-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Glinda
újonc
Sziasztok!
Baba születése miatt szeretnék megbízható használt autót vásárolni:
- kombi vagy nagyobb csomagterű
- elfogadható fenntartási költségű
- automata váltós
- összeg.: maximum 3,5 millió
- inkább dízel, de benzines is lehet
- használat vegyesen autópályán és városban
Köszönöm ha tanácsoltok -
gooool
őstag
válasz molnarpeter #200850 üzenetére
Mi azt hajtjuk, vagyis leginkább édesanyám, február óta, egy Clio 3 GrandTour-ban.
Robinál kapott új vezérlést, meg olaj, szűrőcsere fillérekből és remek motor. Kultúrált így 220.000 km után is, vegyesben 5,5-ös fogyasztással és a 101 lóerő turbóval egész korrektül meg tud lendülni, ide vidékre mondhatni már dinamikus is.Üdv, Balázs
-
pècsimunkás
addikt
És még a Toyota 1,2 t- je is jól sikerült motor !!!
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Coccolino_O
őstag
Hali!
2004-2010 között gyártott gyártott Suzuki Swift esetében van jelentősége, hogy 1.3-as v. 1-5-ös a motor? Gondolok itt fogyasztásra, meg hogy a nagyobb motor esetében várható, hogy a plusz lóerő miatt nem fog annyira szenvedni pl. autópályán? Tudom, van, aki csak legyint 10 lóerő különbségre, de ilyen alap autó esetében még ennek is van jelentősége.
Habár nem fér bele az eredetileg tervezett költségvetésembe a relatív keveset futott Swift Sport, de megérné esetleg azt venni az 1.5-ös helyett? Mi az általános vélekedés? Mert amit olvastam, az alapján pl. hulladék a Sport fogyasztása. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz grizlisandor #200855 üzenetére
Igen, 5-ös váltó van vele, úgymond sztandard a kiosztása, legalábbis több hasonló autónál is ez a 90-nél 2500, 105 körül 3000-es fordulatszám, amit tapasztaltam az évek során.
Szóval 130-nál már 4000 körül pörög, de nem vészes a hangja, szélzaj inkább jellemző már, de a 206-ös Pözsihez képest sokkal nyugodtabban lehet vele pályán is mozogni. Persze nem leszel vele belső sávos takarítószemélyzet, de alkalomadtán forgalmi akadály sem.
Normál autóúton meg 80-110 között pedig egészen virgonc is tud lenni a többi átlagos autóshoz képest.Üdv, Balázs
-
Paxker315
addikt
válasz pècsimunkás #200853 üzenetére
Megelőzté', pont szerettem volna említeni, hogy azt is dicsérik a tulajok, és takarékos is
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
dong86
csendes tag
válasz Glinda #200851 üzenetére
Szia!
Dízel:
Skoda Octavia/ VW Golf/ Seat Leon kombi 2013-tól 2.0 Crtdi DSG ezekből a benzines automata váltója a 2.0-t leszámítva nem a legmegbízhatóbb
Fiat Tipo Kombi 1.6 multijet
Peugeot 308 kombi 1.6/2.0 HDI
Peugeot 508/Citroen C5 kombi 2.0 BlueHDI
Ford Mondeo/Ford Focus kombi 2.0 TDCI
Dízelből ha sikerül érdemes 2015 utáni Euro 6-ost venni.Benzin/Hybrid:
Opel Astra J kombi 1.4 turbo
Toyota Auris TS 1.2 turbo/Hybrid
Toyota Prius Hybrid
Avensis kombi 1.8i/2.0i
Honda Accord 2.0iÜdv
-
tboldi
nagyúr
válasz Coccolino_O #200856 üzenetére
Nagy különbség nincs a kettő között, viszont az 1.3-as váltójában a nyelestengelycsapágy előbb-utóbb, de mindenképp tönkremegy, aminek a javítása sallangoktól függően 80-120k Ft között van nagyjából. Erősebb csapágyat szoktak beletenni, onnantól örökélet, ha betartod a 45k km-enkénti váltóolajcserét, bár lehet, hogy találsz olyat, ami már átesett az beavatkozáson.
Az 1.5-ösben más váltó és csapágy van, az nem érintett.Sport annyiból rosszabb választás, hogy kevesebb aftermarket alkatrész van hozzá, van, amiből csak gyárit kapsz nem túl olcsón.
Fogyasztáshoz egyik esetben sem tudok hozzászólni, engem különösebben nem izgat. 🤷♂️
Amíg a saját autóm 7 ± 1,5 literrel operál, addig keine Panik.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #200850 üzenetére
Konkret motorkod van, ami ebbol megbizhato, rob parszor irta mar. A tobbi annyira nem.
Everybody lies.
-
pocokxx
Közösségépítő
Mercedes 2.2 cdi motor megbízhatónak számít?
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
veterán
-
Bdanyy
addikt
válasz molnarpeter #200854 üzenetére
Csak a csomagtartót ne kelljen használni
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
gabikiraly2
aktív tag
Sziasztok.
Csaladbővülés miatt keresek autót. Legalább akkora csomagtartóval, hogy beleférjen az ikerbabakocsi.
Egyterű, vagy végső esetben kombi autót keresek. Lehet benzines illetve diesel is. Használnám munkába járásra is, az nagyjából 100 km naponta.
A keret nem túl nagy, 1,5 millió.
Előre is köszönöm a segítséget.Csend a lelke mindennek!
-
Joao
tag
Az előző generációs, tehát még SUV-osítás előtti, de már faceliftes 5008-as mennyire vehető meg? Kizárólag a 2.0 HDI + manuális váltó érdekelne, maga az autó mennyire versenyképes alternatíva a Sharan/Alhambra/Galaxy vonal mellett?
-
vzsryl
nagyúr
válasz gabikiraly2 #200871 üzenetére
3 gyerek? Mert akkor csak egyterű játszhat. Sharan/Alhambra/Galaxy 1.9TDI/PDTDI-vel.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ngaba
aktív tag
válasz gabikiraly2 #200874 üzenetére
Grand C4 Picasso 2.0 HDI-t mondanék ebből a keretből, ha tetszik. (Minél újabbat. Az 1.6 HDI is vállalható, ha elég akkora.)
-
vzsryl
nagyúr
válasz gabikiraly2 #200874 üzenetére
Üdv a klubban! Enyémek 6 nap múlva 5 hónaposak (fiú/lány).
Én erre egy ötajtós Superb-et vettem, szóval egy kombi bőven elég. Enyém sem kombi, mégis bőven befér az ikerbabakocsi, még tudok mellé dobálni rengeteg cuccot.
T25 Avensis 2.0 benzinessel, vagy 2005 utáni, javított 1.8-as benzinessel. Az első 1.8-as nagyon zabálta az olajat, de ezt később javították.
Accord gen. 7 kombi (koporsószállító) 2.0 benzin.
Octavia MK2 1.9 PDTDI.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nesa
veterán
válasz vzsryl #200873 üzenetére
Ha egyterű mindig csak ez a hármas van az asztalon, ezt soha nem értettem miért, hiszen ott a másik négyes is C8, 807 , Ulysse, Phedra, szerintem sokkal jobb autók mint a másik hármas.
Úgyis még jövök itt kepekel, én ezt vettem tavasszal, nyaralás után lehet eladom, mert rájöttem valami nagyobbat szeretnék, most már végre valami normális méretű autóra vágyom.
-
vzsryl
nagyúr
Valószínűleg sokkal többet eladtak az általam említettekből. Ezért ha az utcán random belerúgsz valamibe, az lehet, hogy épp egy 1.9 tádé alkatrész lesz, vagy egy Galaxy bal első sárvédő stb... Tehát észszerűen, olcsón fenntarthatóak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nesa
veterán
válasz vzsryl #200880 üzenetére
Ha az épp eladásra kínált darabszámokat nézem a francia olasz négyesből kb negyede van mint a vw trióból,.
A baj az hogy én akkor is rengeteg sharan ikreket megnéztem mikor az EV1 et vettem és kivétel nélkül siralmas állapotok uralkodtak a vw féle trióba, mindnek lógott a bele gusztustalan volt, minden letörve kitörve szar az egész, mikor tavaly volt a 6 hónapos hyundaios botlásom akkor megnéztem vagy 20 at kivétel nélkül volt xar az összes.
Tavasszal mikor az EV2 vettem akkor is megnéztem vagy 30 at a trióból 1,6M vagy 1,8M ig néztem őket igazából arra jutottam hogy nem az ár határozta milyen az autó pont ugyanolyan xar volt az 1.8millios is mint a 600 as kérdés az volt a tulajnak mekkora az arca.
És az hogy belül okádék volt mind látványosan rohadt az összes, kb a felének aláfeküdtem borzasztó állapotok voltak amit idén megnéztem kb 30 at abból 25db már 2-4 éve bontóba kellet volna adni, a maradék meg pont bontó érett volt, kivétel nélkül mind lelegeztetőn volt, ne érts félre én 90% ban magam javítom az autóimat 20+ éve lakatolok de ezeknek neki állni sem érdemes gyűrni össze kockára és újra lehet beolvasztani.Amire azt mondták kivan lakatolva ott az abban merült ki hogy a tábla lemezt felpöttyöztek az aljára hogy eltakarják a lyukat borzasztó, én még mindig vennék egy ilyen sharant de nincs, nem létezik, a másik meg a toló ajtó hiánya, ugye az csak később jött, azok még nagyon drágák, meg azokra már nem is vágyom úgy mint az 1.9TDI re.
(#200879) tboldi
Egy Chevrolet Suburban vagy GMC yukon XL szerintem már jó lehet.
-
Mert eleve kevés futott belőle, és a legfiatalabb is már nyolcéves, a nagy átlag meg bőven tinédzser. Én is sajnálom, hogy a Ford-VW vonalon kívül senki nem foglalkozik már egyterűvel. Persze manapság mindenki suvot akar, szóval örüljünk, hogy még szedánok, meg kombik vannak, mert nekik sem áll jól a szénájuk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nesa
veterán
válasz parandroid #200882 üzenetére
Francia vonalon most a pug rifter, citroen berlingo, opel combo, toyota proace city, négyes de ez ugye egy számmal kisebb.
Nagyobbnak ami az EV sorozat utódjának tekinthető "EV3" Citroën SpaceTourer , Peugeot Traveller, Toyota ProAce, Opel Zafira Life, ha új autóról beszélünk, de itt most használtról volt szó.
A vw sharan úgy volt hogy nemsokára megszűnik, az a baj SUV ezeket nem tudja pótolni még egy bmw X7 is csak éppen karcolja méretben a nagy egyterűeket egyszerűen a suv felépítésnek rossz a hely kihasználása, már rég itt kellene lenni BMW X9 nek meg valami x9 XL kategóriának audi, volvo vonalon, de ezek árban nem jó márkák, szóval halott ügy ezrét mondom én hogy Chevrolet Suburban és testvérei a jó méret.
-
Igen, ezek a kis haszongépjárművek. A klasszikus egyterű mist a Vivaro, Transporter, meg hasonló kisbuszok, nagycsaládosok (3-4-+ gyerekkel) felénk ezekre álltak át.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bandi0000
nagyúr
Sziasztok
Kicsit belezavarodtam itt az autóváráslási témába, hozzáteszem, csak jövőre vennék autót, de már most nézelődök, hogy mit lenne érdemes venni
Kicsit bonyolult a dolog, szóval a nagyon plafon az a 2 millió, vagy 1,5 és 500k a hirtelen cserés dolgokra
Ami még nem tisztázott, hogy mennyire hajtanám, egyik eset az, hogy dolgozok ott ahol eddig, és az napi 25 km oda + 25 visszát jelent, a másik eshetőség, hogy pestre megyek, ami viszont 120 oda +120 vissza kb
Alapvetően a német vonalon nézelődtem, és csökkenő sorrendben ezeket nézem (A legelső tetszik a legjobban)
1, Bmw E90 2005-2006 318I/320I/320D : Régóta vágyok egy BMW-re, és úgy gondolom inkább most kellene kiélni ezt a vágyat, mint akkor mikor családom lesz Tudom, hogy drágább javítani, de az az alapelvem, ha kicserélem a szar dolgokat, akkor egyszer csak jó lesz
2, Passat B7 1.4T vagy valamilyen diesel, de ez már a keret felső határa, vagy már át is lépte
3. Opel Insignia: ebből az első széria, bár ezekről nem hallottam nagyon sok jót
4, Opel Astra J 1.6CDTI talán ez ejánlott, tetszik is hellyel közzel, csak kevés a sedan és hát mégis csak egy Astra
5, Skoda SuperB 2007 körüli 1.9PD TDI, Szinte B5 passat csak nagyobb, fiatalabb és papíron skoda
6, Passat B5 1.9 PD TDI Na ez is kb elnyűhetetlen, csak már elég öreg
Szóval ez az én listám, nyilván legjobb lenne valami arany közeéputat találni, ami nem is nagyon drága, megbízható is, én nem eszi meg fogyasztásban a gyatyám de megy is
Ami a leginkább aggaszt, ezek a klíma törvények majd, hogy Pesten meg egy csomó országban ki lesznek/vannak tiltva az öregebb dieselek, és én legalább 4-5 évre terveznék az autóval
Xbox One: bandymnc
-
bandi0000
nagyúr
-
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200888 üzenetére
Szerintem ilyen idős autóknál, ennyi futás után és ilyen használat mellett 3-4 havonta elő fog jönni folyamatosan valami hiba, ami miatt lesz -jó esetben- egy utad a szerelőhöz.
Ilyen "kettes Prius", vagy valami szívóbenyás közlekedőedény nem játszik?
[ Szerkesztve ]
-
bandi0000
nagyúr
válasz BigBlackDog #200889 üzenetére
A lista csak "útmutató" hogy miket néztem, ha ennél van jobb akkor elfogadom
Annyi,hoy az elektronyossal nincs bajom, de inkább valami sportosabb kinézetű autót akarok
Én amúgy azon az elven vagyok, hogy nem sietek sehova, pl rokonom B7? es A4 audija is tetszik a maga kis 1.6 motorjával
Xbox One: bandymnc
-
szőröscica
addikt
válasz BigBlackDog #200889 üzenetére
Egyetértek, egy BMW-hez nagyon sok szabadidő kell. Én 3 okból adtam el az enyém:
1.) Nagyon sokat fogyasztott, ahhoz képest nem ment olyan jól
2.) Mindig volt valami baja
3.) a 2-es pont miatt rendszeresen szervizbe kellett vinnem, ami nagyon nem fért bele a napjaimba. -
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200890 üzenetére
Ha napi 120+120 kilométerre kéne autó, akkor próbálnék minél fiatalabb és egyszerűbb szerkezetet keresni elsősorban a kompakt méretosztályban (pl. hármas Megane 1.6 szívóval, Prius). Ha nagyobb bódé kell, akkor benzines választék erősen csökkenni fog szvsz és fogyasztás miatt is ideálisabb lesz ott már egy dízel.
Ha sok az autópálya és van időd szerelőnél letenni néha az autót (esetleg van tartalékautó), akkor elgondolkoznék már valami "komolyabb" típuson is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #200889 üzenetére
-
bandi0000
nagyúr
válasz BigBlackDog #200892 üzenetére
És konkrétabban? Így a német vonalon van olyan ami sedan, méreteiben hasonló egy passathoz és nem megy rá a gatyám?
Amúgy a dieseltől nem félnék, szerintem simán megoldható lenne, hogy most néha néha leadni a szerelőhöz aztán max otthon maradok addig Ha egy mód lenne rá én sem akarok napi 250km-t ingázni
Xbox One: bandymnc
-
BigBlackDog
veterán
válasz bandi0000 #200894 üzenetére
Német vonalon annyira nem vagyok otthon, de hirtelen átgondolva;
- kisebb méretben Jetta (pl. 1.6 szívóval)
- 2-es Octavia sem sokkal kisebb, mint egy Passat szerintem
- C Vectra (pl. 140 lovas 1.8-al)
- Volvo S60, első generáció végéből, 2.4-es szívóbenyávalVagy nem német vonalon néznék még Accordot, Avensist (esetleg Camryt), széria végi 407-et/C5-öt is. Vagy, ha bátor volnék, akkor a Lexus GS is felkerülne a listámra.
-
bandi0000
nagyúr
válasz BigBlackDog #200895 üzenetére
Köszönöm, Vectrát el is felejtettem mert az is rajta voln a listán
focvis: Még alszok rá egyet, úgy is ráérek vele, mert rohadtul tetszik, és ha belemegyek, akkor legalább tudok majd róla mesélni, hogy jó nagy hülyeséget csináltam
Xbox One: bandymnc
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bandi0000 #200886 üzenetére
Passat B6 kiesett teljesen, csak B5/B7?
E90 M47-tel korrekt szerintem.
Audi vonalon A4 B7 volt még 1.9 PD (de az csak euro 4) és 1.8T is (ott meg turbó reped) ha benzin kell. Alatta a technika jó régi padlólemez tovább reszelve, alkatrész sem vészes hozzá szerintem. 1.6 lehet gyenge hozzá, próbáld ki, kérdezz árat (mondjuk az olajat szereti enni és hengerfej tömítés gond is előfordul, de legalább ugyanúgy van benne kettőstömegű).