Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz PociAti #12391 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat! Próbáltam én is minél többet utánaolvasni, úgy tűnik amit szeretnék, az egyelőre nekem nem gazdaságos opció. Egyszerűen nem nyomtatunk (egyelőre) annyit, hogy egy komolyabb gép megérje, a konzumer lézernyomtatók meg nem tűnnek elég minőségi opciónak. (papírkezelés, színes felbontás, stb.) Néztem ezt a csodagépet, a kistesója a C650 utófeldolgozó egységek nélkül 8.5m Ft. A mennyiségeket tekintve egyáltalán nem ebben a ligában mozgunk(15.000-120.000 oldal/hó ajánlott mennyiség!), de ez alatt meg csak konzumer nyomtatókat találok, amik nyomtatási minőségben és papírkezelési opciókban is jóval lejjebb vannak.

    Ezzel szemben mondjuk a nagyformátumú fotónyomtatók nagyon jó áron vannak, és csak a mérettől függ az ár, de egy Canon Pro-1000 ugyanolyan jó minőségben dolgozik, mint egy Pro-6000. Talán egy Pro-2000 méretben és árban is passzolna. Viszont maga a nyomtatás amellett hogy csúcsminőségű, elég drága is, ami nem baj, amíg kiállítási anyagokat, vászonképeket nyomtat/ad el az ember, de pl. kis/közepes mennyiségű grafikai termékekhez már eszetlenül sok. (mondjuk ott jellemzően sokkal kisebb a fedettség, így lehet nincs is igazam) Az mindenesetre jó hír, hogy finom vonalakat is jól kezel.

    A képek nagyon hasznosak, a technológiák kapcsán én is találtam pár érdekeset. Be is tennék néhány képet, mert szerintem nagyon szemléletes. Ofszetnyomtatás:

    Illetve egy ide vonatkozó wiki cikk, amiben szintén szemléletes ábrák vannak.
    Ez csak egy imitáció, de jól látható, hogy a fedettség a pontmérettel változik, és ugyebár Illustratorban is így lehet C-M-Y-K 0-100% érték beállítással kikeverni a színt:

    Szóval a lényeg, hogy szögben el vannak forgatva rétegek, és a pontméret variációk fedésével adódik egy kevert raszterpont. (biztos van pontosabb szakkifejezés) Ebből a 4-es ponthalmazból juthat inchenként 300.
    (Persze itt jönnek a direktszínek, meg speciális festékek, de szerintem a felbontás növekedésével egyre kevésbé van szükség direktszínekre.)

    Ami a digitális fotólaborokat illeti, a képed mint illusztráció nekem kicsit furcsa, de lehet, hogy csak nem vagyok teljesen tisztában a technológiával. Magamból kiindulva azt gondolom, hogy egy RGB levilágítófej képes arra, hogy az adott egy pixelnyi információt egyetlen kikevert levilágított képponttal leképezze. (tehát egyetlen pontban az R-G-B színek (fényerő)arányát változtatva kapunk egyetlen képpontból álló önálló színt.
    Egy kicsit én is fátylasnak érzem, de inkább olyasmi mintha a levilágított képpontoknak lenne némi fényszóródása. Viszont míg a legtöbb labor max. 300dpi(Fuji, Kodak, LightJet Océ, stb.), létezik már 640dpi is(Noritsu), sőt, nagyformátumú laborból is van 610dpi-s! (Polielettronica)

    Színekben azt gondolom, hogy a 12 tintás nyomtatók nyernek(Canon, EPSON). Ezek már túlmutatnak a kémiai előhívásokon, sokszor megközelítőleg fedik az AdobeRGB színteret. (nyilván a technológia miatt a színtér más alakú, csak viszonyításképp)

    Még maradt a lézer és a tintasugaras nyomtatás, ezekről még mindig kevés kézzelfogható infóm van, főleg összehasonlítás. Nyilván a lézernyomtató porral dolgozik, így nem szívódik a papírba, talán ettől is élesebb. De a pontmintáról, és egyebekről nem sokat tudok. Ami érdekes, hogy az aszimmetrikus dpi eloszlású nyomtatók hogyan csalnak. (pl. 2400x1200dpi, 1200x600dpi) Tulajdonképpen egyik irányban felezik a festékpont távolságot, de maga a festékpont méret nem lesz kisebb. (Gondolom a papírt finomabban tudja húzni, és sűrűbbek a sorok.)

    Ezt meg csak úgy, mert érdekes.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés