-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hínár929
tag
Köszi Mindenkinek,
sokat segítettetek.nozs23, árat nem írtam, tudom nem a legolcsóbb gépek, igazán csak arra tértem ki, hogy nem a csúcskategóriát szeretném megcélozni.
-
Tamas1982.1
tag
Sziasztok, remélem jó topikba írok. Félig-meddig üzleti felhasználásra és hobbi szintre keresnék DSLR vagy MILC gépet videózáshoz. Ügyfeleim elvárása a 4k @ 60 fps (ne kérdezzétek miért, jelenleg 1080p @ 30 fps esetében kapjuk a kommenteket, hogy lehetne “jobb” is képminőség, lehetne 4k)
Nem profi dologgal foglalkozunk, gyakorlatilag a saját termékeinket videózzuk, fotózzuk.
250 ezer forint lenne a keret, bár sejtem hogy nagyon karcsú vagy talán nincs is ennyiért gép. Jelenleg egy Canon EOS 2000D géppel dolgozunk, csak hogy legyen mihez viszonyítani. -
Hínár929
tag
A hibrid fókusz, vázstabi kérdésemre kapott válaszokból erre jutottam:
A legolcsóbban és a legkisebb méretben a Sony 6500 váz lenne a megoldás, használt piacon 250-300 ezer körüli áron.
Erősítsetek meg ebben a megállapításban.
Esetleg más is lenne amit nem találtam meg?
-
MittuDomain_
őstag
válasz Tamas1982.1 #55004 üzenetére
Szia!
Kifejezetten erre a felhasználásra ilyen kerettel én dedikáltan kamerát vennék fényképező helyett - aztán lehet a többiek majd jól lehülyéznek.
Könnyebb svenkelni, nem kell szórakozni lencse cserélgetéssel, korrrekt üzemidő, nincsenek 30 perces videó korlátok... stb.
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
SkyLine3000
addikt
válasz MittuDomain_ #55006 üzenetére
+1
Ha a videózás a fontos, akkor egy videokamerát kell venni. Ennyi pénzből már elég korrekt darabokat lehet venni. Én fényképezővel egyáltalán nem videózok. Arra én is vettem kamerát. -
Tamas1982.1
tag
Köszi mindkettőtöknek!
Néztem több jó minőségű videókat gyártó youtubert (Magyarósi, Horváth) és az összes fényképezővel videóz ha jól látom. Ez miért lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz Hínár929 #55005 üzenetére
Én ezt vettem. A szenzorméret, képminőség, vázstabi, fókusz sebesség, váz ár, obipark ár, kis méretű váz, kis méretű obipark, videós képességek halmazok nálam az a6500-nál metszették egymást.
Mindenből létezik jobb bizonyos kritériumok szerint, pl AF valamivel jobb az újabb Sony vázakban, MFT-n jobb az IBIS meg kisebb és olcsóbb lehet a rendszer, FF szenzorokban több a tartalék, kisebb a mélység élesség, stb. Az a6500 sehol sem legjobb, de mindenből igen jó, és MFT fölött a legolcsóbb IBIS váz, legutolsó infóm szerint. Legalábbis az volt, amikor én vettem.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55008 üzenetére
Mert pl. képminőségben kenterbe veri ezeket a több százezres videókamerákat. Ha a korlátaival együtt tudsz élni, áthidalod akkor teljesen kiváltják a videókamerát.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tamas1982.1 #55004 üzenetére
Az aktuális típusnál nem tudom mi a helyzet, de a hasonló Canon gépekre gyakran panaszkodnak azért, mert a videójuk túl lágy, mintha kisebb felbontásban készülne. Következésképp erre a célra nem kell 4K, elég lehet egy Sony A6000 is, akár használtan. Jó minőségben vesz fel, árkategórián belül a legjobb az autofókusza, a kitobjektívje elektromos zoomos, ez kifejezetten jó is videózásra. Vagy kifogsz egy használt A6300-at, az tud 4K-t is és még jobb az autofókusza.
[ Szerkesztve ]
-
Tamas1982.1
tag
válasz #31733248 #55012 üzenetére
4k kell sajnos, panaszkodnak az ügyfelek hogy nincs a Youtube-on kapcsoló Laikus szerint (bár én se vagyok profi) a 4k kapcsoló egyenlő a jó minőséggel, igényességgel. Nincs kedvem tovább) hallgatni a “lehetne 4k is” szövegeket. A6300 nagyon drága, használtat nem vennék, kell az áfás számla a cégemre.
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55011 üzenetére
4k @ 60 fps jelenleg elég ritka, aszem csak a Fuji xt3/4, Pana GH5/G9, esetleg valamelyik csúcsabb Canon, vagyis ez ennyiből elérhetetlen.
Az A6000 videója élességre, felbontásra elég pocsék, ha eddig eleve ezen a területen volt a panasz ezt nem oldja meg. Sajnos a többi Sony FHD videója hasonlóan gyenge, egy rendes monitoron, vagy nagyobb képernyőn, TV-n ma már elég gázul mutat. Viszont 4k-ban nagyon éles, kiváló, erre a többi 6x00 széria lenne alkalmas. Ami esetleg bosszantó lehet, hogy 4k-nál a 6300 és 6500 a kijelző fényerejét leveszi és egy idő után túlmelegszik a váz.6300 is drága? Akkor nem sok opció van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
"hallgatni a “lehetne 4k is” szövegeket"
ÜberLOL, amikor a hollywoodi filmek elég nagy része is, például az Avengers: Endgame FullHD-ban (2K) készült és 2,8 milliárdot kaszál a mozipénztáraknál
vond: +1, de egy Canon 2000D 1080p minősége azért nem kiemelkedő....egy M50-é már igen.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
Megcsinálod 1080p-ben, és feltöltés előtt felméretezed. FFmpeg szkripttel pl. egy gombnyomás.
Sokan csinálják ezt a megrendelői igények nélkül is, mivel a nagyobb felbontáshoz magasabb bitráta is tartozik a YouTube-on.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
kovsol
titán
válasz Tamas1982.1 #55013 üzenetére
Kiexportálod 4K ban a full hd anyagot YouTube így nagyobb bitrate mellett fogja használni, így tényleg kicsit szebb is lesz, mint a 8Mbit/s -es 1080p
May the Force be with you!
-
MrChris
nagyúr
Megint mega LOL, ezt biztosan csak hülyeségből írod. Az itthoni digitális filmezés hajnalán 2000 környékén, mikor még volt kapcsolatom vele akkor volt 2k a post production. Nem csak a forgatott anyag, hanem az utómunkában használt anyag. Tehát 20 év alatt nem változott semmi? Még az amatőrök által használható progik is simán kezelik a 4k-t vagy 6 éve meg ma már a friss verziók a 8k-t. A 'kedvedért' utána nézek mi most a postban használt felbontás...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MrChris #55020 üzenetére
Nézz utána és meg fogsz lepődni Nem véletlenül létezik olyan oldal, hogy real of fake 4K [link] ugyanis sokan azt hiszik, hogy a 4K Blu-ray-eken csak 4K anyagok vannak, közben meg van, hogy rányomják a felskálázott 2K-t és már jön is a placebo, hogy hűűű mennyivel jobb, megérte kifizetni ezért a sok lóvét.
Vannak tényleges 4K filmek is, de ezek azért 4K-sak, mert kevés bennük a CGI....amelyik filmben sok a CGI azt nem fogják 4K-ban csinálni, mert szegény dolgozók dolgozhatnának jó sokáig rajta és a CGI render farmok is izzadnának, de a mozi az egy üzlet és a költségeket lent kell tartani....minek 4K, ha a többséget nem érdekli...
[ Szerkesztve ]
-
Tamas1982.1
tag
Kösz srácok! Ez a felkonvertálósdi valóban jó ötlet! Akkor fokozom a kérdésem: minnél jobb képminősége kellene 60fps mellett (gondolom a 23.976 v. 30fps-t nem lehet konvertálni mint a felbontást). 1080p is lehet és 250 ezer a keret változatlanul újonnan, számlával (jó ha van egy obi is az árban, nem csak a body)
-
PuMbA
titán
válasz Tamas1982.1 #55022 üzenetére
Egy lehetőség: Canon M50-nek nagyon jó a 1080p minősége. Jobb, mint a Sony-ké
[ Szerkesztve ]
-
kacsyx
aktív tag
válasz Tamas1982.1 #55024 üzenetére
Viszont videózáshoz EF-M 22 mm f/2 objektívvel vedd szerintem, de kitben 15-45-el 280 ezer, külön a váz+ef-m 22 meg kb. 260 ezer és kell még kártya, táska, állvány...
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55022 üzenetére
Akkor FHD60p-ból valódi jó vonalélességű kellene. Van egy ilyen összehasonlítós oldal és ennek 4k változata.
-
MrChris
nagyúr
válasz Tamas1982.1 #55028 üzenetére
Akkor M50 a te géped. Annyit hoznék fel, hogy 4k-ban elég megkötött a képessége, +1.67 crop ami már erősebb kivágás mint a m4/3 és jobban is zajosodik, nincs hibrid fókusz. 1080p-ben azért a Sony kb fasorban sincs.
(#55021) PuMbA: Valóban a lemeztokok hátuljáról összeszedett infók számítanak és ezek alapján meg tudják mondani mi, hogyan készült? Valami óriási tévedésben vagy! Vagyis 2001-ben a Silicon Graphics (béke poraira) gépeken már mai csúcstechnológiával dolgoztunk! Jeee!
Még itthon a kis gépemen is 10 bites 4k-t vágok gradelek, akkor minek van a filmvágásra való programban 8k-s opció ha azt szerinted a blockbusterekhez se használják? A pro filmeseknek pedig dísznek van a programban utómunkához a 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4. Ez viccc.2k-t max proxinak szoktak használni a gyorsabb, gördülékenyebb munkafolyamatok miatt, pl helyszínről gyorsan elküldik a studióba az anyagot elő szelektálására, véleményezésre, próba gradelés, colorist, VFX... A nagyfelbontású 6 vagy 8k-s (ha olyan a kamera akkor pixelpontos!) kamerából kijövő fájlokon (muster) végzik el a végleges módosításokat, a digitális utómunka folyamat elsődleges célja a tömörítetlen adatok integritásának megőrzése a teljes munkafolyamaton keresztül, ez tök alap, amiből végül 5.5, vagy 6k (újabban 8k és pár év múlva 12k, követve a kamerákat) a termék. Abból megy a kisebb disztribúció, ebből lehet igazítani a különféle képarányokhoz, kívánt felbontáshoz. Például a blurayre aminek a hátuljáról lenézik az ilyen okosok az infókat mint amit linkeltél, vagy HBO, Netflixre méretezik és küldik.
A régi valódi filmre forgatott mozik scannelését nem kéne ide keverni.
A resolve-ban meg dísznek van 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4. -
PuMbA
titán
válasz MrChris #55029 üzenetére
Nekem ne írj semmit. Írj az iMDB-nek, hogy rossz a Technical specifications rész Tudom, hogy mi az a Digital intermediate és tudom, hogy mi az hogy 2K, innestől össze tudom rakni fejben, hogy valójában hogy és mint történnek a dolgok.
Itt a PH-n a Filmvilág topikba szokott írni egy VFX-szel foglalkozó fórumtárs és ő is helyeselt, amikor írtam, hogy lenyomják 2K-ba a filmek egy elég nagy részét a folyamat elején. Az, hogy te otthon hogy dolgozol, lényegtelen. A 2007-es Transformers filmet is 2K-ban csinálták és így is több, mint 200TB-nyi adattal kellett dolgozniuk, valamint egy képkockát 36 óráig rendereltek. Szerinted hány giga RAM van egy ott dolgozó CGI-s gépébe? 128GB minimum. Most gondolj bele, hogy 4K-ban ez mennyi adat lenne....
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
ezt a felskálázós threadet elengedjük a videjózós topicba? koncentráljunk a tech részére
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
MrChris
nagyúr
Kezdem sejteni, hogy te a CGI felbontását összekevered a forgatott, majd utómunkázott film felbontásával és azt hiszed ha CGI-re elég spórolásból a 2k akkor a film is abban készül. Ez már jó ideje nem így van, persze ettől még lehet így is csinálni.
Transformers 2007-es film, 6-8MP-es fényképezőgépek kora, keveseknek volt fhd tv-je, inkább 720p, még bőven katódsugárcsöves volt a többség. Jelzem 2020 van, 4k alatt lassan TV-t se kapni! A 2007-es Transformers filmet cellulóz-triacetát zselatinra forgatták azaz analóg filmre és ezt szkennelték 2k-n. Ebből vontad le a következtetést, hogy 13 évvel később is itt tart a technológia? 20 és 35MP-es kamerák vannak, utómunkára meg nem vérpisti 1 milliós gépén dolgoznak.
Javaslom Mr.Csizmás útmutatását és dobd fel a témát ott, hogy 2k-ban készülnek a filmek. -
Mr.Csizmás
Topikgazda
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
PuMbA
titán
válasz Mr.Csizmás #55031 üzenetére
Elengedjük igen, mert MrChris nem néz utána rendesen a dolgoknak vagy akkor ülne neki összehasonlítani két a témában releváns (ugye az Avengers: Endgame-ről beszéltem és egy valódi 4K-ban feldolgozott) 4K Blu-ray film részletességét a 4K TV-jén, hogy lássa a különbséget, netán megkérdezne egy szakmabelit, szóval a beszélgetés zsákutcába került
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
Köszi,
Valahogy nekem is mindig ez jön ki. Csak az a bajom, hogy egy szereplős a történet, pedig jó lenne több gépből válogatni, de mindig ez a végeredmény.
A fogása, ami nekem kicsit szokatlan, többet még nem sikerült személyes tapasztalat alapján megtudni.[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
válasz Hínár929 #55035 üzenetére
Van több szereplő is, és mind jó gépek:
Fuji X-T4, X-H1: drágább, nem nagyon van 3rd party obi, mint mondjuk a Sigma trio Sonyra.
Sony a7II: valamivel drágább, nagyobb, FF miatt az obik is jellemzően drágábbak és nagyobbak, gyengébb az AF.
A többi Sony, Nikon, Canon, Panasonic FF gépet nem írom, mert azok még drágábbak.
MFT vonalon Olympusoknak van PD+CD hibrid fókusza, kiváló vázstabival, de talán nem kövez meg senki, ha leírom, a Sony APSC fókuszban, szenzorban azért előrébb tart. Panasonic pedig a CDAF-et reszelgeti régóta, nem rossz, de te hibrid fókuszú gépet kérdeztél.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz Hínár929 #55035 üzenetére
Többet segít, ha azt írod le, hogy mire használod a gépet, milyen optikákat tervezel venni hozzá, mintha kikötéseket teszel a specifikációs listán. Az AF nyilván fontos, de a stabilizálás miért?
Pl. az A6500-ban van IBIS, de videóra egy olyan gép, ami stabilabban tartható (nehezebb, vagy jobb fogású) és nincs akkora rolling shutter, stb. kevésbé fog remegős képet adni, inkább állóképekre lehet előnye főleg fix objektívekkel, amikben általában nincs OSS. -
Predator2
addikt
Helló
Fura kérdés lesz, szóval ne szedjetek szét miatta. Nem igazán értek hozzá, csak kattintgatok.
Van egy Sony ILCE-7K típusú fényképezőm.
Megéri esetleg lecserélni a Sony-t az akcióban szereplő gépek közül valamelyikre? Ha igen melyikre és miért?
Az értelmes válaszokat köszönöm előre is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
BennyRay
tag
válasz Predator2 #55038 üzenetére
Lecserélni egyáltalán nem éri meg, viszont ha belefér, a gx880 a nagy gép mellé zsebgépnek tökéletes.
Én egy ezeréves FF tükröst (6D) és Pana gx80-at használok és nagyon kellemes, hogy tudok választani, hogy adott helyzetben a kis csomagméret és súly, vagy a jó fogás és nagyobb szenzor előnyösebb.
-
Predator2
addikt
válasz BennyRay #55039 üzenetére
Van egy kis kompaktom hasonló okokból. Egy Canon G12. Nem mai darab de tökéletesen működik. Így is ajánlott a GX880?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Hínár929
tag
Persze mind jó gép, de én szeretném olcsón és kis méretben megúszni, APSC vagy MFT vonalon. A hibrid fókuszt a gyors-pontos AF miatt írom, azt a következtetést vontam le, hogy a milc gépekben ez kell.
p_adam: Nem videóra kell, az csak másodlagos, fotózásra lesz inkább a gép.
-
p_adam
addikt
válasz Hínár929 #55042 üzenetére
Azért kérdeztem, mert az IBIS-t akkor lehet legjobban kihasználni, ha valami statikus, vagy lassan mozgó téma van, ehhez viszont nem feltétlen kell a legjobb AF.
Meg ahogy az lenni szokott, sok esetben inkább a gyorsabb objektív segít többet, nem egy IBIS, ami adott esetben nagyon jó (viszont értelemszerűen minden objektívhez párosul).
Szóval nem feltétlen kell az m43-at az AF miatt elvetni, vagy az IBIS-hez ragaszkodni a rendelkezésre álló keret függvényében, de ez csak az én véleményem. -
Neck
veterán
válasz Hínár929 #55042 üzenetére
Ha nem fér bele mindkét kritérium (IBIS + brutál AF) én inkább az AF-t priorizálnám. Az én felhasználási szokásaimat nézve, a jó AF szinte minden helyzetben jól jön (kivéve tájkép, ott manuálisan állítom), IBIS meg inkább kevés fény + statikusabb téma kézből lőve. Ez kiváltható Mini tripoddal vagy OSS obival, a jó fókusz viszont kevésbé.
Mielőtt jól szétszednek: nyilván mindent le lehet fotózni mindennel mindenhogy, manuális fókusszal is lehet F1 pilóta feje fölött pörgetett, rugóra erősített takonylabdát élesre állítani, mint ahogy 2 másodperces záridőt is biztos tartottak már ki kézből stabi és statív nélkül Richter skála szerinti 8-as földrengés közben. Én ezeket mind elhiszem, de ezektől most tekintsünk el, mert nem mindegy, hogy 90% feletti a megtartott képek aránya, vagy 0,1%.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Hínár929
tag
A lelkes amatőrökre jellemzően minden témára, helyzetre tökéletesen használható gépet keresek, nincs egy jellemző, kiemelhető téma amire kihegyezném a választást. Ezért érzem szükségességét a stabinak és jó AF-nek, na meg nincs lehetőségem kipróbálgatni minden lehetőséget és összehasonlítani a kiválasztott darabokat, így nehéz kideríteni melyik hiányát érezném meg.
Most ez a becsípődésem: stabi+jó AF.
-
-
-
Hínár929
tag
Igen, tudom az obik között sok stabis van de én halmoznám az élvezeteket, ha nem találok a használt piacon jó vétel 6500-öst akkor elengedem a vázstabit és egyből kibővül a választék.
Van a családban néhány M42 üveg ezekkel van értelme a vázstabinak, működik?Tin_Shield, köszi ez remek tipp, mindjárt utánanézek.
-
tvamos
nagyúr
válasz Hínár929 #55048 üzenetére
Namost ha jo AF kell, akkor az M42 obikat nyugodtan elengedhetet. Nem mondom, hogy nem vicces egy vintage obival szaladgalni, es jatszogtani az AF-fel, meg muveszkedni, de szerintem hamar raun az atlag ember. Lehet persze, hogy Te abban talalod meg az fenykepezes ertelmet.
Olvasgatva amit irsz, felmerult a kerdes, hogy utominkazni mennyire akarsz? Vagy fontos a vazbol kijovo jpeg minoseg?
Neked is azt javasolnam, hogy egy SD kartyaval keresni kene egy A6500-at, hogy hazaterve a szamitogepeden nezegethesd meg, milyen kepeket tudtal vele kesziteni ott a boltban.
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
Új hozzászólás Aktív témák
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Sony A6000 ! 3600 EXPO! Legacélabb Szürke Legszebb Szín KIT 18-50mm Obi + Helios 44-2 58/2
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Akku töltők li-ion ni-mh ni-cd
- Ulanzi Mini Fluid Head videós állványfej - vadonatúj, fóliás (4db)
- X-Rite Calibrite ColorChecker Classic passport - fotó-videó professzionális színbeállító eszköz
- Ulanzi mini állvány tripod, kamera telefon gimbal
- Ulanzi R102 mini magic arm, dupla gömbfej, rögzítő kar, új!