- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaded
senior tag
Urak! Az mitől lehet, hogy egyenes állásban ráz a kormány? Kb 2-3fokot eltekerve már nem. Rosszabb úton olyan, mintha "mozogna" az egész kormánymű és nyeketeg is a kormány alatt. Mi lehet ez? Kormányösszekötő, kormánymű, csapány, szilent, féltengely, szimmering (az utóbbi pár persze poén)? A kereket kizárnám, egy ideje fenn van, ezt viszont nem rég kezdte. Seat Inca 1.9D 2000-es évjárat.
Renault Megane IV Limited
-
DeFranco
nagyúr
azért nézd meg azt a gumit, lehet szálszakadásos, azt bármikor összeszedhetted. ha elfordításra nem ráz, akkor szerintem nem valószínű, hogy az, de elég triviál megnézni, veszíteni nem veszítesz vele. belső oldalt is nézd meg.
@peterkeT: "Nem mellesleg annak ellenére, hogy nyaralós hét, meg hét közepi ünnep, egész kellemesen csalódtam a magyar autópályában, meglehetősen kulturáltan lehetett közlekedni - igaz, nem is volt igazán nagy forgalom, meg renegeteg volt a külföldi rendszámos autó."
Valamit fejlődik a közlekedési kultúra, előzékenyebbek a gyalogosokkal (na ugyan miért? szörprájz szörprájz, mert belengették, hogy nagyon büntetik... ennyit a trafis nemzethalált vízionálókról), indexre gyakrabban engednek kanyarodni, besorolni, pályán meg némileg lassul a tempó (ez mondjuk szvsz. a takarékoskodás miatt van) és ezzel kevesebb a belemenés, tolás, kacsázás is.
A külföldi rendszámokkal viszont ellentétes a tapasztalatom, 10-ből 8 paraszt külföldi rendszámos, német, osztrák, román, szlovák esetleg orosz rendszámmal.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz #42667776 #91106 üzenetére
egy esetben tudná ezt a fogyasztást (egy hasonló méretű akármilyen autó), ha a vízkörbe épített merülőforralóval üzem meleg állapotban indulsz, de ehhez legalább egy garázs kell, elég hülyén nézne ki, ha a panelból kilógatsz egy hosszabbítót
(#91109) KAMELOT: és napi 2*7 km-t mész vele? vagy esetleg többet, hogy a bemelegítéskor elhasznált plusz üzemanyag arányaiban kevesebbet jelent az utána megtett hosszabb táv miatt?
a gond inkább az, hogy akinek nem telik napi 14 km-es távon 8 litert tankolni egy kocsiba, az inkább járjon bkv-val. átlagban 20*14=280/100*8*410=9184 Ft havonta, mondjuk a bkv bérlet is ennyi. de ha csak 6 litert enne, akkor 6888 Ft lenne, spórol egy hónapban 2296 Ft-ot. Ezért autót váltani?
egy átírás 80k körül van, nem beszélve az ajánlott szervizekről vásárlás után, 200k általában rámegy rögtön egy jó állapotban lévő használt autóra is.és nem azt mondom, hogy nincs olyan autó, ami 6 litert eszik ilyen távon, mert van, csak az kisautó, kis tömeggel, kis motorral.
el kell dönteni, hogy mi a fontos, bár szerintem havi 2000 Ft megtakarítás nem olyan életbevágó, hogy kocsit kelljen cserélni miatta.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz KAMELOT #91109 üzenetére
Télen egy dízel még ha elindulsz is marha soká melegszik be, nem 5 perc alatt ... ha meg egy helyben ketyeg terhelés nélkül akkor az pont semmit nem ér, azon kívül hogy fogy a
benzinedgázolajad.(#91113) kornelka: na az szép is lenne, ha fél perc kéne hogy legyen olajnyomás meg eljusson az olaj mindenhova ...
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz KAMELOT #91109 üzenetére
a lényeg az, hogy ne az üzemanyagot égesd alapjáraton, mert akkor csak rosszabbat teszel, mintha hidegen elindulsz (10-30 mp várakozás után, amíg feláll a rendes olajnyomás, és eljut az olaj mindenhova)
a legjobb megoldás egy távolról irányítható, programozható elektromos motormelegítő (merülőforraló) lenne, de ehhez azért nem át egy garázs.(#91112) [rvilike]:
benzinedgázolajodegy kis olvasnivaló a témához, hogy mindenki megvilágosodjon
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Kornel #91113 üzenetére
Igen ehhez garázs kell, de ha nincs garázsod akkor ez az egyik megoldás!
Szerk: Értem...akkor ezen túl így járok majd el! Köszi az infót! Mondjuk nekem 15 perc után már normal-ban van a hőfok.
(#91112) [rvilike]: Ha tél van és -10 fok akkor 15 percet szoktam melegíteni. 1 óra alatt 0,5 liter dízel üzemanyag fogy el. Szóval 15 perc alatt 0,12 liter.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Kornel
veterán
válasz KAMELOT #91114 üzenetére
olvasd el az előbb linkelt cikket
A motormelegítés fortélyai
A motormelegítés és a lecsókészítés között meglepő hasonlóság fedezhető fel: nincs két egyforma módszer. Érdekes, hogy még az általunk korábban megkérdezett szakértők és autószerelők is több ponton eltérő véleményen voltak, de nem tesszük tönkre az autónkat, ha nagyjából betartjuk az alábbi dolgokat.
1. Szívó benzinmotort nem érdemes álló helyzetben járatni, még a legnagyobb hidegben is néhány másodperc várakozás után érdemes elindulni és kétezer, kétezerötszázas fordulaton tartani a motort. A túl alacsony fordulatszám, ugyanúgy kerülendő és káros ilyenkor, mint a motor túlzott pörgetése.
2. Dízelmotornál nagy hidegben már érdemes akár egy percet is álló helyzetben időt hagyni a motornak, de sokáig nem érdemes ácsorogni, ugyanis olyan alacsony a dízelek hővesztesége (ami egyébként pont az egyik előnye a benzinesekhez képest) hogy soha nem fog így bemelegedni. Elindulás után a recept hasonló, mint a benzineseknél, az első kilométerek alatt csak fokozatosan terheljük, de kerüljük a túl alacsony fordulatot is, mert ekkor nem csupán nagy terhelésnek tesszük ki a motor különböző alkatrészeit, de az olajnyomás, és ezzel együtt a kenés is jóval kisebb, mint magasabb fordulaton.
Azt, hogy mikor és hány kilométer alatt éri el üzemi hőfokát a motor szinte lehetetlen megmondani, különösen, hogy a legtöbb új autóból már a vízhőfokmérő helyett mindössze egy visszajelző lámpácska van, amelynek eltűnése jelzi, hogy a hűtővíz meleg, de ekkor a motorolaj még nagy valószínűséggel közel sincs az optimális értéknek. -
KAMELOT
titán
válasz !Overdose! #91116 üzenetére
Ezt is tudom. Nyugaton büntetik ha egy helyben járatod a kocsidat!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Kornel
veterán
válasz #42667776 #91117 üzenetére
az alapfelvetés az volt, hogy ilyenkor 8-10 litert is megeszik a mondeo tddi.
ahogy írtam is, minden hasonló méretű (súlyú) autó meg fogja enni ezt, kivéve ha hybrid, mert annak pont ilyenkor jön ki az előnye.
ahogy írta, alapvetően jól fogyaszt, 6,5-7 liter körül, szerintem az reális, ahogy olvastam.
talán egy 1.9 tdi átlagban és rövid utakon is 1 literrel jobb lenne, vagy az általad említett laguna is, de ahogy írtam is, a kezdeti költségek miatt kb. sose jönne vissza a különbség, főleg úgy nem, hogy a havi 280 km-es rövid etapos fogyasztással van csak gondja. -
#42667776
törölt tag
válasz DeFranco #91118 üzenetére
És neked ebben mi nem volt érthető? Vissza kéne olvasni, nem csak leragadni a 2*7km-nél
"A cél, amire használnám: havonta 2x 700km-es út, nem pályán, illetve napi szinten városba, reggel-este meló-haza kb 2x7km, illetve városban szaladgálni.
Fontos lenne a nagy csomagtér(legalább 350-400 liter), mert a havi 2x hosszú úton megrakom cuccal."
-
Kornel
veterán
válasz #42667776 #91121 üzenetére
Hello!
Tippeket, ötleteket várok tőletek, hogy milyen autót vegyek, vagy pedig tartsam meg a mostanit.
Jelen autó:
Ford Mondeo kombi, 2002-es, 2.0TDDI dízel, 115 lovas, régi adagolós, láncos motor, 5 sebességes kézivel.
Városban megeszi a 8.5-9 litert, hosszúba kijön 6 literből.
A cél, amire használnám: havonta 2x 700km-es út, nem pályán, illetve napi szinten városba, reggel-este meló-haza kb 2x7km, illetve városban szaladgálni.
Fontos lenne a nagy csomagtér(legalább 350-400 liter), mert a havi 2x hosszú úton megrakom cuccal. Fiat Bravo(1999) csomagtartója kicsi volt, a Mondeo kombi meg már nagy, ezt nem teszem tele. Illetve évente 2-3 alkalommal 5 embernek a csomagja egy hetes kirándulásokra be kéne férjen.
A fogyasztást lentebb szeretném szorítani, városba is álljon meg 6-6.5 liter alatt.
Legyen kényelmes, 2 személynek mindenképpen.
Klíma legyen, anélkül nem bírok létezni, a párás levegőtől rosszul vagyok.
Ne legyen túl öreg, max 15 éves.
Golf 4 1.9TDI-t néztem, akár 5 ajtós, akár kombi, de túl drága.
Az 5 ajtós Golf 4 méretben minden szempontból jó, csomagtartó elegendő lenne. 2 hónapig használtam, teljesen elégedett vagyok vele.
A maximum ár 800.000ft.
A Mondeo-val amúgy nincs túl sok bajom, meg vagyok vele elégedve, de a fogyasztást sokallom.
Havonta 1000-1500km kerül bele, nem túl sok, de szeretném ha mégkevesebb lenne az üzemanyag költség.
Várom a tanácsokat.ha gond van a szövegértelmezéssel, akkor azt iskolába tanítják, érdemes figyelni
hosszú távon 6 litert eszik a modeoja, ami szerintem nem rossz egy ekkora kocsitól, teljesen reális.
amit akar, hogy 2*7 km-en is 6 litert egyen!
emellett persze ne legyen kicsi se!
mert ha lehetne kicsi, akkor egy kis benzines (honda, suzuki) tudná ezt, mivel kicsi a tömege, kicsi a motora, kicsi a vízköre, hamar felmelegszik.
viszont neki nem ilyen kell, hanem jól pakolható, nagy autó.
ahogy rajtam kívül többet is írták, ilyen nincs ennyiért.
ja és ahogy kiszámoltam, spórolna 2, max. 3 ezer ft-ot havonta.
több kérdésem nincs. -
válasz KAMELOT #91122 üzenetére
Nekem 3,0 tdi van, Az sem melegszik fel 10 perc alatt télen, még ha megyek vele akkor sem. A mutató mutat egy értéket de ha diaggal megméred akkor bizony a kijelzett 90 jó ha 70. Nekem is volt az előző allroadban állófűtés és az képes kb 1 óra üzemmel 60°cra melegíteni a vizet, de még ott sincs olyan h nem dúsítóval indul. És nem elektromos volt hanem a webasto olajkályhája .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kornel
veterán
hogy konstruktív is legyek, én azt javaslom neki, hogy tartsa meg a mondeot, és vegyen bontottan egy skandináv piacos modellből egy elektromos motormelegítőt, ha van garázs.
egyébként egy toledo 2 1.9 tdi-vel se rossz, bár az sedan, és nem olyan jól pakolható, és érdemben nem spórolna vele.(#91127) [rvilike]:
ezt magyarázom már egy ideje.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Kornel #91124 üzenetére
ja és ahogy kiszámoltam, spórolna 2, max. 3 ezer ft-ot havonta.
Én is ezt számoltam ... hosszútávon jó a fogyi, az önmagában sok km, az a napi 2x7 km plusz a kis városi pörgés meg elég kevés arányaiban, ha ott lehet is nyerni 1-2 litert a fogyin az 2-4e ft spórolás havonta... cserébe ami tudja azt hogy ilyen kis távokon is érdemben kevesebbet eszik (és tudja az összes többi kritériumot), abból 800ért semmi nem lesz, max. betegágy. Na meg havi 2e ft spórolás miatt eladni egy autót, amivel amúgy nincs baj és teljesen elégedett az ember És beleugrani valami ki tudja mibe 800ért... mi itt a kérdés?
-
DeFranco
nagyúr
válasz #42667776 #91121 üzenetére
igen, valóban, havi 2x700 kilométerekre egy 15 éves exprémium kell, mert az aztán annyira megbízható én is csak ilyennel indulnék el, valóban
(csak azért, hogy 1-2 literrel (se) kevesebbet egyen városban, de cserébe szinte folyamatos hidegüzemben menjen)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #91125 üzenetére
A víz még csak egy dolog az olaj sokkal nehezebben melegszik át... 10 perc alatt nem lesz üzemmeleg még egy nagy veszteséghővel dolgozó benzines sem.
Nekem van indítási rituálém ami abból áll, hogy beindítom a motort körbejárom az ótó aztán beülök bekötöm magam és go ez kb 1,5 perc. Akkor van már rendesen olajnyomás de nem is járt sokat feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#42667776
törölt tag
válasz DeFranco #91128 üzenetére
Nem írtam, hogy ez kell! És összességében én sem lépnék visszafele évjáratban, sőt az 1-2 liter megtakarításért sem cserélném le az autót ha nincs vele gond, de ez is belefért az igényekbe.
Attól meg, hogy egy autó öreg, még nem kell, hogy megbízhatatlan legyen, de ez mér egy másik kérdés.... -
#42667776
törölt tag
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #91134 üzenetére
befejeztem.
ha én bizonyítani akarok valamit, akkor linkelek forrást.
a fogyasztásaimat se azért jegyzem a spritmonitoron, mert unatkozok, hanem hogy tudjam, hogy mennyit költöttem benzinre.
a többi fejben van, de azért az összes tankolást nehéz lenne megjegyezni
priust is azért fogok venni, mert bármi hasonló méretűnél jobban fogyaszt -
válasz !Overdose! #91138 üzenetére
Ez a kép szimplán nem igaz: tudod hogy sokba fog fájni
raczger: madzag 6
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
raczger
őstag
válasz tboy93 #91140 üzenetére
Nem fogom még 6x leírni, korábban már leírtam.
Azóta sajnos változott itthon egy-két dolog, ami miatt mielőbb jó lenne autót vennem, a 28 éves jettank is múlt héten ment tönkre. Mellesleg a nagy, kombi az praktikusabb autó, viszont az utóbbi, kisebb autókból nagyobb a kínálat, van egy egy-kettő közülök, ami mindig is nagyon tetszettek, C tervnek hívom azokat.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
-
LógaGéza
addikt
Valaki nem volt mostanánam Csontinál? Az érdekelne, hogy ez a meszelt A3-as milyen állapotban lehet a valóságban?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
raczger
őstag
válasz runner 125 #91141 üzenetére
Igen, 1.5-nél nem igen adnék többet autóért jelenleg.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Gyúrósok ide!
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Battlefield 2042
- Filmvilág
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest