-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz post.mader #1602 üzenetére
Itt a d60 keresője: [link]
3 kis négyzet a keresőben, és mindig a kijelölt négyzetbe foglalt pontra fókuszál a gép. Ez dslr-eknél rendkívül fontos, ugyanis kicsi a mélységélesség (különböző távolságban lévő tárgyak homályosak, ahogy a képen is a csirke mögött), és nem mindegy hova fókuszálsz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz post.mader #1604 üzenetére
Ja és egy jótanács ezzel kapcsolatban. Sok kezdő szidja a dslr-eket a homályos képek miatt. Ennek 99%-ban emberi hiba az oka, ugyanis nem megfelelő helyre fókuszálnak, vagy rosszul választanak rekeszt. Tehát komponálásnál mindig figyelj hova fókuszálsz, (pl. közeli arcképnél a szemre érdemes, sokan az orra fókuszálnak akaratlanul, mivel az van középütt.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #4236 üzenetére
Egyébként szvsz érdemes körülnézni a használt piacon is. Pl. D40-et szoktak árulni nagyon jó árakon. Én legalábbis próbálnék minél többet spórolni a vázon, mert egy új szett árából kijön egy használt több obival, esetleg vakuval is. Mondjuk néhány dologra érdemes odafigyelni, többek között, hogy mennyire koszos az érzékelő, ill. a lőtt expókra, de ezek nem olyan bonyolult dolgok.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz #31757056 #4241 üzenetére
Elsősorban nézd meg a gépeket élőben, a fogás nagyon sokat számít. Nekem speciel a nagyobb kezembe egyszerűen nem tudtam elviselni a canon vázak fogását. Persze mindenkinél más. Nikonnal kapcsolatban már nem igazán van olyan APS-C-re hasznos gyújtótáv, amit ne fednének le AF-S obik. Azért is javasoltam egy használt d40-et, mert olcsón megkapod akár kitobival is, ami amatőr szinten tökéletes képminőségű, és még hozzáteszel egy 35 1.8-at ha kell a fényerő. Ez a szett baromi olcsón kijönne, így maradna pénzed vakura (sb-600), táskára. Vaterán, aproneten érdemes nézelődni. Természetesen az összes többi márkánál is szétnézhetsz, csak valahol próbáld ki a vázakat.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Hobbbyt #4288 üzenetére
Nekem belépő kategóriában a Nikon és a Pentax vázai jöttek be. Mivel a Pentaxot nem annyira ismerem, így én a Nikon D3000-et javaslom, mint egyik lehetséges jelölt. Habár jóideje szívfájdalmam, hogy egykor vadi új D40 kitet lehetett 80k-ért kapni, a D3000 pedig több mint másfélszer ennyi
Igazából meg kellene nézned őket élőben, mert az dönti el leginkább. Képminőségben minimális a különbség köztük, obit és kiegészítőket is kapsz minden márkához, az árak is nagyjából együtt mozognak. Habár használt piacot tekintve a Nikon és a Canon előnyben vannak./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Lazarus911 #4292 üzenetére
Neked sem játszik a használt cucc? Hát ha ennyire fontos a kutya, akkor neked is azt mondom, hogy használt d40kit + 35 f1.8.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #4954 üzenetére
MM-ban csak akciós termékeket éri meg venni. Ami nem akciós, pl. fényképező, az sokszor drágább, mint szakboltokban, a kiszolgálás pedig -1. Nulla akkor lenne, ha tudom, hogy mit akarok venni és nem pofáznak bele. El kell felejteni ezeket az áruházakat komolyabb műszaki cikkekkel kapcsolatban. Tessék szaküzletben vásárolni, én mindenkinek ezt javaslom.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Slowman #4960 üzenetére
A kompaktok arra jók, hogy verőfényes napsütésben, jó fényviszonyok között, pl. nyaraláson fényképezz vele, gyenge fényben kivétel nélkül az összes elhullik. Talán az LX3 a kivétel, a jó fényerő miatt, de már az is kompromisszumos.
Az m43 képezi az átmenetet a két rendszer között, viszonylag kicsi és sötétben már jobban használható. De a legnagyobb hátránya, hogy baromira kevés hozzá az üveg.
A dslr-ek pedig a mindenesek, bárhol, bármikor megállják a helyüket, a lényeg az obikon van helyzettől függően. Viszont cipelni kell.
Saját véleményem, hogy a bridge gépeket, szuperzoomokat elfelejteném. Verőfényes napsütésben távcsövezésre jók, esetleg még arra, hogy az ember pár év után dslr-re váltson.Ha nem akarunk sportfotózni és sokat belefektetni a fényképezésbe, viszont kell a képminőség, akkor szerintem a m43 egy arany közép út, nem tökéletes, de sikerült egy nagy rést betömnie a piacon.
Másik megoldás a dslr és nyaralásokra egy kis zsebkompakt, mert tuti nem lesz mindig nálunk a tükrös. Erre a célra tökéletesen megfelel egy kis 50k-s kompakt is, mert jó fényviszonyok között zéró különbség van köztük.
Dslr-ből meg szerintem ízlés kérdése mit vesz az ember, ott sincs szignifikáns különbség képminőségben, én inkább az ergonómiát és a kezelhetőséget tartom szem előtt./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Slowman #4969 üzenetére
Hát nem mindenki szereti nyaraláson, kiránduláson cipelni a tükröst, ráadásul pl. strandon el sem tudod nagyon rejteni. Volt már hogy a 40 fokban cipeltem egész nap a D50-et, az első órában még fel sem tűnik, a végén meg már a pokolba kívánom.
A kompaktok képeit nagyon nem komálom, így vettem a Dp1-et APSC szenzorral, 70k-ért. Napsütésben remekül működik, sötétben képtelen fókuszt találni, de akkor ott a d50/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Tökmindegy melyik márkát választod, ugyanis feltehetőleg kitet fogsz venni, és már minden kitben megkapod a vr-t ilyen-olyan úton. Nézd meg a belépő vázakat, mivel most vágsz bele ebbe a világba. Belépő kategóriában nekem a Nikonok és Pentaxok jönnek be.
Nikonnál pl. egy D3000 egy 18-105VR-el remek választás számodra, vagy esetleg olcsóbban a 18-55vr-el.
De legelőször menj be egy boltba és tapizd meg a különböző márkák tükröseit. Mivel képminőségben nincs jelentős különbség köztük, így a helyben bevizsgált ergonómia, és kezelhetőség sokkal többet ér számodra, mint a tesztek böngészése./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Azért vicces ez a zaj vita. A belépő gépeknél sincsen nagy különbség. És garantálom, hogy egy kezdő számára, nem a +/-5% zaj lesz meghatározó a fotók összképét tekintve
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Egy amatőr fotós számára a belépő vázak között nincs különbség képminőségben. Raw-ban kell fotózni és utófeldolgozni. Ha egy adott szituációban 5 különböző, árkategóriában megegyező dslr-el lőnék képeket, és mindegyiket raw-ból "hívnám elő", akkor nem tudnád megmondani melyik kép melyik vázzal készült. A2 vagy akár A3-as nyomatokból pedig mégúgysem. Sőt, ugyanezt eljátszva egy nikon D3000-el és D300s-el sem sikerülne megállapítanod. Kizárólag a váz fogását, gombok elhelyezését, kereső-lcd méretét és esetleg a szolgáltatásokat kell szem előtt tartani. Bővíthetőséget tekintve pedig a Nikon és a Canon van legnagyobb előnyben.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Osztán ebből a képből ugyan mi a faxt szűrjünk le?
Menjél ki ha süt a nap és legalább f5,6-os rekesszel lőjj néhány képet és dobd fel nekünk teljes méretben.
Általában új felhasználók elégedetlensége dslr téren 1%-ban szokott valóban eszköz defekt miatt és 99%-ban felhasználói hiba miatt van.
Makrózáshoz pedig makróobi kell./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #5106 üzenetére
Most megnéztem a d50-en és csakugyan van ilyen mód a tárcsán
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz rumos14 #5126 üzenetére
Melyik rendszerhez kapsz olcsó fix 50-est?
Másfelől ha nem vagy Pesti, bemész egy fotós boltba, és ha szerencséd van akkor kapsz Nikon/Canon kiegészítőket de még azokat is nehezen. Ha aprón körülnézel túlnyomórészt Canon és Nikon üvegeket hirdetnek. Nem mondom, hogy a többi márka beszerezhetetlen, de nekem jól esik, ha pl. bemegyek a boltba és leveszik a polcról./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Mondjuk kitalálom hosszas huzavona, gyűjtögetés után hogy megveszem a Nikon 35 f1.8-at. Akkor bemegyek itt Kecskeméten a fotós boltba és ott van polcon. Még Canon obikból van, ill. sok sigma canon/nikon bajonettel, akkor vakukat, és egyéb kiegészítőket is tartanak készleten.
Azért jó, ha nem kell felmászni BP-re és elcseszni egy napot, és rengeteg pénzt tömegközlekedésre, hogy beszerezzek valamit. Persze, ott van a posta, de jobb szeretem az ilyen cuccokat helyben letesztelni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Használt D40 kit, a maradékot meg félreteszed későbbre, pl. egy használt sb-600-ra. Vagy veszel mellé egy állványt. Táska mindenképp kell.
Szerintem aprón, vaterán nézz körül. Megnézed, kipróbálod, lősz vele néhány képet és megnézed ott helyben számítógépen. Szűk rekesszel is érdemes kipróbálni, végtelen fókuszon egy fehér felületen, hogy megnézd mennyire szutykos a szenzor./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Neked is azt mondom, hogy legelőször menj be egy szaküzletbe, vagy akár egy műszaki áruházba, ahol ki vannak pakolva és alaposan vedd szemügyre az összes lehetséges vázat. Ez is olyan mint a cipővásárlás, hogy lehet nézni neten, baromi szépek, de ki is kell próbálni, hogy megfelelő-e számodra a fogása, meg egyáltalán az összkép. Ugyanis nem kis összegről van szó, és nem pár hónapra veszed.
Pl. anno nem tudtam dönteni a Sony R1, és D50 között, napokig bújtam a netes teszteket pro és kontra, végül bementem egy MM-ba kipróbáltam mindkettőt, és 2 perc alatt sikerült eldöntenem mit akarok./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Kihajtható LCD-be is szeretnék belepofázni. Sokaknak bejön, főleg akik olyan bridge-ről tértek meg. Magam részéről, egyrészt ki nem állhatom az élőképet, úgy érzem magam mint CoD-ozás közben egy 2mp-es laggal. Másfelől más biztos ügyesebb nálam, de kihajtott állapotban esküszöm nem bírom rendesen koordinálni a fényképezőt, mégcsak véletlen sem arra fordítom amerre kellene. Legutolsósorban pedig szeretem, ha egy eszköz minél jobban egyben van, pl. kihajthatónál fent áll a veszély, hogy letörik.
Akinek szerintem valóban előny lehet, aki sokat makrózik. De pl. kölköket igaz nem nagyon fotóztam, de egy mozgó ojjektumot örülök, ha OVF-el el tudok kapni, nemhogy egy tetű LV-vel.Rumos: Az R1-nél valóban a fő fegyvertény az objektív volt, ami most kb 160k (16-85VR nikon). Viszont kipróbálásnál megölte az evf-es használat, utólag belegondolva pedig lehet, hogy a bővíthetőség hiánya miatt is túladtam volna rajta. A d50-el már 4 lve boldog vagyok, és megmondom őszintén még most sem használom ki 100%-ban a tudását.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
Ijk
nagyúr
Mivel szemből jön a fény, és a fő témád (a kislányod) eléggé árnyékban van így természetes, hogy beég a háttér. Mivel az egyetlen fényforrásod az ablak, így csak kevés fény kerül az előtérbe. Ilyenkor kell egy segéd fényforrás, mint a vaku (mert ugyebár a semmiből nem lesz fény). Vagy esetleg fogsz egy kartonlapot, lealufóliázod és így lesz egy derítőlapod, amivel vissza tudod verni a fényt közvetlen a témára.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
Az ilyen dinamikával való babrálások utófeldolgozáshoz finomítani jók, de nagy csodát azért nem kell tőlük várni. Pl. ebben az esetben a háttér egyanúgy ki lenne égve, a főtéma pedig világosabb de zajosabb lenne.
Ilyen esetekre szerintem baromi jó befektetés egy áteresztő ernyő állvánnyal és vaku szinkronzsinórral. Elenyésző összeg a fényképező árához képest és baromi sokat dob az ilyen beltéri fotókon./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Zoli bácsi #5723 üzenetére
Attól függ. Ha nem használsz sokat ekv. 100mm feletti gyújtótávot akkor nagyon jó a 18-55. Ráadásul kisebb, könnyebb így egy utazásnál kényelmesebb lehet. Illetve ha szereted sokat használni a nagylátót, akkor talán a legjobb ár-érték aránnyal bír. Ha nagyon nem vagy biztos benne, hogy inkább a kisebb gyújtótávokat részesíted előnyben akkor viszont jobb a 18-105, de sokkal drágább.
D80-nak nagyobb a keresője, van motorja, és beépített commander mód, hirtelen ezek a fontos előnyök jutnak eszembe. D40-et csak használtan kaphatnál, D3000 pedig jelenleg szerintem a legjobb belépő váz.Az én javaslatom:
Vegyél egy D3000 kitet, így nem fogsz totálisan leégni. Ezzel elvagy egy darabig, majd következő lépésként egy sb-600-at javaslok. Végül pedig egy 35 f1.8-at beltéri fotózásokhoz. De a vaku és a fényerős fix vásárlását akár fel is cserélheted. Ez egy alacsony költségű rendszer, viszont ha értesz hozzá rendkívül szép eredményekre leszel képes. Ha nem érdekel majd komolyabban a fotózás, akkor ez a kis rendszer nagyon sokáig ki tud majd szolgálni, ha pedig jobban bele akarsz menni egyszer, akkor bármit is veszel most, azon úgyis túl fogsz adni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Zoli bácsi #5730 üzenetére
Nem mondanám döntő szempontnak a zajosságot. A d50-en manapság még iso800-at sem túl gyakran használok, iso1600 pedig igen ritkán. Viszont számomra teljesen elfogadható az iso1600 is. Ha pedig lesz egy fényerős fixed, illetve vakud akkor te sem fogod túl sűrűn. Iso1600+f1.8 már szinte sötétben ad jól kiexponált képet, magyarul szar a világítás és kontraszttalan lesz a kép. Ha pedig rövid záridő kell, akkor lesz annyi fényed, hogy a főtémát ne szemetelje össze a zaj.
Viszont ha jól tudom a D5000-ben van beépített commander, vagyis vezeték nélkül tudnád vele használni később a rendszervakudat. Szerintem ez sokkal nagyobb fegyvertény. Viszont a különbözetből futná egy használt sb800-ra is, ami működik vezérlőként[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz aldebaran #5970 üzenetére
Drága? Kb. 140.000 ft-ból megveszed min. 5 év távlathoz való fényképeződet. Ehhez hozzáadunk: -sb600-at ~ 65.000
-35 f1.8 ~ 50.000
-állvány ~ 30.000
-fotós táska ~ 10.000
-akksik ~ 10.000
-vakuállvány+ernyő+rádiós kioldó ~ 20.000Ez durván 330.000 Ft és bármelyik érdeklődő, kezdő hobbifotóst legalább 5 éven át kiszolgál, amíg tanul és folyamatosan fejleszti képességeit. És nagyon jó kis képeket lehet lőni vele, ha már megvan a tudás és némi művészi érzék, továbbá rengeteg témát lefed.
Ez ha utánaszámolunk évente kb 66.000FT, és napra leszámítva 180Ft. Ennél jóval többet költ egy közepes dohányos, de az emberek nagy része csak édességre ennek többszörösét költi.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Zoli bácsi #6889 üzenetére
Én a dslr résszel szinte teljesen egyetértek vele. Sokaknak ajánlanám kötelező olvasmányként azt a részt.
Viszont amit hiányolok egyrészt, mintha számára a m43 és a canon-on kívül más kompakt nem is létezne, továbbá nem ad elég hangsúlyt a világításra. Ugyanis egy stúdió-, de akár egy sima rendszervaku + fényformálóval fényévekre előrébb vagy egy belépő szintű vázzal, mint akár egy D3x-el ezek nélkül (persze hacsak nem kizárólag tájképeket készítesz)./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Messer22 #7328 üzenetére
Elméletileg a 4:3 pont annyival rosszabb érzékenységben, mint amennyivel többet kell rekeszelni a nagyobb érzékelő előtt és növelni az iso-t. Hacsak nem tudnak sokkal jobb érzékenységű érzékelőt gyártani
Persze ez elmélet, gyakorlatban bizonyára nem ilyen egyszerű, de olyan minimálisak a különbségek hogy ez már szőrszálhasogatás. Tehát véleményem szerint bármelyik tükrös tökéletesen alkalmas makrózásra./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Robb202 #7364 üzenetére
Nem rossz, fél misivel beleugrani a fotózás tengerébe. Először is testközelből kell megismerkedned a vázakkal, már akkor könnyen eldőlhet melyik a szimpatikus. Mindkét rendszerrel jól jársz.
Én a nikont ismerem jobban, canonban kissé tájékozatlan vagyok.
Először is jó lenne ha leírnád, milyen témák érdekelnek, mennyire komolyan akarsz vele foglalkozni, profi szinten, amatőr szinten?
Mindenesetre azt javaslom, hogy egy olcsóbb de ugyancsak kiváló vázzal, nikon d90-el indíts (az utódja pedig lehet hogy pár héten belül bejelentésre kerül). Így több keret maradna objektívekre, ami sokkal fontosabb. Az általad linkelt obik közepes-gyengék és nagy átfogásúak, magam részéről nem ajánlom őket. Tárgyfotózásra pl. nikon esetében jó lehet a 60mm.es makróobi, ha nem túl kis tárgyakról van szó egy 50-es alapobi is megfelelő, vagy egy 85 1.8, ami portréhoz is kiváló. De ha komolyabban érdekel a tárgyfotózás mindenképp stúdiólámpa szükséges, még az obinál is fontosabb.
Olyan rendszervaku nincs ami bevillant egy templomot, erre a célra állványt szokás használni./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Battlefield 2042
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mobil flották
- További aktív témák...