-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Játékos
addikt
Nem rábeszélést szeretnék! Tesztet olvastam róla, tetszik. amit nyújtain tud a gép, de ha van vele kapcsolaatban tapasztalat, azt szivesen venném!
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
aldebaran
őstag
válasz Játékos #7303 üzenetére
Én egy nagyon alap kompaktról váltottam e-520-ra. Tökéletesen meg vagyok elégedve vele. Rájöttem, hogy a jó képhez már nem a fényképező a szűk keresztmetszet, hanem az ember.
2 objektívvel vettem és nagyon megérte. Könnyű kezelhetőség, szép képek, akku...Gandhi mondta: "Élj úgy, mintha meghalnál holnap. Tanulj úgy, mintha örökké élnél."
-
Játékos
addikt
Köszi nektek! Már csak el kell vinnie valakinek a TZ1-esemet...
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
ígyvanferi
addikt
Üdv mindenki!
Meglepő mód, gépvásárláshoz kellene a segítségetek. Néhány héten belül aktuális lesz, tehát van még kis időm jól átgondolni a dolgot.
Az elsődleges dilemmám most az, hogy új avagy használt gépet keressek. 150-180E Ft körül tudok rászánni most. Ebbe újak közül P. K-X, N. D5000, D3000 (addigra talán elérhető lesz a D3100), C. 1000D, 500D, O. E-520, E-620 fér bele. Használtakkal egy fokkal komolyabb gépet kereshetek (legalább is újkorában komolyabb volt), de az igen gyors ütemű fejlődés, fejlesztés talán kompenzálja. Amivel máris az újak felé billen a mérleg, lévén nem vehetek zsákbamacskát, csak én használom, van garancia, stb.
Szóval ehhez szeretném most a tanácsotokat kérni. Biztos van sok aspektus, amire nem gondolok. -
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7309 üzenetére
HI
Ez így kevés
Mire kell? általánosan legyen egy dslr? videó? jó magas iso? tele vagy nagylátó?
És hasonló dolgokAmit javasolnék:
Kx (jó magas iso, van videó,váz-stabi, limited lencsék bár nem occó)500D (jó maga iso, bár jobban mossa a részleteket, jó videó, sok obi, de a jobbak nem olcsóak, vannak 3rd party obik is, de azok minősége hullámzó)
Nikonból inkább egy még garanciális D90-et javasolnék.
Oly 620 (szuper hg shg obik nem occoért, nem kell raw fájlokkal szórakozni mert a jpg képek is szépek, picit zajosabb az előzőeknél, van jó váz-stabi, standard obik elérhető áron és jó minőséggel, kihajtható lcd, tele és macro fotózásra előnyös)
Messer
-
rumos14
nagyúr
válasz ígyvanferi #7309 üzenetére
rengeteg mindent végig kell gondolnod. ha veszel egy vázat, nem csak egy vázat veszel, hanem egy rendszer, egy elérhető objektívpark mellett is döntesz.
ezért olyanokat írj le, hogy milyen objektív(ek)re lenne szükséged? videó felvétel szempont? és persze alap, hogy a kinézett gépeket fogd kézbe, kapcsold be, próbáld ki. Sony használóként engedd meg, hogy felhívjam a figyelmed a Sony A500-ra, kitben 150k, belefér a keretbe. illetve a tükör nélküli rendszereket is érdemes legalább megfontolni.
használt gépek közül Nikon D90, Canon 50D is beleférhet a keretbe, ezek valóban egy fokkal komolyabb gépek és fotózás szempontjából egyáltalán nem számítanak ma sem elavultnak. -
ígyvanferi
addikt
válasz Messer22 #7312 üzenetére
Na igen, írhattam volna konkrétabban is, de úgy gondoltam, először a használt vs. új kérdésben kéne dönteni.
Ha találnék D90-et vagy 50D-t alap zoommal, ami belefér a keretbe, az tényleg jó lenne, de még nem sikerült. A D80 és 40D meg már nem is biztos, hogy annyival többet nyújt egy újjal szemben, ami megérné a használt kockázatát. De ebben majd esetleg megcáfoltok.
Az a baj, hogy eddig csak filmes SLR-rel fotóztam, fotózom, ezért nem tudom azt mondani, hogy már pedig kell a full HD videófelvétel, vagy az egekbe tekerhető ISO, a kihajtható LCD, stb. Még az ISO kérdése a legegyszerűbb, ha eddig is megoldottam valahogy a legtöbb helyzetet, ezután is meg fogom 800-1600-zal.
Blendebeugrasztás, tükörfelcsapás gondolom a live-view idejében nem nagy kunszt. Bulb mód viszont kell az éjszakai felvételekhez.
Egyelőre legyen gépem egy alap zoommal. Némelyik gépből belefér a dupla-kit, talán ez lenne a legjobb, mert egy éven belül nem valószínű, hogy lesz lehetőségem másikat venni.
Makró objektívet viszontt mindenképp szeretnék, de ott vannak a Sigma nagyszerű makrói, amik ugye bármelyikre [Oly-t kivéve(?)] felmennek.
Hol tudom megfogdosni a legtöbb gépet? Tudom, hogy ez is nagyon fontos, és lehet, az egyiket kézbe véve azonnal eldől a kérdés.
Így hirtelen ennyi jutott eszembe. -
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
HI
A sigma makrók vannak oly bajonettel is!
(milyen filmes gép? mert ha vannak komolyabb obik, érdemes az adapterezhetőséget is nézni)
media, saturn..ezekben lehet tapogatnimakróban az oly 620 jó gép: kihajtható lcd, jobb mélységélesség, LV..
a 35-ös oly makró 50-60e körül van..Makrónál előnyben vannak a jó LV-s, kihajtható lcd-s gépek!
szerintem nézd meg az alap kit-eket, + számold mellé az adott rendszer alap makró obiját.Messer
-
nesa
veterán
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
A sigma Makro obik pont elerhetoek olyra is PL 105/2,8 itt van az osszes obi ami elerheto.
Olynal magas ISOn kicsitt tobb a zaj de valalhato,nekem regebbi vazam van E510 az PL ilyen 1600 on ,nemszoktam hasznalni csak multkor kivancsi voltam, itt semmi extra szures nincs igy esett ki, az E620 jelentossen jobb, az E520 kb ugyenez.
Ja es ha ekv 28-600mm leakarsz fedni nem PRO de jo minosegbe az oly verhetetlen a konkurensekhez kepest es meg belefer egy nagyon jo fenyeros fix is.
Nezd at az osszes rendszert melyik neked a legjobb.
-
Darkness1
aktív tag
-
ígyvanferi
addikt
válasz Messer22 #7314 üzenetére
Nincs semmi komoly, ezért nem is írtam. Egy Canon 30V, van hozzá egy Tamron 70-300-as, ami már össze-vissza téveszti a fókuszt, a képe sem túl szép. Ez nem szempont.
Azzal az Oly E-620-szal erősen szemezek, csak egyelőre kicsit zavar a még kisebb szenzor a többihez képest. Drága objektívekre úgy sincs egyelőre pénzem. És ugye azok a többi rendszernél is hasonló minőséget adnak.Nesa: az alap zoomra és a 70-300-asra gondolsz? Amivel lefedhetem jó minőségben azt a tartományt?
-
BEE
addikt
válasz ígyvanferi #7313 üzenetére
A kitben kapható alapobikban az Oly nagyon jó, dícsérik mindenhol.
A K-x szenzora a legjobb a mezőnyben jelenleg, ez nem csak magas ISO-t
jelent, hanem dinamikát és színvisszaadást.
A Canon, Nikon gépeket nem ismerem, de azoknál a legbővebb a választék
a kiegészítőkben, használt holmikban.Makróban a Sigma 105-öst meg a Tamron 90-est minden bajonetthez kaphatsz,
mindkettő kitűnő darab.
Ha viszont drága a makróobi, akkor a Pentaxon minden bonyolítás nélkül
használhatsz M42-es obikat, ami még mindig olcsóbb és kitűnő minőség.
A többi tipusnál is megoldható, csak kicsit nehezítve van.
A 4/3 kisebb szenzormérete elvileg előny lehetne a jobb képkitöltés miatt,
de dinamikában és zajban mindig hátránya lesz a nagyobb szenzorokhoz képest.
De ez sem jelenti hogy nem lehet vele makrózni,
ezt jól bizonyítják Roboter kolléga képei.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
nesa
veterán
válasz ígyvanferi #7317 üzenetére
Az E620 nak Dinamikaban sincs szegyenkezni valoja, az alap zoom kit 14-42 + 40-150 obi van ez kisfilmen 28-300mm fed le de ha 14-42 + 70-300 akkor 28-600mm azzal a kis hibaval hogy van pici ures resz ,szerintem ez nemnagygond baris nekem.
Az obiparkokat nezd at,(a tul olcso obik minosege kb olyan is) Olympusnal 2 vel kell szorozni ,canon 1,6 ,nikon-pentax-sony 1,5 .
-
Darkness1
aktív tag
A képkitöltés vs szenzorméret az témafüggő. Egy lepke esetén a leképezés kisebb lesz, esetleg nem is lehet kihasználni a legjobb leképezési arányt, mert nem fér ki a szenzorra. Ha a téma túl kicsi, akkor a teljes kitöltéshez 1:1 felé kellene menni. Persze én olyan vagyok, aki minél több apró részletet szeret látni egy makrón, az attól jó. De ez már filozófia. Én előnyben részesítem a minél nagyobb szenzorméretet, nem a kisebb zaj, hanem a jobb leképezés miatt.
Olcsó megoldásokhoz valóban a K-x a legjobb, a kompatibilitás itt a legjobb. BTW, a Tamron 70-300 nem rossz, se a képe, se az ára és 200mm felett 1:2-es nagyítást tud, K-x esetén lenne AF és stab is vele.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
Messer22
senior tag
válasz Darkness1 #7320 üzenetére
HI
A 4/3 nyitottabb rekeszen is több DOF-t ad, ami nem épp hátrány, ha nem csak a lepke fejét szeretnénk látni..
igazából ezt a leképezést nem értem, adott rendszer, saját obijával ugyanúgy teljes leképezést csinál a szenzorra, az 1:1 arány ugyanaz lesz. papírképen az átlag már nem mondja meg, hogy FF vagy 4/3 -os gép volt.
Messer
-
Messer22
senior tag
válasz ígyvanferi #7317 üzenetére
HI
Indulásnak a legjobb a 620 és a Kx.
oly 40-150 obit 30-40e körül kapsz használtba, 2 féle van, egy könnyebb és egy nehezebb, ami fényerősebb picit. a 70-300 újonnan 100e, de az már elég jó obi.
Mindkét gép nagyon jól adapterezhető: m42 a leggyakoribb, az oly-ra szinte mindent rá lehet tenni.Így lesz olcsó teléd és makró obid.igazából ezekkel bőven el lehet lenni. Gondolom nem opció a millás beruházás, mert akkor a canikon kilőve.
Messer
-
Darkness1
aktív tag
válasz Messer22 #7321 üzenetére
Az 1:1-es leképezésnél sok téma nem fér fel a szenzorra (pl. egy lepke). Ekkor, ha olyan képet akarunk, ahol a rovar teljes mértékben rajta van a képen, hátrább kell menni. A nagyítás ilyenkor mindenképp kisebb lesz, kevesebb apró részlet lesz látható. A DoF is fontos tényező, de némi tapasztalattal el lehet dönteni, hogy milyen rekeszt érdemes használni ahhoz, hogy a kívánt rész éles legyen.
De nem a vita kedvéért írtam le ezt, hanem, hogy egy további szempontot adjak a gépválasztáshoz a kérdezőnek. Ő tudja a legjobban, hogy milyen képeket szeretne készíteni.
No stress, no work Today!
-
werttzui
őstag
A makrózásnál általában az a cél,hogy több legyen a mélységélesség mert több mindent szeretnénk látni ! Ahhoz viszont a a kisebb érzékelős gépek a jobbak ,van itt egy "kollégánk"
akinek nagyon híres makró képei vannak ő roboter és szinte mindet kivétel nélkül oly-val csinálta ! Szerintem ,ha írtok neki privit szívesen válaszol!PENTAX
-
Darkness1
aktív tag
válasz Messer22 #7324 üzenetére
Azt csak ő tudhatja. Ha tehetném, akkor én bevállalnék egy 5DmkII+MP-E 65 párost, mivel tetszenek az extrém nagyítású makrók. Ehelyett én inkább egy jó harmonikára hajtok.
Az APS-C vs 4/3 közötti különbségben olyasvalakinek a nyilatkozata kellene, aki mindkettővel makrózik. Tapasztalatom szerint, ahogy közelítünk az 1:1 felé, egyre nagyobb a jelentősége az érzékelő felületnek. A mélységélesség fontos, de a részletek is azok, ahhoz pedig nagyítás kell. Ennél többet én nem tudok a témához hozzátenni. Ha nem említette volna a kérdező a makrót, hanem általános célra venne gépet, akkor én se hoztam volna ezt fel.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
Ijk
nagyúr
válasz Messer22 #7328 üzenetére
Elméletileg a 4:3 pont annyival rosszabb érzékenységben, mint amennyivel többet kell rekeszelni a nagyobb érzékelő előtt és növelni az iso-t. Hacsak nem tudnak sokkal jobb érzékenységű érzékelőt gyártani
Persze ez elmélet, gyakorlatban bizonyára nem ilyen egyszerű, de olyan minimálisak a különbségek hogy ez már szőrszálhasogatás. Tehát véleményem szerint bármelyik tükrös tökéletesen alkalmas makrózásra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
werttzui
őstag
Általános célra olcsóért pentax de ,ha jobb iso kell canon vagy nikon ennyi Apsc-s gépek.
menjen el egy boltba ahol ki vannak rakva nézze meg az árcédulát a fogását és a keresőjét aztán ami a legjobban tetszik .De gondolom ez túl egyszerű válasz .
Makró és túristafotó vagy túristafotó és makró ?Nézzen ki magának egy obit ami tetszik nézegesse a képeket az exifeket hány milin készültek a képek persze ekvivalens értékeket beleszámolva és ami neki jobban tetszik ahhoz válasszon gépet ,ekkor ha megvan az obi amivel a legsűrübben fotózna ,utánna meg majd ,ha belejön a kattingatásba rájön még mi hiányzik mellé . Ennyi de ez persze általános magyarázat .Először is a pénzt kell meghatározni mennyi van neki rá mint kiindulópont ,persze vakuval táskával esetleg ,ha kell állvánnyal kell beszámítani meg persze a kiegészítők ami lehet egyik cégnél drágább pl egy pótaksi lehet a nikoné drágább mint a pentaxé ,ha meg van az összeg akkor azon belül már van egy jó indulópont amit tudunk javasolni.[ Szerkesztve ]
PENTAX
-
Szten Márs
nagyúr
válasz werttzui #7330 üzenetére
"Általános célra olcsóért pentax de ,ha jobb iso kell canon vagy nikon ennyi Apsc-s gépek."
Nem értek egyet. Egyik tagmondattal sem.
Kicsit bővebben: általános célra olcsóért más márkákból is lehet bőven választani, valamint magas ISO-n az új Sony érzékelőkkel szerelt Pentaxok bőven vannak olyan jók, vagy még jobbak, mint a többi márka.[ Szerkesztve ]
-
werttzui
őstag
válasz Szten Márs #7331 üzenetére
Azért mondtam olcsóért ,nem a legújabbakra gondoltam!
Meg úgy értem az olcsót,hogy azonos tudással a pentaxok az olcsóbbak azaz akár ,ha pentaxot választ az ember még jobb gépet is kaphat uaz pénzért .
Persze sokaknak a fényképezőgép az vagy canon vagy nikon[ Szerkesztve ]
PENTAX
-
ígyvanferi
addikt
válasz Darkness1 #7326 üzenetére
Az 5DmkII+MP-E 65 ide is jöhet. Nem semmi az az objektív. Viszont a Tamron 70-300 nem kéne még egyszer semmi pénzért...
(#7330) werttzui: a pénzt már meghatároztam és azt is tudom, mit akarok fotózni, de ezeket már le is írtam.
BEE: Szóval papíron a Pentax lenne a legjobb választás... Az is tetszik, szó mi szó. Olcsóbb, mint az E-620 vagy az 500D. Külön jó pont a nagyszerű manuális objektívek. Azt hiszem, épp te írtad itt (vagy valamelyik másik topikban olvastam nemrég), hogy mi a szegény ember makrója M42-n. Amíg nincs keret egy Sigma 150-esre, lenne mivel tapasztalatot gyűjtenem.
Amit pixinfón írnak, hogy: "Némely helyzetben (normál kereső módban) alulexponál", ez mennyire komoly hátrány? Úgy értem, minden K-x ettől szenved, vagy csak azon a gépen jött elő? -
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #7337 üzenetére
Általánosan jellemző, kb. mindegyik Pentax-ra. Azt jelenti, hogy 1/3-2/3 Fé korrekciót kell használni, témától függően a helyes expozícióhoz. Van viszont egy manuális 50-esem, ott manuálisan, zöld gombbal történő fénymérésnél helyesen mér, tehát objektívfüggő is a dolog.
Vigyázz, 150-es Sigma macro nincs Pentax-ra, csak 105 vagy 180!
No stress, no work Today!
-
ígyvanferi
addikt
válasz Darkness1 #7338 üzenetére
A 150-es Sigma hiányát még valahogy túlélem, de hogy folyamatosan felül kelljen bírálnom a gépet... Ez kicsit eltántorított. Ott a hisztogram, de nem feltétlen használható minden helyzetben. Technikai jellegű kérdés: RAW-ban fotózva ez a probléma kikerülhető? Nem vagyok még otthon ennyire a digitális világban.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz ígyvanferi #7339 üzenetére
RAW-ban fotózva bőven van annyi tartalék, hogy ne legyen zavaró. Amúgy meg beállítod +1/3 EV-re az expókompenzációt, és úgyhagyhatod, többé nem kell hozzányúlnod általános helyzetekben, meg van oldva. Persze, gyakorta a helyzethez igazodva kell alakítani az expókompenzációt, de ez minden márka minden gépénél így van. Ezért létezik az expókompenzáció gomb.
Amúgy hidd el, vannak ennél jóval nehezebben kiismerhető és szivatósabb fényméréssel megáldott gépek is a piacon... -
Darkness1
aktív tag
válasz ígyvanferi #7339 üzenetére
Az a baj, hogy az expokorrekció másképp működik a vázon és másképp a konverterben. A vázon az üzemmódtól függően a rekesz/záridő valamelyikét módosítja. Pl. rekesz-előválasztásban a záridőt, P módban akár a kettőt egyszerre. A konverterben viszont csak az ISO emelés marad. Ennek megvannak a hátrányai, viszont csúnyán alé/fölé kell exponálni, hogy látszódjon. Az 1/3-2/3-1 FÉ nem gond RAW konvertáláskor sem. A hisztogramot viszont tényleg folyamatosan figyelni kell és törekedni kell a pontosságra a helyszínen, akkor nincs gond az utómunka során.
No stress, no work Today!
-
Darkness1
aktív tag
válasz Szten Márs #7340 üzenetére
A régi objektíveknél a zöld gombra beugrasztja a rekeszt és úgy mér fényt a váz. Az lehet az oka az általános pontatlanságnak, hogy a modern objektíveknél a fénymérés is teljesen nyitva történik?
No stress, no work Today!
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #7341 üzenetére
Egy idő után az ember érzi, hogy mikor hogy kell kompenzálni, hisztogram nélkül. Plusz ugye nem véletlen van középre súlyozott, meg spot mérés sem
És nem győzöm hangsúlyozni: minden márka minden gépénél kell igen sok helyzetben kompenzálgatni, ezt meg kell tanulni, bele kell jönni, ez a fotózáshoz tartozik.
Nem lehet oka a pontatlanságnak az, hogy nem munkarekeszen mér - nem túl nehéz kiszámítania a gépnek, hogy adott munkarekeszhez milyen expó kéne. Nem is feltétlen pontatlanságról van szó, egyszerűen így van kalibrálva a fénymérés, a csúcsfényeket védi. Nikonnál meg gyakorta az aktív fókuszpont kap túlzott hangsúlyt mátrixban, olyannyira, hogy ott aztán tényleg izzadhat az ember a kompenzálással, csúcsfények védelméről meg szó sincs.
[ Szerkesztve ]
-
BEE
addikt
válasz ígyvanferi #7337 üzenetére
Ez a " némely helyzet " elég ködös megfogalmazás.
Nekem K10D van, néha mellémér, de annak az okát általában megtalálom a képen.
Meg én RAW-ot használok, és az elbír annyit.
Az expokompenzáció része a fotózásnak.BEE
Olyat el tudok képzelni, hogy valaki nem tekeri koppanásig az obit,
az okozhat kis alexpót.[ Szerkesztve ]
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
rumos14
nagyúr
-
BEE
addikt
válasz rumos14 #7347 üzenetére
Mi a baj azzal hogy másik gépben is az van ?
Ha én gyártó lennék, ezzel szerelném az összes olcsóbb gépemet.Külön örülök neki hogy végre megtörték a pixelmaximálós trendet és olyan
tulajdonságokat erősítettek mint a dinamika.
Mert nekem az sokkal hasznosabb mint a zajszűrés meg az iso100000.BEE
Ha pedig a K-r mégjobb lesz, hát mégjobban örülök majd !
[ Szerkesztve ]
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
ígyvanferi
addikt
válasz rumos14 #7347 üzenetére
Hú, ezzel vissza is kanyarodtunk az eredeti problémámhoz, miszerint új vagy valamivel komolyabb használt. Még csak itt nézegettem a használtakat, nem tudom, mi milyen áron megy manapság. Mi jöhet egyáltalán szóba? D90, 50D még talán túl drága használtan is. D200 túl régi, esetleg D80, amott 40D. K20D jöhet még számításba. Sony gépeit pedig nem ismerem...
A "némely helyzetben" alulexponál kérdésben teljes mértékben eloszlattátok a kételyeimet.