-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madwe
nagyúr
válasz BenQhunria #124946 üzenetére
Mire kellene a motor? Kanyarogni? Ha nem akarsz 2+ órákat autópályán utazni akkor szvsz a szélvédelem még egy szélvédő nélküli nakeden is tökéletes... persze mindenkinek más az ingerküszöbe szélzaj zavaró, de egy jó sisak + alpine motosafe füldugó csodákra képes, a felsőtestre eső szélnyomás meg 120ig nem vészes ha nem órákon át kapod, szerintem, nekem. Annál pl sokkal jobban zavar ha a szélvédő szar az adott magassághoz, ami felkavarja a levegőt s pont a sisakra dobálja össze vissza...
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz Madwe #124951 üzenetére
+++1 sokkal inkább a nulla védelem széllel szemben mint egy tré magasságú plexi. Nincs attól rosszabb mint mikor pont az álladra/nyakadra dobja fel...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
válasz laskr99 #124949 üzenetére
Így van. A gyári szerszámkészletben van még egy kulcs, aminek a másik vége gumileszedő, de sajnos, arra nem emlékszem, hogy melyik. Csak ez maradt meg, mert a körmöskulcs része nagyon jó volt a japán vasakon, meg a HD -n is a hátsó teló tekergetésére.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gergobaby
aktív tag
válasz BenQhunria #124950 üzenetére
Ha már kezedben lesz a jogsi, tudok próbára bocsájtani egy CBF600S-t, magasitott plexivel. Nekem bejött, de mindenkinek más az igénye
-
BenQhunria
tag
válasz gergobaby #124954 üzenetére
Köszönöm az ajánatot Hát a jelenlegi motorozós baráti társaság általában 2-3 óra motorozás, de szeretek sokat autózni szóval lehet ez lesz a motorozással is, szívem szerint egy tracert vennék, de a kassza véges.Isten ments, hogy pályázzak, közel van a Mecsek szóval a kanyargás se fog távol állni.
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
bacus
őstag
válasz BenQhunria #124956 üzenetére
Fiatalság bolondság ! Gondolom ragaszkodsz a sport túra kategóriás motorhoz , neked még bírja a derekad a testtartást, stb. Az a yamaha nagyon gyilkos ám kezdésnek , picike, nagyon megy. Még a 77 Le is sok az elején, hát még a 115, csak okosan !
"a kassza véges" - mindenkinek, csak máshol van a vége .
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
válasz BenQhunria #124946 üzenetére
A CBR 100Le. Kicsit sok lesz elsőre.
Bandit 600.
180cm-el megfelelő volt a szélvédelem 100-as tempóig, afelett már érezhető a széltolása.
Attól függ mikor szeretnél motorozni. Ha nyári melegeket preferálod előre, akkor a plexi nélküliek a legjobbak, a rövidtávú élvezethez.
Ha szezont szélesebben akarok kihasználni, akkor valami idomos.
Ezeknél a sport-túra jelegű motorknál azért már van szélvédelem, és egész jól működnek.
Bandit, CBF, Hornet, CB, XJ...
Ha még nagyobb szélvédelemre vágysz, akkor a belépő túra gépek között érdemes nézelődni. Deauville, DL, Transalp...
Persze itt már a súly is jelentősen növekszik, és a teljesítmény sem lesz acélos a súly függvényében. Ebben egész jól helyezkedik el a Suzuki. -
kimista
aktív tag
Üdv motorosok!
Mostanában egyre jobban rákattantam a terepes dirtvideókra, és csak nézem h kéne nekem egy ilyen
Jelenleg van már egy 600as Honda Hornetem pár éve, amit rendszeresen használok napi szinten. Viszont hétvégére jólenne valami, amivel lehet "veretni".600as 102LE motor mellé milyen terep ajánlott? Mivel abszolút játszós motor lenne, nem feltétlen adnék sokat érte, úgyis szétbsznám hamar. Vagy ezeknek nem árt, ha húzom neki csutkagázon a sárban?
nézegettem 125-ös gépeket, de talán az kevés. Mondjuk terepen nem is akarok többel menni mint 50-60. Gyorsabb tempóra meg ugye ott a Hornet.
Vagy valami 250es kéne? Sajna azt sem tudom, miből lehetne választani. Én inkább japános vagyok, honda kawa suzuki jönne be, de abszolút nem vágom még a típusokat sem az alacsony köbcentis krosszmotorok között.Bármi tapasztalat, ajánlat, merre kezdjek el nézelődni? Mármint nem weboldalra vagyok kiváncsi, hanem modellekre
Köszi!
Van pár versenydrónom, menő telefonom, atomerős gamer laptopom, kocsim, motorom. Ide ezeket kell írni, nem?
-
norbert1998
veterán
válasz kimista #124959 üzenetére
Nekem 125-ös Varadero-m van, a maga 15 lóerejével éééédes kevés terepre, ha domboldalon akarsz felmenni vagy hasonlók. Volt olyan Celldömölk mellett valahol, domboldalra mentünk fel rendesen aszfaltos úton, és egybe vissza kellett raknom, mert nem volt hajlandó felmenni azon a szar emelkedőn
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #124960 üzenetére
Pedig egészen egyszerű a matek, első fogaskerék csere kissebbre -10-15km végsebességből és már fel is mész az emelkedőn.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #124963 üzenetére
4t 125-öst áttételezhetsz te bárhogy a fizikát nem lehet meghágni. A 250-es V2-nek is csak a hangja lett berregősebb a kisebb elsőtől...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #124966 üzenetére
Tehát ment gps szerint 95-öt gyárilag most meg 75-80-at, áhá hát ez tényleg sokkal használhatóbb lett túrázásra.
edit.: 6 év alatt jártam körbe a 125cc-250cc-500cc vonalat hidd el pontosan tudom melyik mire hajlandó kb. Még a 250-esnél is komolyabb volt a lower hand a vesztett végsebességben mint az upper hand a nyert dinamikát tekintve.
edit2.: és itt nem a vesztett végsebesség ami fájó lesz kimondottan hanem a tartósan használható utazó amit szintén erősen kárát látja.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Tamás9x #124970 üzenetére
...olyannak válaszoltál aki elsősorban nem terepen használja remélem ez ezért megvan. A kérdező és norbi1998 akinek te válaszoltál hót másra használn(j)ák a motort. Leáttételezhetsz te egy 125-öst lásd geresics kawaja de azzal ne akarj nagyobb távra indulni országúton mert az életedet is megbánod mikor csomaggal 75-el vitorlázol és a régi 5-ösön a nyerges villog.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #124970 üzenetére
Úgy hallottam a 350 - 450 ccm / ami kb 35-55 Le/ 140 kg, kb ezek a leghasználhatóbb paraméterek. Ennek megfelelően alig találsz ilyet rendszámosba, vagy nagyon megkérik az árát.
Tamás9x, az áttétel módosítás akkor lenne jó, ha a váltóhoz is hozzá lehetne nyúlni, kapnál egy nagyon rövid 1-2-st, de onnan meg szépen lehetne közelíteni a gyári véghez.
De azért ezt sem könnyű eltalálni.. még a gyáriaknak sem lett tökéletes, azért kell hozzányúlni.Korodnál fogva nem hiszem hogy találkoztál vele, de tizenévesen sokat bohóckodtunk egy rigá-val. Ott az egyest "üveg" hangig forgatva kapcsoltál kettest, akkor ha elég gyors voltál, vagy volt egy enyhe lejtő, akkor "elbírta".., cserébe a két fokozatból is ment 45-50-t, ami akkoriban egész jónak számított.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Tamás9x
őstag
Azért tegyünk már tisztába egy pár dolgot mielőtt belekavarodunk
30 múltam... lassan 40. tehát ezt a koromnál fogva dolgot hagyjuk jó?Több mint 20 éve élek motorok mellett, csak eddig annyira nem érdekeltek, hogy saját legyen, mert vagy buli vagy csaj, és a benzin szagot utálták a többiek, nem volt menő, de szereltük, tuningoltuk az öregekkel, el kellett menni tápért vagy bevásárolni, faluba nem kértek jogsit, városba van busz, pincébe nem tárolhatsz iylet.
(illetve felénk iylen blokkokkal házi traktort hajtottak meg rotakapát... 3 kerekű vontatót, szegény pannonia blokkok.)
Miután letettem a jogsit 2016-ban mert már mindenkinek volt csak nekem nem... akkor jöttem rá JÉ" ki lehet már menni közútra is, de minek hisz van kocsi és busz is na meg am sincs idő ilyenre.
50 4T 3KW-al legurultam már nagyon sokszor Nyíregyháza Győr- Balaton útvonalat egy seggel. így tudom milyen amikor a seggembe jönnek, és a 3KW szembeszéllel nem tud 50-et csak 35-öt. Azzal is tisztában vagyok hogy 10-15km/h óriásit számít ha haladni kell.
Miért? bulinak tűnt, és még most is buli.Közben ez megvolt /70 2t -/125 2t -/250 4t - /350 4t - /500 4t - /600 4t bandit ez volt a legrosszabb út... , utasként is.
Nem tudom norbert1998 mire és hogy használja, mert nem ismerem, nekem az tűnt fel, hogy szenvedve ment fel az emelkedőn.
Micsurin: Csak norbert1998-ra reagáltam illetve a reagált kommentem rekacióira, a játszós motorral kapcsolatban CSAK EnduroMuki-t ajánlottam.
Somatom: Ide is leirom, Csak norbert1998-ra reagáltam, nem a játszós motorra.
Kezdek rájönni ide nem szabad irni semmit, mert előszeretettel mosnak össze szezont fazonnal feketét fehérrel De én is hibáztam. Bocsánat, nem kommentelek ide többet, mert
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
martonx
veterán
válasz norbert1998 #124960 üzenetére
Az a baj, hogy te ráadásul pároddal együtt ülsz azon a szegény kis 125-ösön
Nekem 650-es Hondám van, de még azon is jócskán megérződik, ha ketten ülünk rajta párommal.
Annak idején problémáztam, hogy 500-as, vagy 650-es motorral tanuljak meg újra motorozni 16 év kihagyás után. De jó, hogy nem 500-ast választottamÉn kérek elnézést!
-
RA541
csendes tag
Sziasztok!
Első nagymotorom megvételén gondolkozom, így 28 évesen, az A korlátlan jogosítvány jelenleg van folyamatban. Ehhez szeretném kikérni a véleményeteket.
Egy Yamaha fz6s S2-t néztem ki, mint leendő motorom. A keret 1-1,5 millió között lenne, ez az összeg csak a motor vásárlásra vonatkozik.
Utassal szeretnék majd túrázni, elsőnek belföldön, később a környező országokban, a kellő rutin megszerzése után, addigra hátha lecseng ez a vírus mizéria. Erre a fent említett gép alkalmas lenne? Nem lenne e gyenge már két személlyel? Esetleg mely típusokat lenne értelme bevenni a felsorolásba, ami hasonló kialakítású, mint a Yamaha?
Köszönöm előre is. -
bacus
őstag
Azért a 650-es, hogy kicsit karcsú, azért az nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem használható. Többen voltunk úgy, hogy utassal csomaggal túl voltunk a 200 kg-on, a kis Dl 650 mindenhova elvitt. Kicsit pörgetni kell, többet kapcsolgatni, de teljesen jó az.
Inkább úgy kell nézni erre a kategóriára, hogy ez nem biztos, hogy az, aminél majd nem szeretnél egy erősebbet
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Tamás9x
őstag
válasz bacus #124976 üzenetére
Nem, utólag már sajnálom, mert lehetett volna oylanokat kipróbálni amik már csak gyüjtőknél van, bár akkor is gyüjtői darabok voltak a szomszédban. a 3-4 sebességes simsont is unszolásra tanultam meg. büdös volt akkor utáltam. meg keverni kellett, szűrni az üzemanyagot rongyon, takaritani a karbit, bronzkefézni a gyertyát....
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #124979 üzenetére
Ha a 98 a születési éved, nem lenne jobb (anyagilag) kihagyni az A2-t és várni még egy évet, amíg mehetsz a korlátlan A-ra?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #124981 üzenetére
Jogos. Illetve félre érthető, hiszen egy 10 éves már lehet tapasztaltabb mint egy 50 éves.
Annyit akartam mondani vele, hogy pl egy váltóhoz is hozzányúlni nagyon nem egyszerű dolog, hogy ezt itt kisebbre 2 foggal, azt nagyobbra, stb, mert két fokozat között lehet utána akkora ugrás, hogy nem tudsz felváltani vagy csak nehezen.. Ide jött volna a riga, ami gyárilag ilyen volt (az a kettő legalábbis amit én vezettem), hogy nem igen bírta el a kettest, mert túl nagy volt az ugrás, mindezt azért, hogy végsebessége is jó legyen a motornak..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Madwe
nagyúr
válasz bacus #124980 üzenetére
Nameg kérdés ki mit ért túrázás alatt - ha autópályán menne a.s.a.p. A célállomás felé akkor ott valóban érződik h kevés utassal. Ha ráérősebben, autóúton menne, kanyarogna oda bőven elég tud lenni. Persze nem lesz olyan dinamikus s élvezetes mint egyedül, de utassal szerintem az ne is legyen nagyon cél feltétlen?
kezdésnek meg végképp elég a 650es még külföldre is, de jó eséllyel idővel vágyni fog nagyobbra az ember ha főleg utassal túrázna, szerintem.
de sok múlik azon is milyen az a 650es, milyen a nyomaték, hol jön ki, hány lovas illetve mennyi súlyterhelést kell elvigyen a hátán.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz RA541 #124984 üzenetére
Ha ténylegesen tartod is magad a túrához, akkor érdemes lenne megülni ezeket a vasakat, és a saját illetve párod méretéhez igazítani, mert nem mindegy mennyit tudsz egy helyben ülni. Mennyire tudod megpakolni 2 személyre, mennyíe fontos a szélvédelem, vigyázni kell, mert ha felpakolod változik a KW/kg arány. Lehet változtatni kell az áttéten, ülés cserével tudsz sokat faragni, illetve a hátsó lengéscsillapító cseréjével, emelésével. jó móka lesz régebbi transalpok? afrikák?
bacus: De ide sorolható a 4 sebességes simson is aminek az utolsó fokozata volt szinte mindig cserés, a kimélő helyett nagyobbat, valahol még talán van is 1 kosárral belőle. nagy biznisz volt. Aztán bejött az 5 sebességes fogaskeréksor, 95-2000 környékén, akkor már kezdett értelme lenia dolognak, de még midnig büdös volt, és csöpögött. majd valaki faragta a vízhűtést....
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #124988 üzenetére
Akkor is türelemre intenélek, 1 év nem sokat számít, olyan hamar elmegy.. Az A korlátlannal meg nem vagy bekorlátozva semmivel, ha több 35kw-nál akkor több, nem köthet beléd senki, az A2 jogsi árán meg ennyivel jobb motort vehetsz. (mert hidd el, hogy előbb utóbb a korlátlan A jogsi is kelleni fog)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #124988 üzenetére
várj még 1-2 hónapot a jelentkezéssel szerintem. Én is meg akarom csinálni a korlátlan kategóriaváltót idén, de ugye itt az új gyakorlati képzés, és tapasztaltból mondom, hogy nem jó az elsők közt lenni az ilyen oktatási rendszert megreformáló "kísérletekben". (annó ált. suliban velünk kísérletezték ki a nemzeti alaptanterv koncepciót, aztán az újított középiskolai felvételit, ami káosz lett, aztán jött elsőként a kétszintű érettségi és az új felvételi rendszer, amikor csak hab volt a tortán, hogy újra kellett írnunk a matekot, de még egyetemen is a legeslegelső bsc-s képzésbe futottam bele (építőmérnök képzésen egy évvel korábban, mint mindenhol máshol), és hát ott is minden volt, csak rendes koncepció nem )
Szerintem még elég kevés oktató, vizsgáztató van, akinek már van érdemi tapasztalata az új pályákon, még ők sem tudják mit hogyan kellene. Menjen le pár garnitúra vizsgázóm aztán akkor már lesz kis rutin mindenkinél. Én júniusnál előbb tuti nem ugrok neki.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Madwe
nagyúr
válasz norbert1998 #124988 üzenetére
Szoktak teljesítményt mérni út szélén, pont az ilyenek miatt, ha kifognak az fájni fog
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz bacus #124989 üzenetére
Azért ha belegondolsz, hogy Szombathelyről Balatonr avagy Tisza tó-ra, hogy tartsd az országúti tempót, 10-11 ezres fordulatot kér, akkor át tudod érezni, hogy nem járja ez így. Lesz A, mindenképp, de majd később még.
Amúgy nem akarok annyival jobb motort venni. Ezek a karbis, még szerelhető dolgok megfelelnek
-
RA541
csendes tag
válasz Tamás9x #124987 üzenetére
Olyat szeretnék, ami injektoros és ABS-szel szerelt. Inkább a túra, sporttúra vonal tetszik.
Igen, próbálni remélem lesz lehetőség vásárlás előtt.
Akkor ezek szerint egy ilyen kategóriás motor futóműve nem elég már ekkora terheléshez, mint a két személy, illetve csomagok? Mert akkor alkatrész csere helyett érdemes lenne nagyobb kategóriában gondolkozni. -
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #124992 üzenetére
Érdemes lenne átszámolni, hogy a 2* jogsi vagy egy kis tuning, és várni a korlátlanig érné meg jobban, dusíthatnád a keveréket picit, másik bütyköstengely, sportszűrő, nagyobb injektor, vagy karbi nem tudom ezen mi van.
RA541: De elég ekkora terheléshez, mert tudnia kell, csak ha jól megpakolod akkor már egy nehezebb és ugyanolyan lőerős motor lomhább lesz mint egy könyebb és ugyan oylan lóerős motor. Első a kényelem, arra értettem az ülést és lengéscsilapítást.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #124992 üzenetére
"Amúgy nem akarok annyival jobb motort venni. Ezek a karbis, még szerelhető dolgok megfelelnek"
Ja, most így gondolod. Tudod amikor sikerült lecserélnem egy dacia 1410 tlx-t egy opel kadett kombira, akkor pont így gondoltam Mindent tudott, amire nekem szükségem volt. Aztán lett egy vectra, majd egy omega. (ez még megvan ) Szóval 18 éve mikor megvettem az omegát, akkor azt mondtam, hogy nem kell jobb, sőt most is azt mondom !, de újabb, az jó lenne..
Motorral is így voltam, vettem egy 1 hengeres léghűtéses suzukit, mert városban rohangászni, ügyfélhez kimenni minek jobb, és levisz épp Balatonra is. 2 hónap után már biztos volt, hogy elbaxtam , utána jött a dl, amire 2 évig mondtam, mindent tud, abs jó lett volna, de mi baja? Fillérek volt az üzemben tartása..., csak aztán kipróbáltam egy 2008as 1200as bmw-t, igaz szerintem ha valami újabb hondát, yamahát próbáltam volna is lehet elkap a gépszíj.. Érdekes módon 2017es dl-en is ültem, az is jobb volt mint az én 2004-esem, de nem volt nagy különbség.
A legjobb tanács amit én a pénztárcádnak adhatok, ha elégedett vagy egy motorral, soha ne próbálj ki másik típust !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
martonx
veterán
válasz norbert1998 #124979 üzenetére
500-ast semmiképpen se, pláne ha folyton utassal mész! Ha már feljebb lépsz, akkor szvsz 600 köbcentinél indul a motorozás.
Én kérek elnézést!
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #124996 üzenetére
A vad nyugaton max.
Itthon eddig csak smkp mérésről hallottam azt is egy kezemen megszámolom.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
válasz bacus #124995 üzenetére
Akkor neked egy Lotus Omegád van? Attól nekem sem kéne jobb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
martonx
veterán
válasz bacus #124980 üzenetére
Én se azt mondtam, hogy ne lenne használható utassal, csak azt mondtam, hogy ekkor már kezd kicsit karcsú lenni. Persze az is hozzátartozik a történethez, hogy én egymagam majdnem 100kg vagyok. No mindegy, egyelőre teljesen jó ez a 650-es CBR, de érzem, hogy egyszer még lesz ebből valami 750-900-as nagyobb motor
Én kérek elnézést!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen