üzenetére
Eddig mindig megkaptuk online áron az üzletben is.
Nem szoktak ezen szarozni. -
Vangelis
félisten
válasz kokokka #25383 üzenetére
Tájékoztatjuk, hogy határozott időtartamú szerződését abban az esetben jogosult felmondani, ha a módosítás a kapott kedvezményeket érinti. Ebben az esetben a szolgáltató nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. A szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.
Fentiek szerint tud eljárni a szolgáltató díjemelése esetén.
Amennyiben további kérdése van, illetve bejelentést kíván tenni javasoljuk, hogy keresse meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot (www.nmhh.hu).
@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new
-
k-adi
nagyúr
válasz x1port #25378 üzenetére
Olcsóbb, kényelmesebb és egyszerűbb összekattintgatni 3-4 gombot
Főleg azért döntöttem online vásárlás mellett, mert
- még van 2 vizsgám a héten és szeretnék rá felkészülni nyugiban (az a jó ha nem is kell kimozdulni a lakásból, nincs felesleges idő pazarlás)
- illetve a másik nyomós ok, amiért a webshopnál döntöttem - én kis naív -, mert azt hittem a kék propellereseknél is érvényes az elállás jog, de mint kiderült nem....ha pár napon belül nem hívnak vissza, hogy mi a helyzet a raktárral, akkor megyek asztalt csapkodni.... csak tudnám hova kell ilyenkor......
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
válasz Vangelis #25387 üzenetére
Azert imadom ilyenkor a hatosagokat. Hozza fordul az allampolgar, mert nem ert valamit, vagy nincs vele tisztaban, erre tol neki egy sablonvalaszt sablon jogi szoveggel, ami kvazi dekara megegyzeik a szolgaltato dijemeleseben talalhato EHT-bol idezett torvenyresszel, tehat az ugyfelnek nulla uj informaciot hordoz a valaszlevel. De nem am megmagyarazna a nep egyszeru gyermekenek, hogy mi is az az igenybe vett kedvezmeny, meg veletlen sem ir 1-2 peldat, hogy mikor igen, mikor nem lehet elallni, aaaaa nem, minek is. Az en penzembol, az en adombol mukodnek, azert, hogy valamilyen fokon kiszolgaljanak. Ez igy konkretan csak penzkidobas meg sohivatal.
En komolyan mondom, meg ha tudnam is a helyes valaszt visszairnek, hogy koszonettel vettem noninformativ valaszukat, de egy centivel nem vagyok elorebb. -
x1port
addikt
válasz Vangelis #25392 üzenetére
De miért is perelnéd be olyanért amit válaltál a szerződésben ?
Én még mindig nem értem mi a vita tárgya.Hivatalosan szabályosan járt el a Telenor ezzel a lépéssel.
Szerződést NEM sértett.Az más tészta ,hogy nem volt túl etikus lépés.
De mint tudjuk az üzlet nem erről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BestBuy topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest